Cuixart: “Tornar-ho a fer és anar a votar el 14-F”

"No som allà on a l'Estat li agradaria que fóssim", diu el president d'Òmnium Cultural

El president d’Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, ha animat aquest dilluns la ciutadania a anar a votar el 14 de febrer encara que es tracti d’una “situació més adversa“. “L’Estat rebrà una mala notícia perquè confio plenament que els catalans tornarem a sortir a votar massivament”, ha dit en una entrevista al Matí de Catalunya Ràdio en la qual ha fet referència també a la seva famosa frase de ‘Ho tornarem a fer’: “Tornar-ho a fer és anar a votar cada cop que sigui necessari“. Durant la seva conversa també ha denunciat que col·locar els comicis en aquesta data és fruit d’una “operació d’Estat” que vol acabar “fent Salvador Illa president de la Generalitat”.

Per altra banda, i analitzant en quina situació es troba actualment l’independentisme i el sobiranisme, Cuixart ha remarcat que “no som allà on a l’Estat li agradaria que fóssim“. S’ha referit que encara que l’independentisme no tingui l’embranzida que tenia el 2017, el moviment no està en cap cas apagat. “Sí que és veritat que no som allà on ens agradaria ser, però l’independentisme no ha passat a nova vida, que és on ens volien portar”, ha dit. “Davant de les porres la societat catalana segueix determinada“, ha afegit.

Cuixart, però, ha demanat als catalans que es preguntin fins a quin punt estan disposats a lluitar per tal de separar-se de l’Estat espanyol. “Nosaltres sabem que no matarem a ningú”, ha dit, “però estem disposats a què els nostres fills passin llargues temporades a la presó per tal d’aconseguir la independència?“, s’ha preguntat. En aquest sentit, ha defensat que la presó pot ser una eina de lluita per tal d’aconseguit l’alliberament nacional.

Comentaris

    Senti comú 01/02/2021 12:24 pm
    Vigileu els quintacolunistes astronautes, ramons i altres, aquests dies tenen molta feina fotent el seu paperot o sabatot de trolls.
      En patufet astronauta 01/02/2021 12:36 pm
      Troll? Els que no som de la vostre corda ja som trolls? ¿també estàs subvencionat? bons - dolents no trolls - trolls Apa, a cascarla
      12
      81
      Respon
    En patufet astronauta 01/02/2021 10:29 am
    Ah, val, rebaixant el to. Ara torna a fer-ho, es anar a votar. Estar uns dies fora de la presó sembla que fa canviar el discurs, escolti, que no estem tan malament. I fora la grajola, millor. Si feu el que us hi surt, ¿què mès voleu?
    284
    348
    Respon
      Troç de quoniam 01/02/2021 3:54 pm
      Au corre vés a que et moqui la iaia, vés-hi per la ultradreta, que és la teva via
      Si noi, 01/02/2021 10:36 am
      Hem de tornar a votar perque un poc honorable va suspendre la DUI i va fugir. La seva hereva Laura diu que farà el mateix.
      103
      47
      Respon
    Aquest si que toca de peus a terra! 01/02/2021 10:00 am
    No com els trileros, Laura Borràs prometent activar la DUI amb més d'un 50%, per trigar segons a suspendre-la i fugir a Waterloo amb despeses pagades... Son trileros! Dónde està la bolita?
    Pere de la Vila Reial 01/02/2021 9:50 am
    Com sempre, la meva admiració per al Jordi Cuixart. La seva abgnegació per defensar legítimamernt les seves coinviccions hauria de ser un mirall per als polítics "actius" que segur que pensen el mateix però no ho demostrem. Ara ten una oportunitat de refer la unitat i oblidar-se dels números electorals. La feina només la podran fer si guanyen i segueixen l'exemple d'en Cuixart.
    74
    21
    Respon
    R 01/02/2021 9:48 am
    Collons, teniu el premi nobel del engany, sortiu per peteneras, sou uns trilerus, pero...ja no cola, apa aneu a pastar fac
    70
    163
    Respon
      Ni en els teus somnis més humits 01/02/2021 10:19 am
      Creus que l'anhel de independència del poble català s'ha acabat? Si hi ha partits que no avançan i prefereixen processar cap enlloc no els votarem, en tenim d'altres que ho faran.
      171
      37
      Respon
        En patufet astronauta 01/02/2021 10:32 am
        jo tambè sóc poble català i no vull la independència, almenys, no amb aquesta colla d'aprofitats. Només faran que caiguem per l'abisme de la pobresa i la incultura.
        28
        234
        Respon
          Per l'astronaute que no té la ESO 01/02/2021 11:35 am
          Saps que és Wikipedia? És fàcil, el meu fill petit de 10 anys t'ho pot ensenyar: "Va començar a treballar als 16 anys...El 2003 va fundar Aranow, empresa de maquinària per fabricar embalatge flexible, de la qual és el president..." Quan tornis de Mart ho pots comprovar.
          63
          11
          Respon
            En patufet astronauta (tornan de Mart) 01/02/2021 12:10 pm
            Osti, quin pencaire, als 16 anys deu ser l'únic que ha començat a treballar a aquesta edat. si, realment una empresa sense la qual el món no funcionaria, impressionant. I tret de la Viquipèdia, quin nivell. Tu no has de tenir ja remei, però ton fill possiblement, si: un consell (i gratis), si el vostre fons d'informació i cultural és la Viquipèdia, que no us passi res, obriu les vostres ments i cerqueu altres fonts d'informació. No cal que em donis les gràcies, per això estem, per il·luminar el cami dels que viuen a la foscor.
            11
            52
            En patufet astronauta (tornan de Mart) 01/02/2021 11:50 am
            ah val, quina sort que tinguis un fill tant intel·ligent deu sortir al pare. no m'estranya vostre nivell de cultura si la vostra referència cultural és la Viquipèdia, que no li passi res a tu fill de 10 anys. Si, realment sense la empresa d'en Cuxart, el mon no podria existir, gran empresari, si senyor.
            32
            79
          Si noi, 01/02/2021 10:43 am
          Tu ets ruc! Cuixart és un empresari d'exit i empresonat per les seves idees, es un PRES POLÍTIC! Tu no vols la independència amb ningú, si fossis independentista la voldries ni que vingués de la mà de Raxoi.
          90
          36
          Respon
            En patufet astronauta 01/02/2021 11:18 am
            Trànquil, no t'esveris i no insultis. Empresari d'exit? A que es dedica? al negoci del es subvencions? Ayy, amb els politics presos, no canviis l'adjectiu. Qui es Raxoi? Si ve de la mà del Quim si la vull, gran politic, jejejeje
            18
            93