Capella demana als bancs que “no es posin de perfil” en la segona oportunitat

El servei d'assessorament del Govern per a persones en situació d'insolvència es posarà en marxa a principis del 2021

La consellera de Justícia, Ester Capella, ha indicat que el servei d’assessorament del Govern perquè persones ofegades pels deutes arribin a acords amb els creditors entrarà en funcionament a principis de l’any que ve. Aquest servei vol orientar cap a la segona oportunitat, un mecanisme per a persones i negocis previst per llei des de fa cinc anys a l’estat espanyol però al qual encara poca gent accedeix. Amb tot, Catalunya és pionera en impulsar aquest procediment. En la presentació d’una guia de bones pràctiques per aplicar la segona oportunitat, Capella ha fet una crida als bancs i companyies de serveis bàsics a implicar-se en aquest mecanisme, i sobretot en el context de la crisi de la covid-19: “És moment perquè no es posin de perfil”.

Capella vol que els bancs i les companyies de subministrament s’impliquin per facilitar acords amb persones endeutades en situació d’insolvència. “Quan demanem responsabilitat social, també els pertoca a aquestes entitats”, ha destacat. La consellera ha afirmat que aquestes entitats també han de contribuir “a la descongestió dels jutjats, on ja es comença a notar l’augment de casos d’insolvència per l’emergència sanitària”. La titular de Justícia ha destacat que el servei d’assessorament que posaran en marxa a principis de l’any que ve vol guiar les persones ofegades pels deutes en l’itinerari de la segona oportunitat perquè puguin resoldre dubtes i evitar els processos judicials. Capella ha assegurat que serà un “servei públic molt rellevant d’informació, orientació i acompanyament perquè les persones de bona fe en situació d’insolvència puguin recuperar-se”.

Segons han destacat aquest dijous els impulsors de la guia de bones pràctiques per fer efectiva la segona oportunitat, Catalunya ha estat pionera a l’hora d’aplicar aquest recurs legal a l’estat espanyol. La manca de tradició d’aquest mecanisme, a diferència d’altres països; el poc coneixement encara entre la ciutadania i la complexitat jurídica són alguns dels motius que expliquen que encara no hagi arribat a tota la ciutadania que pugui necessitar un procediment per posar a zero els impagaments.

Nou comentari