Aragonès: “El problema no és Puigdemont, sinó que Junts intenta imposar la seva estratègia per darrere”

El candidat d'ERC a la presidència de la Generalitat reclama a Jordi Sànchez que compleixi amb la proposta que ell mateix va fer d'investir-lo per governar en solitari

La causa de la falta d’acord entre ERC i JxCat per formar govern és un intent per part del partit de Carles Puigdemont i Jordi Sànchez d’imposar al seva estratègia malgrat no haver sigut el partit independentista més votat el 14F. És la interpretació que en fa el candidat d’ERC a la presidència de la Generalitat, Pere Aragonès, que ha exposat aquesta teoria en una entrevista al programa Els matins, de TV3. Segons el líder republicà, “el problema no és el que vulgui fer el president Puigdemont sinó que crec que amb l’embolcall del Consell per la República Junts intenta imposar la seva estratègia per darrere, i això no és el que va votar la ciutadania el 14F “. Assegura que ha parlar amb Carles Puigdemont i que ell mateix li ha dit que “la posició de Junts la decideix Junts i que per tant la interlocució ha de ser amb Jordi Sànchez”.  “Jo respecto molt el president Puigdemont i crec que com a president del govern que va fer l’1-O i per la situació d’exili en què està, cal donar-li suport i solidaritat i a més ha de continuar fer una tasca d’internacionalització al Parlament Europeu. Jo tinc la impressió, i la certesa, que el problema no és ell”, ha matisat.

De fet, Aragonès s’ha passat tota l’entrevista apuntant cap a Jordi Sànchez, secretari general de Junts i principal negociador en l’intent de pactar un govern amb ERC. El republicà ha repetit una vegada darrere l’altra que va ser Junts –per decisió de Jordi Sànchez– la formació que va llançar la idea d’investir-lo president perquè ERC pugui formar govern i continuar parlant després. “Ho han fet en públic i en privat”, ha repetit diverses vegades. I ara els republicans reclamen que Sànchez assumeixi el que ell mateix va proposar. També ha recordat que ERC va votar Laura Borràs com a presidenta del Parlament i que, des del 2012, ha votat tots els presidenciables que primer CDC i després Junts ha porta a la investidura. “ERC des del 2012 amb tots els candidats a presidència, i aquesta vegada vam votar Borràs i aquells vots no eren gratis, havia quedat establert que hi hauria la investidura. Per tant, la meva prioritat és que els 32 diputats de Junts votin a favor de la investidura”, ha reclamat.

Aragonès responia així al fet que Sànchez hagi dit aquest cap de setmana que, en tot cas, se cediran 4 vots de Junts perquè ERC sigui investida amb el suport també de la CUP i els Comuns i que Elsa Artadi hagi advertit que aquests vots no seran “regalats” i que els han de ratificar les bases. “L’opció del govern en solitari d’ERC la posen ells sobre la taula, en públic i en privat. Si ara posen nous condicionants que els expliquin”, els ha desafiat. Tot i insistir que compta amb les 32 vots de Junts, ha admès que si no hi són treballarà “amb el que hi hagi”. “El que no faré serà anar a eleccions, perquè el país no s’ho mereix”, ha subratllat.

Comentaris

    Jo 10/05/2021 9:02 pm
    A eleccions esquerranossos de merda.
    Curiós 10/05/2021 2:42 pm
    Aragonès, només els sectaris s'empassen la teva cacona. #VullVotar
    102
    96
    Respon
    Joan sas 10/05/2021 2:38 pm
    Jordi Sánchez és molt mala persona, el conec fa anys i només vol poder i més poder. Es un pobre home que només pensa en ell
    131
    120
    Respon
    ferran 10/05/2021 2:13 pm
    És evident que ER aposta per l’esquerra espanyolista de comuns amb acords puntuals del PSOE-psc. És trist veure les cabrioles dels portaveus per justificar-ho. Que si Junts són «el perro del hortelano» que si són de dretes, o inclús feixistes, com va dir la portaveu del «gobierno»..Hi ha una ofensiva brutal per desprestigiar Junts i Puigdemont des del pamflet espanyolista «vanguardia» , fins la sexta. Sense oblidar l'ambigüitat de la CUP o les declaracions del mateix David Fernández que desmobilitzen l'independentisme..Si en el context Català, la gent no entén que dretes/esquerres són una farsa, si no entenen que la qüestió és qui te la cartera, és que no hi ha res a fer.
    76
    113
    Respon
      Vas begut? 10/05/2021 7:38 pm
      Els corruptgents de tota la vida, també prUcessistes cap enlloc, son nouvinguts a l'independentisme català. Pujol renunciar al cupo, preferir peix al seu cove. Miss Catalunya ens donà una costellada de 3 respostes, gràcies CUP per enviar-lo a la paperera de la història. Fuigpelmón va suspendre la DUI en segons i va fugir, ho rematar prometent tornar i no fent-ho. Quí està venut a l'españolisme???
      93
      52
      Respon
    Anònim 10/05/2021 1:52 pm
    Pallús, plega i alegra'ns la vida.
    79
    89
    Respon
      Per l'anònim 10/05/2021 7:41 pm
      Ets corruptgent que veu perillar la feina i el sou, o unionista?
    Ferpinya 10/05/2021 1:41 pm
    abans de dir que Junts intenta imposar la seva estrategia per darrere, mitjançant el ConsellXR, potser caldria ser present al Consell i treballar amb tots els actors...
    37
    59
    Respon
      Si noi, 10/05/2021 7:44 pm
      Els actors estàn al Parlament! No a una menjadora corruptgent que ningú a votat.
    URNES 10/05/2021 1:39 pm
    URNES Fora Botiflers
    bs 10/05/2021 12:49 pm
    erñ botiflers
    Català emprenyat 10/05/2021 12:25 pm
    Pot ser Aragonés té raó que JxCat vol imposar la estratégia pel darrere... és més que possible..... però no és el mateix que està fent ERC. Que només té un escó de més!!!! i sembla que hagin guanyat per golejada. L'altra legislatura va ser Junts que va guanyar per més d'un escó i ERC va fer el que li va donar la gana. I ja no parlem de l'1-O que les estructures d'estat que estaven a càrrec d'ERC no les varen fer i ho tenien molt calladet fins i tot les informacions que ens passaven sobre el seu desenvolupament no eren veritat. Qué enten ERC que vol dir 'negociar'??? cedir els vots a canvi de res????? de promeses sense fixar ni control?? que només té un escó més!!!!! vol que li regalin 32 vots per fer el que ell considera correcte i els depositaris dels 32 vots que callin i li donin sense rechistar pr ell és el que té la raó??? Però en quin món viu? Ell els regalaria a canvi de res ???????? Despres d'un any i mig cedint davant sanches no n'hi ha res de res ni pintem res i ara amb 82 díes li entra la pressa .. però compte! amb els independentistes no amb el govern de madrit!!!! És evident que cap dels dos partits vol cedir... per tant anem a noves el.leccions. Perque en realitat no estan cap dels dos per Catalunya si no més bé pel control (delegat a algunes tarees) i manar el que els deixin però manar. Primer és el seu partit i després la gent que s'adapti. Catalunya és l'excusa. Jo no vull un govern de dretes, però tampoc d'esquerres tal com es planteja i el que si vull és una independéncia dels espanyols i es veu que alguns només volen 'independéncia' si és d'esquerres i sobre tot només si manen ells. A aquest pas les proximes manis que vagin els afiliats als partidets aquests de mentalitat provinciano-partidiste perque els que no som de partits passarem i això inclou manis que convoquin els impresentables aquests en nom del que el doni la gana. És el que han aconseguit. Aznar tenia, tristement, raó. Tal com va... m'importaran un pito les seves guerres... induls, amnisties, votacions i de més coses que clarament ja no ens afecten a la majoria... en tot cas als seus amics i afiliats als seus partits de pacotilla. Farem el que volen els espanyols... passar de tot i viure i ells que tan interessats en les seves butaques que busquin feina de veritat i no politiquilles i sopa boba que és el que estan fent. Porten 300 anys i és clar que podem aguantar més. Si alguna cosa ens ha ensenyat la COVID-19 és que la vida es viu nomes una vegada i és frágil i malgastar-la en defensar interessos de partits egoistes és una tonteria
    33
    47
    Respon
      Resultats 14F 11/05/2021 7:10 am
      ERC+CUP=42 escons / Junts x Sou=32 escons. En diem Democràcia, qui guanya mana
    Qui es ven per pocs diners és una puta barata 10/05/2021 12:12 pm
    El problema és que ERC no té com a objectiu la independència sinó la cooptació de la Generalitat i l'acaparament de sous públics. Anàveu a buscar el tripartit amb PSOE i la Comuna Pudent i totes aquestes setmanes de "negociació" us les podíeu estalviar perquè només han estat "teatro del bueno". El mossèn de Lledoners es pensa que és Mandela i només és Quisling.
    97
    93
    Respon
      Si noi, 10/05/2021 7:48 pm
      Ho dius per la Famiglia Pujol? O per el batxiller foll que amb sou de ministre va suspendre la dui i va fugir?
        Clara 10/05/2021 10:26 pm
        El ferrovial de Junqueras vols dir, oi?
    .... 10/05/2021 11:57 am
    Espero que hi hagin noves eleccions i que busquin gent preparada. La ignorància es molt atrevida, encara recordo aquella norma, de l'anterior legislatura, que va trastocar el consentiment en el dret civil de contractes. Quina vergonya per favor!
    33
    47
    Respon
    Ups! 10/05/2021 11:36 am
    Amb aquests arguments vol ser President?. Catalunya no s'ho mereix.
    57
    67
    Respon
      Catalunya tampoc es mereix un president corruptgent 10/05/2021 7:53 pm
      Com la famiglia Pujol o el batxiller foll que va suspendre la DUI i va fugir
        Clara 10/05/2021 10:34 pm
        El "tampoc" admet la incompetència d'Aragonès. Mmm!
    Noves eleccións, i nosaltres decidim 10/05/2021 11:28 am
    Aragones no es de fiar, no fa cara de honest,
    80
    54
    Respon
      Eleccions fins que guanyin els corruptes processistes cap enlloc? 10/05/2021 7:56 pm
      NO gràcies!
    Companys també renegava de Macià, eren dues versions de futur 10/05/2021 11:02 am
    Crec que ERC està actuant com Companys (en aquell moment NO-independentista, amb una bandera espanyola a les mans) es va avançar a Macià (aquest sí-independentista) en la proclamació de la República, fins i tot li volia impedir que sortís al balcó. Ara, Junqueras-Aragonès tenen por que des de Junts hi hàgi un nou fet Macià que no els deixi a ells ser primers i que els obligui a deixar la bandera espanyola.
    31
    56
    Respon
      Tu ets corruptgent, tant independentista com els seus presidents: 10/05/2021 7:59 pm
      Els corruptgents de tota la vida, també prUcessistes cap enlloc, son nouvinguts a l'independentisme català. Pujol renunciar al cupo, preferir peix al seu cove. Miss Catalunya ens donà una costellada de 3 respostes, gràcies CUP per enviar-lo a la paperera de la història. Fuigpelmón va suspendre la DUI en segons i va fugir, ho rematar prometent tornar i no fent-ho. Quí és l'unionista???
    Quin problema hi ha? 10/05/2021 11:00 am
    No sou de fiar. Heu ensenyat el plumero, la vostra prioritat no es un govern fort i d’esquerres, TENIU PRESSA PER REPARTIRVOS ELS FONS EUROPEUS . Que despues haurem de pagar tots
    30
    42
    Respon
    Lluís Solé 10/05/2021 11:00 am
    Quins nassos que té aquest home.
    20
    21
    Respon
    Pepitugrillu 10/05/2021 10:54 am
    Imposar? però que no esteu pactant una estratègia? o és que ERC vol imposar la seva d'estratègia? En fi... per a mi ja podem anar a noves eleccions i que ERC expliqui bé els grans beneficis de les seves baixades de pantalons a Madrid.
    42
    57
    Respon
    Cassandra 10/05/2021 10:50 am
    Creu que som tontos???? El canvi sobtat del presidenciable titella, Ñ , amb l'estil rebequeria que el caracteritza, només té una explicació: Ha rebut ordres estrictes de Madrid per boicotejar un govern independentista a Catalunya. Moncloa necessita, sí o sí, els vots dels vassalls erc, a canvi de no-res, per mantenir-se i, de rebot, continuen imposant una Generalitat de Catalunya intervinguda de facto. Si Junts no se n'adona, és que no està a l'alçada. Si segueixen el guió de fer el paperot, queden per babaus (en el millor dels casos). Esquerra va fluixa de matèria gris però Junts té gent molt solvent i el paper de menja-merda no els escau.. Altra cosa és intentar salvar uns mobles que potser, hores d'ara, valen menys que els que es cremen per Sant Joan. Potser unes noves eleccions poden tornar les coses al seu lloc. Al cap i a la fi les del 14f van ser molt tèrboles.
    59
    45
    Respon
      jo 10/05/2021 9:34 pm
      tu si que ets tonta nena, deus votar corrupció i processisme, t'escau...
      27
      32
      Respon
        Clara 10/05/2021 10:42 pm
        Nena???? Això és un tic molt masclista! La Cassandra el que si processa és el que diuen els protagonistes. Votar o no votar és una altra qüestió.
    Raül 10/05/2021 10:42 am
    Hipòcrita. Junts accepta la vostra estratègia per 2 anys. Anirem a la taula a veure que passa, però i després què? Aquí és on Junt exigeix una estratègia pactada. I té tot el sentit del mon. Després de veure el tema de la resposta a la sentència i el Tsunami, un parell de dies d'èxit i de posar en problemes Espanya, i cap a casa no s'assoleixi res.
    22
    33
    Respon
      Sembla que l'hipòcrita ets tu 10/05/2021 8:09 pm
      El problema es el consell per la república de 8 segons, una menjadora corruptgent que ningú ha votat. Ja tenim masses actors pel bodevil, només necessitem el Govern que hem votat!
    Tota una suposició més que dubtosa 10/05/2021 10:39 am
    Excloure que es faci "per darrere" una cosa que es cou a "Vilamonyas de la republiqueta d'en Bujarra Puchineli" és molt suposar.
    Pere Gil 10/05/2021 10:07 am
    Sense cap mena de dubte, el CNI està infiltrat a ERC des de fa temps. Bases de ERC!!! Desperteu i foteu fora els talps d'una vegada!!!
    13
    24
    Respon
    Ferran 10/05/2021 9:53 am
    Este tío es tontet pel darrera. En realidad siempre que lo han examinado, han sido proctólogos.... A Junts no estem per viure 20 anys mes de merda autonómica intervinguda com proposa el Mossen. Y que no menteixi, ningú li ha promés regals de diputats.... LO UNICO LOGICO A ESTAS ALTURAS SERIAN NUEVAS ELECCIONES. ¿PORQUÉ TANTO MIEDO?
    39
    19
    Respon