Borràs carrega contra la taula de diàleg i reclama una negociació “real”

La presidenta del Parlament, Laura Borràs, ha tornat a carregar contra la taula de diàleg entre la Generalitat i el govern espanyol i ha reclamat una negociació “real” per resoldre el conflicte català. Després de l’enèsima negativa del govern espanyol a pactar un referèndum a Catalunya, Borràs ha avisat en una entrevista a la SER Catalunya que “”donar crèdit a una impostura només perjudica, fa creure en un engany que no resol el conflicte i, per tant, allunya poder resoldre’l realment”. 

“No puc parlar de taula de diàleg perquè no hi ha taula ni diàleg”, ha insistit. Borràs ha defensat la negociació com el “principi de la política”, però que cal una negociació “real” per trobar una sortida al conflicte de Catalunya amb l’Estat espanyol. La presidenta del Parlament ha assegurat que cal “reciprocitat” entre les dues parts, una agenda amb continguts tangibles i un calendari amb mediació internacional, tres requisits que ara mateix no es donen. 

La portaveu del govern espanyol, Isabel Rodríguez, va explicat aquest dijous que un hipotètic referèndum no entra en els seus plans perquè el diàleg amb Catalunya “s’han de produir en el marc de la Constitució i la llei”. Rodríguez va emmarcar la nova petició del president de la Generalitat, Pere Aragonès, en “les estratègies partidistes de cadascú” i ha defensat que els “fets són que el govern d’Espanya ha recuperat amb el Govern la normalitat en les relacions institucionals”.

Cap purga als Mossos

Borràs també ha explicat que és “fals i il·lògic” que es parli d’una purga als Mossos d’Esquadra amb l’objectiu de tapar la corrupció a Catalunya i ha negat que ella es beneficiï personalment dels canvis a la cúpula de la policia perquè la investigació del seu cas es va tancar el 2018 i ja està en mans d’altres cossos policials.

Respecte a les acusacions de l’excomissari Villarejo sobre la implicació del CNI en el 17-A, la presidenta del Parlament ha demanat a Pere Aragonès que doni “prioritat màxima” a reclamar al govern espanyol que obri una investigació i doni les “explicacions oportunes”.

Comentaris

    Veterà antifranquista. Gener 15, 2022 | 09:42
    Exacte. Els polítics només volen que la cosa s'eternitzi i anar tirant de la rifeta. I vós, Senyora Borràs, si no feu el mateix us faran fora. Encara que potser és la sortida més digna.
      JordiP Gener 16, 2022 | 10:57
      La por que us fa la Laura als dependentistes, oi?
    GROC Gener 15, 2022 | 10:44
    La senyora Borràs te la vareta màgica per negociar l'independencia Ella i els seus son l'excelencia política
      Pere LLimonera i Citronell Gener 15, 2022 | 13:27
      Sí... en la Mesa de Dialogo, creo que Sánchez va a proponer una fecha con una carga simbólica relacionada con esas cosas inventadas que celebran los separatas... Creo que en honor a Rafael Casanova (que, pese a las chorradas indepas era mas Español que Bertín Osborne) han elegido la fecha de 4171... Así, con una fecha ya puesta para un futuro referéndum de verdad y con garantías democráticas -y no otro Botifaréndum con todo falsificado-, todo el mundo espera que los indepas se calmen y porten como personas sensatas y ciudadanos ejemplares sin dar la Brasa continuamente al resto de la sociedad hasta la fecha señalada... Creo, que hasta la UE aprueba esta iniciativa el Gobierno Español, calificándola como ejemplar, en aras de la Paz Social y el restablecimiento de la economía... Apa, adeu...
        JordiP Gener 16, 2022 | 10:56
        Em sembla que vosténo ha entés asolutament res dels fets i les circumstàncies històriques de l'arribada dels Borbons a Espanya, senyor. Li racomano un nou (no sembla que en tingui gaire base) repàs a la història des d'un punt sociològic, sense descartar infantilment l'entorn de l'època.
    Què no trobes nou camell, choni Borràs? Gener 15, 2022 | 10:44
    Des que van ficar a la garjola al seu dealer Isaïes, la choni Borràs no para de pixar fora de test i de fer i dir rucades. Nervis?, et pica alguna cosa?.
    Luisnomeacuerdo Gener 15, 2022 | 11:44
    Anda lazipija ve recogiendo el árbol de navidad con todos los regalos fake, como todo lo que dices y haces y lo mejor de todo es que sigues engañando a la parroquia de borreguetes grocñordos.
    una pregunta per Cot Gener 15, 2022 | 19:54
    per què manteniu aquest article però no publiqueu els nous comentaris com si ho feu amb altres articles? sou de part? de la part corruptgent? la pela mana al vostre 'periodisme'?
    Doctor Strangelove Gener 15, 2022 | 21:32
    A veure quan comença el judici contra aquest personatge! Doc.
    Laura Harrier Borràs Gener 16, 2022 | 09:45
    Investigada per corrupte, un fraccionament de factures per evitar controls quan presidia l'institut de les lletres catalanes, res de nou en un corruptgent...
    Republicà no d'ERC Gener 16, 2022 | 10:11
    Negociació real vol dir negociar amb el rei, potser?
      Amb el rei? Gener 16, 2022 | 12:18
      No ho crec, són republicans, potser amb el ciudadano Preparado VI?
    JordiP Gener 16, 2022 | 11:01
    La prova del potent futur que té la Laura per al moviment independentista és la ràbia amb que la gosada dependentista s'abraonen a bordar i mossegar en totes les notícies que l'esmenten. Us frustrareu totalment.
      Si que te futur Laura Hagrid Borràs Gener 16, 2022 | 12:14
      Però a la política només té futur a Can Corruptgència, amb el nom que fagin servir ja que canvian tot sovint per amagar tota una vida de corrupció. Aviat la jutjaran per unes factures que va fragmentar per evitar controls, res de nou, s'han de fer reconets, oi JordiPujol Capó Di Família?