Borràs demana per carta a l’exèrcit espanyol que se’n vagi del Bruc

La presidenta del Parlament declina la invitació per participar a l'acte commemoratiu del dia de les forces armades espanyoles

La presidenta el Parlament de Catalunya, Laura Borràs, ha declinat la invitació de l’exèrcit espanyol per participar a l’acte commemoratiu del dia de les forces armades espanyoles. En una carta dirigida a l’inspector general de l’exèrcit espanyol, Fernando Aznar Ladrón de Guevara, Borràs justifica la seva absència pel posicionament del rei espanyol Felip VI en els fets de l’1 d’octubre i especialment pel discurs que va fer el 3-O aquell 2017. Però la carta també serveix perquè la presidenta faci una reclamació a l’exèrcit: que se’n vagi de l’aquarterament del Bruc que ocupa i que el deixi lliur per la ciutadania de Barcelona i Catalunya.

Borràs insisteix en la seva missiva a censurar la posició del monarca espanyol pels fets de l’1-O: “Com a presidenta del Parlament de Catalunya no puc acceptar aquesta posició del cap de l’Estat. Presideixo la institució que és seu de la sobirania popular de Catalunya i, com a tal, em dec a la ciutadania que ens ha donat la confiança. Per tant, declino la seva invitació a l’acte commemoratiu del dia de les forces armades espanyoles”.

La secretària de la Mesa, Aurora Madaula, també ha rebutjat la invitació de l’exèrcit fins que el rei no demani perdó.

Comentaris

    Narcís 29/05/2021 1:36 pm
    El teu, qui és? Hom de neutral, imparcial i moderador ..? Hom que cobra munt de milions, quan té totes les despeses gairebé sufragades ? Hom que digué deixo sense ' pensió ' món pare .. i m' ho he romàs jo que no tornar als pressupostos? Hom que regna , però no ' governa ' ? Hom que nega la història de la nació catalana tractant-los com ' regió ' castellana? Hom que no se n' adona d ' on surten els cèntims sinó dels més desgraciats ? Hon que . . . . . . . . PD : per què no es roman amb sa Castella/ espanya i ens deixa estar ?
    Ramon 29/05/2021 1:15 pm
    Que bé, que Junts per Catalunya quedés un escó per sota. Molt millor que si hi hagués quedat un per davant. El mànec de la paella ha canviat de mà. Ara l'agafen els netament independentistes.
    Ramon 29/05/2021 1:12 pm
    Tanmateix, hi insistesc: jo de Junts per Catalunya ja tindria preparada també una defensa en la línia de quan denunciaren Coldplay per plagi. O per tirar més enrere, la línia Roca Junyent quan l'escàndol dels oriunds en futbol. O sia aportar exemples a dojo de fraccionaments massius i descarats en administracions de les esquerres sucursalistes i ERC. Només d'anunciar que el dossier estava llest per obrir-lo i esbombar-ho tot ja s'escagarrinarien i sobreseurien el cas.
    Ramon 29/05/2021 1:10 pm
    Efectivament, encausar en funció no del QUÈ ans del QUI és corrupció. Però ara la paella pel mànec la tenim els netament independentistes. Que gosin. Que gosin encausar la presidenta Borràs. Qui ho pagaria seria ERC.
    joandomenec 29/05/2021 1:05 pm
    Quin canvi a la presidència del parlament. Una dona valenta que parla clar. Ha deixat per terra el ninotet de Torrent, el seu antecessor.
    "L'encausament de Laura Borràs per corrupció ÉS corrupció." 29/05/2021 12:23 pm
    Netamente ladrón o netamente majadero. Take your choice.
      Ramon 29/05/2021 1:07 pm
      Noteu com la feliç expressió "netament independentistes" de la compatriota Elisenda continua escaldant-los l'anus. Jo de fet és per això que l'empro a balquena.
    ave-maría 29/05/2021 12:22 pm
    Que l’inspector general de l’exèrcit espanyol, s'anomeni : Aznar Ladrón de Guevara, ja es tot un record
    Pajaritu 29/05/2021 11:39 am
    Mi comandante... que hay una potranca en la puerta del cuartel que dice que vayamos haciendo las maletas, que nos vamos. ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA !!!
    16
    70
    Respon
    Bepo 29/05/2021 11:15 am
    Mira que arribes a ser ruc. La teva família deuen estar fins els "mamols" de tu, "meapilas" cretí.
    l'Aragonès ja ha quedat amb els militars per menjar-los elnap. 29/05/2021 11:11 am
    El col·laboracionista Aragonès ja s'ha disculpat i diu que hi anirà ell de genolls. Quina vergonya.
    90
    34
    Respon
      Ramon 29/05/2021 11:16 am
      De genollons ja hi va tothora (llevat quan el 155, que llavors ja va arrossegar-se com un cuc i Espanya va tenir claríssim que ja tenia candidat a presidir la Generalitat).
      30
      19
      Respon
    Ramon 29/05/2021 10:31 am
    Tanmateix, jo de Junts per Catalunya ja tindria preparada també una defensa en la línia de quan denunciaren Coldplay per plagi. O per tirar més enrere, la línia Roca Junyent quan l'escàndol dels oriunds en futbol. O sia aportar exemples a dojo de fraccionaments massius i descarats en administracions de les esquerres sucursalistes i ERC. Només d'anunciar que el dossier estava llest per obrir-lo i esbombar-ho tot ja s'escagarrinarien i sobreseurien el cas.
    36
    25
    Respon
    Ramon 29/05/2021 10:23 am
    L'encausament de Laura Borràs per corrupció ÉS corrupció. Però ara tenim ERC just on volíem tenir-la. A veure com reacciona si eix encausament tira endavant. A veure si gosa fer com sempre fins ara davant qualsevol operació de guerra bruta d'Espanya contra els netament independentistes. Per ells faran.
    55
    34
    Respon
    Ultima hora: El inspector general ha accedido gustoso a la solicitud de la Presidenta del Parlament. 29/05/2021 9:42 am
    Y solicita a la Sra Borràs, como encarnación del mandato de la soberania nacional de Cataluña, que le envié cuatro presupuestos para la mudanza, con formatos y membretes diferentes. Y que no sean todos de la misma cooperativa, porque el interventor es un fascista de mucho cuidado.
    25
    66
    Respon
    Ramon 29/05/2021 9:37 am
    Espanys-ERC està més rabiosa que mai. Lògic. Perquè ara la paella pel mànec la tornem a tenir els netament independentistes.
      Mauro 29/05/2021 11:06 am
      Booom, y luego despertó.
    Doctor Strangelove 29/05/2021 9:36 am
    Qui ha de fotre el camp ets tu petarda, que t'han regalat la plaça de titular als 50 anys! Una endollada sense cap publicació internacional ni res de res, quina vergonya! Doc.
    193
    125
    Respon
      Ricard 29/05/2021 10:08 am
      50 anys és una mala edat?
        MHP 29/05/2021 12:05 pm
        Per que et regalin places de funcionari del Estat (opressor) Espanyol, si. Els babus us assembla be qualsevol cosa que fan aquesta panda d'impresentables i que una vegada tras un altre, us la colen en nom de la inde repubilca.
        48
        26
        Respon
        Doctor Strangelove 29/05/2021 10:19 am
        Sí meló, normalment la gent ho és en 30 i pocs! I amb publicacions internacionals! Doc.
        11
        61
        Respon
          Bepo 29/05/2021 11:14 am
          Mira que arribes a ser ruc. La teva família deuen estar fins els "mamols" de tu, "meapilas" cretí.
            Doctor Strangelove 29/05/2021 12:20 pm
            Me la vols tornar a xuclar, Bepo? Ah, er va agradar! Doc.
            25
    Formidable estrategia 29/05/2021 9:34 am
    Les decimos que se vaya, primero a unos, luego a otros, y asi seremos independientes sin que se note el cuidado. Con la Caixa y el Banco de Sabadell ya ha funcionado divinamente.
    77
    33
    Respon
    Corrupta 29/05/2021 8:42 am
    La que se va a ir es esta corrupta a la cárcel ( ya falta poco por fin) por dar dinero público a su amigo para drogas, repartir dinero que no es tuyo y encima publico es robar, sobran las palabras.
    61
    71
    Respon
    L'OBSERVADOR ASTORAT 29/05/2021 7:54 am
    "Un Estat que només pot imposar-se per la força en parts importants del seu suposat territori, es en realitat un Estat ocupant i fallit"
    Seguem arran 29/05/2021 12:43 am
    FORA LES FORCES D'OCUPACIÓ !! CAL ENDERROCAR EL QUARTER DEL BRUC I TOTES LES INSTAL.LACIONS MILITARS I FOTRE FORA AQUESTA GENTUSSA DE MILITARS I PUTOS PIOLINS!
    125
    14
    Respon
    Luisnomeacuerdo 29/05/2021 12:40 am
    Y después de esto se ha ido a tocar el culito a su compi de partido investigado. Pues chica has perdido una oportunidad pues ya sabes que al 12 de octubre, fiesta nacional de España, no vas a llegar. Y el becario que escribe debe saber que estamos en España por lo que a la mitad del artículo le sobra reiterar tanto, que no por eso vas a hacer creer los fascistas independentistas creer que estáin en un país diferente. Payasoooooo.
    33
    123
    Respon
      666 29/05/2021 4:10 am
      Tu padre ?
    Aquí la única que se va a " marchar" eres tú, corrupta convergente. 28/05/2021 11:14 pm
    Pija, que hace " trapis" con sus "compis droguis".
    181
    231
    Respon
      666 29/05/2021 4:11 am
      ¡ Cuánta inmteligencia ... Ñorda ..... rebosas !
      53
      43
      Respon
        MHP 29/05/2021 8:34 am
        666 no saps català?
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) 28/05/2021 9:55 pm
    Que cardin el camp de Catalunya que aquí no els volem
    125
    34
    Respon
      MHP 29/05/2021 8:36 am
      No parlis per tots, tractorio, a mi no em representa.
      61
      101
      Respon
    antonio 28/05/2021 9:48 pm
    Nunca los Ejércitos abandonarán a su suerte a esos cientos de miles de catalanes/españoles que no comulgan con el delirio separatista. Los cuarteles del Bruch seguirán , por muchos años, velando por el cumplimiento de la legalidad, la indisoluble unidad d la patria, y confrontando el fanatismo con la ley.
    32
    152
    Respon
      Vendetta 29/05/2021 12:47 am
      Jjja vete a la sabana de donde no tenias ke venir a nuestra patria nunca, cacanyol tira pal pueblo
      107
      76
      Respon
      Lolailo 29/05/2021 12:46 am
      No ets català, ets un puto colon espanyolot. Ves-te' n a Espanya i no t'amarguis.
      123
      2
      Respon
      Quim 28/05/2021 10:25 pm
      Dons als saharauis els veu abandonar , covards.
    Grácies Presidenta, per fi un president del parlament amb dignitat 28/05/2021 9:47 pm
    Aquesta senyora, te mes ovaris, que collons tenen tots els consellers de ERc junts
    106
    5
    Respon
    El cit campejador 28/05/2021 9:33 pm
    Ohhhh... Confrontació intel•ligent i indepes a la mateixa frase, no va bé...
    29
    140
    Respon
    Vendetta 28/05/2021 9:31 pm
    Aixi si y si ens convocas ens tindras a milers valor y coratge per fotre fora al invasor Catalunya catalana 33
    En patufet astronauta 28/05/2021 9:30 pm
    Que valenta la Borrás, nomes postureo i donar de menjar als supremacistes (com ella). Sra, que no te feina amb temes més importants? Penòs.
    1
    141
    Respon
      Vendetta 29/05/2021 12:49 am
      Cacanyol nervios? Tens chabola a la sabana? Kin tip ďe riure farem am vosaltres
    Anònim 28/05/2021 9:23 pm
    Que se'n vagin de Catalunya
    Ricard 28/05/2021 8:46 pm
    Molt bé.
      Anònim 29/05/2021 8:20 am
      Que fan aquí i avui el paper del ejercit ! Els països desenvolupats no mal gasten els diners ni amb ejercit ni amb material melic. Només els països colonialistes i poc desenvolupats com Ñ . Es la cova dels de sempre juntament amb el poder judicial.
        Jordi 29/05/2021 9:14 am
        Anónimo,así que los países desarrollados no gastan dinero en armamento y ejército,te daré unos datos,por orden de gasto en el último año,1° EEUU,China,Rusia,Reino Unido,Francia,Japón,si quieres sigo,o sea que todos estos son subdesarrollados,a ver si leemos un poco y nos informamos.
          Jordi 29/05/2021 9:29 am
          Anónimo por cierto en el famoso borrador de Constitución Catalana, también se contemplaba la creación de un ejercito,o sea que antes de ser República ya dabais por hecho que Catalunya sería un país subdesarrollado.
    Ramon 28/05/2021 8:38 pm
    I per què no comencem per objectius més al nostre abast? Per exemple, posar l'Ustrell i el Tonisoler a fer col·laboracions setmanals de novetats informàtiques.
    Gonzalo 28/05/2021 8:07 pm
    Y le ha puesto los sellos de la republikita de los 8 segundos.....que malota, malota......