Budó emplaça el govern espanyol a “llegir la realitat del 52% de vot independentista”

La portaveu en funcions s'acomiada del càrrec i es posa a disposició del partit per assumir un altre rol

La portaveu del Govern en funcions, Meritxell Budó, s’ha acomiadat aquest dimarts de la premsa aprofitant la seva darrera compareixença per explicar els acords de Govern fent un advertiment al govern espanyol perquè accepti el nou executiu independentista. “Emplaço el govern espanyol a llegir la realitat de les urnes de Catalunya i a tenir en compte que la resolució del conflicte passa per abordar l’amnistia i el dret a l’autodeterminació, que en són la causa”, ha subratllat.

Budó, que ha afirmat que està “a disposició” del partit per assumir el rol que consideri oportú, ha reiterat que el resultat de les urnes a Catalunya han donat com a resultat “per primera vegada a la història un 52% de vots i 74 diputats independentistes al Parlament”. Davant d’això, ha defensat la portaveu en funcions, “Catalunya i l’estat espanyol han de poder parlar d’allò que genera el conflicte”, contestant així les declaracions de la ministra espanyola María Jesús Montero d’ahir en referència a que l’unilateralitat només pot portar a la presó.

D’altra banda, Budó ha explicat que la presa de possessió de Pere Aragonès com a president de la Generalitat s’haurà de fer en els cinc dies posteriors al ple d’investidura, que se celebrarà entre dijous i divendres. La portaveu en funcions no ha donat massa detalls sobre l’acte de presa de possessió, si bé ha recordat que es desenvoluparà de forma limitada, tal i com s’escau en un marc de pandèmia.

Segons ha explicat Budó, Aragonès ha aprofitat la darrera reunió del consell executiu per agrair la tasca de tots els consellers i fer balanç d’una legislatura “complicada” en què s’ha produït catàstrofes naturals, accidents en plantes petroquímiques, la inhabilitació del president Quim Tora, la sentència del procés o la pandèmia de la Covid-19, que encara dura.

Comentaris

    Eloi 18/05/2021 6:34 pm
    Un 52% fictici. No s'entén tanta èmfasi. Els polítics no han volgut reivindicar unes noves eleccions deslligada de la coacció judicial i amb millors condicions sanitàries. Ens engalten el xicot de Pineda que, per molt que TV3 en faci una biografia empalagosament edulcorada i exaltada, se la podien estalviar. Tots ts hem vist les seves limitacions i el peu que calça.
    Vlad 18/05/2021 5:48 pm
    52%, d'acord però també hem de llegir 700.000 votants menys
      FUERA LA OLIGOCRACIA 18/05/2021 7:17 pm
      El 52% del 52% de la gente que fue a votar. Sera legitimo en CATALUÑA pero no de ESPAÑA.
    ton c. 18/05/2021 4:07 pm
    i els unionistes monàrquics, bramen un altre cop, perque deu ser?
      Ramon 18/05/2021 5:15 pm
      No només els monàrquics. També els republicans. Tots els unionistes estan que bramen. I això és bo.
        FUERA LA OLIGOCRACIA 18/05/2021 7:21 pm
        No vaieu que els politics manipula a la poblaciao. Dient que fan camin per la independecia cuando no pueden hacerlo, solo se podra ser cln una guerra.
    Pere Lluis G. 18/05/2021 3:38 pm
    Jo emplaço a llegir la realitat de les urnes de Catalunya i a tenir en compte que la resolució del conflicte passa per abordar temes com el dret a l’autodeterminació i la fi de la repressió a través d’una Llei d’Aministia” ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: 52% de vot independentista , dret a l'autodeterminació, fi de la represió, llei d'amnistia. !!! HO TENIM A TOCAR !! !! NO DEFALLIM !! !! AM 18 ó 19 MESSETS PLIS PLAS !!!
      FUERA LA OLIGOCRACIA 18/05/2021 7:23 pm
      El derecho de autotermknacio es imposible y eso lo saben los politicos independetista. Y el poder de decidir solo sera posible con una guerra.
    Dr Sallop 18/05/2021 3:17 pm
    Budó emplaça el govern espanyol a “llegir la realitat del 52% de vot independentista” !!! FANTASTIC !! el gobierno de España s'esta fregan les mans nomes de pensar que llegira la realitat del 52% de vot !! !! FANTASTIC !! li poseu al pelo !! !!FANTASTIC !! nomes el 52% de vots !! molt be indepen, segui tan adoctrinats com sempre, am la salvetat que cada dia us supereu am l'adoctrinament !!
    Ramon 18/05/2021 2:58 pm
    Només amb el PdCat sumem la majoria absoluta directa. Refeu-hi els ponts, per déu!
    Pablo 18/05/2021 2:52 pm
    Si no saben ni de mates.
    Ferran 18/05/2021 2:51 pm
    52% del vot independentista, que correspon al 23 % del cens electoral ??
      Ramon 18/05/2021 2:56 pm
      Exacte. O sia 1uatre punts percentuals per damunt del que vau fer vosaltres, colons i renegats.
        Gonzalo 18/05/2021 3:18 pm
        Y ese 52%, para hacer qué, ramunet? Jajajajajajaja!!!!!! No me digas que la andapandanchia, que no te lo crees ni tu.... jajajajajajajaja!!!!!!
          Ramon 18/05/2021 3:27 pm
          Quantes voltes li porto ja dit al Rufián que, si vol res, se m'ha d'adreçar en la llengua de Catalunya? Força, oi?
            Ramon 18/05/2021 5:18 pm
            Però a mi ja em va bé. Per doble raó. Tant de bo que ho fes més sovint.
            Gonzalo 18/05/2021 4:53 pm
            Y las que te quedan, ramunet, y las que te quedan... jajajajajajajaja!!!!!
    Pajaritu 18/05/2021 2:28 pm
    ... la realitat del 52%... ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA !¡!
    Gonzalo 18/05/2021 1:57 pm
    Mañana, bonita...mañana lo harán . jajajajajajajaja!!!!!!!