Augmenten les queixes per falta d'atenció en català a les administracions públiques

El 2017 es van rebre un total de 431 reclamacions, un 9,1% més que l'any anterior

 

La Plataforma per la Llengua, l'ONG del català, ha constatat un augment de les queixes lingüístiques dirigides a les administracions públiques el 2017, que han passat de les 120 rebudes el 2016 a 153 reclamacions, segons ha informat aquest dimarts en un comunicat.

 

Per administracions, el Ministeri d'Hisenda i Funció Pública és la que més queixes ha rebut per no garantir el dret lingüístic de ser atès en català, amb 17 queixes, seguida de la Conselleria de Salut de la Generalitat, amb 16.

 

En el sector privat, TripAdvisor continua sent l'empresa que més reclamacions genera ja que, segons l'organització, no atén ni publica comentaris escrits en català.

 

El 2017 es van rebre un total de 431 reclamacions, un 9,1% més que l'any anterior, la majoria d'elles per incompliments legals, i solen anar des de la impossibilitat de ser atès en català fins a la negació del canvi de llengua.

 

 

L'organització recorda que aquestes actituds vulneren el dret lingüístic a parlar, a escriure i a ser atès en català de la ciutadania de Catalunya, de les Illes Balears i de la Comunitat Valenciana.

 

Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?