L’unilateralisme de Hulk Hogan

"Sembla que hi ha interès en generar artificialment un desacord. Es tracta de classificar els independentistes entre unilateralistes i pactistes i escenificar, així, una discòrdia que en realitat no existeix"

El 19 de març del 2017 sortia publicat al diari El País un article titulat “Que guanyi el diàleg, que les urnes decideixin”. En aquell text s’hi rememorava el referèndum escocès celebrat tres anys abans, presentant-lo com un exemple a seguir: “Hi va haver un acord perquè hi va haver voluntat política de convocar i permetre el referèndum. No es va deixar en mans de tribunals el que es va poder resoldre políticament”.  També s’hi emplaçava al govern espanyol a seure a la taula de diàleg: “Pactar la manera de resoldre les diferències polítiques sempre uneix. Les diferències només separen i divideixen si no es vol acordar la manera de resoldre-les”. L’opció preferida per exercir el dret d’autodeterminació que s’hi defensava era la d’una votació pactada entre Catalunya i Espanya: “l’escenari del referèndum acordat és el que voldríem a Catalunya. Volem recordar que ja l’hem proposat en diverses ocasions”. 

Aquesta peça d’opinió anava signada conjuntament per Oriol Junqueras… i també per Carles Puigdemont. Era una crida, a pocs mesos del referèndum de l’1 d’octubre, a trobar una sortida harmònica i civilitzada a l’encegament del govern de Mariano Rajoy. Ara sabem que això no va poder ser possible, però sense aquesta predisposició a estendre la mà a l’adversari, molt possiblement l’independentisme català no hagués recollit tantes simpaties ni a l’exterior ni internament. Encara més a prop de la data límit, durant el setembre del 2017, el president Puigdemont va concedir una entrevista a Jordi Évole en la qual hi deia que una eventual DUI “no és la meva opció”.

Seguint una línia similar, Oriol Junqueras publicava aquest dilluns un article al diari Ara reiterant que “seguim creient que la millor via per fer-ho, com sempre hem defensat, és la via escocesa” perquè “la via del referèndum acordat” és la que “genera més garanties i reconeixement internacional immediat” . Sorprenentment, ja hem tingut servida la polèmica de torn. A banda de l’habitual ús agressiu de les xarxes socials per part d’usuaris anònims, la majoria de mitjans han recollit algunes “respostes” dels seus socis de govern que insinuaven que hi havia dues visions contraposades al si de l’executiu, sense acabar-ho de dir obertament. Opinadores de tribuna diària han formulat acusacions d’assassinat, perquè “la carta de Junqueras mata l’U d’octubre” i famosos diputats us diuen que això us passa per no haver votat Junts per Catalunya i haver confiat massa en ERC.

 Ja hem llegit en aquell article del 2017 que Junqueras no expressa pas una opinió exclusivament seva, sinó que és compartida per representants d’altres espais polítics: en aquell cas pel president de la Generalitat del moment. D’aleshores ençà, altres personalitats de primera línia han exterioritzat pensaments similars. Per exemple, el setembre del 2018 Elsa Artadi explicava en una entrevista televisiva que “ni la unilateralitat ni la desobediència són el nostre escenari”. El mateix president Puigdemont, encara a inicis de març de 2020, apostava per la “negociació permanent” amb el Consell de Ministres de Pedro Sánchez i es referia a la unilateralitat com a la “última opció”. El maig del 2018 el conseller Jordi Puigneró deia, en sintonia amb tot el que hem anat llegint, que “la via unilateral no és la millor” i diumenge passat, ja com a vicepresident del govern Aragonès, ell mateix declarava a La Vanguardia que “no és la primera opció”. Encara n’hi ha més: la flamant consellera d’Acció Exterior, Victòria Alsina, va dir a Catalunya Ràdio que la via unilateral “no aconsegueix complicitats”, conscient que per despertar adhesions i afectes ha de quedar palès que no som nosaltres els intransigents. 

Sembla que hi ha interès en generar artificialment un desacord. Es tracta de classificar els independentistes entre unilateralistes i pactistes i escenificar, així, una discòrdia que en realitat no existeix. Com a la lluita lliure americana, on cada baralla no és més que una matussera teatralització coreogràfica, s’ha de fer veure que hi ha mala maror i que salten colossals garrotades. La diferència és que Hulk Hogan ho feia com a espectacle, per fer-nos passar una bona estona de distracció, mentre a casa nostra només serveix per recrear-nos en la misèria del debat estèril.

Comentaris

    Ni diu tota la veritat. 12/06/2021 2:57 pm
    Fan veure que es barallen perquè treballen per a Espanya. La seva covardia i incompetència és fingida. Els infiltrats fan el seu paper. Si cal van a la presó o a l'exili. Per això els han pagat durant dècades fins que els hi ha arribat el moment de fer el paper.
      Ramon 12/06/2021 5:38 pm
      Que hi ha infiltrats d'Espanya a tots els partits, evident. Seria estupidíssim pensar que no. Però és també una obvietat que Espanya ens vol fer votar ERC, fins i tot la CUP, qualsevol cosa abans que Junts per Catalunya.
    kodi 11/06/2021 9:49 pm
    Escolta pujol, fart de q facis d'agafasopes, q collons xerres després d'assabentar-te de les declaracions d'en Jonqueras, au va tira, tira... cap a Breda
    Això ja és de subnivell 11/06/2021 9:26 pm
    Déu meu! Quina toia!
    federalista 11/06/2021 4:51 pm
    jajajaj al tarat de porcs traidors ,jo no tinc escolta, ni us tinc por, tarats indepres hiperventilats que sou 4 frikis, i barallats si vols et done la meua adreca a molins de rei i si en tens ous vens, a ma casa, que jo sense escorta et fotre una hostia que aniras directament a kaypten , un nou planeta molt paregut a la terra a 11 anys llum, recentment descobert al costat en termes galactics que potser es habitable, i sino tu pots ser el primer habitant del planeta tarat indepre.
    11
    15
    Respon
    Porcs traïdors 11/06/2021 2:22 pm
    En Millo necessita escorta quan ve a Catalunya. M'hi jugo un pèsol a que en Junqueras Aragonès i en JordiSanchez acaben igual. Porcs és l'adjectiu que vos escau.
    38
    14
    Respon
      Ramon 12/06/2021 1:13 am
      L'insult a Jordi Sánchez em sembla fora de lloc. Discrepar-hi, sí. Però no insultar-lo.
        Anònim 12/06/2021 12:45 pm
        A Jordi Sànchez se'l pot criticar per dues bandes, per haver-nos enganyat (tal com ell mateix ho recioneix) i per haver triat el moment per confessar l'engany que més mal podia fer a l'independentisme (després de format el govern amb els unionistes d'ERC i en el moment de màxima ofensiva contra el 1 d'octubre . Però més val tard que mai. Ara sabem tots que JUNTS necessita una purga
        Pot semblar-ho 12/06/2021 10:41 am
        Però quan algú t'estafa, normalment no es tenen bones paraules per a l'estafador.
    2021 11/06/2021 12:57 pm
    És cert que la negociació sempre ha estat sobre la taula, àdhuc el dia 2 d'Octubre del 2017, per part de tots els actors, tret de la CUP. Ara bé, això no implica renunciar a l'única força que es té, que la de la unilateralitat. Sense força no hi ha res a negociar excepte la rendició. Heus ací el que passa a ERC, tot el partit penjant del cesarisme i la tutela d'uns pocs, que a més ni tan sols estan al govern.
    71
    17
    Respon
    Traïdors 11/06/2021 12:55 pm
    Si en Junqueras hagués escrit la carta de renúncia abans de les eleccions, erc no governa. D'això sen diu ESTAFAR Ja cal que tinguin el pacte ben lligat amb la Soraya i el deepstate, per que quan ja no els necessitin, els llençaran als lleons, i els lleons serem els dos milions d'independentistes estafats.
    114
    25
    Respon
      Ramon 11/06/2021 2:03 pm
      I quins resultats creus tu que hauria tret ERC el 2017, si el poble català hagués sabut quina línia emprendria immediatament després d'una manera ja del tot desemmascarada?
      103
      29
      Respon
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) 11/06/2021 12:47 pm
    El senyor Andreu Pujol, després de passar per alt que el 1-O es va celebrar un referèndum convocat legítimament pel Parlament de Catalunya, que el vam guanyar i que a continuació el mateix Parlament va proclamar la independència, tot d'acord amb les lleis de Catalunya i les lleis internacionals, ens vol convèncer de que és el mateix demanar permís a Castella per posar en pràctica allò que el poble i el Parlament català van decidir el 2017, sabent com sabem tots que aquesta actitud implica renunciar a la independència, que defensar el dret dels catalans a tirar pel dret i a exercir aquest dret tan punt les circumstàncies ho permetin.
    129
    9
    Respon
    federalista 11/06/2021 11:54 am
    be ja ni els mes frikis indepres recalcitrants tret de 4 tarats que no van enllocaben tots al meu salo de molins de rei, esgran el salo jajaja, creuen en la via unilateral be anem be inda inda indapandenchia pel 2784.
    15
    67
    Respon
      Anònim 11/06/2021 12:49 pm
      El follet follat foll del federalisme convertit en sicari del PPSOEMOC'S
      60
      15
      Respon
    Ramon 11/06/2021 11:13 am
    Jaume Perich deia que un governador civil del franquisme havia consagrat tota llur executòria política a l'objectiu de justificar llur nom. Es deia Armando Murga. Aquest sicari d'ERC tot el contrari. Aquest la consagra a fer-se perdonar els cognoms.
    60
    28
    Respon
    Directe de la garjola a la paperera de la història 11/06/2021 9:27 am
    Aquest ximple no sap interpretar el moment i el context? Junqueras ha explicitat una renúncia, cosa que la resta no van fer, i ho ha fet a petició del gobierno per legitimar els indults davant Espanya. Traïdor, covard i venut. No hi ha matís que el salvi.
    194
    57
    Respon
    No cal 11/06/2021 8:10 am
    PujolMas, tens una feinada i et fas un bucle per defensar Junqueras que ha afluixat intencions justament quan els indults van endavant per la pressió d'Europa i l'acció dels exiliats a qui tu, PujolMas sempres has menystingut.
    Català 11/06/2021 6:13 am
    Doncs em sembla que la divisió de l'independentisme és una cosa ben real. Pel que fa al referèndum pactat, el govern espanyol ja ha fixat data: el proper dia 31 de febrer.
    Català 11/06/2021 6:12 am
    Doncs em sembla que la divisió de l'independentisme és una cosa ben real. Pel que fa al referèndumpactat, el govern espanyol ja ha fixat data: el proper dia 31 de febrer.
    Ramon 11/06/2021 1:05 am
    A sota el Gabriel Rufián es reivindica com d'Atapuerca. Moncho Alpuente digué que amb la descoberta d'Atapuerca, que precedeix Altamira, la Història d'Espanya tenia un inici m'és d'acord amb llur essència car ja no era amb uns artistes ans amb uns antropòfags.
    25
    12
    Respon
    Luisnomeacuerdo 11/06/2021 12:03 am
    A ver si os en de una vez, ya sabemos que para las débiles mentes de los lazinazis es complicado, pero os lo explico otra vez más, si hace falta hasta 1714 veces. Cataluña será lo que los castellanos atapuercanos queramos, no lo que quieran imponernos unos fanáticos fascistas independentistas.
    Narcís 10/06/2021 11:53 pm
    Ras i curt: l' autor a qui pensa passejar ? Renoi ! Òbviament, és obvi, òbviament, és obvi, òbviament, és obvi .. que la DUI no n' era de recomanable, ni pel que fa dins ni pel que feia defora o UE , així no tergiversem la qüestió, qüestió que n' és la següent : si en MHP Puigdemont no hagués declarat allò declarat que poc després cancel.lar tot convocant eleccions .. qui romania traïdor ? qui s' hagués endut ' tots els nous vots ' ( aprofitant l' Onyar passa per Girona ! ) ? PD : això no desfà l'aparença de que ERC volia el poder que no pas la independència .. !
    Ramon 10/06/2021 11:04 pm
    ERC anys i anys d'insultar i utilitzar Duran per desgastar Convergència. Després vinga insultar i utilitzar Gordó per desgastar Convergència. Posteriorment vinga insultar i utilitzar Vila per desgastar Convergència I tot plegat per acabar fent, un cop forçat a fúmer el país sencer pel penya-segat, una porqueria de relat nacional al costat del qual Duran era Barrera, Gordó era Macià, i Vila, el general Moragues
    106
    45
    Respon
    Sócrates 2.0 10/06/2021 9:33 pm
    "Andreu, debemos un gallo a Sanchez, no te olvides de pagar esta deuda." Y luego, ya si eso, la cicuta. O el carajillo de ratafía.
    Ramon 10/06/2021 8:32 pm
    ERC es va estar anys i anys repetint com un lloro "Duran, fot el camp!". Ara ja tothom en sap l'autèntica raó.
      [email protected] 11/06/2021 2:06 pm
      Als sabatots republicans se'ls ha d'explicar-ho tot en llenguatge Sesame Street. És per això, que no voten negatiu aquest post que ho insinua però sí el de més amunt que ho explica. La insinuació, lògicament, són tan rucs que els deixa in albis. Per un Joan Tardà, subtilesa és cagar no abans sinó després de pujar la tapa.
      60
      10
      Respon

Nou comentari