El parc mòbil de “vehicles de representació” de la Generalitat sumen un total de 75. Tots són cotxes amb xòfer, que a més de transportar alts càrrecs de l’administració també són per a desplaçaments del president del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, Jesús Maria Barrientos, i el fiscal superior de Catalunya, Francesc Bañeres. Així ho indica un informe parlamentari lliurat a Vox i signat per la directora de serveis del departament d’Economia, Maria del Carme Alcaraz. Els conductors adscrits a aquest servei en són 105. En aquest llistat no es compten els altres cotxes oficials no gestionats per Economia, ni d’altres organismes, entitats o empreses que depenen de la Generalitat.
Segons aquests documents, als quals ha tingut accés El Món, la normativa dels vehicles oficials es remunta a un acord de Govern del 3 de maig de 2005, quan governava el primer tripartit, el de Pasqual Maragall, i molt abans de la polèmica del 2008 pel vehicle oficial de l’aleshores president del Parlament, Ernest Benach, per haver-se gastat 110.000 euros tunejant-lo. Aquest acord indica que l’activitat de transportar els alts càrrecs de l’administració de la Generalitat de Catalunya es basa en “serveis de vehicles de representació realitzats per xofers de representació“.
Aquests vehicles oficials “només estan destinats als alts càrrecs” i són gestionats pel Departament d’Economia i Hisenda a través de la subdirecció general de Gestió de Serveis i Vehicles de Representació. La flota, segons l’escandall de l’informe presentat al Parlament el passat 27 de juliol, és de 75 vehicles. Aquests cotxes, però, “només poden conduir-los xofers de servei de representació i/o escortes dels Mossos d’Esquadra en determinats casos, però no altres conductors de la Generalitat de Catalunya”.
En aquests moments, el nombre de xofers de representació és de 105. Com que treballen en jornades dobles en dies alterns, diàriament n’hi ha 55 de servei. Tres d’aquests xofers treballen en jornada diària normal. La despesa salarial d’aquests conductors també s’adscriu al Departament d’Economia, així com també el cost de la seva uniformitat. Els vehicles normalment s’han adquirit a través de fórmules de lloguer amb opció a compra. De fet, els primers de dur a terme aquesta reconversió va ser la flota de vehicles oficials del Parlament de Catalunya, quan Núria de Gispert n’era la presidenta.