Aragonès i Sánchez creuen “missatges cordials” i s’emplacen a tenir “una conversa tranquil·la”

El nou president diu que els indults seran "benvinguts" però que la solució passa per l'amnistia

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha explicat aquest dimarts que durant el cap de setmana ha creuat “missatges cordials” amb el president espanyol, Pedro Sánchez, però que des de la presa de possessió d’ahir al vespre encara no ha tingut “l’oportunitat de tenir-hi una conversa tranquil·la”. Aragonès ha afirmat que està disposat a reunir-se amb Sánchez per abordar “una carpeta plena d’assumptes”, entre els quals la resolució del conflicte polític “mitjançant el diàleg”. El president també ha subratllat que vol abordar amb Sánchez la reconstrucció econòmica, social i emocional de Catalunya i la gestió dels fons Next Generation.

Sobre la possibilitat que el govern espanyol aprovi els indults dels presos polítics, Aragonès ha manifestat que el Govern rebrà “bé” qualsevol notícia que “ajudi a reduir el dolor dels presos i preses polítiques i les seves famílies”. Ara bé, el president ha recordat que el conflicte polític és “una causa general contra l’independentisme, que va més enllà dels nou presos polítics” perquè afecta també “causes del Tribunal de Comptes i del Jutjat d’Instrucció número 13 de Barcelona”. Per això, ha afegit, “la solució a una causa general és una amnistia”.

Comentaris

    Gonzalo 25/05/2021 6:51 pm
    Para abrazo, el que le ha dado el cuervo del cuixart a la peonza del iceta.... jajajajajajajaja!!!!! Madre mia...cómo se ha abalanzado sobre él...menudo abrazo!!!!!!!!
    Ferran 25/05/2021 6:31 pm
    Sobre todo tranquila, porque las conversaciones intranquila, siempre han producido diarreas (a algunos mental)
    Cal dir-ho 25/05/2021 4:15 pm
    Llibertat per als presoners polítics, retorn de tots els exiliats i suspensió de totes les causes inventades pendents de la justícia patriòtica espanyola contra l'independentisme català.
      Gonzalo 25/05/2021 5:08 pm
      Va a ser que no ....
    Si algú ha de rebaixar les "tensions" és qui escanya, no l'escanyat. 25/05/2021 3:59 pm
    Veurem el que passarà, mai es pot dir mai, però a part del bombo i plateret per promocionar aquí la "nova" Generalitat i el nou president com si fos enviat pels deus, i de l'oportunitat afegida que amb això tenen allà per seguir dividint l'independentisme - i sobretot per esborrar l'1 O i qui el defensa - no veig gaire futur a la cosa. Als fets concrets, no a les paraules.
    Gonzalo 25/05/2021 3:55 pm
    Sin arrepentimiento previo...ni olvidó ni perdón!!! laZisnaZis a prisión!!!!!!!!
      Independence Process 25/05/2021 4:07 pm
      Penediment de què ? Tros de quòniam. Qui haurà de demanar perdó és l'estat espanyol en nom del poder judicial lawfare espanyol, però, per orgull espanyol ceutí no ho faran mai, per això, i molt, més ens cal la independència política d'Espanya.
        Gonzalo 25/05/2021 5:11 pm
        Jajajajajajaja!!!! En pixo!!!!! Jajajajajajajaja!!!!! Los ganadores nunca piden perdón!!!!!! Jajajajajajajajajajaja!!!!!!
    Ramon 25/05/2021 3:43 pm
    Em pixo!
      Alenyà 25/05/2021 4:10 pm
      Ben entès, pas sem interessats en les necessitats fisiològiques quotidianes del senyor Ramon dels nassos.
    Aragon no es 25/05/2021 2:22 pm
    Traducció al Català, Sanches demana a Aragones que s'abaixi els pantalons, i Aragones diu que si, i tant, però tranquilament, això si.
    Marc Jimenez 25/05/2021 12:21 pm
    Sr Aragonés, Ud tenga bien presente que : Mientras Navarra y el Pais Vasco, gozen de los privilegios fiscales que gozan , contemplados y ratificados en la Constitución Española . Cataluña nunca sera Independiente !! lo entendéis ?? , repito : Cataluña nunca sera Independiente !!
    Al otro lado de la frontera 25/05/2021 12:20 pm
    Artículo de ciencia-ficción!