Giró atribueix al “soroll” i la “por” la falta d’aval per a les fiances del Tribunal de Comptes

El conseller ha descartat que sigui l'Institut Català de Finances el responsable de l'aval per no posar els treballadors en el focus mediàtic

El Conseller d’Economia i Hisenda, Jaume Giró, ha anunciat avui en una roda de premsa que cap de les entitats fianceres consultades pel Govern han accedit a avalar les fiances dels encausats pel Tribunal de Comptes. En la seva intervenció ha explicat que creu que “la por” i el “soroll” han fet tirar enrere a les entitats bancàries que han consultat. “Hi ha hagut molt poc temps i molt soroll, però només a un costat. Abans que acabés la roda de premsa de presentació del fons ja hi havia mitjans parlant de malversació de fon públics”, ha dit Giró.

Davant d’aquesta situació s’ha plantejat l’opció de que sigui l’Institut Català de Finances qui avali els 5,4 milions d’euros, però finalment s’ha descartat aquesta opció que el decret llei del fons aprovat el 6 de juliol contemplava com a opció excepcional. “Jo mateix he decidit no sotmetre a cap professional de l’ICF a la pressió que representaria que fos aquesta institució qui avalés”, ha dit Giró.

“Respecto les decisions que han pres les entitats financeres, nosaltres seguirem treballant per trobar una solució. Vam començar a treballar ara fa 15 dies i ho seguirem fent fins que poguem trobar una solució”, ha dit Giró. El conseller també ha anunciat que esperen pdoer trobar una solució en els propers dies o setmanes, ja que creuen que una entitat bancària que no s’ha especificat acceptarà la proposta feta per la Generalitat per avalar les fiances.

“El fons s’ha creat amb una intenció a mig i llarg termini, òbviament s’ha intentat fer tot el possible per resoldre aquest cas, però fins ara no ha estat possible. A partir de demà haurem de veure com ho resolem”, ha afegit el conseller. Pel que fa a les entitats que es consultaran en un futur, el conseller ha dit: “No donaré cap pista sobre quines entitats consultarem, perquè ja sabem com van les coses”.

Giró també ha admès que té “plena confiança” en el Consell de Garanties Estatutàries, que ha de certificar que el decret llei de creació del fons s’ajusta a la legalitat. El Consell té fins el dia 29 de juliol per comunicar les seves conclusions.

Comentaris

    Que sóc de Barcelona 20/07/2021 1:25 pm
    Jajajaja els polítics indepes es pensen que els banquers són tontos!!!! La pela és la pela nanos, activeu la caixa de resistència i a pagar!!!
      Angels 20/07/2021 5:23 pm
      Señores ñordos de Madrid, no tenéis ni un duro pero siempre tenéis vuestra colonia para chuparles la sangre. Espero vivir hasta el 2029 q se os acabará el chollo
        Doctor Strangelove 20/07/2021 5:31 pm
        Angels aquí l'única de la deu "chupar" ets tu! Doc.
    Nadie quiere saber nada de miserables golpistas supremacistas. 20/07/2021 1:49 pm
    Sólo generan asco en el mundo democrático.
    Ratalunya in fire 20/07/2021 1:52 pm
    En altres paraules, que Tractoria no vol deixar anar més pasta.
    Ricard 20/07/2021 2:23 pm
    Una prova més de l'estat policial que suposa aquest estat per als catalans. Es intolerable que una operació legal sigui en perill per por a l'agressió dels castellans. La situació és nacionalment insostenible. El conseller no ha dit tot el que sap. Si ho fes la taula de diàleg de n'anava al carall. És increïble que els bancs esdevinguin de facto aliats d'un tribunal descontrolat per simple xenofòbia. Són catalans honrats perseguits precisament per ser-ho.
    El cit campejador 20/07/2021 2:44 pm
    Comencen a tenir seny alguns indepes...
    Ens ho posen molt fàcil 20/07/2021 2:49 pm
    Ara és el moment d'eliminar TOTS els comptes que té la Generalitat i els ajuntaments amb tots aquests bancs i treballar amb bancs europeus fins que l'!!onze no arrenqui el vol. Serà agradable sentir els marramiaus d'aquests miserables, especialment els indignes de LaCaixa i el Sabadel
      Angels 20/07/2021 5:18 pm
      Tots aquest spanish Banks estan protegits per el Estat feixista i reben instruccions i mols diners q may retornen, ara estan foten al carrer a miles de treballadors amb els beneficiés q tenen els malparits. La solució sèrie tindre el banc Nacional de Catalunya o portar els 4 € q tenim a Andorra, pero els intereses son alts Al final aquest 4€ aniran als xuppocteros de Madrid o al T. de Comptes " Colla de xuclassang. ERC possa la taula i el cul també
        Angels 20/07/2021 5:26 pm
        Señores ñordos de Madrid, no tenéis ni un duro pero siempre tenéis vuestra colonia para chuparles la sangre. Espero vivir hasta el 2029 q se os acabará el chollo
          JordiT 20/07/2021 6:18 pm
          2029? Vaig a veure el calendari Maya...Será Armagueddon?, Nova pandemia virus zombi? Extraterrestres? Cambi climatic? tu saps algo dona, s'acabarà el chollo? No serà per que Catalunya sigui independent per que es mes probable alguna catastrofe de les anteriors.
    L'objectiu de la caixa de resistència ha sigut errat 20/07/2021 2:52 pm
    La lògica, coneixent com actua la España Miserable, hauria estat totalment efectiva si s'hagués destinat a pobres immigrants (transitoris) albano-kosovars (per exemple)
    en fi 20/07/2021 2:53 pm
    i que la caja, és el banco de la corona, o de los muy españoles, evidentment gens catalana, com també el banco sabadel. Del santander si fa no fa el mateix.
    Som el 90.18 % de chichinabo y parió la abuela 20/07/2021 3:03 pm
    Sent tants no es poden aconseguir els diners necessaris?. Queda tot dit de quants sou, indepes, i de la vostra generositat.
      Ricard 20/07/2021 4:07 pm
      Comentari prou estúpid. No sabia que ser generós o no fos una crítica al pensament polític de ningú. El que si denota la noticia és la xenofòbia dels castellans, intentant fer la vida impossible a persones honrades més enllà de processaments civils o penals, i per tant amb uns impunitat criminal.
    traca 20/07/2021 3:29 pm
    Ya veis lo que es el proces, nadie lo toma en serio a la hora de fiarse de ellos y soltar un euro, y ningun borreguito va a soltar otro euro, ahora, desde el sofa con el movil en ristre son la leche de valientes y comprometidos. Esa es la realidad para mofa del resto de españoles.
      Jacks 22/07/2021 10:10 am
      Per la por que feu els putos Nazis des cerebrals ñols, sous dolents de mena i violents, això junt amb la vostre justícia 🇹🇷ni ha per no fiar-se ni una mica. Aneu a robar als Vascos , a veure si es deixen ?
    Doctor Strangelove 20/07/2021 5:32 pm
    És què, avalar presumptes delincuents! I si no ho són, llavors són tabardanos. En fi, que no té cap sentit, coi! Doc.
      Ricard 20/07/2021 8:34 pm
      Qualsevol assegurança de responsabilitat civil és avalar presumptes delincuents.
    MHP 20/07/2021 5:39 pm
    Bancs se fora el pais? Estic despitat, en aquest cas el pais es Catalunya o España,?
    Angels 21/07/2021 1:41 am
    Parles de la teva infectada amb gonorrea? Ara ho entenc és per això q la teva parella se ho fa al teu vei