Puigneró vol ampliar l’aeroport de Barcelona tot i la cancel·lació de Moncloa

La intenció del vicepresident és garantir la preservació ambiental

L’equip del vicepresident del Govern i conseller de Territori, Jordi Puigneró, vol ampliar l’aeroport de Barcelona-El Prat tot i que el govern espanyol i AENA tiressin pels aires l’acord al qual s’havia arribat amb la Generalitat per estudiar-ne una ampliació pactada. Segons han informat fonts de Vicepresidència a l’Agència Catalana de Notícies (ACN), es treballa en “diversos escenaris” per fer una ampliació que alhora pugui garantir la preservació ambiental, posant especial focus en la llacuna de la Ricarda.

La conselleria vol treballar les propostes en el marc del Pla Director del govern espanyol malgrat la cancel·lació de la inversió, per molt que des de Madrid es decidís fer marxa enrere en aquesta ampliació i acabar destinant la mateixa suma de diners (1.700 milions d’euros) a l’aeroport de Barajas. Aquest posicionament del Departament de Vicepresidència arriba després que el diari La Vanguardia hagi publicat que Puigneró planteja com a alternativa estendre la tercera pista de l’aeroport tant a l’est com a l’oest minimitzant l’afectació sobre la Ricarda.

No obstant, l’Agència Catalana de Notícies informa que el Departament de Vicepresidència descarta fer valoracions sobre “propostes no oficials“. En concret, fonts de la conselleria de Jordi Puigneró han declinat a aquesta agència fer valoracions sobre l’alternativa plantejada en aquest diari perquè creuen que cal apostar per la iniciativa del Pla Director feta amb els “consens” dels ajuntaments afectats en aquesta ampliació. Segons La Vanguardia, el vicepresident Puigneró volia deduir l’extensió de la pista propera a la Ricarda per preservar-la però amb el nou traçat s’afectava una part del Remolar, un altre espai protegir de la Xarxa Natura 2000. Sempre segons aquest diari, la voluntat de la conselleria no és tancar ja una opció tècnica per reformar la instal·lació sinó reprendre les converses amb el govern espanyol congelades des de l’anunci de la suspensió de la inversió.

Comentaris

    kim 09/10/2021 3:51 pm
    Enlloc d´apostar per el tren volen fer volar més avions de benzina, després tindran la barra de dirnos que reciclem i comprem cotxes electrics.
    JordiP 09/10/2021 8:46 pm
    La proposta AENA era un parany. Per això van enviar-la pocs dies abans de tancar el DORA. A Madrit creien conèixer molt bé els catalans i van pensar (encertadament) que no acceptarien matxacar l'aiguamoll. La idea era que algun quintacolumnista ho xivés i quela Gene explotés sense temps de renegociar. Des del primer moment tenien previst cancelar la proposta, per oposició de la Gene o anb qualsevol altre excusa. Es tratava, doncs, d'una coartada per a amagar la nova quantiosa inversió a Barajas. Trilers, com sempre.

Nou comentari