El president de la Generalitat adverteix que la negociació amb l’Estat serà “extremadament dura”

El president de la Generalitat ha assegurat que en els propers mesos esperen poder tancar acords amb el govern espanyol

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha explicat que a la mesa de negociació sobre el conflicte polític aniran a defensar els interessos de la ciutadania de Catalunya, que “va parlar a les urnes el 14 de febrer” i va demostrar que l’independentisme és “majoria en vots i en diputats”. El president també ha assegurat que la negociació amb l’estat espanyol serà “extremadament dura” ja que des de la Generalitat hi aniran amb “la màxima exigència”, a reclamar l’amnistia per a tots els represaliats pel Procés i el referèndum d’autodeterminació. I ha subratllat que en cap cas s’acceptarà com a “moneda de canvi” cap acord que pugui sortir d’altres espais de diàleg que són per a qüestions socials i econòmiques, com ara la Comissió Bilateral Estat-Generalitat.

També ha afegit que la Comissió Bilateral que va tenir lloc ahir va ser “insuficient” pel que fa als acords aconseguits, però que s’ha marcat un calendari per “poder-los aterrar”. També ha considerat que en els propers mesos esperen poder tancar altres acords amb l’estat espanyol. “Ara fa falta que des del govern espanyol demostrin que realment volen donar suport i afavorir l’autogovern de Catalunya”, ha sentenciat Aragonès.

Comentaris

    Roc 03/08/2021 1:55 pm
    Va i els aproveu els pressupostos…venuts
    Tip 03/08/2021 1:57 pm
    HA HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!!!! HA HA HAAAAAAAA ! Tinc mal de panxa de tant riure !
    aconsehuits ??? 03/08/2021 2:08 pm
    Per que es queixen de rebre "només" 112.000€/any de subvenció a fons perdut si jo saben ni revisar el que escriuen? Aquest pamflet corruptgent cada dia fa més pena, ha de desaparèixer.
    De Roquetes vinc 03/08/2021 2:40 pm
    Ai, que em pixo. Si, igual que el recoltzament als pressupostos que donareu. Pobrissons "republicans" ! (MENTRESTANT (US SONA) uRKULLU DIU: VOSALTRES FEU MOURE LES BRANQUES, QUE NOSALTRES AGAFAREM ELS FRUITS.)
      Així és! 03/08/2021 5:22 pm
      10 anys de corruptgents prUcessant cap enlloc i ni adicional segona, ni res del pendent van aconseguir els de JuntsxNo-se-sap-que. Vaja van aconseguir presos polítics, exiliats i multes milionàries...
        Montilla torna, tu diu el cagat junqueras.155 04/08/2021 8:28 am
        Erc, caques i condons catolics. Pobrets no valen ni una missa, ERCagats i recagats espanyols
    Tela 03/08/2021 5:28 pm
    Quina vergonya
    Doctor Strangelove 03/08/2021 5:50 pm
    Hi ha idiotes que es queixen xq erñ aprova pressupostos de la psoe. Doncs home, si són allí i cobren és per contribuir a que a Cat li vagin bé les coses, el que no es pot fer és com els de Junt x Cash o els que no es dutxen, i anar allí només a cobrar i no aportar absolutament res de res. Si realment no en vols saber res d'Ñ, no hi vagis, ah! però llavors no cobres! I aquí arribem al quit de la qüestió. Mira que s'ha de ser indigent mental per no veure-ho, doncs Cat n'és ple d'aquesta terregada! Doc.
    Georgiana 03/08/2021 6:26 pm
    Pere, però si La Generalitat no vau poder ni acordar el nom de l'aeroport del Prat. Però sino us deixan ni gestionar l'aeroport. Què ara passeu d'ampliar la base a ampliar l'aeroport? Perquè ho vol "La Corte" i els socis inversors d'Aena? Sou uns il·lusos.
    Fertxo 03/08/2021 7:15 pm
    De veritat, reiiiiii??????. Em pixo. Quina colla de ineptes
    Ui, sí, duríssima, insuportable i molt sacrificada! 03/08/2021 7:39 pm
    Amb 130.000 € de sou al mes us "batireu" durant anys i panys, allargant la comèdia el màxim que pogueu, no sigui cas que s'acabi (i us quedeu sense manjadora)! Sr. Aragonés, la presa de pel al poble independentista que practiqueu és tan descomunal, descarada i evident, que no us en sortireu. Heu perdut tot el crèdit. El poble us passarà per sobre com a estafadors.
      D'on treus la xifra de 130.000 €/mes? 04/08/2021 7:23 am
      Quant cobrava Fuigpelmón i el pallasso Torra per no fer res? Aragonès en un mes ha aconseguit lliberar els presos polítics i reactivar la taula per parlar de tot, sembla que s'ha guanyat el sou més que'ls corruptes prUcessistes...
    Nuria 03/08/2021 7:52 pm
    Aragnes, ja ho veus, ni com a acudit t'ho ha comprat ningú, es que ja no fa ni riure, feu pena
    eees 03/08/2021 8:41 pm
    NO SOIS DE IZQUIERDAS ? NO ERA CON VOSOTROS QUE SERIA MEJOR I AHORA OS DAIS CUENTA DE LO MANIPULADORES QUE SON ELLOS EXIGEN LA LEY Y TODAVIA OS DEJAID DEBER TANTA PASTA IS AL JUEZ QUE LOS OBLIGUE A PAGAR I SI NO AL REY
      Què vas begut? 04/08/2021 7:25 am
      O potser no has estudiat a l'escola catalana?
    Guaita-que-fan-ara 03/08/2021 8:43 pm
    S'ha posat de moda abocar "trolls" rebentaires amb ferum de penjats contra el govern.
      No es cap moda 04/08/2021 11:32 am
      És el que provoques quan ets un govern porc traïdor.
    Raül 03/08/2021 9:01 pm
    JA estic fart de líders indepes fent campanya perquè els votants indepes vagin assumint que de la negociació no en sortirà res. O són ximples o venuts. No hi ha una altra.
      Observador 04/08/2021 7:27 am
      Si als corruptes prUcessistes els hi has donat 10 anys sense queixar-te per no fer ni aconseguir res, peses donar al nou Govern el mateix temps? O potser ets un troll a sou corruptgent?
    Josep 03/08/2021 9:11 pm
    burrro, sense sang no marxarem mai d'españa.
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) 03/08/2021 9:28 pm
    Ui quina por ! Els catalans vam parlar el 1-O, patufet i l'únic acord que cal tancar amb el poder colonial és el balanç d'actius i passius, la data per la reactivació de la Declaració d'independència que va fer el Parlament de Catalunya el 27 d'octubre del 2017, el calendari per la retirada de les forces d'ocupació i la delimitació de fronteres.
      Si que vam parlar l'1-O 04/08/2021 7:29 am
      Despres un batxiller foll poc preparat va suspendre la DUI en segons i va fugir deixant-ho tot enmerdat...
    Erc, molles i caquetes , espanyolisme junqueril 04/08/2021 8:26 am
    Aragones, dura dius? Si pel Sanchez.155, amo d'erc, es bufar i fer ampolles. Nen Peret, mira que e5s ruquet, criatura del junqueras el Soberano panxut
    Porcs traïdors 04/08/2021 9:42 am
    L'Aragonès no és president de res. És un simple buròcrata al seredi del tado podrit.
      Ah si? 04/08/2021 11:43 am
      I el batxiller foll que va suspendre la DUI en 8 segons i va fugir deixant-ho tot enmerdat, què és? Què va fer en 3 anys?... Al menys Aragonès en 1 mes ha començat a arreglat la disbauxa que van deixar Fuigpelmón i lel seu hereu pallasso Torra, lliberar els presos polítics i reactivar la taula per parlar de tot que també van rebentar.