701 euros de multa per dir “feixista” a un mosso

Els fets que atribueixen al sancionat es van produir durant una protesta per l'empresonament de Pablo Hasél davant de la seu de la UE a Barcelona

Poca broma. Sobretot, amb l’autoritat. En cas contrari, que ho preguntin a en Xavier, un home que he rebut dues multes per titllar de “feixista” i “xulo” una agent dels Mossos d’Esquadra durant una concentració contra la repressió a Barcelona.

Els fets es remunten el 25 de març passat, quan un grup d’activistes es van concentrar davant la seu de la Unió Europea a Barcelona, al Passeig de Gràcia de la capital catalana. La protesta no van participar més d’una 50a de persones, i i va suposar l’ocupació del vestíbul durant uns minuts mentre els concentrats posaven post-its a les parets en reivindicació de la llibertat dels presos polítics, contra la repressió i a favor de l’alliberament del raper Pablo Hasél.

Durant el desallotjament, on van participar unitats de l’ARRO i la seguretat ciutadana, un dels concentrats es va queixar de l’actuació policial. En un moment de discussió l’activista, arran de les formes policials, es va dirigir els agents i a un d’ells li va etzibar: “Ets un xulo de merda. Et denunciaren al jutjat. Ets un feixista”.

Aquest dilluns, en Xavier va rebre la notificació de dues multes per aquells fets. Les sancions, a les que ha tingut accés aquest diari, per una banda, els mossos interpreten que hi ha hagut una falta respecte cap al cos i en aplicació de la llei de seguretat ciutadana l’imposen una sanció de 100 €. Per altra banda, un altre resolució el castiga amb 601 € de multa per resistència i desobediència a l’autoritat, també d’acord amb la llei mordassa. En total 701 euros per dirigir dos des qualificatius als agents.

Curiosament, aquest desallotjament no va arribar a durar ni 40 minuts. Va ser una operació policial tranquil·la, en la qual els agents van treure una un els manifestants, fins i tot a collir bé, i van ser identificats a peu de furgoneta. En cap moment la força actuant va utilitzar mètodes contundents contra la concentració.

Comentaris

    Roc 27/07/2021 8:03 pm
    fins i tot a collir bé?? Crec que dir feixista a un mosso és llibertat d’expressió
    Ray 27/07/2021 8:28 pm
    El titular de la noticia es absolutament vergonyòs, la multa per insultar al mosso dient-li xxulo de merda i feixista son 100 eur
      al Strangelove 28/07/2021 8:41 am
      Si perquè de tocar el crostó ja se n'encarreguen ells...llogic que a tú t'agradin aquestes maneres de repressió, també ets d'aquestes maneres dictatorials...
    Ciutadà estorat 27/07/2021 8:30 pm
    Quina vergonya
      Albert Berrio 28/07/2021 7:31 am
      Ben cert, però, com em de deixar que la realitat espatlli un bon titular! Hi ha molts policies xulos i feixistes, però encara hi ha més periodistes incompetents.
    Observador 27/07/2021 9:18 pm
    Sembla que als mossos, hi ha masses GC i CNP reciclats a catalans....
      Lisa 28/07/2021 8:39 am
      Crec que això hauria de figurar dins de la llibertat d'expressió...el respecte tant és necessari de un costat cap al altra, i que aquests individus uniformats puguin estomacar a tort i a dret, o buidar ulls, no es mereix gran respecte. El respecte és guanya, no és gratuït, i crec que fa anys que l'han perdut i el perden en cada una de la seva actuació, per tant crec que més que un insult, és una definició...i la multa un robo!
    Tenim un problema amb els Mossos, i no sé per què... 27/07/2021 9:35 pm
    Només obediència a les lleis (Ñ)? Què no tenen prou cervell per desobeir ordres injustes? Trapero, cap dels Mossos, està capacitat pel càrrec?
    Un mosso 27/07/2021 9:35 pm
    Doncs a pagar!!!! El proper cop que sigui més educat.
      Damia 28/07/2021 12:22 pm
      Tu que sabràs d'educació?, per això t'has fer Mossos, per no estudiar, tros de ruc.
        Un altre mosso 28/07/2021 1:35 pm
        Doncs jo també sóc mosso i em jugo el coll a què tinc més estudis que tu. Per cert, l'educació no té res a veure amb el nivell acadèmic de les persones. No cal que contestis , ets massa "educat".
      AntiÑordo 28/07/2021 6:51 pm
      No se com el poden multar diguent la veritat, tu que tens tants d’ estudia ( com a mosso) ja ho podries saber !!! O ets un Gc o P-N amb un 3,5 o un 4 i vares entrar. als mossos per cobrar mes i poder espiar pel teu poble ñordo ?.
    Doctor Strangelove 28/07/2021 7:37 am
    El millor és tocar-los-hi la butxaca a tota aquesta colla de ninis i d'altres energúmens! Doc.
      al Strangelove 28/07/2021 8:34 am
      Si perquè de tocar el crostó ja se n'encarreguen ells...llogic que a tú t'agradin aquestes maneres de repressió, també ets d'aquestes maneres dictatorials...
    els Mossos, son uns feixistes 28/07/2021 8:25 am
    Multar per dir la veritat, s'ha convertit en una cosa "normal", de fet ho es en les dictadures com espanya, els Mossos, son uns feixistes, els Mossos, son uns feixistes,els Mossos, son uns feixistes,els Mossos, son uns feixistes,els Mossos, son uns feixistes,els Mossos, son uns feixistes,els Mossos, son uns feixistes,els Mossos, son uns feixistes,els Mossos, son uns feixistes,els Mossos, son uns feixistes,els Mossos, son uns feixistes,els Mossos, son uns feixistesels Mossos, son uns feixistesels Mossos, son uns feixistesels Mossos, son uns feixistes,els Mossos, son uns feixistes,els Mossos, son uns feixistesels Mossos, son uns feixistesels Mossos, son uns feixistesels Mossos, son uns feixistesels Mossos, son uns feixistes,els Mossos, son uns feixistes,els Mossos, son uns feixistesels Mossos, son uns feixistesels Mossos, son uns feixistes,els Mossos, son uns feixistes,els Mossos, son uns feixistes,els Mossos, son uns feixistes Quants € sont?,
    miquel puigpelat 28/07/2021 9:08 am
    Si el sancionen, vol dir que tenia raó. De mossos feixistes n'hi ha massa.
    la majoria dels ñordos ho són, no els castiguen per ser-ho? 28/07/2021 11:34 am
    Ja que dir feixista és sancionable, ser-ho encara deu ser més greu i sancionable també, suposo. Doncs l'Ayuso es va reconèixer feixista no fa gaire, la retiraran del càrrec per ser feixista, oi?
    El càstig és el "1 euro" 28/07/2021 2:19 pm
    En època de rebaixes la multa hauria de ser de 699,99 eurets. Lo estamos dando lo estamos regalando, oiga.
    JACKS 28/07/2021 6:56 pm
    Els mossos Feixistes ñordos no representen al poble català . Els altres Amb estudis com per tot educats i mal educats, bons i lladres, que fan la feina ben feta i els que no foten brot.