Cs compara l’assalt al Capitoli dels EUA amb els disturbis de la plaça Urquinaona

Martín Blanco veu "un paral·lelisme" entre els fets de Washington i algunes protestes al Parlament i al Congrés

El secretari de Comunicació de Cs a Catalunya i diputat al Parlament la passada legislatura, Nacho Martín Blanco, ha comparat l’assalt de seguidors de l’encara president dels Estats Units, Donald Trump, a l’edifici del Capitoli de Washington amb els disturbis i la “violència extrema” que hi va haver al voltant de la plaça d’Urquinaona de Barcelona arran de la sentència del Tribunal Suprem sobre el referèndum de l’1 d’octubre de 2017. “És una actitud profundament perillosa per a la democràcia, per a la convivència i, en definitiva, per a l’estat de dret. Això, per desgràcia, durant aquests anys a Catalunya s’ha normalitzat”, ha assegurat en un acte a Barcelona aquest dissabte. Martín Blanco ha dit veure “un paral·lelisme” entre la irrupció d’assaltants al Congrés dels Estats Units –que alberga la Cambra de Representants i el Senat– i algunes protestes que hi ha hagut al voltant del Congrés espanyol i del Parlament de Catalunya, com la de l’1 d’octubre de 2018, en què els manifestants van arribar fins a les portes de la cambra catalana malgrat el dispositiu policial.

Comentaris

    Anònim 10/01/2021 1:11 pm
    SR. Blanco, per dir senyor, una petita diferencia que aquí els que es manifestaven eren els guanyadors democràtics en unes eleccions i que un estat com és Espanya els hi empresonava els seus líders polítics amb l'ajuda dels perdedors, franquistes i clavegueres del estat, sereu vosaltres els perdedors i els assaltants a la democràcia????????????
    GAVANENC 10/01/2021 12:08 pm
    Si, si, es el mateix.... Sobretot perque aqui tambe hi van haber morts i es van pasejar per els despatxos.....
    odisea 10/01/2021 9:14 am
    La,hostia que os vais a pegar el 14 F si que sera digna de la plaza Urquinaona.
      Serafi Bandarra i Grataconys 10/01/2021 9:52 am
      Y además muy merecida
    Tano 09/01/2021 9:29 pm
    C'S pura chusma iberica
      Ganxò 10/01/2021 8:14 am
      Company, fins i tot supuren bilis per les xelles. Quan no se sap que dir: doncs això, bajanades a dojo per emplenar el sac l'estupidesa
    cavaller negre 09/01/2021 8:45 pm
    COMPARA per Compara, vosaltres falangistes del C's, sou la VIVA COMPARACIÓ de tot el que ha sortit i fet de la boca del Trump. Sols sabeu CRITICAR i DESTRUIR. No m'extranya que cada cop teniu menys votats i gent que marxi, sols teniu una idea fixa contra tot el que sigui català democratic. Sou mala gent.
      Ricard 10/01/2021 11:48 am
      El racisme dels castellans és menys intel-ligent cada dia que passa.
    Pol 09/01/2021 7:45 pm
    Un insult més al sentit comú i a la democràcia des de l'espanyolisme més carca i caspós. La independència és una opció democràtica, cosa que porta de corcoll la ultradreta espanyola. Mentre que aquest paio és un individu intercanviable entre el PP, el partit espanyol fundat el 1976 per set ex-ministres de Franco i el partit de Rivera, fundat el 2006. No cal afegir-hi res més
    Pelosi 09/01/2021 7:35 pm
    “We are a country of law. We are not a monarchy with a King”
    Ramon 09/01/2021 6:40 pm
    Colono's neix sent una escissió del PSC. I s'ha notat en tot moment. Mira que hi ha hagut aldarulls, trencadissa i cremadissa a Catalunya i molt especialment a Catalunya. Però guaita quina de concreta escull aquest miserable per associar-nos amb la revolta americana.
    JordiP 09/01/2021 6:24 pm
    En este mundo traidor, nada es verdad ni es mentira. Todo es según el color del cristal con que se mira. El paio aquest porta unes ulleres que no li deixen veure la realitat. Només veu catalans traidors i terroristes complotant contra els guapos i innocents espanyols de veritat, fíxa't, amb tot lo que aquests fan per fer Catalunya gran novament!
    Mala peça 09/01/2021 6:03 pm
    Fatxa martin blanco, jo el compararia amb el golpe de estado del tejero, però és clar, el fatxenda, ha de manipular, i crear polèmiques interessades, fidel adn de fasc'stas de ciudadanos