Des d’aquest dimarts i fins al 4 de febrer els ciutadans ja poden demanar el vot per correu per a les eleccions del 14-F. Les persones que optin per aquesta opció obtindran una inscripció al cens electoral català que els permetrà votar en aquests pròxims comicis. Les sol·licituds es poden fer de forma telemàtica, o bé presencialment en qualsevol oficina de Correus. En el primer dels casos, la persona interessada haurà d’acreditar-se mitjançant una firma electrònica, el DNI electrònic i els certificats IDCAT i T-CAT. Pel que fa a la sol·licitud presencial a les oficines, s’haurà de fer ensenyant el DNI, el passaport o bé el carnet de conduir. Per tal d’agilitzar el procés, Correus oferirà l’opció de demanar cita a través de la seva aplicació virtual i la pàgina web de l’entitat. Un cop recopilades les peticions, les delegacions provincials corresponents de l’Oficina del Cens Electoral enviaran als sol·licitants – entre el 25 de gener i el 7 de febrer – la documentació necessària per poder exercir el seu vot.
Correus ha recordat que l’opció telemàtica permet “evitar desplaçaments” i “minimitzar el contacte social”. Tot i això també ha subratllat que treballen per oferir “les garanties necessàries” en tots els tràmits que s’hagin de dur a terme per tirar endavant el procés electoral.