Colau relega un funcionari investigat per la Fiscalia Anticorrupció

Després del relleu de Rosa Alarcón al capdavant de l’Àrea de Mobilitat, l’Ajuntament de Barcelona, Colau continua marcant distàncies amb l’equip de gestió de l’etapa d’Alarcón. Laia Bonet, la nova titular, ha decidit d’alguna manera relegar en les seves responsabilitats Manuel Valdés López, gerent adjunt de Mobilitat, incorporant a el mateix càrrec a Oriol Altisench, enginyer i actual degà de Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya.

Amb aquest distanciament, Bonet mostra poca confiança en Valdés, que s’ha vist implicat en una investigació de la fiscalia per “connivència municipal amb la conducta infractora reiterada de les empreses incumbents”.  I és que l’Àrea de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona no ha donat treva al grup del PSC encapçalat per Jaume Collboni.

Davant la demanda interposada per l’ ‘start up’ Tucycle Bikesharing, en què denunciava una possible maniobra del consistori municipal per ampliar llicències de motos compartides sense concurs beneficiant les grans empreses operadores, el Jutjat Contenciós Administratiu número 11 de Barcelona ha citat a declarar per aquest cas Manuel López Valdés. Aquesta ha estat la gota que ha fet vessar la paciència d’una Laia Bonet, que vol iniciar el seu periple a la cartera de mobilitat sense arrossegar problemes del passat.

L’Àrea de Mobilitat, molt qüestionada per la seva actuació i decisions, estava immersa en una greu crisi que ja es va saldar amb la sortida de Rosa Alarcón fa tan sols unes setmanes. Fonts internes asseguren que la pressió dins del consistori per la judicialització de totes les causes obertes ha obligat l’Ajuntament de Colau a prendre cartes en l’assumpte. 

Manuel Valdés López és l’autor de l’informe tècnic justificatiu de la necessitat de revisió del nombre de llicències temporals d’ús comú especial de domini públic per a l’estacionament de ciclomotors i motocicletes d’ús compartit en règim d’explotació econòmica al terme municipal de Barcelona, emès en data 21 de desembre de 2020. La gestió va conduir a l’Ajuntament de Barcelona a augmentar en 3.000 el nombre de llicències municipals de motos elèctriques compartides sense presentar un nou concurs ni obligar al compliment de la llei que fixava en 381 el nombre de motos per operador, encara que a la pràctica hi havia moltes més concentrades en mans d’unes poques empreses.

La gestió directa de Manuel Valdés López s’ha vist qüestionada en tot el procés de gestió dels serveis de mobilitat compartida. El consistori també ha estat denunciat davant el Tribunal Català de Contractes del Sector Públic pel cas de les motos compartides sense concurs públic. Al seu torn, la Fiscalia ha investigat a el gerent pels delictes de prevaricació, falsedat documental, malversació de cabals públics i tràfic d’influències.

PEU DE FOTO : Manuel Valdés i Oriol Altisench SERVIMEDIA

Nou comentari