Borràs declina una invitació de la Guàrdia Civil titllant-los de “policia patriòtica”

La presidenta els hi recrimina l’operació Judes, l’1-O o el cas Carrasco i s’estima més anar al Premi d’Honor de les Lletres catalanes

Missiva sense embuts. La presidenta del Parlament, Laura Borràs, ha remès una carta a la delegada del govern espanyol a Catalunya, Teresa Cunillera, amb què declina la invitació a assistir a la presa de possessió del nou cap de la Comandància de la Guàrdia Civil a Barcelona. En la missiva, la presidenta carrega els neulers contra l’Institut armat, al que descriu de “policia patriòtica” i li retreu les actuacions del Primer d’Octubre o casos contra els CDR, com Tamara Carrasco o els encausats en l’operació Judes.

A la carta, a la que ha tingut accés El Món, Borràs recorda que és presidenta del Parlament i que “és seu de la sobirania del poble de Catalunya”. Com a tal, emfatitza que es deu “a les aspiracions legítimes de la ciutadania del país que defensa el seu dret a decidir el seu futur polític”. “Les imatges”, continua, “de la violenta actuació dels agents del cos de la Guàrdia Civil durant l’1 d’Octubre del 2017 no es poden esborrar de la nostra memòria col·lectiva”.

“Sóc ben coneixedora de les pràctiques que aquest cos, actuant com a policia patriòtica”, insisteix Borràs per destacar “que ha dut a terme per perseguir la dissidència política, com en són un clar exemple casos com el de de Tamara Carrasco o els nou CDR’s detinguts en el marc de l’Operació Judes, tots ells ciutadans d’aquest país i víctimes d’aquesta persecució política revestida d’operació policial”.

També inclou com a motiu per declinar l’actuació, que el mateix dia 10 té lloc, a Tremp, el lliurament del 53è Premi d’Honor de les Lletres catalanes. “Per tant, hi assistiré pel bé de continuar donant suport com hem fet sempre, a la llengua i la cultura catalanes”.

La presidenta, amb aquests arguments, s’acomiada amb el rebuig formal a la invitació i “transmet el desig que l’actuació d’aquest cos assoleixi als estàndards democràtics que s’esperen d’una força de seguretat d’un estat membre de la Unió Europea”.

Comentaris

    Pregunta 10/06/2021 11:15 am
    I el cigronet que hi anirà?
    Jo 10/06/2021 9:49 am
    Bon dia. Be la Sra Borras va en la bona direcció però com la majoria de catalans moooolt fluixa. A veure a aquesta gent s'els ha de dir a la cara el que son: unc colons imperialistes fills de puta abusa nanos i mitjes merdes. Un cop fet aixo, abans ja has de tenir l'estaca grossa a punt, els engegues a la merda i els deixes clar que si intenten tocar nos un altre cop tindran mooolts morts a cassa seva. I aixi es com els les nacions aconsegueixen un estat, tot lo altre es perdre el temps que es molt de catalanets cagats. Au salut
      Lo dicho. 10/06/2021 1:11 pm
      Jo, eres un s.U.B.N.O.R.M.A.L, debes ser pariente de la presidenta corrupta, todos sois familia, retrasados de mente.
        Sabadellenca 10/06/2021 8:49 pm
        Ja ho dius bé, tú ets un subnormal, te mèrit que ho reconeguis en públic...
      SinChan 10/06/2021 10:58 am
      uhh! quanta valentia!. Tribunero.
    Que vagin tots a pendre pel seu cul patriòtic! 10/06/2021 8:58 am
    I de pas que s’emportin al Gonzalo Facha Segurata, al Luisnomelavonitrabajosolocobroelparo i al Nodoctorat StrangeLacoste...
    Corrupta 10/06/2021 8:18 am
    Que descanso para la guardia civil poder ir con las carteras sin miedo a que la muñeca hinchable gigante se las robe.
    8
    157
    Respon
      Jacks 10/06/2021 9:13 am
      Estas equivocat, o no, els perillosos Riba carteres son els del tricorni.
    MHP 10/06/2021 7:44 am
    Com sempre, representant a tots els catalans. Quina escoria de tia.
    1
    123
    Respon
      Apaña y vamono quillo 10/06/2021 10:00 am
      La guardia Sivil repressenta a tots els catalans?
      Duna 10/06/2021 9:06 am
      Representa als que hem votat independentistes, o sigui que fes un esforç de educació, ja que som majoria i dedicat a criticar a la porqueria de polítics que no es mereixen el sou que cobren..que a la oposició ni hi ha un munt...
    Doctor Strangelove 10/06/2021 7:40 am
    A aquesta geganta del pi li han regalat la plaça de funcionaria (profe a la UB) espanyola als 50 anys!!!! Sí, sí 50. És un especimen que sempre ha viscut de l'endoll, i farà tot el possible per continuar vivint del "mòmio", a no ser que ja justicia actui ben aviat. Doc.
    22
    170
    Respon
      Doctor Strangelove, el bo. 10/06/2021 10:47 am
      Phil Philipps, el pallasso de cada dia, avui tenim la sort de llegir les seves rucades. Mira "tonto del culo" aquesta senyora té el que tu mai tindràs i és personalitat, respecte, tolerància i tantes d'altres virtuts que a tu mai et van inculcar, ets la negació de la normalitat. Cuidat i aprèn per apropar-te al que és una persona de bé i t'adonaràs de les ridiculeses que vomites dia sí, dia també.
      al Strangelove 10/06/2021 8:45 am
      Les teves paraules no mereixen cap credibilitat... això passa a la capital del reino, que els hi surten els màsters dins de un ou Kinder...segurament com el teu doctorat...
        Doctor Strangelove 10/06/2021 10:05 am
        És clar és clar, els catalans indepres són purs, de fet són gairebé éssers de llum, celestials! Vés a cagar a la via, cap de suro! Doc.
          Lisa 10/06/2021 8:54 pm
          Els indepres no ho sé, ara els indepes, som bastant millors que tu, no ens posem amb una persona perquè es alta o baixa... això es per els que no tenen res al cap, vaja que només els hi serveix de pom d'escala...m'has entès oi? doctorat en imbecil.litat...
          JO 10/06/2021 10:50 am
          QUE N'ETS D'ANORMAL. QUINA FORMACIÓ ET VAN DONAR ELS TEUS PARES? ETS UN TROS DE CARN AMB ULLS.
            Sabadellenca 10/06/2021 8:56 pm
            No sé si te ulls...potser els te tots al cul... perquè al cap no hi te res...
    Català 10/06/2021 5:10 am
    Bé!. Només que s'ha quedat curta en una cosa: la guàrdia civil és quelcom pitjor que una policia patriótica. És una nova edició de la Gestapo hitleriana al servei de la criminal i corrupta Espanya.
    230
    31
    Respon
      FUERA LA OLIGOCRACIA 10/06/2021 7:26 am
      Mira com els mossos
    Veritas 10/06/2021 1:28 am
    Menys mal que tota la dignitat, memòria i valor que li falta al Patufet li sobra a la presidenta Borras......
      666 10/06/2021 2:35 am
      Que n'aprengui el cigronet de Pineda ! Ja que el papa del Palmar de Troia estima tant i tant als Ñordos.
    Luisnomeacuerdo 10/06/2021 12:00 am
    Joder me encanta esta tía, que pena que la lazipija no llegara a celebrar el día 12 de octubre, fiesta nacional de su país, España, y del cual recibe su inmerecido sueldo. Esta fascista independentista es como el tomtorra pero con faldas y más pelo.
    119
    301
    Respon
      Somatent 10/06/2021 8:32 am
      Per Déu, d'on no n'hi ha no en raja...
      Rufina 10/06/2021 2:35 am
      Estás bastante tarado .... Ñordo.
    La Guardia Civil ha expresado en privado su satisfacción 09/06/2021 10:52 pm
    No tendrán que guardar la cubertería bajo llave.
    37
    92
    Respon
      Jo 10/06/2021 8:43 am
      Ah! Pero comen con cubiertos???
    Corrupción 09/06/2021 10:20 pm
    Anda ... como se acabe la confontracion real por el proces ... a esta la matan ... la Borras necesita “que todo esté muy “enfangat”, para cuando le juzguen a ella “ quiera hacer parecer” que es un juicio político, cuando no tiene nada que ver ... es por corrupta ...
    51
    166
    Respon
      al de Corrupción 10/06/2021 9:22 am
      Els espanyolets, molt patriòtics com tú, veuen corrupció per tot arreu...no es estrany, estan acostumats a que el seu estimat imperi, és un niu de rates, fatxes, lladres i putrefacció...i es creuen que els catalans som iguals...pobres, el dia que obrin els ulls, i no hi siguem i hagin d'ajupir l'esquena, potser no et quedarà temps per dir estupideses..
        Respuesta digna de Borras... o ha sido ella quien ha respuesto... 10/06/2021 9:58 am
        A ver... por mucho que mezcles, patriotismos con corrupción y lo “enfangues” todo no te librarás de una condena si eres culpable. De hecho, por la forma de escribir y la defensa que haces en este escrito ESTOY SEGURO que eres tú misma, BORRAS, quien lo ha hecho. Pues eso... si te han cogido unos emails donde se explicaba cómo hacer los TRAPIS... por mucho que digas que eso es por que somos patriotas es de “ser bastante populista e ignorante”...
          Arxi 10/06/2021 9:04 pm
          Mira palurdo, no creo que la sra. Borràs, pierda el tiempo con un trozo de carne como tú, ya te gustaría...y por cierto los que mezclais patriotismo con corrupción soys los españoletes, porqué estais acostumbrados al trapicheo, al "Dios proveerá", a practicar la ley del mínimo esfuerzo y a votar a políticos que son unos mangantes, porqué en vuestro adn, está premiar al más ladrón y corrupto, por eso políticos de verdad con un nivel y una cultura, os vienen grandes....por lo que queda muy claro quien es populista e ignorante..
      Anònim 10/06/2021 9:18 am
      Els nyordos, veieu corrupció per tot arreu, menys a casa vostra, la vostra estimada Caspanya, niu de rates, fatxes, corruptes i garrulos...
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) 09/06/2021 9:59 pm
    Aplaudiments i el meu respecte per la senyora Borràs. Ben diferent que el senyor Aragonès que va assistir a un acte d'homenatge a l'amo de la Vanguardia juntament amb Farsànchez i tota la trepa unionista. Tot sigui dit que Aragonès és una persona agraïda perquè sense l'ajuda del monàrquic comte de Godó avui no seria president de la Generalitat
    227
    85
    Respon
      FUERA LA OLIGOCRACIA 10/06/2021 7:38 am
      No es lo mismo legitimidad que legal. Para que sea legitimo tiene que ser mas del 50% de la poblacion. En el caso que sea legitimo en CATALUÑA nunca sera en ESPAÑA.
        Lisa 10/06/2021 9:24 am
        52% O no llegeixes els diaris?
      FUERA LA OLIGOCRACIA 10/06/2021 7:33 am
      Cuants havitans te CATALUÑA?
        “Havitants”no en te cap... 10/06/2021 8:52 am
        Habitants n’hi han 7.500.000 aproximadament... GILIPOLLES!!!
    Realitat 09/06/2021 9:59 pm
    I amb ximpleries com aquesta, que no valen per res, s'entreté al ramat uns dies mes, demostrant la "confrontació" de JxCat. Si al ramat independentista ja li està be, als demés també, que no vagi, tots contents.
    11
    104
    Respon
    I el món roda 09/06/2021 9:48 pm
    Hahahaha, tan pardillos sois que no podeis ver que es lo que le toca hacer, nada más que un guión a seguir. Ella depende de los lazis, que para eso cobra. Sinó, la enviarian a la luna..
    FUERA LA OLIGOCRACIA 09/06/2021 9:43 pm
    Patriota quiere decir defender la tierra de nuestro padres. Pues claro que es patriota porque defiende toda la tierra de españa, y CATALUÑA es ESPAÑA.
    50
    160
    Respon
      Arxi 10/06/2021 9:27 am
      Esto será en tus sueños más húmedos...no es lo mismo serlo por cojones... quién quiere ser español? Cuantos paises se han independizado de España? Cuantos volverian? Pues eso...
      Jacks 10/06/2021 9:15 am
      Ñordilandia al ataque 🤮🤮🤮🤮
      Josep 09/06/2021 10:29 pm
      I la teva mare es PUTA
    Maria 09/06/2021 9:30 pm
    M'encanta! 😄😜
    123
    1
    Respon
    Josep 09/06/2021 9:18 pm
    millor si marxen de Catalunya deixant les armes per tal de poder utilitzar-les nosaltres en la purga contra la escoria ñorda que quedarà aviat...
    80
    12
    Respon
      MHP 10/06/2021 7:42 am
      Jejejeje vaja, un altre valent. Au, ves a jugar amb la ninaa i deixar de ser un fatxe i un cabró.
      Anònim 09/06/2021 11:24 pm
      L.
      Pablo 09/06/2021 9:50 pm
      ¿No era tu madre ñorda?
        Josep 09/06/2021 10:30 pm
        I la teva PUTA
          Pablo 09/06/2021 11:11 pm
          La mía conocía la tuya. ¿ Quieres saber dónde ? Va, dame positivos, tengo ganas de corazones.
    Ferran 09/06/2021 9:08 pm
    Bravo.!!!
    Vendetta 09/06/2021 9:04 pm
    Axi si sempre fins a fotrels fora 33 molt be
    Albert 09/06/2021 8:59 pm
    Gràcies, Sra Borràs, en nom de la dignitat del País, tan maltractada els darrers temps.
    134
    1
    Respon
    Ricard 09/06/2021 8:50 pm
    Ja era hora. Actitud digna es el que cal. La Presidenta Borràs honora el seu càrrec, enorgulleix els catalans i enforteix la democràcia.
      FUERA LA OLIGOCRACIA 10/06/2021 7:30 am
      DELOCRACIA NO POT SER, PERQUE NO HI HA SEPARACIO DE PODERS NI PRINCIPI DE REPRESENTACIO. EL SISTEMA QUE TENIM ES DIU OLIGOCRACIA.
        Tirant de Wikipedia, eh? 10/06/2021 8:55 am
        Fàstic de gent! Fàstic de país!