El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Batalla contra la Guàrdia Civil pel dret constitucional d’un motorista a portar el CAT
  • CA

“Em pregunto que hauria passat si en comptes d’un CAT hagués portat una Mare de Déu del Pilar”. Aquesta és la reflexió de l’Albert, un motorista que fa gairebé un any que manté un pols amb la Guàrdia Civil per portar el CAT a la matrícula. Un procés que li ha comportat una multa de 200 euros –que no pensa pagar voluntàriament– i més després de constatar que per calcular l’import de la sanció s’ha tingut present, entre d’altres factors, el “perill potencial per a ell mateix i els altres usuaris de la via”. “És un atac a la llibertat d’expressió”, insisteix l’Albert en conversa amb aquest diari, després de debatre a través de recursos amb la Guàrdia Civil i la Prefectura de Trànsit, ja que entén que portar el CAT formar part de la llibertat d’expressió, per tant, d’un dret constitucional.

La història de l’Albert va començar el sis d’agost de l’any passat, just quan sortia del ferri amb la seva moto al port de Maó. Una parella de la Guàrdia Civil van detectar que a la matrícula de la moto hi portava el CAT. Immediatament, va ser multat per infringir l’article 49.2 del Reglament General de Vehicles. Un article que estableix les condicions tècniques de la matrícula. La sanció proposada per la prefectura de Trànsit de les Illes va ser de 200 euros, pels principis de “gravetat i transcendència” així com el “perill potencial creat contra el mateix conductor i els altres usuaris de la via”. Per comparar, cal recordar que un excés de velocitat d’entre 10 i 12 km/h està multat amb només cent euros, cinquanta si es paga de conformitat.

L’Albert va presentar un extens recurs al·legant qüestions tècniques i també de fons, com ara que la sanció era era un atac contra la llibertat d’expressió. En concret, el motorista va argumentar que el format de les matrícules espanyoles 0000_ BBB és una combinació alfanumèrica “pròpia del Regne d’Espanya”. Per tant, “aquest format ja s’identifica per si mateix com a vehicle del Regne d’Espanya”, afegia el recorrent. “De fet, a mi les multes del radar m’arriben i porto el CAT posat”, indica per certificar que la identificació del vehicle és per la combinació alfanumèrica i no pas per la E. És a dir, que el CAT no provoca cap distorsió.

A més, al recurs hi va afegir un altre argument: l’article 20 de la Constitució Espanyola que protegeix la llibertat d’expressió. “Tapar la E”, va escriure l’Albert, “és la meva humil manera pacífica de denunciar la deriva antidemocràtica, autoritària i repressiva que, des de temps immemorials, ha tingut sempre el Regne d’Espanya contra els pobles que en formen part”. I rebla el clau: “Especialment contra les cultures catalana, gallega i basca”. “Vostès han vulnerat la meva llibertat d’expressió”, concloïa el recurs. Així reclamava l’arxiu de l’expedient i l’anul·lació de la sanció perquè “no s’hauria d’haver generat mai en una democràcia sana i un Estat de dret normal”.

Però la sanció li va arribar igualment, 200 euros d’acord amb l’article 49 del Reglament de Vehicles. Segons la “força actuant”, la sanció tenia la base que l’Albert circul·lava amb un vehicle amb “unes plaques de matrícula que no es corresponien als tipus homologats, perqué tenia unes dimensions i caràcters diferents als reglamentàriament establerts”. Tot, segons els agents, perquè la matrícula “presenta un adhesiu dins de la placa amb la lletra CAT, ocultant la corresponent lletra E identificativa nacional”.

No es va quedar de braços plegats i va presentar un nou recurs davant la Prefectura de Trànsit de les Illes. Aquest cop amb el suport jurídic de l’associació Volt Tour. El recurs es va basar en la llibertat d’expressió que suposa posar el CAT tapant la E d’Espanya. En el mateix sentit, al·legava que no impedia la identificació del vehicle. La matrícula s’exposa en un format únic de quatre números i tres lletres”, insistia. El recurs també al·legava la vulneració del principi de legalitat de l’article 25 de la Constitució així com el referent a la llibertat d’expressió de l’article 20 del text constitucional. Així mateix, el segon recurs al·legava la inconstitucionalitat de l’Ordre Ministerial de l’any 2000 que establia el nou format de matrícules.

Munió de multes i recursos entre l’Albert i la Guàrdia Civil/QS

El segon recurs també ha estat denegat. Sense entrar al fons de les qüestions plantejades per l’Albert. De fet, assegura que “les seves al·legacions i proves” no són “transcendents”. Per tant, carrega els neulers contra l’Albert i ratifica els 200 euros de la multa calculada segons “els criteris de graduació legalment establerts“, els “particularment referits” com la “gravetat de la infracció” o “el perill potencial creat per a si mateix i per a la resta d’usuaris de la via. “Amb aquests diners, omplo quatre vegades la cistella de la compra”, alerta el sancionat.

L’Albert, que va rebre la segona resolució el passat 29 de juny, vol continuar la seva batalla en pro de la llibertat d’expressió i el dret d’opinió. “No penso pagar els 200€ de multa voluntàriament perquè considero que qualsevol persona té dret a posar l’adhesiu que li doni la gana, sempre que no sigui no atempti als Drets Humans, en un espai que és neutre”, reafirma. En aquest sentit subratlla que, al igual que en els recursos, que la matrícula espanyola ja s’identifica per si mateixa pel format únic: 0000_BBB. “A més a més considero que no he comès cap infracció perquè en cap moment he tapat ni cap número ni cap lletra”, ratifica. La batalla continua tot i que l’institut armat no consideri “transcendent la llibertat d’opinió”.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: jg a juliol 09, 2021 | 19:02
    jg juliol 09, 2021 | 19:02
    si es así que diseñe su propio pasaporte .....
    • Icona del comentari de: JBL molts bons baixos a juliol 09, 2021 | 19:30
      JBL molts bons baixos juliol 09, 2021 | 19:30
      I tu pots dissenyar el teu coeficient mental. No et fot. Au ves a tocar la panxa a ta tia la monja.
      • Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 09, 2021 | 20:07
        Gonzalo juliol 09, 2021 | 20:07
        Y tú ponte de rodillas, que vamos a hacer un bukakke contigo.
        • Icona del comentari de: Ha, ha, ha a juliol 09, 2021 | 22:53
          Ha, ha, ha juliol 09, 2021 | 22:53
          Un altre argument "espanyol" per a mantenir territoris ocupats dins d'Espanya. Son bojos aquests proto-espanyols. Solament manca que ens pregunti pel DNI...
        • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a juliol 10, 2021 | 15:55
          uno que vive en Tabarnia juliol 10, 2021 | 15:55
          et treus una bona paga, eh? quina satisfaccio porta gorra de plat i creura que ets el capita general, pobret a mon laboral normal no hauries durat gaire, oi?, ja he tingut alguna experiencia amb vosaltres, sou altius per amagar el vostre complexe
        • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a juliol 10, 2021 | 16:00
          uno que vive en Tabarnia juliol 10, 2021 | 16:00
          Gonzalito, tu!, de que parte eres del LGTBI, (con todos mis respetos para estas personas), por lo que manifiestas te va la marcha, o es tu subconsciente que te ha traicionado y delatado?
    • Icona del comentari de: fff a juliol 09, 2021 | 20:22
      fff juliol 09, 2021 | 20:22
      ffff
  2. Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 09, 2021 | 19:37
    Gonzalo juliol 09, 2021 | 19:37
    Que parte de "alteración de matrícula oficial" no entiende el payaso este....???? Es como si en su DNI sustituye la palabra "España" por la de "paisus catalans"....pues otra payasada que tiene sanción administrativa.
  3. Icona del comentari de: Ferran a juliol 09, 2021 | 19:47
    Ferran juliol 09, 2021 | 19:47
    Aquest , l'Albert el tindrien de tancar a una gábia !!!
  4. Icona del comentari de: paco el del bonbo a juliol 09, 2021 | 19:51
    paco el del bonbo juliol 09, 2021 | 19:51
    gonzalo, gonzalo, eres lo que no hay hijo mio . . .
    • Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 09, 2021 | 20:05
      Gonzalo juliol 09, 2021 | 20:05
      Y tú eres de los que no pasaron por el colegio..."BONBO"....
  5. Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 09, 2021 | 20:14
    Gonzalo juliol 09, 2021 | 20:14
    Además....en el resto de países europeos, se establece el mismo criterio. En la parte izquierda de la matrícula, aparecen la bandera azul con 12 estrellas, distintivo de Europa. Y debajo de esta, la inicial del PAIS !!!!!. Así sucede en toda Europa. Y no...CAT no es ningún país.
    • Icona del comentari de: Joan a juliol 09, 2021 | 20:21
      Joan juliol 09, 2021 | 20:21
      sí, lerdo, Catalunya és un país com ho és el País Basc. No és un estat, però un país clar que sí, com podria ser-ho Andalusia si vulgués denominar-se així.
      • Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 09, 2021 | 20:58
        Gonzalo juliol 09, 2021 | 20:58
        Que manía en autodenominaros país....que esa paranoia vuestra no os permite poner el cat en ninguna matrícula!!!!! Jajajajajajajaja!!!!!
        • Icona del comentari de: Delfí Artós a juliol 09, 2021 | 22:20
          Delfí Artós juliol 09, 2021 | 22:20
          La paranoia, supremacia i fanatisme espanyol és considerar i insistir tothora que Espanya és una "unidad" indivisible, "de destino universal"... a la qual des del 1587 se li han separat i separen sense treva un munt de territoris, fins i tot sota el regnat del successor de Franco, l'emerito.
          • Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 10, 2021 | 00:40
            Gonzalo juliol 10, 2021 | 00:40
            Es lo que tienen los procesos de descolonización. Proceso que nunca veréis que suceda en Cataluña.
  6. Icona del comentari de: Quim a juliol 09, 2021 | 20:19
    Quim juliol 09, 2021 | 20:19
    Unpallaso sempre es millor persona que un tricorni.
  7. Icona del comentari de: Piti a juliol 09, 2021 | 20:29
    Piti juliol 09, 2021 | 20:29
    Que les de caña, !!! I otros que les haya pasado lo mismo , que hagan lo mismo ,
  8. Icona del comentari de: Pajaritu a juliol 09, 2021 | 20:40
    Pajaritu juliol 09, 2021 | 20:40
    Otro CATeto que no quiere pagar. Que lo embarguen, coño. ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA !!!
    • Icona del comentari de: Moixó a juliol 09, 2021 | 22:12
      Moixó juliol 09, 2021 | 22:12
      Amb el cantar es coneix l'ocell i amb l'escriure el cervell.
      • Icona del comentari de: Pedro a juliol 09, 2021 | 23:20
        Pedro juliol 09, 2021 | 23:20
        Que aburrido siempre con lo mismo, moixó.
  9. Icona del comentari de: Tap a juliol 09, 2021 | 20:49
    Tap juliol 09, 2021 | 20:49
    Quin fàstic trobar tota aquesta deixalla espanyola embrutant la web ! No els llegiu ni els contesteu. Són el Cul d'Europa. El pitjor d'Europa. I es poden fotre llur llengua on els càpiga.
  10. Icona del comentari de: Ricard a juliol 09, 2021 | 20:56
    Ricard juliol 09, 2021 | 20:56
    La decisió va ser el govern de Aznar. Ja va ser polèmica la decisió. I evidentment un cop més els castellans van voler marcar paquet. Evidentment si poses la mare de déu del pilar els policies castellans no tenen tanta pressa a posar-te la multa. La multa és una conseqüència de la xenofòbia dels castellans, extesa a molt cossos policials, de la mateixa manera que passa al tribunal de cuentas castellà, al govern Aznar, a CaixaBank, a telefònica o al del bar del ferry que diu que no entén el que li demanés si ho fas en català però s'esforça a entendre't si li demanés en hongarès.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 09, 2021 | 21:47
      Gonzalo juliol 09, 2021 | 21:47
      Pues en el resto de países de la UE tienen el mismo formato de matrícula....en fin...toda Europa franquista, no?
      • Icona del comentari de: Lambretta a juliol 09, 2021 | 22:10
        Lambretta juliol 09, 2021 | 22:10
        Un altre mentider i ignorant, el mateix format ? Estat espanyol; 0000 BBB; Itàlia: AA 000AA; Portugal: AA00AA; Bèlgica: 0-AAA-000; Alemanya: AA AA 000, on les primeres lletres son codis municipals; Països Baixos 0-AAA-00; Malta: AAA 000; Dinamarca: AA 00 000; Suècia: AAA 000; Letònia: AA-0000; Estònia:: 000 AAA... Seguim ?
        • Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 10, 2021 | 00:37
          Gonzalo juliol 10, 2021 | 00:37
          El mimo formato, pedazo de ignorante, es referido al tamaño de la matrícula. Y a la disposición en el lado izquierdo de el círculo de estrellas con fondo azul y en la parte inferior, la inicial del país donde se matrícula el coche.....
  11. Icona del comentari de: Vendetta a juliol 09, 2021 | 21:19
    Vendetta juliol 09, 2021 | 21:19
    Ñutaejpanya sempre jo porto el cat y no em diuen res de moment, a cacanyol joderos al carrer jjjaj forzá italia
    • Icona del comentari de: Lambretta a juliol 09, 2021 | 21:50
      Lambretta juliol 09, 2021 | 21:50
      Ets un mentider, tu portes la E al descobert.
    • Icona del comentari de: Oliveri a juliol 10, 2021 | 10:54
      Oliveri juliol 10, 2021 | 10:54
      Treute la pixa del teu marit de la boca que no se te entén res.
  12. Icona del comentari de: Quasar a juliol 09, 2021 | 21:43
    Quasar juliol 09, 2021 | 21:43
    Fa 16 anys que sóc mosso a l'especialitat de trànsit i cada mes denuncio algun "espabilat" que porta el CAT a la matrícula, és una modificació de la placa així que és sancionable. De moment, tots els recursos que m'han arribat els he contestat ratificant-me. A pagar!!!!
    • Icona del comentari de: Mosso també? DONCS UNA ALTRA MERDA PER TU!!! a juliol 09, 2021 | 22:08
      Mosso també? DONCS UNA ALTRA MERDA PER TU!!! juliol 09, 2021 | 22:08
      Guarra InZivil o PoliZia NaZional reciclat!
    • Icona del comentari de: Pol a juliol 09, 2021 | 22:35
      Pol juliol 09, 2021 | 22:35
      Espavilat ? Poc espavilat és algú que s'entreté fent robatoris de 200€ a ciutadans que porten CAT, cosa que identifica els vehicles igualment. Així, per exemple una multa arriba igual. A mi me'n van posar una, concretament vaig rebre la fotografia del radar on s'hi veia perfectament el CAT i la multa fou per depassar la velocitat permesa, cosa que no va suposar la pèrdua de punts ni cap altra sanció per dur CAT. A propòsit he anat per territori català, davant de vehicles de la policia catalana, la nacional espanyola, de la guardia civil espanyola espanyola i no m'han dit mai res. En més, en 17 anys solament he tingut un incident a la Franja de Ponent, en territori aragonès, amb una parella guardia civil, al final em van fer treure el cat sense cap multa ni res semblant, i un cop passats un metres em vaig tornar a aturar i vaig col·locar de nou uns CAT (davant i darrere) de recanvi que tenia reservats des de feia anys en previsió de casos com l'explicat.
      • Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 10, 2021 | 00:35
        Gonzalo juliol 10, 2021 | 00:35
        Pol y las pegatinas de recambio. La historia que emocionó a Steven Spielberg.
      • Icona del comentari de: Es lo de sempre a juliol 10, 2021 | 11:19
        Es lo de sempre juliol 10, 2021 | 11:19
        Un país en que les lleis només son un artifici per justificar ls prepotencia i l'autoritarisme de un estat xulesc, pretensiós, inútil, feixiste, colonial i ignorant enfront dels seus súbdits.
    • Icona del comentari de: antiVeciana a juliol 10, 2021 | 11:53
      antiVeciana juliol 10, 2021 | 11:53
      La teva actuació demostra allò que ja sabíem. Sou un cos botifler des dels vostres orígens.
    • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a juliol 10, 2021 | 15:53
      uno que vive en Tabarnia juliol 10, 2021 | 15:53
      et treus una bona paga, eh? quina satisfaccio porta gorra de plat i creura que ets el capita general, pobret a mon laboral normal no hauries durat gaire, oi?, ja he tingut alguna experiencia amb vosaltres, sou altius per amagar el vostre complexe
  13. Icona del comentari de: Realitat a juliol 09, 2021 | 22:29
    Realitat juliol 09, 2021 | 22:29
    No atempta contra la llibertat d'expresio per que si vols et pots pintar el coche senser per dins i per fora amb la senyera o l'estelada. L'unic lloc que no pots tocar son les plaques de matricula que están regulades per llei.
    • Icona del comentari de: Al que intenta enganyar-nos amb la seva 'realitat' a juliol 09, 2021 | 22:50
      Al que intenta enganyar-nos amb la seva "realitat" juliol 09, 2021 | 22:50
      Regulades per llei ? De què vas ? La regulació és del codi alfanúmerics en el cas de l'estat espanyol 0000 AAA. Una altra cosa és la base de la placa que duu inclosa la franja blava del color de la bandera de la UE amb els 12 estels grocs i la lletra de l'estat corresponent. Hi ha vehicles que porten tota la banda blava, inclosos estels i E totalment descolorida i no he llegit ni sentit mai que a algú, que tingui unes plaques d'immatriculació en aquestes condicions, l'hagin multat ni res semblant.
      • Icona del comentari de: El manipulador '@Al que intenta enganyar-nos amb la seva realitat' intenta enganyar-nos amb la seva subjectiva realitat a juliol 10, 2021 | 12:31
        El manipulador "@Al que intenta enganyar-nos amb la seva realitat" intenta enganyar-nos amb la seva subjectiva realitat juliol 10, 2021 | 12:31
        És clar que hi ha una legislació, i és internacional. Espanya utilitza en l'actualitat el format marcat per la Unió Europea, una matrícula metàl·lica o de metacrilat de 520 mm x 110 mm en fons blanc amb una banda blava a l'extrem esquerre que inclou el cercle d'estrelles de la bandera europea, així com el codi assignat a cada país. Aquest format de matrícula compleix els requisits de la Convenció de Viena sobre el trànsit a les carreteres de la UE. El codi de país en la banda blava es va acordar per evitar els antics adhesius obligatoris per circular per països diferents d'on es va matricular el cotxe.
        • Icona del comentari de: Ricard a juliol 10, 2021 | 12:41
          Ricard juliol 10, 2021 | 12:41
          No. Posar la E no era obligatori. El govern xenòfob dels castellans va imposar posar-la. La normativa internacional no t'obliga a posar la lletra de l'estat a la mateicula. Es l'habitual obligació que imposen els castellans quan no era necessari.
          • Icona del comentari de: No és veritat el que dius @Ricard a juliol 10, 2021 | 13:32
            No és veritat el que dius @Ricard juliol 10, 2021 | 13:32
            A la banda blava sota el cercle d'estrelles ha d'anar el codi internacional del país on el cotxe està matriculat. És una norma de la UE. Ho explica el text anterior; no manipulis, nen.
  14. Icona del comentari de: uyuyui a juliol 09, 2021 | 22:32
    uyuyui juliol 09, 2021 | 22:32
    En la nueva republica pondremos la letra que nos de la gana ....no mas represion..... Libertad ortografica
  15. Icona del comentari de: Frederic a juliol 09, 2021 | 22:44
    Frederic juliol 09, 2021 | 22:44
    Mentre no tinguem un estat propi, una cosa que podeu fer, si no us atreviu a col·locar les sigles CAT sobre l'E, però, alhora no voleu portar les llufes E, és cercar una mica de pintura o un retolador del mateix (o semblant) RAL de la franja blava i tapar l'E, si us atura alguna "autoritat" li podeu dir que algú us ho ha tapat i que ja ho "netejareu"... funciona ! A més allò que els emprenya és el CAT, si l'E no es veu, la franja blava està totalment descolorida o està coberta de pintura no els emprenya tant i no s'hi posen.
  16. Icona del comentari de: Ricard a juliol 10, 2021 | 10:49
    Ricard juliol 10, 2021 | 10:49
    El titular està equivocat. No hi ha cap batalla. Es una agressió continuada dels castellans contra nosaltres. Ho inicien en forma de lleis o decrets. I ho apliquen amb gust. Aznar ho comença i els castellans ho apliquen cofois aprofitant la seva majoria nacional demogràfica. Res de "batalla". Es agressió. Una més. Ningú de Castella li donarà la raó al motorista perquè es català.
    • Icona del comentari de: No diguis més bestieses @Ricard a juliol 10, 2021 | 13:44
      No diguis més bestieses @Ricard juliol 10, 2021 | 13:44
      El país en què s'ha emès la placa de matrícula d'un vehicle pot indicar-se mitjançant un codi de país internacional de la placa de matrícula, antigament conegut com Lletra de Matrícula Internacional o Marca de Circulació Internacional. S'anomena signe distintiu de l'Estat de matrícula en la Convenció de Ginebra sobre la Circulació Viària de 1949 i en la Convenció de Viena sobre la Circulació Viària de 1968. Ja es veu que l'assumpte ve de lluny. Ha anat evolucionant amb el temps, però els codis de país i l'obligatorietat de portar-los es manté. CAT no indica absolutament res en aquest context.
      • Icona del comentari de: Ricard a juliol 10, 2021 | 16:06
        Ricard juliol 10, 2021 | 16:06
        No. Posar la E no era obligatori. El govern xenòfob dels castellans va imposar posar-la a tots els cotxes de l'Estat. La normativa europea no t'obliga a posar la lletra de l'estat a la matricula. Es l'habitual obligació que imposen els castellans als catalans encara que la normativa no ho faci necessari. És voler fotre. Es el mateix que la llei de banderes. Es Castella, l'estúpida, ignorant, expansionista, superba i racista Castella.
        • Icona del comentari de: La E és obligatòria @Ricard a juliol 10, 2021 | 19:00
          La E és obligatòria @Ricard juliol 10, 2021 | 19:00
          Per molt que t'entestis és obligatòria. És un acord internacional.
    • Icona del comentari de: Lleida a juliol 10, 2021 | 15:34
      Lleida juliol 10, 2021 | 15:34
      Endavant Albert
  17. Icona del comentari de: Ona a juliol 10, 2021 | 11:14
    Ona juliol 10, 2021 | 11:14
    Endavant, Albert, més com tu ens fan falta, sigues un exemple per a milers d’altres, així es guanyen les guerres, batalla a batalla. Agraïment infinit!
  18. Icona del comentari de: JordiT a juliol 10, 2021 | 11:20
    JordiT juliol 10, 2021 | 11:20
    Aquesta questio de les matricules porta temps. Tothom sap que si modifiques la matrícula, en aquest cas tapant la E et poden sancionar. Pero si portes el CAT a un costat, sense modificar l original, no hauria de passar res i si passa es recurrible. O sigui que li toca pagar
  19. Icona del comentari de: Èpic a juliol 10, 2021 | 11:46
    Èpic juliol 10, 2021 | 11:46
    Catalans!!, no ho oblideu, Espanya es una invenció de les elits del poble Castellá por absorbir llur riquesa, dominar y oprimir als altres pobles que viuen a la mateixa Península geogràficament parlant. Fa segles Portugal va escapar. Els castellans fins ara han tingut sort, a nosaltres ens queda poc per ser afortunats, Europa no els perdonara l'impagament dels ajuts de la pandemia. Sino al temps.
    • Icona del comentari de: Ricard a juliol 10, 2021 | 12:38
      Ricard juliol 10, 2021 | 12:38
      Això mateix!
  20. Icona del comentari de: Només et pot costar 200 euros a juliol 10, 2021 | 11:56
    Només et pot costar 200 euros juliol 10, 2021 | 11:56
    Que algun defensor del gilipolles Albert o el mateix gilipolles Albert faci la prova. Afegiu a la vostra matrícula un adhesiu que posi "La Virgen del Pilar" (si posa "Mare de Déu del Pilar" algun mal pensat catalanet podria pensar que és per l'idioma). Si us multen, ja sabreu segur que la matrícula no es pot tunejar. Si no us multen potser el gilipolles de l'Albert tingui raó.
    • Icona del comentari de: Ricard a juliol 10, 2021 | 12:37
      Ricard juliol 10, 2021 | 12:37
      Entre els demòcrates d'estar per casa és normal que defensar els drets, o els deures, individuals de tothom sigui de "gilipolles". Si aquests demòcrates d'estar per casa tenen, coherentment, una bona racció d'autoodi nacional el còctel està servit.
      • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a juliol 10, 2021 | 15:47
        uno que vive en Tabarnia juliol 10, 2021 | 15:47
        si senyor, a vegades es confonen, i diuen ser democrates quan volen dir llepaculs
  21. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a juliol 10, 2021 | 13:52
    Doctor Strangelove juliol 10, 2021 | 13:52
    Aquest pobre desgraciat anomenat Albert ja ha tingut el seu moment de glòria. Els mediocres normalment fan això, i així són feliços! Doncs, a mi ja m'està bé. També tenen dret a la vida! Doc.
    • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a juliol 10, 2021 | 15:45
      uno que vive en Tabarnia juliol 10, 2021 | 15:45
      tu, el teu moment del ridicul el fas cada vegada que escrius les teves opinions, que precisament no et reclama ningu
  22. Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a juliol 10, 2021 | 16:00
    uno que vive en Tabarnia juliol 10, 2021 | 16:00
    Gonzalito, tu!, de que parte eres del LGTBI, (con todos mis respetos para estas personas), por lo que manifiestas te va la marcha, o es tu subconsciente que te ha traicionado y delatado?
    • Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 10, 2021 | 20:03
      Gonzalo juliol 10, 2021 | 20:03
      Perdón??? Porque dices eso???? No estarás proyectando tu personalidad en ese mensaje????
  23. Icona del comentari de: Això és més vell que el TBO i la GC té raó a juliol 10, 2021 | 18:58
    Això és més vell que el TBO i la GC té raó juliol 10, 2021 | 18:58
    El 2015 ja li van posar una multa de 200 euros a Isaac Peraire (llavors secretari d'organització d'ERC), perquè el vehicle del què era propietari portava un adhesiu a la matrícula amb les sigles CAT tapant la E d'Espanya. Isaac viatjava juntament amb Joan Tardà i els van trincar a Navarra quan anaven al País Basc a una manifa en favor de l'company Otegui. No, portar la matrícula que et surti del puro no és un dret constitucional.
  24. Icona del comentari de: albert a juliol 11, 2021 | 12:53
    albert juliol 11, 2021 | 12:53
    els papers del cotxe oficials,on posa matricula només hi ha 4 numeros i tres lletres,per tant la E segons ells no forma part de la matricula

Respon a JBL molts bons baixos Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa