Calvo diu que l’amnistia “no és plantejable” en un “estat democràtic”

Enfrontament verbal amb el senador de JxCat Josep Lluís Cleries | La vicepresidenta espanyola nega l'existència dels exiliats, que considera "fuguits"

La vicepresidenta del govern espanyol, Carmen Calvo, ha negat aquest dimarts l’existència d'”exiliats” i ha acusat JxCat d’intentar “trencar la Constitució” i l’ha emplaçat a “no repetir” les actuacions del passat. També ha afirmat que “per a un estat de dret, aquí i a qualsevol lloc del món”, Carles Puigdemont i els consellers que es troben a l’exterior van “fugir de la justícia”. Calvo també ha tancat la porta a l’amnistia per als presos independentistes, que “no és plantejable en un estat constitucional i democràtic” perquè “implicaria suprimir el poder judicial”. Segons ha afirmat, l’estat espanyol és “plenament democràtic” i la demostració és que el portaveu de JxCat al Senat, Josep Lluís Cleries, pot defensar les seves posicions a la cambra alta.

Calvo ha fet aquestes manifestacions en resposta a la pregunta del mateix Cleries, que s’ha solidaritzat amb les persones que han rebut amenaces de l’extrema dreta, però ha recordat que el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, no feia aquest tipus de denúncia quan l’actual ministre d’Administracions Públiques, Miquel Iceta, i el diputat del PSC al Parlament Salvador Illa “es feien selfies” amb Vox a les manifestacions contra el Procés a Barcelona. “Quan l’extrema dreta actuava d’acusació popular al judici contra el referèndum al costat de la Fiscalia i l’Advocacia de l’Estat, vostès van mantenir un silenci còmplice, i parlen de democràcia plena amb presos i exiliats”. Cleries ha ironitzat també amb el concepte de “democràcia plena” que fa servir el govern espanyol. “Democràcia plena amb policia patriòtica, llei mordassa, una democràcia que no permet parlar d’amnistia al Congrés i al Senat, que no permet investigar el rei emèrit”, ha dit. “Li pot aclarir a Sánchez que als catalans tenir el DNI espanyol ens costa 16000 milions d’euros l’any”, ha conclòs Cleries.

En la seva resposta, Calvo ha acusat Cleries de desplegar els seus “plantejaments ideològics” sota l'”aparença” d’una pregunta a la sessió de control del Senat. En tot cas ha afirmat que “la plenitud de la democràcia espanyola és que vostè pot estar aquí”. “El que vostè en diu exili, per a un estat de dret, aquí i a qualsevol lloc del món, és fugir de la justícia, i quan diu amnistia això no és plantejable en un estat constitucional i democràtic perquè implicaria suprimir el poder judicial”.

El PP emplaça Sánchez a fer el “cordó sanitari” als “colpistes”

Calvo també ha respost una pregunta de la senadora del PP Ana Camins, que ha acusat el govern espanyol de fer una “guerra bruta de mentides” en les eleccions madrilenyes i ha emplaçat l’executiu a fer el “cordó sanitari” que demanen als “colpistes, independentistes, hereus d’ETA i radicals”. Camins l’ha emplaçat a “demanar perdó” als madrilenys que tenen “il·lusió” pel govern d’Isabel Díaz Ayuso. En resposta a aquesta pregunta, la vicepresidenta s’ha limitat a assenyalar que el govern espanyol “no està en campanya”.

Comentaris

    Ramon 28/04/2021 6:46 pm
    Aquesta sociata és d'un nivell ERC. De les coses més ruques ever dins la màfia sociata. A mi en els tiqui-taques dels dimecres al puto Congrés aquell em fa llàstima i tot.
    Ramon 28/04/2021 5:32 pm
    Ja, sí, o potser sí, sociata, però el comentari no ve gens a tomb perquè no reclamem l'amnistia a un estat democràtic. La reclamem a Espanya.
    Lluït 28/04/2021 12:48 pm
    Si s'analitza la frase és evident que no té cap sentit. Aquesta dona i altres individualitats que fan de polítics, en general les més curtes de llums i més llargues de penques, les deixen anar com els ases els pets.
    miquel puigpelat 28/04/2021 10:04 am
    En un estt democràtic potser no, però a Espanya si volen, sí.
    Ferran 28/04/2021 9:28 am
    Esta tía no tiene ni puta idea.
    Català 28/04/2021 8:56 am
    Molt bé, mestressa. Ho tindrem en compte quan us toquin les de perdre.
    FuigDelsEspanyols 28/04/2021 3:33 am
    El Cul d'Europa un Estat democràtic ? HA HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !
      Josep 28/04/2021 7:09 am
      És la reina de la democràcia qui us ho diu.
    Raül 28/04/2021 12:51 am
    Afortunadament, Espanya no ho es!
    Espectador 28/04/2021 12:34 am
    Per activa i per passiva, això mateix i també del referèndum serà el mateix que diran a la taula de diàleg, tantes vegades com calgui. Suposo que quan repeteixin això els representants catalans seguiran dialogant; encara que no sé de què, potser del temps? Quedaran per un altre dia, pero aixo no canviarà perquè hi hagi una taula al mig. Passarà el temps. I no es moura res. Tenim l'exemple del Sàhara i això que hi havia l'ONU i en principi acceptaven el referendum. Però han passat més de 40 anys i ja ningú ni se'n recorda d'aquest pesats dels saharauis. I és que per haver diàleg hi ha d'haver voluntat per les dues parts, sinó és una trampa: El problema està en via de solució, és un tema entre les dues parts que es posin d'acord, i ja no preocupa a ningú mes. A sobre l'Estat es posa una medalla, demostrant que es dialogant, i si no es posen d'acord al menys la culpa estaràrepartida a jol 50 per cent. Finalment si ens aixequem de la taula la culpa de que no hi hagi acord per postres serà nostre, que no volem seguir dialogant. És realment una estratègia brillant!, però per part espanyola. Per part d'ERC fa pena. No dubto pas del seu patriotisme, sinó de la seva inteligencia
    Raül 27/04/2021 10:53 pm
    Tururut calveta!
    David 27/04/2021 10:24 pm
    Nomes vinc a dir que la Constitució espanyola es fonamenta en una amnistia.
    democràcia diu???? seria per descollonar-se de riure si no fos tan trist 27/04/2021 8:25 pm
    quan entre els espanyols hi ha terroristes (vegi's GAL), tenen a punt indults en només tres mesos de presó, no investiguen a més de dos o tres, no els importa d'on sortien els diners, qui feia els comunicats, qui era Mr X, ni res de res...
      Juli Vert 28/04/2021 8:31 am
      Si, t'entecordes de Terra Lliure? Anavant posant bombetes lligadas al pit de les persones, molt democràtic.
        Pere Hill i Parsley 28/04/2021 1:07 pm
        Tu saps que és el terrorisme d'estat espanyol, els fons reservats de l'estat spanyol, la fiscalia afinadora espanyola, els atestats i informes de Tacito... Aprèn-ho.
        Ricard 28/04/2021 11:12 am
        Per cert, en aquella època Terra Lliure ni existia.
        Ricard 28/04/2021 11:11 am
        Recordes Blas de Lezo que té un monument a Madrid? Recordes l'assassinat del President Lluís Companys, del que cap castellà s'en desdiu?
        Quina comparació mes estúpida! 28/04/2021 9:06 am
        Es veu el tarannà amb aquests comentaris...
    Mala peça 27/04/2021 7:58 pm
    calvo voldràs dir españa es un estado antidemocratico y muy antidemocratico, el que más. Perquè en un país democràtic, l'amnistia és democràcia i justícia
    Ricard 27/04/2021 7:56 pm
    No hi ha manera. La repugnània que generen aquests fanàtics racistes augmenta cada dia. És increïble.
    Quim 27/04/2021 7:24 pm
    Una mentidera del partit del GAL.
    Pep 27/04/2021 7:00 pm
    Por una vez y sin que sirva de precedente estoy totalmente de acuerdo con la gobernanta Sra. Calvo. Lo que pasa es que este no es un estado democrático aunque lo repita una y un millón de veces. Ella lo sabe y por eso lo repite tanto. Como se suele decir: Una mentira repetida muchas veces se acaba convirtiendo en verdad. Lo que pasa es que como dijo el Papa Francisco, la verdad no se puede esconder. Y yo remacho diciendo de que además de que no se puede esconder, la verdad es muy terca y siempre acaba asomando las narices.
      Comun's,crostadrégimen78 28/04/2021 9:01 am
      Aquesta mateixa ministra psoerata de "izquierdas" franquistas fa uns mesos deia que Vox és un partido de Estado y con Vox se puede pactar. El mateix va dir lo Garzón de IU amb silenci esgarrifós de Asens i Iglesias... Aquesta és la democràcia de Estado franquista ni siquiera "izquierdas progresistas" franquistas tienen pu...ñetera idea qué es Estado democrático.
      Anònim 28/04/2021 12:08 am
      Som República,son República,son República,son República.ya lo he puesto muchas veces, será ya verdad,Jajajaja.
        Ehem ! 28/04/2021 10:31 am
        Somos "plena", "homologada", "consolidada", somos "homologada", plena", consolidada"; somos "plena", "homologada", "consolidada"... .ya lo decís muchas veces, será ya verdad ? Ha, ha, ha. Els estats democràtics no hi col·loquen mai qualificatius a la democràcia.
    Pep 27/04/2021 6:51 pm
    PSOE = Fantasmas, chupópteros y fachas.
    Pajaritu 27/04/2021 6:21 pm
    Las condenas se cumplen enteras. Ni un pas enrere. Ni oblit, ni perdó. ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA !!!
    1
    103
    Respon
      Moixó 28/04/2021 10:25 am
      Amb el cantar es coneix l'ocell i amb l'escriure el cervell.