El CIS diu que el 31% de catalans prefereixen el tripartit d’esquerres per governar

Tot i les preferències, un 50,7% creu que s'acabarà produint un govern de coalició dels tres partits independentistes

El 31,2% dels catalans prefereix un govern tripartit d’esquerres entre PSC, ERC i Comuns, segons l’última enquesta del Centre d’Estudis Sociològic del govern espanyol (CIS). La segona opció seria un executiu independentista integrat per ERC, Junts i la CUP, mentre que només el 5,7% vol un govern d’ERC en minoria. El sondeig s’ha fet a 3.735 catalans entre el 26 de març i l’1 de maig. És a dir, abans que ERC anunciés que deixava de negociar un govern de coalició amb Junts i apostés per governar en solitari davant la falta d’acord amb el partit de Jordi Sànchez i Carles Puigdemont. D’altra banda, el 12,7% manifesta que prefereix un govern del PSC en minoria amb acords variables. Tot i les preferències, un 50,7% creu que s’acabarà produint un govern de coalició dels tres partits independentistes. I només un 9,2% augura un govern tripartit d’esquerres.

L’enquesta del CIS també pregunta sobre si s’hauria d’aprovar a Catalunya una llei electoral que garanteixi que els vots de les quatre circumscripcions (Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona) tinguessin un “pes proporcional” a la seva població a l’hora d’escollir els diputats del Parlament. Un 56,3% dels enquestats estan d’acord amb aquest tipus de llei i un 13,2% prefereix que el sistema segueixi com ara. D’altra banda, gairebé la meitat dels enquestats, un 49,9%, són partidaris d’una reforma de l’Estatut perquè sigui quin sigui el resultat de les eleccions governi el partit que tingui més vots i escons, com es planteja als estatuts del País Basc i Astúries. Un 25,8% no és partidari d’aquest canvi.

Comentaris

    CIS el Burdell del Sanchez el borbo.155 14/05/2021 5:25 am
    El Cis diu que Sanchez.155 es el que te la tita mes llarga i el illa no es dutxa mai
    Robert 13/05/2021 8:17 pm
    És curiós que no preguntin i diguin quanta gent vol un govern de ER+ Junts. L'enquesta no ho pregunta i els del Món no ho diuen. Sou tan botiflers com els del CIS!
    Ricard 13/05/2021 7:38 pm
    CIS=manipulació
    Ton 13/05/2021 4:42 pm
    El 31% de "catalans" està tarumba.
    Ramon 13/05/2021 4:34 pm
    Ja fa anys, àdhuc panys, que una de les marranades sistemàtiques d'Espanya per fer-nos votar ERC són les enquestes. No ja les dels grups Godó i Zeta, que també, és clar. Fins i tot les públiques!
    35
    13
    Respon
    Ja 13/05/2021 3:13 pm
    Obvi que el CIS es estrategia PSOE Està desacreditat Illa un vividor i un mandròs
    Ramon 13/05/2021 3:07 pm
    Espanya és un festival d'incompliments dels trets que determinen què és una democràcia. Aquest, el de la manca de neutralitat i la utilització sectària d'ens públics al servei del govern de torn (sobretot quan el govern és sociata), n'és un entre mil.
    70
    13
    Respon
    Ramon 13/05/2021 3:05 pm
    El CIS d'En Tenazas és una prova més que Espanya no és una democràcia i que quan hi governen les esquerres menys encara (probablement, no perquè les dretes espanyoles no voldrien fer tres quarts del mateix sinó perquè no poden fer-ho).
    53
    13
    Respon
    mike 13/05/2021 1:38 pm
    jo dec ser dels que prefereix que no ens governi cap d'aquests inútils
    Ramon 13/05/2021 1:07 pm
    Els espanyols no són catalans.
    43
    13
    Respon
    Joan Lliure 13/05/2021 1:02 pm
    Es a dir, que un 69% dels catalans NO volen un tripartit d'esquerres PSC, ERC i Comuns. Perquè no començen per aqui!!
    73
    24
    Respon
      31% 13/05/2021 3:48 pm
      És el que suman PSOE i Comuns o potser una mica menys. El CIS sempre intentant trencar la unitat de l'independentisme
    De Roquetes vinc 13/05/2021 1:01 pm
    s clar. El 31% de unionistes. Donem-li el tomb. El 69% no el vol.
      Panxampla 13/05/2021 1:38 pm
      Xeic, perdre el temps, en una enquesta esbiaixada i interessada dels aparells de l'estat espanyol és això, perdre el temps.
    Eulàlia 13/05/2021 1:00 pm
    Podria ser q estiguessin PRESIONANT ?. No!! són imaginacions meves!! A mi només amb val el q van dir les urnes!! Majoria indepe!! I si us molesta dons les pròximes eleccions ho torneu intentar, xò mentrestant DEMOCRÀCIA!!!
      Joan 13/05/2021 2:20 pm
      I que és el CIS? Ah sí clar; l aparell propagandístic de l Estst Colonial Espanyol!!!! I sí tant l importa conèixer el que pensa la gent, per què no pregunta sobre la monarquia?
        Pep 13/05/2021 9:16 pm
        Que coño es el CIS? En todo caso será Tezanos..
        Ramon 13/05/2021 4:37 pm
        Al servei de l'estat molt en general però al servei dels sociates ja més en concret. En qualsevol cas, a la província de Madrid no se n'han sortit. Genial, Na Ayuso saludant: "Hola, tabernarios!".
    Gavanenc 13/05/2021 12:51 pm
    Al Parlament hi ha 135 escons on s'hi asseuen els representants escollits democràticament dels catalans, els quals tenen la missió de cercar majories parlamentàries per a formar govern, aleshores a què hi treu cap ara i ací, aquesta enquesta espanyola i esbiaixada ?
      R 13/05/2021 5:34 pm
      Dit d'una altra manera, el 69% dels catalans no volen un tripartit amb el psoe!
      TSSO 13/05/2021 1:56 pm
      El país passant gana i ells NO saben com llençar els diners
    Nomar 13/05/2021 12:45 pm
    Amb la independència política, aquesta mena d'ingerències estrangeres tant descarades en forma d'enquesta esbiaixada no existiran. No us n'adoneu ? Fixeu-vos que el partit de Rivera amb 36 escons (2017 / 2021) i essent la llista més votada, no va formar mai cap mena de govern sumant-hi escons del PP, ni PSC, ni Confluències. Ara el PSC, amb 33 escons, té el suport del Govern Espanyol i dels aparells de l'estat espanyol, per això ells prefereixen fer una ofensiva, i soroll, on hi afegeixen ERC, així Illa es presenta fent rodes de premsa amb el titolet de president de no sabem què, i els ministres espanyols també fan declaracions dient que els hi plauria poder veure trencada la unitat independentista. No se'n sortiran, però, els catalans n'hem d'aprendre més i despertar-nos.
    eees 13/05/2021 12:41 pm
    si el que pide ajuda para el rey estamos locos a ese va a votar la gente
    Cal dir-ho 13/05/2021 12:32 pm
    Un motiu més per a que ERC, Junts (i el suport d'alguns escons de les CUP) es posin d'acord en front de l'ofensiva dels aparells de l'estat espanyol per a fer un tripartit amb esquerres sucursalistes espanyoles incloses. A propòsit per l'opció actual de govern, de Junts i ERC, no en pregunten res en aquesta enquesta de l'estat espanyol. No és per res, fixeu-vos en aquest detallet.
    anna 13/05/2021 12:31 pm
    A quí pregunteu ?? la gent no té memòria...el tripartit que ja vam tenir, va arruïnar la Generalitat...
    220
    101
    Respon
      Anna, tu ets unionista o ruca? 13/05/2021 2:44 pm
      El teu comentari la meitat dels catalans tel podrien respondre de moltes formes, per exemple: JxSou va regalar la Diputació de BCN a Nuria Marín del PSOE per que no la tingués ERC que va guanyar. La merda que tens al cervell guardar-la per la premsa messetaria.
      95
      98
      Respon
      @ Anna 13/05/2021 1:47 pm
      A banda de si estem d'acord o no amb el tripartit de fa anys, l'enquesta està clarament esbiaixada, no pregunten enlloc per la coalició de govern actual Junts+ERC amb els vots esterns de les CUP... La gent té memòria, però, respon segons com se li fan les preguntes. També haurien pogut preguntar "esteu d'acord amb un acord de govern independentista o annexionista" ? A banda de la fiabilitat d'una enquesta dels aparells de l'estat espanyol.
    Jo també sé jugar amb els números 13/05/2021 12:31 pm
    Això vol dir que el 69% NO vol el tripartit d'esquerres per governar.
    Ramon 13/05/2021 12:28 pm
    Continueu fent-vos eco del CIS? No teniu vergonya.
    45
    33
    Respon
      Nomar 13/05/2021 1:41 pm
      Ara, sí. Totalment d'acord i a sobre la deixen anar, com qui no vol la cosa, a 15 dies del 26 de maig.
      52
      33
      Respon
        Ramon 13/05/2021 2:59 pm
        Ara i sempre.
        Monòleg de falsa bandera, avui toca enganyar... 13/05/2021 2:49 pm
        Per si algú no se n'ha adonat Nomar és el nostrat troll ramoN que sempre busca la confrontació fent-se passar pel Junter més pur del País, a les ordres de Tácito. També fa servir altres nicks com Dr Sallop (pollaS) o Dra Anigav (vaginA). Millor no fer-li el joc, recordeu-li qui és, que tothom ho fagi fins que foti al camp.
          Ramon 13/05/2021 3:00 pm
          Hòstia, algú li ha deixat la gàbia oberta!
    Maria 13/05/2021 12:27 pm
    Si consulteu aquesta enquesta, veureu que no pregunten per l'opció de Govern actual, és a dir Junts per Catalunya amb ERC, o ERC amb Junts per Catalunya, tal com el govern actual. Se'ls hi ha oblidat als enquestadors espanyols ? O ho han fet expressament tal com el moment de fer sortit aquestes dades ?
    d'on no n'hi ha no en raja 13/05/2021 12:26 pm
    i vaig jo i m'ho crec, el cis, qui fa el cis, de que partido es?, au va, el 31,2 %, dels catalans, volen que els carcellers del presos polítics, els que pacten en feixistes, formin un govern amb ERC, au va quin acudit muy español