Ábalos demana a Puigdemont que comparegui davant la justícia i descarta l’amnistia

"Només es pot indultar a qui té una condemna ferma", argumenta el ministre i dirigent del PSOE

El ministre de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i secretari d’Organització del PSOE, José Luis Ábalos, ha demanat aquest divendres a l’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont que es presenti davant la justícia i ha descartat l’amnistia. “Puigdemont el què ha de fer és comparèixer a l’igual que ho van fer els qui ara estan complint condemnes”, ha afirmat el ministre en una visita a Lleó. “Només es pot indultar qui té una condemna ferma”, ha continuat el secretari d’Organització del PSOE, que ha afegit que les “mesures de gràcia” com l’indult és “contribuir a la normalitat institucional a Catalunya.D’aquesta manera, Ábalos s’ha mostrat en desacord amb la ministra de Drets Socials i membre de Podem, Ione Belarra, que en una entrevista a RAC 1 va afirmar que “no és normal” que els independentistes exiliats no estiguin a l’Estat espanyol i va subratllar que la seva marxa és “derivada del procés de judicialització” del conflicte. La ministra també va opinar que si Carles Puigdemont, Clara Ponsatí o Toni Comín trepitgen l’Estat espanyol no se’ls hauria de detenir perquè seria una “incongruència” apostar per “acabar amb la judicialització” i alhora defensar la detenció.

Comentaris

    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) 11/06/2021 7:47 pm
    Ah el somni humit del PPSOEMOC'S i tot el botifleram ! Passejar el President legítim de Catalunya, el MH Carles Puigdemont esposat damunt d'un carro per tot Madrid primer i "províncias" després. So us plau, President: no els doneu aquest gust !
      De legítim res 11/06/2021 9:02 pm
      Va perdre la legitimitat quan va escollir a dit l'hereu Torras. Una costum convergent molt nostrada.
      43
      34
      Respon
        Llora ñordo 12/06/2021 12:27 am
        Qui el deslegitima? Llarena? Marchena? El numero 13? M punto Rajoy? Jajajaja! Crispetes!!
    Andreuza 11/06/2021 7:35 pm
    Amenaces i amenaces...si aquesta gent de PSOE no saben ni respectar a un parlamentari europeu, que dimonis voleu anar a parlar. Son mes falsos que un "duro sevillano"
    A l'aguait 11/06/2021 7:21 pm
    Si hi hagués justícia de debò, el primer a comparèixer hauria de ser el sr. Ábalos
    Vendetta 11/06/2021 7:09 pm
    Els lladrucs orangunyols ens indican el cami, Catalunya catalana 33
    eeessiem 11/06/2021 6:59 pm
    que juez ya lo sentencio ? un europeo.... no ? i ese marroqui..... que juez lo juzgo ? porque no le dices que vuelva a marruecos i que lo juzgen alli no ¡¡
    Narcís 11/06/2021 6:59 pm
    Vinga a fer la pilota, a ensabonar , suprems i cia. ( no sigui vagin a per vosaltres, oi ? ) ! PD : i a garantir-vos vots així escons així moma de collons de mico, oi ? .. no debades sou PP maquillats barats o segon plat !
    23
    13
    Respon
    Abalos, morcillashumanas d3l gal.155, franquisme repugnant constitu.pocilga 11/06/2021 6:56 pm
    I amb aixo, cansalada.155,vol pactar el junqueras? Marchena de abalos, junqueras de sanchez 155 , esquerres franquistes espanyoles
    Gobierno 155 de españa, franquisme del gal 11/06/2021 6:53 pm
    Compareixer davant la justicia.Opus.dei.españa es propi de dements i gent franquista com aquezt abalos.155.GAL
    Ramon 11/06/2021 6:44 pm
    Aquest hauria d'estar encausat internacionalment per col·laboració amb el narcoestat chavista. Espero, confio que així acabi sent.
    fat boy 11/06/2021 6:14 pm
    Es clar. Tindra un judici just abans de que el pengin.
      Llora ñordo 12/06/2021 12:29 am
      Qui el deslegitima? Llarena? Marchena? El numero 13? M punto Rajoy? Jajajaja! Crispetes!!
    Lliures 11/06/2021 6:05 pm
    Tu, al peu del canó, president legitim dels catalans, q aixo va fent via... Tenen els collons per corbati i el q els espera sera de traca. Aixo ho guanyarem, els catalans sempre persistirem i ñordor es pudrira per acabar sent Nazifrancofaxalandia, el regne dels borbons, els assessins i els corruptes. Visca la Terra!
    49
    78
    Respon
      De legitim res 11/06/2021 9:00 pm
      Va perdre la legitimitat quan va escollir a dit l'hereu Torras. Una costum convergent molt nostrada.
      87
      78
      Respon
        Llora ñordo 12/06/2021 12:32 am
        Qui el deslegitima? Llarena? Marchena? El numero 13? M punto Rajoy? Jajajaja! Crispetes!!
      Spelunca 11/06/2021 6:58 pm
      Molt bé pels d'ERC, que vagin mantenint el gobierno del PSOEZ i ells ni amnistia ni res. Sou els més espavilats, se us pixen a la cara i vosaltres dieu que plou.
        Si noi, 11/06/2021 8:56 pm
        Ho dius per quan Jx€ va regalar la DIBA a la també corrupta Nuria Marín del PSOEZ quan va guanyar ERC?
    Ricard 11/06/2021 6:03 pm
    La sed de revenja d'un xenòfob castellà és infinita. Frisen per castigar catalans no obedients a la dictadura castellana. Es una nova inquisició, que somia amb el foc purificador castellà, en la mesura que els sobra mala bava i els falta democràcia. És la xenofòbia anticatalana que impregna Castella i els seus territoris conquerits. Que és fotin aquests racistes.
    L'OBSERVADOR ASTORAT 11/06/2021 6:03 pm
    "El President Puigdemont, ha posat i està posant més en escac el Règim del 78 (Borbònic-Franquista 2.0), hereu i continuador d'un Estat Genocida-Feixista, que tota la "suposada" esquerra Ñ i tota la "suposada" esquerra CAT, junta".
    15
    51
    Respon
      Si noi, 11/06/2021 8:53 pm
      els va posar en escac sobretot quan va suspendre la dui i va fugir?
    Pepe 11/06/2021 5:41 pm
    Puigdemont ja ha comparegut davant la justícia, sòmines! Justícia d'estats democràtics, clar. Aquests del 155 son tots iguals ho que?
    Josep 11/06/2021 5:37 pm
    Benvolgut i legitim President, Quedi’s a Europa i no torni, jo si poguès faria el mateix. No el mereixem i ningú agrairà mai el seu paper. Tot el meu respecte i admiració. Salut
    38
    62
    Respon
      El seu mandat ha caducat... 11/06/2021 5:54 pm
      quan el va substituir l'hereu que va triar. Ara en tenim un altre que des de fa gairebé 10 anys no triavam els catalans a les urnes.
    RAMON A 11/06/2021 5:25 pm
    Aixo de la justicia deu se broma suposo