Crit al cel de Cs contra Argimon per les declaracions sobre morts i Madrid

El partit taronja exigeix al secretari de Salut Pública que "demani perdó"

Ciutadans considera “intolerables” les declaracions que va fer el dijous passat el secretari de Salut Pública, Josep Maria Argimon, sobre la gestió de la pandèmia a Madrid. Argimon va assegurar que, si Catalunya hagués aplicat unes mesures més laxes com les de Madrid, hi hauria 7.000 morts més al país. Aquest dissabte, el portaveu de Cs al Parlament de Catalunya, Nacho Martín Blanco, ha subratllat que aquestes paraules són “una mostra més de la institucionalització d’un discurs supremacista” contra la resta de l’Estat i ha exigit a Argimon “que s’expliqui i demani perdó”. En relació amb la formació de Govern, Cs creu que els partits independentistes arribaran a un acord, tot i que això derivarà en “més inestabilitat i inseguretat jurídica”.

En una roda de premsa celebrada aquest dissabte davant la seu de la formació taronja a Barcelona, Martín Blanco ha remarcat que les paraules d’Argimon són “improcedents per un tècnic del Govern” i lamenta que el secretari de Salut Pública hagi anat “un pas més enllà”. “Va dir que la societat catalana no hauria tolerat una gestió de la pandèmia com Madrid; va donar a entendre que la societat madrilenya té menys intel·ligència i menys sensibilitat a la mort”, ha comentat.

Ciutadans també ha aprofitat per valorar la decisió que va prendre el lletrat major del Parlament, Joan Ridao, d’abandonar el càrrec i reincorporar-se a la universitat. Tot i que Ridao va assegurar que la decisió no està vinculada amb les eleccions –el jurista va començar el juliol passat el procediment per tornar a la UB com a professor titular de dret constitucional-, Martín Blanco ha insistit que la seva marxa és una prova més de “la tensió que genera el procés”. “La presidenta del Parlament, Laura Borràs, ha deixat clar que seguirà una estratègia de confrontació […] i la gent que té una mica de sentit comú vol apartar-se d’aquesta degradació institucional”, ha assegurat.

De fet, el portaveu de Ciutadans ha assegurat que els partits independentistes arribaran a un acord per formar un Govern dominat per valors “populistes, antisistema, euroescèptic i hispanofòbics”.

Comentaris

    fat boy 04/04/2021 10:58 am
    Facts and figures...
    Vomiten odi a tota hora 04/04/2021 9:47 am
    Estan malalts d'odi i tot el que digui o faci un català els provoca un xoc anafilactic, és el que té ser un feixista
    Naxu 04/04/2021 9:17 am
    La realitat és terca, es com és, i el número de morts son els que son, tant si t'agrada, com sino.
    LSO 03/04/2021 10:36 pm
    Acabo de ver la peli Malcom X, y está claro que a todo movimiento contra el poder, se le acusa de supremacista, y de discurso de odio, es la matraca que hay que explotar hasta el infinito, y esto a día de hoy los partidos fachas, lo hacen con todo lo que huela a indepe. y no salen de estas palabras tan trilladas, y no olvidemos que los Comuners con la soplona Albiach a la cabeza, también la repiten una y mil veces. Esta táctica de culpar al disidente de los que hace el poder, es tan vieja como la humanidad, y practicada por todo el planeta.
    uno que vive en Tabarnia 03/04/2021 8:08 pm
    alguna cosa o altre tenen que dir, si no qui en parlara d,aquest fulanos?
    Ton 03/04/2021 6:55 pm
    Aquests fastigosos de Ciudagramos no accepten cap critica. Fan cagar.
    Horaci 03/04/2021 6:45 pm
    als fulanos d'ultradreta com el martin blanco i l'ana grau els molesta grandíssimament que els hi cantin la veritat a la cara (xifres són xifres)
    Eulàlia 03/04/2021 6:45 pm
    Res x parlar amb aquests feixistes!!! Demanin perdó vostès, franquistes!!!on són els nostres morts? Vergonya, si en tinguésin !!
    Eulàlia 03/04/2021 6:40 pm
    Dir la veritat no està en el seu ADN !!! On arriban!!! Els molesta q es digui, q han mort més persones a Madrid, i NO el xq, han mort més persones allà q aquí!! És igual q sorti la Ayuso o el q sigui x insultar nos, C'nos, sempre, sempre acusant els catalans, dels insults,i tmb en tenim la culpa MISERABLES !!!
    Guim 03/04/2021 6:19 pm
    El nebot del ministre franquista Rodolfo Martín Villa, no ha pres la pastilleta avui?
    En fi 03/04/2021 5:44 pm
    Els de ciudadanos són més de criar a l'infern, la ana degradada, ara resulta que va de peona del nebot d'un franquista, porque sera
    joanka 03/04/2021 4:21 pm
    Pobre home!!! està pitjor del que semblava, que no era poc!!! No li ha sentat bé el que ja no represwnri a quasi ni u. Una vegada el capital els ha abandonat curiosament no guanyen res i a més a més menguen a marxes forçades.
    Antoni 03/04/2021 4:13 pm
    Les veritats no agraden als del 155 tant acostumats ells a les mentides, no?
    Mala peça 03/04/2021 3:58 pm
    Que passa que les veritats fan mal, que passa que ara vas de martir, de processó en processó, per veure si, us perdonen el deutes Demanà tu perdó facha martin blanco, com a fasc'sta de ciudadanos, en l'obsessió per voler destruir Catalunya, el català i la democràcia.
    Ricard 03/04/2021 3:49 pm
    Són la pera els falangistes. Ara el que treballi malament, el negligent o el criminal dirà a una persona honrada que es "supremacista". El fanatisme racista anticatalà com sempre excel-leix a més en cinisme.
    Josep 03/04/2021 3:43 pm
    Aquest nebot d,assassí es idiota.
      Anònim 03/04/2021 8:04 pm
      I un fil d put
    Carles BCN 03/04/2021 3:39 pm
    Argimon explica el que diuen els números del MOMO i de la estadística nacional d'Espanya. Agradin o no. I la xifra de defuncions són conseqüència de molts factors però la política d'obertura de Madrid és un dels factors determinants. Agradi o no. I Ciutadants és coresposable amb tot el govern de la Comiunitat de Mardriz de l'excés de mortalitat a la Comunitat de Madrid.
    Madrid és un desastre 03/04/2021 3:36 pm
    Hi ha proves clares que Ayuso amb la seva política frívola, ha provocat milers de morts de més a la seva comunitat, i molts més arreu. O algú pensa que les mesures per contenir els contagis que no són necessàries?
    X2 03/04/2021 3:35 pm
    Au, fora feixistes