Aragonès pressiona JxCAT i la CUP: “No podem perdre més temps”

El coordinador nacional d'ERC urgeix a arribar a un acord "sòlid i ferm" perquè ni la pandèmia ni la repressió "descansen"

El coordinador nacional d’ERC, Pere Aragonès, ha urgit JxCat i a la CUP a arribar a un acord “sòlid i ferm” que permeti governar els pròxims 4 anys “per revertir d’una vegada la repressió, per aconseguir l’amnistia i avançar cap a l’autodeterminació”. Durant la seva intervenció a l’inici del consell nacional d’ERC, el candidat ha recordat que ni la pandèmia ni la repressió “descansen”. “Per això no podem perdre temps”, ha conclòs. En el mateix sentit s’ha expressat el líder d’ERC, Oriol Junqueras, que ha demanat als partits que poden ajudar a fer que “el Govern es concreti ben aviat” a deixar de banda les “temptacions egoistes”. I és que, a parer seu, el futur executiu “s’ha de fonamentar en la generositat i en l’esforç de tothom”.

Junqueras ha recordat que la gent “que pateix” per l’actual situació social i econòmica provocada per la covid-19 ha fet “un encàrrec d’autodeterminació, amnistia i recuperació del país”. Segons el líder d’ERC, els ciutadans tenen “dret a saber” si tothom està disposat a fer un Govern “fort, estable i coratjós”. A parer seu, perquè això passi cal que “tothom estigui a l’altura” i actuï amb “la mateixa generositat”. En aquest sentit, ha assegurat que la seva formació ho tornarà a “donar tot” perquè aquest “país se’n surti”. “Aquest país té dret a tenir esperança”, ha conclòs.

En la mateixa línia, el candidat a la presidència ha afirmat que les converses per formar govern han de “ser ambicioses i honestes” i s’han d’abordar tots els temes “sense vetos i amb generositat”. Aragonès ha insistit en la “via àmplia” que proposa ERC per una “Generalitat republicana”. A més, ha enumerat els reptes als quals s’enfronta Catalunya com la pandèmia, la crisi sanitària, econòmica i emocional que, a parer seu, requereixen una “política d’esquerres”. “Però també tenim molts altres reptes com la transició ecològica o la derrota de la dreta”, ha subratllat. Tot això, ha insistit, requereix un acord “sòlid i ferm” amb “tota la generositat que requereix el moment present”. I és que, segons el republicà, cal tenir “ganes i les conviccions fermes”. “Està a les nostres mans fer una nova Generalitat republicana”, ha conclòs.

Comentaris

    Aragones, un mico, dos micos, tres micos 06/03/2021 9:54 pm
    Aragones mes ridicul,que el Montilla d'erc.españa.una
    35
    10
    Respon
    Joanka 06/03/2021 9:29 pm
    Ara el xicot d'els encarrecs del junqueras li ha entrat la pressa... el tripartit sembla que no el pot formar amb els companys del psoe i komuns i es veu que la cup i jxcat no signen xecs en blanc com fa erñ a madriz.. ja veu que el somni d ser President per fi igual no es compleix ni a la de tres. Amb els gripaus i traïcions que erñ ha hagut de fer!!!
    Edgar 06/03/2021 8:14 pm
    Perdre el temps és parlar amb els comuns. El que fa ERC no té nom... o sí que en té.
      Ramon 07/03/2021 12:44 am
      Junts per Catalunya ha d'avaluar quina serà la millor manera de cremar la CUP i sobretot de deixar retratada ERC. Si directament passant a l'oposiciò, o entrar ara al Govern per sortir-ne no massa després fotent un bon cop dd porta.
    Lluït 06/03/2021 8:07 pm
    Seria millor que Junts anés a fer oposició i donés missatges clars dels valors que representa abans que pul·lular i quedar confós entre les autodites esquerres catalanes. No cal eixamplar la via sinó saber on arriba (la Via Appia duia a Roma). Ampla o no, el que importa és el nombre de persones que en volen fer via fins aconseguir l'objectiu. Anar acompanyat d'individus amb altres interessos una part del trajecte, no fa avançar més, més aviat el contrari.
    Lo único claro, es que los corrupgentes, se llamen cómo se llamen, y el "maleteroman" ya no pintan un rábano. 06/03/2021 7:40 pm
    Y si encima se quedan sin la Presidencia de la Mesa, difícilmente volverán a ser imprescindibles, habrá Governs de izquierdas durante décadas.
    117
    213
    Respon
    Veterà antifranquista. 06/03/2021 7:24 pm
    L'unica cosa certa és que veig que he perdut el temps miserablement anant a votar
    LLARENA dPENA 06/03/2021 7:03 pm
    Hipocrites. Molt. Igual que la majoria de la vostre patulea que us permet tantes barbaritats. I molt especialment, la direcció d'EAC, els nous autonomistes d'ESQUERRA AUTONOMISTA de CAT, perque no teniu cap interés en tirar endavanat la república catalana. Vergonyos avui en Junqueres i l'Aragonés demanant descaradament als altres que s'agenollin com feu vosaltres en quan pugueu. Espero que per part de Junts i hagi el mínim sentit comú per continuar exigint data limit sine quanon per fer acabar de fer el tonto amb "la taula de dialeg", i de no formar govern amb els Comuns, un partit que com d'EAC, tampoc vol la independència.
    Català 06/03/2021 6:24 pm
    A Pere de Balaguer: Mira que demanar decència a un polític......!
    víctor, emprenyat 06/03/2021 6:23 pm
    Aragonès, a escola per repetir el batxillerat. Mossèn Oriol, del dret a fer carreteres a pic i pala, com sempre s'han fet. La CUP a seguir enredant. I els Comuns a ..... a la via (grandíssima senyora PilarRahola dixit) Canadell for President de la Generalitat, ja!
    63
    14
    Respon
    Anna Garcia 06/03/2021 6:00 pm
    Junqueras mana i el nen creu. Aragones, que ridicul, solet no val res de res. Junqueras el tutor del nen atrofiat
    Angelblau 06/03/2021 5:15 pm
    Canadell President de la Gene. Res de rufians ni aragonesos !!
      ange bleu 06/03/2021 6:27 pm
      Un autre fou à la Generalitat? c'est qu'il n'y a plus de place!
    Angelblau 06/03/2021 4:57 pm
    Continuo pensant que aquest de ER no son gens de fiar. Junt no tindria que arribar a cap acord amb ells.
      Pep 06/03/2021 5:41 pm
      A este chico los acontecimientos lo cogieron ahí. Su jefe no quería a su lado a nadie que le pudiera hacer la mínima sombra. Y ahora el puesto le queda demasiado ancho. Alguien se lo debería mirar.
    Aragones el ninot tontet del Furer Junqueras el COMUNISTA, nomes ers un pallaso 06/03/2021 4:28 pm
    Aragones la marioneta del Padrecito Junqueras el Furer d'ERColau, no vals un euro. Caloa i que parli el padrecito, ninot!!!
    ara li agafen les preses, despres de perdre el temps amb Comuns?? 06/03/2021 3:55 pm
    Quina barra, doncs sino calia perdre el temps, que feieu volen un pacte amb Comuns quan Comuns havia dit per activa i passiva que no volia estar en un govern amb JUNTS?? el problema es que se us veu el llauto per tots costats, era un pacte imposible pero per trure marge maniobra a la negocaicio, i aixi, al ultim moment, forçar que JUNTS digui que no, que en el fons es el que voleu, i el que heu demostrat aquesta legislatura pasada. Pero el cert es que se us acaba el temps Aragones, tot no s'hi val, i en podeu sortir molt escladats.
    Xavi 06/03/2021 3:22 pm
    Algú encara dubte que Er vol l'independència? Nomès vol gestionar autonomia, poder i partidisme. Ajudats pels palmeros dels Comuns escampen que Junts son la dreta i xenòfogs pequé saben que JUNTS està formant un partit transversal de la gent i per la gent. Per cert no he votat mai CiU i doc ex-ER
    Pere de Balaguer 06/03/2021 2:25 pm
    Menys pressió i més enteniment. Si ERC vol presidir la Generalitat ja sap amb qui ha de comptar, no per generositat sinò per decència. Els comuns no hi pinten res per al futur de Catalunya. I si la CUP va en plan xantatge, que preguntin al president Puidemont com cal fer-ho.
    Fart d'hipocrites 06/03/2021 1:14 pm
    Anem a noves eleccions, si us plau JxC. Per dignitat i per coherència. Només un detall: l'exercici de l'autodeterminacio és INCOMPATIBLE amb pidolar una amnistia. O una cosa o una altra. Cap estabilitat és possible si del que es tracte és d'alliberar-nos del jou colonial de Borbonia. Junqueras, torna a la gàbia...o t'hi fas ficar tu solet.
    Joan 06/03/2021 12:53 pm
    Molt be, la repressio i la pandemia no descansen. I arreglar la economia i ajudar a les empreses, qui ho te que fer ?
      Avia 06/03/2021 1:58 pm
      Qui te els.nostres diners? Qui els rebera d,europa i els administrara? Fins que no siguem.independents nomes podem pidolar.
        Juan Ripolles 06/03/2021 3:57 pm
        els tenen els VASCOS am el CUPO.
          Cuponaire 06/03/2021 5:33 pm
          Yo cupi, tu cupiste y el CUPO, ah i la copa del rei d’Is pain, també. A la revista El Papus hi havia un que de deia “mi cago n’el copon bendito’. En fi, a cuponar, que son 4 dies.
          La Lola ho cura tot 06/03/2021 4:22 pm
          Els cupons els donen a l’SPAR.
            Juan Ripolles 06/03/2021 4:31 pm
            El CUPO VASCO, que no te enteras !!! els cupons els te la ONCE.
      Ramon 06/03/2021 1:48 pm
      Els resultats electorals sumats a l'acord de no sumar amb els sociates impedeixen a ERC poder fer la traïció que volien. Però, és clar, si canviessin de plans, els sociates començarien a obrir-los dossiers.
    mastuerzo 06/03/2021 12:40 pm
    Aragonés, vaya muerto que te han encomendado !!, vuestro peor escenario se ha cumplido , superar el 50% de votos por la independencia, ya que vosotros, la dirección de ERC NO ES INDEPENDISTA, ¿y ahora que hacemos ? ¿ como vendemos formar govern con podemitas y psc ?.. ! Tela Telaaaa!! No te preocupes la CUP , provocará tu destitución y nuevas elecciones . y !! pelillos a la mar !!
    Pepet el positiu 06/03/2021 12:10 pm
    Aragonès, tu forma govern, ja et donarem el vot i ves portant propostes independentistes al Parlament que també votarem que sí.
    Lluït 06/03/2021 12:02 pm
    La incompetència al poder posa la pell de gallina!
    Juan Ripolles 06/03/2021 11:51 am
    Aragonès pressiona JxCAT i la CUP: “No podem perdre més temps.....per asol-lir l'independencia !!! Jaaaaaa!! Jaaaaaaa!! Jaaaaaaaa!! Jaaaaaaaaaa!!!!!
    Tela 06/03/2021 11:40 am
    Quin cínic, mara meva.