Amb el canvi d’última hora de Miquel Iceta per Salvador Illa, sembla que finalment tots els partits catalans tenen ja el seu presidenciable. El dia 14 de febrer (o no, depèn del que es decideixi divendres que ve a la taula de partits), triarem entre cinc homes (Aragonès, Illa, Carrizosa, Fernández, Garriga) i quatre dones (Borràs, Albiach, Sabater i Chacón). Cal subratllar que el nostre sistema electoral no és presidencialista: es vota una llista de partit, no un president, i és després, que el Parlament constituït tria un com a president un dels 135 diputats. Aquest diputat ha d’obtenir majoria absoluta en primera votació, o bé majoria simple (més sís que nos) en segona votació. Tot i no ser un sistema presidencialista, però, des de sempre tots els partits han aclarit abans de començar quin és el seu candidat a president. Els ciutadans votem un partit, sí, però ho fem sabent quin president o presidenta ens proposa aquest partit. I aquesta dada és un dels vectors fonamentals de la decisió de vot.

Aquest cop, però, hi ha dubtes raonables sobre l’efectivitat real d’una candidata: Laura Borràs. Els seus rivals fins ara no havien burxat en aquest punt, i finalment ha estat una veterana periodista la que s’ha atrevit a assenyalar l’elefant dins de l’habitació. En una entrevista al número 3 de la llista de JxCat per Barcelona, Joan Canadell, Gemma Nierga fa una pregunta de gat vell: “si Laura Borràs és presidenta i és inhabilitada pel Tribunal Suprem, vostè no es presentaria (per substituir-la)?”. En la resposta, Canadell comença dient que no en té “cap intenció” però acaba afirmant: “(…) però també li dic que veurem què passa, si això passa, i veurem qui hi ha que vulgui ser-ho, i veurem qui pot ser-ho, i amb quin programa i amb quin projecte. Tot això està molt obert.” Acte seguit, torna a dir que no en té cap intenció. Hi ha hagut qui ha interpretat aquesta resposta com una negativa i qui hi ha vist una porta oberta.

Efectivament, els militants de JxCat han triat en primàries una candidata que hi ha un risc alt que, en cas de ser presidenta, duri molt poc en el seu càrrec. Borràs té pendent un judici al Tribunal Suprem per malversació, prevaricació i falsedat documental, delictes que presumptament hauria comès quan era directora de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC). Diverses vegades els dirigents de JxCat, inclosa Borràs, han afirmat que “cap independentista pot tenir un judici just en el Tribunal Suprem”, de la qual cosa se’n dedueix que estan convençuts que Borràs serà inhabilitada malgrat ser, segons ells, innocent dels delictes de què se l’acusa. (Si el lector té interès a saber el que en penso d’aquest cas, ho vaig escriure en aquest article del mes de juny).

Així doncs, la pregunta de Gemma Nierga a Canadell és periodísticament pertinent. Què passa si Borràs és presidenta i es produeix una inhabilitació que JxCat dóna per segura? Qui és el candidat alternatiu del partit de Puigdemont? Si la cosa fos per estricte ordre de llista, efectivament li tocaria a Canadell, però és molt improbable que un candidat al qual se li pot atribuir terraplanisme històric (ha reconegut que finança el conspiranoic i anticientífic Institut Nova Història), simpatia amb el trumpisme (ha hagut d’esborrar tuits a corre-cuita) i xenofòbia classista (s’ha referit als catalans d’origen espanyol com a “colons” en un tuit de 2019), és improbable, dèiem, que un candidat amb aquest perfil pugui obtenir mai la confiança de les altres forces independentistes, ja que tant ERC com CUP es situen a les antípodes d’aquestes idees. Si no és Canadell, doncs, qui és el candidat? O el pla de JxCat és no proposar ningú “per dignitat”, com es va dir amb el cas Torra, i tornar a la provisionalitat que estem vivint? En qualsevol cas, la pregunta de Nierga és allà, sobre la taula, en espera de resposta.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: garlaire a gener 09, 2021 | 19:38
    garlaire gener 09, 2021 | 19:38
    Cada cop veig més la ignorància que no es guareix, emperò sí qui se n'aprofita.
  2. Icona del comentari de: Ramon a gener 09, 2021 | 19:46
    Ramon gener 09, 2021 | 19:46
    Ara no té mèrit perquè ja es veu molt a venir però consti que fa molt de temps que vaig pronosticar que ERC repetiria el tercer lloc del 2017.
    101
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 09, 2021 | 19:46 109
    Respon
  3. Icona del comentari de: Ramon a gener 09, 2021 | 19:50
    Ramon gener 09, 2021 | 19:50
    A hores d'ara la diferència més substancial entre el PSC i ERC és que el PSC no ha renegat de manera tan extrema del català.
    113
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 09, 2021 | 19:50 126
    Respon
  4. Icona del comentari de: Gervasi a gener 09, 2021 | 19:56
    Gervasi gener 09, 2021 | 19:56
    El "perfil" de Canadell no sé què hi fa a la candidatura de Junts per Catalunya. Això complica encara més qui votar el proper 14 de febrer, encara més si el sistema electoral no permet votar persones sinó candidatures senceres. En Canadell m'hi sobra, solament mancava saber que "simpatitza" amb el mal parit Trump. La gent no s'informa bé ? No sap contrastar les fonts ? Haurem de guaitar altres candidatures independentistes. Potser ERC o les CUP.
    243
    Icona de dislike al comentari de: Gervasi a gener 09, 2021 | 19:56 208
    Respon
    • Icona del comentari de: Endavant Laura! a gener 09, 2021 | 21:48
      Endavant Laura! gener 09, 2021 | 21:48
      No cal que posi l'excusa del senyor Canadell, ER no té cap intenció de votar per cap presidenciable de Junts a qui consideren enemics, per això els quintacolumnistes d'aquest partit disparen continuament contra ells. Els encantaria que li passés això a la Laura Borràs. Ja es va veure al Congreso. És vomitiu això d'ER.
      200
      Icona de dislike al comentari de: Endavant Laura! a gener 09, 2021 | 21:48 46
      Respon
  5. Icona del comentari de: Ramon A a gener 09, 2021 | 20:00
    Ramon A gener 09, 2021 | 20:00
    Quina desgràcia que Canadell es presenti a Junts per Catalunya, desprestigia la candidatura. crec que farà perdre vots de persones amb sentit comú. Ja sabia que estava relacionat amb "l'institut" "nova història" i altres afers d'escàndol, però, que fos simpatitzat de Trump en desanima molt a votar Junts per Catalunya, ho sento. Hauré de cercar una altra candidatura independentista.
    201
    Icona de dislike al comentari de: Ramon A a gener 09, 2021 | 20:00 184
    Respon
  6. Icona del comentari de: Ramon a gener 09, 2021 | 20:02
    Ramon gener 09, 2021 | 20:02
    Si encausen la presidenta Laura Borràs, Junts per Catalunya hauria de tenir preparat per treure a la llum fraccionaments de factures de conselleries d'ERC, la màfia sociata i la turba ecopastanaga (ara Comuna Pudent). Si no ho fa, demostrarà que efectivament són com Convergència: tòtiles sense remei.
    119
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 09, 2021 | 20:02 114
    Respon
  7. Icona del comentari de: Ramon a gener 09, 2021 | 20:11
    Ramon gener 09, 2021 | 20:11
    Si en fa d'anys, que els quinquis de Nicaragua gasten aquesta fórmula. Recordeu aquella dona que telefonava al programa del Cuní? "Jo havia votat sempre Convergència, però després d'això que heu explicat ja no els votaré mai més". Sempre era la mateixa dona. Dir ERC és dir PSC. Des de fa vint anys ençà. I la llàstima és que això no canviarà sense que abans es fotin la patacada que es mereixen. Tan bé que aniria que la trencadissa es produís ja ara!
    134
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 09, 2021 | 20:11 134
    Respon
  8. Icona del comentari de: Ramon a gener 09, 2021 | 20:13
    Ramon gener 09, 2021 | 20:13
    Perquè Espanya no encausi un candidat de Junts per Catalunya, primer hauria de passar que Junts per Catalunya fos igual de traïdora i renegada com ERC. Que Espanya apunti sempre i només contra Junts per Catalunya és la millor pista de què hem de votar.
    162
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 09, 2021 | 20:13 100
    Respon
  9. Icona del comentari de: Ramon a gener 09, 2021 | 20:53
    Ramon gener 09, 2021 | 20:53
    Quina vergonya, en el que se ha convertit ERC. Quina escopinada a la memòria dels patriotes que es van identificar amb aquestes sigles. Ara a Francesc Macià li dirien "feixista". Ai, no, espera, "fascista".
    131
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 09, 2021 | 20:53 142
    Respon
  10. Icona del comentari de: ClaudiS a gener 09, 2021 | 20:55
    ClaudiS gener 09, 2021 | 20:55
    Ja ha començat l'electoralisme per ERC, Sr. Voltas: La seva opinió és la mateixa que la de la Sra, Nierva, constitucionalista de pro. Els seus articles cada vegada fan més tuf. Ara inclòs sembla que ha buscat la seva claca pels comentaris. Habitualment, sempre estan en contra de les seves opinions.
    132
    Icona de dislike al comentari de: ClaudiS a gener 09, 2021 | 20:55 14
    Respon
  11. Icona del comentari de: Tripartit no, gràcies a gener 09, 2021 | 21:24
    Tripartit no, gràcies gener 09, 2021 | 21:24
    Senyor Voltes, home, no ens prengui per rucs ! Tothom sap que la Sra. Borràs no serà presidenta de la Generalitat per molt bons resultats que obtingui perquè els seus amics d'ERC ja han pactat amb la Comuna Pudenta i el PSC's un nou tripartit. Per tant, tota la xerrameca sobre què passarà si els espanyols inhabiliten la senyora Borràs, no té cap utilitat, ni tant sols per despistar. Votarem la senyora Borràs perquè, quants més vots tingui, més augmentaran les estripades de carnet dels independentistes que encara queden dins d'ERC.
    233
    Icona de dislike al comentari de: Tripartit no, gràcies a gener 09, 2021 | 21:24 102
    Respon
  12. Icona del comentari de: Ramon a gener 09, 2021 | 21:36
    Ramon gener 09, 2021 | 21:36
    Que el marit del marit del Collboni faci servir aquests arguments és repugnant. Però que els faci servir ERC és la gota definitiva. El no va més. Jo particularment no vull sumar amb aquesta gent per a res. L'objectiu ha de ser que ERC implosioni i poder comptar amb qui hi quedava de decent.
    145
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 09, 2021 | 21:36 159
    Respon
    • Icona del comentari de: Maria a gener 09, 2021 | 22:02
      Maria gener 09, 2021 | 22:02
      Que ets el Cotarelo?
      • Icona del comentari de: Ramon a gener 09, 2021 | 23:21
        Ramon gener 09, 2021 | 23:21
        Tu creus que En Cotarelo s'escriuria malament llur nom?
        21
        Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 09, 2021 | 23:21 21
        Respon
  13. Icona del comentari de: Ramon a gener 09, 2021 | 21:52
    Ramon gener 09, 2021 | 21:52
    Qualsevol conselleria d'ERC ha fet multiplicat per mil allò que se n'acusa Laura Borràs. El fraccionament és norma. I ERC en té exemples a cabassos, que no admeten ni discussió de tan descarats. Allò pel que demanen 15 anys de presó a Laura Borràs és irrisori al costat del que ERC, tot el tripartit, de fet, fa per norma (i si fos només això, rai!). Per tant la persecució és política. I naturalment, els del Rufián fent com sempre de miserables i aprofitats palmeros de la guerra bruta.
    167
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 09, 2021 | 21:52 161
    Respon
  14. Icona del comentari de: Agustí Vilella Guasch a gener 09, 2021 | 22:56
    Agustí Vilella Guasch gener 09, 2021 | 22:56
    Article infame. El podrien signar el Sol o l'Heredia sense problemes. Aneu malament gent del Món.
    106
    Icona de dislike al comentari de: Agustí Vilella Guasch a gener 09, 2021 | 22:56 128
    Respon
  15. Icona del comentari de: fat boy a gener 09, 2021 | 23:17
    fat boy gener 09, 2021 | 23:17
    Home, per terraplanisme historic el del historiador Junqueras que devia obtenir la licenciatura a la Juan Carlos I vist el que va aprendre de la historia de Catalunya .i Rspanya
    96
    Icona de dislike al comentari de: fat boy a gener 09, 2021 | 23:17 123
    Respon
  16. Icona del comentari de: JOSEP a gener 09, 2021 | 23:30
    JOSEP gener 09, 2021 | 23:30
    QUE PERDI JXCAT I LAURA BORRÀS , Ja no tindra el Problema de Ser Presidenta NO VOTEU A JXCAT És tan facil con aixo .
    149
    Icona de dislike al comentari de: JOSEP a gener 09, 2021 | 23:30 153
    Respon
  17. Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 00:10
    Ramon gener 10, 2021 | 00:10
    Quan el Yoyas va dir que aquesta seria la campanya més bruta de tots els temps ens estava advertint de com seria la campanya d'ERC.
    117
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 00:10 122
    Respon
  18. Icona del comentari de: Joan a gener 10, 2021 | 00:46
    Joan gener 10, 2021 | 00:46
    Eduard et veig molt marejat , la indepèndencia de Cat. l'any 2100 no m'interessa. Que el vostre lider li digués a Marchena que" és catolico practicante" menys.Teniu un problema amb la religió ,Compte. La religió (totes) són un fre permanent a la raó.
    101
    Icona de dislike al comentari de: Joan a gener 10, 2021 | 00:46 83
    Respon
  19. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a gener 10, 2021 | 01:26
    Luisnomeacuerdo gener 10, 2021 | 01:26
    Que buen tipo es macario ,desde que ha descubierto que los catalanes inve ataron el ajedrez y leo ardo da vinci también era de esa comunidad, no hay quien le pare, pero lo peor de todo es que los borreguetes groñordos se creen todos los cuentos de estos personajillos lazinazis, me os mal que el lovox os está vigilando. Queda poco para que se haga la luz en la comunidad Autónoma de Cataluña.
    • Icona del comentari de: fat boy a gener 11, 2021 | 04:22
      fat boy gener 11, 2021 | 04:22
      Vosaltres en canvi, l'unica cosa que heu inventat es el que inventen ellos.
  20. Icona del comentari de: Josep Farnés a gener 10, 2021 | 03:19
    Josep Farnés gener 10, 2021 | 03:19
    Jo anava a votar JxC però després de rastrejar Internet i veure qui és aquest personatge d’en Canadell no els votaré. Quin fàstic de ésser humà. Votaré al PDeCat no els veig massa conpremesos amb ça independència però com mínim no creuen que el Quijote es català. Deu meu quin Il.luminat..
    126
    Icona de dislike al comentari de: Josep Farnés a gener 10, 2021 | 03:19 104
    Respon
    • Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 07:03
      Ramon gener 10, 2021 | 07:03
      ERC és PSC. Probablement la.fagocitació prové de fa 20 anys. Però ara ja només un cec no la veu.
      76
      Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 07:03 107
      Respon
    • Icona del comentari de: Un amic a gener 10, 2021 | 10:54
      Un amic gener 10, 2021 | 10:54
      Doncs hauria d'informar-se una mica més.
      24
      Icona de dislike al comentari de: Un amic a gener 10, 2021 | 10:54 23
      Respon
  21. Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 07:10
    Ramon gener 10, 2021 | 07:10
    Ara ja sabem per què els sociates van fer tornar la Nierga. Ara ja també queda claríssim aquell massatge al Roca. Amb aquella pregunta que tant va destacar TV3, la televisió que el 155 no va intervenir perquè no calia. Tot quadra.
    83
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 07:10 80
    Respon
  22. Icona del comentari de: Jaume a gener 10, 2021 | 09:25
    Jaume gener 10, 2021 | 09:25
    Fa vergonya. És un article molt barroer. Sembla impossible que el senyor Voltes tingui tan poca traça.
    105
    Icona de dislike al comentari de: Jaume a gener 10, 2021 | 09:25 77
    Respon
    • Icona del comentari de: Josep a gener 10, 2021 | 11:10
      Josep gener 10, 2021 | 11:10
      Qui t'ha vist i qui et veu ara Eduard... No et confonguis d'enemic
      61
      Icona de dislike al comentari de: Josep a gener 10, 2021 | 11:10 76
      Respon
      • Icona del comentari de: No val a badar a gener 10, 2021 | 13:33
        No val a badar gener 10, 2021 | 13:33
        És molt sa i recomanable reconèixer els errors propis i badades pròpies, i Canadell no aporta res a la candidatura de Junts per Catalunya, ans el contrari. Si Canadell se sent o s'ha sentit "atret" per Trump, ara desacredita la candidatura de Junts per Catalunya, si us plau informeu-vos de tota la "trajectòria" i biografia de Trump, i després opineu. Denunciar errors dels que el model nacional, pensen com tu, no és anar contra les pròpies idees, és important per a evitar danys posteriors.
        94
        Icona de dislike al comentari de: No val a badar a gener 10, 2021 | 13:33 66
        Respon
    • Icona del comentari de: Agustí Vilella Guasch a gener 10, 2021 | 18:30
      Agustí Vilella Guasch gener 10, 2021 | 18:30
      Ordres del mossén
      29
      Icona de dislike al comentari de: Agustí Vilella Guasch a gener 10, 2021 | 18:30 35
      Respon
  23. Icona del comentari de: GROC a gener 10, 2021 | 10:31
    GROC gener 10, 2021 | 10:31
    La majoria de la gran intelectiulitat catalana son de dretes i JxC. Dingú nega el perfil de Canadell , però la culpa de tot es de ERC. Per rearfirmaros mes amb la fostre fovia , demane a Catarelo que us il-lustri lo dolens que son els d'ERC
    21
    Icona de dislike al comentari de: GROC a gener 10, 2021 | 10:31 84
    Respon
  24. Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 11:00
    Ramon gener 10, 2021 | 11:00
    Per cert, a mi em cau la mar de simpàtic que Canadell pagui o pagués la quota de lnstitut Nova Història i l'explicació que va donar-hi em sembla irreprotxable. Impecable.
    60
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 11:00 72
    Respon
  25. Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 11:04
    Ramon gener 10, 2021 | 11:04
    Ja fa molt, però molt, molt, molt, que vaig dir que els anticonvergents de tota la vida intentarien també apel·lar a "l'antiga Convergència" com a model traït per l'independentisme nacionalista (ho dic per distingir-lo de l'independentisme pesseter de l'ERC fins el 9N). A sota ja n'hi ha un que fa el paper de votant de JxCat que després de llegir la intoxicació de torn de la màfia sociata ens diu que ara votarà PdCat. Quins pebrots! Després de tant com van putejar el naixement del PdCat! Després de tenir tota la vida, també ara, "convergent" com insult!
    54
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 11:04 41
    Respon
  26. Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 11:12
    Ramon gener 10, 2021 | 11:12
    Recordeu aquell massatge al Roca de la sociata Nierga (que, per cert, va aparellar-se amb un company d'assetjament en massa seus del partit del govern espanyol)? Recordeu aquell non stop de llepades? I sobretot, recordeu aquella pregunta concreta que TV3, amb 3 de tripartit, va escollir pels spots previs anunciant el massatge? Era tipus: "Creu vostè que el votant de la Convergència que vostè representava ara se sent orfe?". Els anticonvergents de tota la vida ara fent-se els enyoradissos de Convergència... alhora que utilitzen la paraula "convergent" com insult per referir-la a Junts per Catalunya!
    79
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 11:12 79
    Respon
  27. Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 11:22
    Ramon gener 10, 2021 | 11:22
    Espanya-ERC no ha paït encara l'èxit independentista a la Cambra de Comerç.
    58
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 11:22 61
    Respon
  28. Icona del comentari de: Per parlar d'història a gener 10, 2021 | 11:47
    Per parlar d'història gener 10, 2021 | 11:47
    A Ramon A. Si ha de criticar una tendència historiogràfica, faci-ho amb arguments i contrasti, no es limiti a repetir el que diuen els espanyolistes. Per història esbiaixada la que defensen que "el español nunca fue una lengua impuesta" o "nunca existió un gobierno catalán" La historiografía és molt complexa i se n'ha de tenir molt coneixement per titllar l'institut Nova historia de "conspiranoic" en general. Aporti proves i estudis sòlids, no opinions. Per historiador que sembla que no entén el la història la tenim en Junqueres.
    24
    Icona de dislike al comentari de: Per parlar d'història a gener 10, 2021 | 11:47 41
    Respon
  29. Icona del comentari de: Ricard a gener 10, 2021 | 11:53
    Ricard gener 10, 2021 | 11:53
    En què quedem: són eleccions parlamentàries o presidencials? El President Puigdemont era el primer de la llista electoral de Junts per Catalunya? Si us plau, no tractem als votants d'idiotes. Si voten al Parlament voten un Programa i no una persona. Si hi ha votants immadurs no es el problema de tothom.
  30. Icona del comentari de: Una a gener 10, 2021 | 12:27
    Una gener 10, 2021 | 12:27
    La periodista que a la mani per la mort d'en Lluch es va adreçar a Aznar exigint-li diàleg amb ETA. Vés que no fos allò el que encengué la deriva ant-catalana d'Aznar. No la veiem ara demanar res a Sànxes. La "gran" periodista, la xopa-calces d'en Borrell, llepaculs dels Sociats genocides.
    25
    Icona de dislike al comentari de: Una a gener 10, 2021 | 12:27 22
    Respon
    • Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 14:04
      Ramon gener 10, 2021 | 14:04
      La Nierga, com Juan Carlos, sempre ha set un soldat dels sociates. Aquella intervenció trencava l'acord per la manifestació. De fet fins i tot contradeia la posició del PSOE (que de portes enfora es mantenia dins el pacte d'Ermua). Però responia a la posició real de Zapatero.
      16
      Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 14:04 25
      Respon
  31. Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 12:28
    Ramon gener 10, 2021 | 12:28
    Jo molt modestament recomanaria a l'Institut Nova Història que exposessin el relat: la història oficial d'Espanya falseja, amaga deliberadament la nostra història. I llavors que se cenyissin a un sol personatge. N'hi hauria prou amb una sola prova fefaent de catalanitat amagada, tant me fa que fos Cervantes, Colom, Leonardo, Santa Teresa o el Duo Dinámico, perquè se'ls enfonsés tot el castell de cartes. Apuntar a tantes direccions alhora només facilita la ridiculització per part d'Espanya-ERC.
    31
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 12:28 68
    Respon
    • Icona del comentari de: Delfí Artós a gener 10, 2021 | 13:24
      Delfí Artós gener 10, 2021 | 13:24
      Ets un malparit, associar Espanya amb ERC és una bajanada, no pensava votar-los, però en veient la teva malaltissa paranoia vers ERC tindrà el meu vot independentista. Ramon ets un vulgar quintanacolumnista espanyol, fes-t'ho mirar.
      108
      Icona de dislike al comentari de: Delfí Artós a gener 10, 2021 | 13:24 96
      Respon
      • Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 13:38
        Ramon gener 10, 2021 | 13:38
        Oh, és que pel que veig i en relació amb l'INH Espanya i ERC són quelcom idèntic. I si fos només en això, encara rai! Aquest article el podria haver signat perfectament Carrizosa.
        22
        Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 13:38 75
        Respon
        • Icona del comentari de: Nomar a gener 10, 2021 | 14:08
          Nomar gener 10, 2021 | 14:08
          Carri... què ? Cada vegada estàs pitjor! És de sentit comú intentar corregir i fer veure errors, el mètode que no val és el del de dur als ulls l'estri que portaven els cavalls i muls que solament els permetia veure en una direcció... la (radial) que mena sempre a Espanya. Perquè no tot s'hi val i si aquest és el sistema que fan sevir des de l'espanyolisme amb l'ajut del lawfare, Tacito i del clavegueram espanyol, se m'en fot. Prefereixo el sentit comú, la democràcia i reconèixer errors propis i dels nostres per a poder seguir endavant amb èxit i sobretot amb dignitat. Ramon, ho sento, frena, no n'encertes ni una i fas molt el ridícul.
          121
          Icona de dislike al comentari de: Nomar a gener 10, 2021 | 14:08 29
          Respon
          • Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 16:56
            Ramon gener 10, 2021 | 16:56
            Saps què és el que més et treu de polleguera? Doncs que no m'equivoqui ni per equivocació. Que no et puguis agafar en res. Això, això és el que et treu de polleguera.
            24
            Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 16:56 35
          • Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 18:30
            Ramon gener 10, 2021 | 18:30
            I tant, que aquest article "infame" (faig meu l'adjectiu que li engalta un altre comentari) te'l subscriu Carrizosa. Però de dalt a baix. En realitat, ara com ara, la diferència més substancial entre ERC i Colono's ja només és de nivell. Els de Colono's no són uns sabatots integrals (dic la cúpula, eh?, no l'electorat tavernari).
            25
            Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 18:30 55
      • Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 18:36
        Ramon gener 10, 2021 | 18:36
        Home!, una segona alta a ERC després de tantes i tantes baixes en direcció a Junts per Catalunya, de partits (MES, Demòcrates), candidats que havien anat a les llistes, alcaldes, personalitats de diferents àmbits. Per fi una segona alta! La primera fou d'un sociata que nega que Oriol Junqueras sigui pres polític. I la segona, la teva. Que ja sabem que no és autèntica, però és igual, fem veure que sí. Enhorabona, republicans, sky's the limit!
        19
        Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 18:36 49
        Respon
  32. Icona del comentari de: Nomar a gener 10, 2021 | 13:20
    Nomar gener 10, 2021 | 13:20
    Ramon-ultradreta encara no ha paït a hores d'ara el succés demòcrata de l'antifranquisme.
    39
    Icona de dislike al comentari de: Nomar a gener 10, 2021 | 13:20 27
    Respon
    • Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 13:36
      Ramon gener 10, 2021 | 13:36
      Jordi Pujol ja va lamentar-se que dins l'antifranquisme actiu, els demòcrates com ell n'eren minoria. El gruix era comunista o sigui que no volia la democràcia sinó una altra mena de dictadura. Costa moltíssim, recordar alguna cosa en la que Jordi Pujol no tingués la raó.
      115
      Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 13:36 125
      Respon
      • Icona del comentari de: fat boy a gener 10, 2021 | 19:24
        fat boy gener 10, 2021 | 19:24
        Home, per exemple que es catala tot aquell que viu i treballa a Catalunya. No hi ha mentida mes podrida.
        20
        Icona de dislike al comentari de: fat boy a gener 10, 2021 | 19:24 58
        Respon
        • Icona del comentari de: Una a gener 10, 2021 | 19:54
          Una gener 10, 2021 | 19:54
          Mentre no hi ha un estat propi, per alguna cosa s'havia de començar o prefereixes dir que és català "todo espanol que tiene su residencia fijada en la comunidad autonomica de Catalunya" ? Tret és clar dels catalans que son de sobirania francesa ? Com sou alguns. I tu què fas per a aconseguir la independència ?
          • Icona del comentari de: fat boy a gener 11, 2021 | 03:57
            fat boy gener 11, 2021 | 03:57
            Naturalment que no. Jo diria que es catala nomes qui desitja recuperar la independencia de Catalunya, visqui aqui, al Tadjikistan o a l'Estacio Espacial Internacional, sigui trotskysta o nazi o qualsevol cosa entremig i tingui 30 generacions d'avantpassats d'aqui o hagin arribat ahir al demati. La resta seran molt simpatics i molt guapos, pero no son catalans. I en el seu moment hauran de triar si volen passaport o permis de residencia (excepte les forces d'ocupacio a qui, juntament amb els membres dirigents dels partits i societats que s'oposen a la dita recuperacio de la independencia, rebran graciosament un bitllet de tren fins a Saragossa valid per 15 dies, gentilesa de la Republica Independent i un avis perque no tornin a posar els peus al pais).
            25
            Icona de dislike al comentari de: fat boy a gener 11, 2021 | 03:57 14
          • Icona del comentari de: fat boy a gener 11, 2021 | 03:59
            fat boy gener 11, 2021 | 03:59
            M'he descuidat de dir que si, que efectivament ja faig coses per recuperar la independencia.
            6
            Icona de dislike al comentari de: fat boy a gener 11, 2021 | 03:59 5
  33. Icona del comentari de: Independència a gener 10, 2021 | 13:55
    Independència gener 10, 2021 | 13:55
    No us en fieu ni un pel del carallot d'en Ramon és un vell quintacolumnista ultra dretà espanyol, té tots els atributs d'aquesta gent. xenòfob poca-solta, immobilista i malaltís antiprogressita, insulta l'antifranquisme, enyora quan va fer el servei militar espanyol... el seu objectiu és monotemàtic, pretén enfrontar tothora el centre dreta democràtic i l'esquerra catalans i independentistes a favor... d'Espanya, qui si no. Al damunt és fa molt pesat amb els seus comentaris paranoics i monotemàtics. Aquesta mena de catalans plens d'autoodi i d'altres misèries son els que han aconseguit durant segles que no ens puguem desempallegar del jou d'Espanya i ara intenten retardar i enfonsar tos els progressos vers la independència. En Ramon sap perfectament que sense ERC, ni Junts per Catalunya, ni l'entorn del PDeCAT ni les CUP, amb un mínim consens i comú denominador, no aconseguirem mai la independència. Per això sempre intenta dividir-nos. No, no ho aconseguirà.
    106
    Icona de dislike al comentari de: Independència a gener 10, 2021 | 13:55 72
    Respon
    • Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 14:08
      Ramon gener 10, 2021 | 14:08
      ERC em va tenir enganyat fins el 9N. Fins aquella data em vaig empassar tot el que vaig pensar i dir d'ERC arran la traïció dels tripartits. Però el 9N va deixar ben clar, a mi i afortunadament no només a mi, que en realitat ERC no havia canviat. Que continuava sent la del Septenni Negre. Que tot el posterior a sa debacle del 2010 havia set comèdia per entabanar-nos. El poble català sap molt bé qui ha torpedinat en tot moment la unitat independentista.
      90
      Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 14:08 114
      Respon
    • Icona del comentari de: GOMBAU a gener 10, 2021 | 17:18
      GOMBAU gener 10, 2021 | 17:18
      No el segueixo al carallot del Ramon, però independència, crec que tens tota la raó. En tenim uns quants al nostre país de torracollons d'aquesta especie!
      68
      Icona de dislike al comentari de: GOMBAU a gener 10, 2021 | 17:18 35
      Respon
  34. Icona del comentari de: Nomar a gener 10, 2021 | 14:19
    Nomar gener 10, 2021 | 14:19
    Ramon ho sento, però pensa una mica abans d'escriure. A propòsit una de les coses que puc estar d'acord amb tu ésdenunciar la paranoia de l'esquerra sucursalista contra la dreta i el centre dreta català, personificat en el polític Jordi Pujol, d'ençà com a mínim de l'any 1980... Amb aquesta mena de fòbies no es pot avançar, Ramon, l'esquerra sucursalista sempre ha "combatut" i "insultat" més la dreta democràtica nostrada que no pas la ultradreta franquista, neofranquista o postfranquista espanyola, cosa que no té cap sentit, ni un. No facis tu el mateix, però amb l'esquerra...
  35. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a gener 10, 2021 | 14:29
    Jordi (Català i Suís) gener 10, 2021 | 14:29
    A CH hi tenim al voltant de 2 milions d'estrangers residents. Els primers a venir foren els Italians després de la 2a Guerra als 50. Després de la primera guerra també en vingueren. Als 60 foren massivament els de l'Estat Espanyol i curiosament molts Catalans a finals dels 50. Després, als 70, els Portuguesos. Quina és la situació actual d'aquesta gent i de llurs fills i néts? La següent: no hi ha pas dret del sòl per tenir la nacionalitat. És la mare o el pare qui la transmet. Molts estrangers nascuts a CH de pares estrangers no volen adherir a la naturalització facilitada (17 anys) per no haver de fer el Servei Militar. I continuen amb el Permís C (residència permanent). Però TOTS aquests estrangers són INTEGRATS i parlen una de les nostres quatre llengües nacionals i sense accent. I molts ni tan sols parlen la llengua de llurs passaports. COMPAREU amb la merda que teniu a CAT on la majoria de la Colònia Espanyola MAI et parla català.
  36. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a gener 10, 2021 | 14:32
    Jordi (Català i Suís) gener 10, 2021 | 14:32
    En Joan Canadell la va encertar quan va parlar dels Colons Espanyols. Jo afegiria les altres Colònies estrangeres que menyspreen el Català cada dia. Però quan els propis Catalans menyspreen llur pròpia llengua..... Ni d'aquí 1'000 anys assolireu la Indpendència.
    17
    Icona de dislike al comentari de: Jordi (Català i Suís) a gener 10, 2021 | 14:32 17
    Respon
  37. Icona del comentari de: LlunyDeCat a gener 10, 2021 | 14:53
    LlunyDeCat gener 10, 2021 | 14:53
    Ja que l'autor ha jutjat en Canadell com a xenòfob classista per haver titllat de Colons els Espanyols de CAT, us donaré tots els exemples de Colons Espanyols que m'he trobat a cada visita a CAT. 1-Aeroport BCN: guàrdies civils, lloguer de cotxes, restaurants, taxista. Tots parlant-me Espanyol i fent cara de pomes agres perquè jo continuava en Català; 2-Recepció hotel 4* i hotel per a estudiants a BCN: parlo català i em contesten en Espanyol. Però parlen anglès ??!!! als qui se'ls adrecen en anglès. Hotel al Vallès la mateixa cosa.; 3-Comissaria del Mossos a l'Empordà: la meva dona s'adreça en català i el Mosso (Guàrdi Civil Espanyol reciclat en Mosso) continua en Espanyol (??!!). La meva dona el colla i continua parlant català fins que el paio finalment passa al català. 4-Metge d'un país germànic CAP a l'Empordà: es nega a parlar-me català i vol obligar-me a parlar Espanyol. Vaig a la recepció a denunciar-lo i no volen pas fer res. Finalment un metge àrab em parlant català. La Colònia Espanyola i d'altres Colònies Estrangeres són massivament anti-catalanes i la llengua n'és la prova. I cap Govern Català ha protegit MAI els Catalans d'aquestes humiliacions i agressions.
    120
    Icona de dislike al comentari de: LlunyDeCat a gener 10, 2021 | 14:53 1
    Respon
  38. Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 14:53
    Ramon gener 10, 2021 | 14:53
    Desconec en quins termes Canadell va emprar l'expressió "colons" (si jo fos d'ERC, ho sabria perquè el marit del marit del Collboni ja m'hauria fet arribar el dossier). Identificar immigrants amb colons és erroni. Afortunadament no tots els immigrants són colons. Afortunadament n'hi ha hagut molts que s'han integrat. Colons només en són aquells que actuen com a tal. Per exemple els que com Gabriel Rufián parlen en castellà fins i tot a TV3 o en mítings a la Gran Via.
    56
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 14:53 75
    Respon
  39. Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 17:05
    Ramon gener 10, 2021 | 17:05
    El grau d'histèria de la màfia calabresa és visible en tots els àmbits. Tothom que hi té tracte directe t'ho diu però no calia perquè prou que se'ls nota. Del tot fora de sí. I és que ells ja saben del cert que la propera nit electoral tornaran a quedar-se amb aquella cara que als netament independentistes ens delecta tant de veure'ls. Per això ja m'ensumo que ajornaran les eleccions "per la pandèmia".
    33
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 17:05 38
    Respon
    • Icona del comentari de: Quina barra en Ramon a gener 10, 2021 | 18:14
      Quina barra en Ramon gener 10, 2021 | 18:14
      "Per la pandèmia" a sobre d'ésser un torracollons, quintacolumnista, "seguidor" de Trump... ara et deixes veure com a "negacionista" com qui no vol la cosa, Ramon, com més escrius més et defineixes, ets patètic. A tots els que son com tu vos demanaria que us interesséssiu per dues doses, per les dades d'òbits al nostre país, o a qualsevol territori d'Europa o del món, de l'any 2019 i el comparéssiu amb les dades del 2020 i en acabat visiteu i interesseu-vos com han "funcionat", i funcionen a hores d'ara, les unitats de cures intensives dels hospitals. Si no us creieu això i únicament funcioneu a base "d'informar-vos" des de xarxes i els comptes "(A) socials" afins a les vostres estrambòtiques paranoiques idees, no teniu cap credibilitat, ni una, i solament serviu per a intentar aixecar la camisa a gent poc o molt mal informada i és clar als fanàtics estúpids de la vostra corda. Apa Ramon: A fer la mà !
      71
      Icona de dislike al comentari de: Quina barra en Ramon a gener 10, 2021 | 18:14 38
      Respon
      • Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 18:24
        Ramon gener 10, 2021 | 18:24
        Veieu què deia? Fora de sí. Això són les enquestes. Les reals, ja s'entén. No les que manipula la premsa botiflera perquè no hi hagi desbandada a ERC.
        44
        Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 18:24 82
        Respon
      • Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 18:44
        Ramon gener 10, 2021 | 18:44
        Jo no sé si aquest personatge és realment així de curt o hi fa la seva l'estat de nervis de la màfia calabresa per les enquestes. Però, que no sigui dit. Ho intentarem. Mira, republicà del meu cor, "negacionista" de la pandèmia ho seria si hagués escrit entre cometes "pandèmia". Però, si t'hi fixes, el que he escrit entre cometes és que ateses les enquestes em temo que suspendran les eleccions "per la pandèmia". Les cometes són per tot el sintagma. O sigui que la pandèmia serà l'excusa. Entens la matisació? Captes el sentit? No? Ja m'ho temia.
        22
        Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 18:44 31
        Respon
        • Icona del comentari de: Una a gener 10, 2021 | 19:34
          Una gener 10, 2021 | 19:34
          La pandèmia, un excusa? No ets gens seriós. Ramonet, estàs bé de la perola?
          36
          Icona de dislike al comentari de: Una a gener 10, 2021 | 19:34 21
          Respon
  40. Icona del comentari de: LlunyDeCat a gener 10, 2021 | 17:55
    LlunyDeCat gener 10, 2021 | 17:55
    1976: Inici de l'ensarronada mal anomenada Transició. Campanya arreu CAT "En Català si us plau!". Hi havia ja un fotiment de professors de llengua catalana a les escoles públiques. La Intelligentsia del PSUC i Socialistes diversos ja havien inventat la collonada sociolingüística "Catalanoparlants i Castellanoparlants", una aberració científica inventada pels qui tots coneixem amb l'objectiu "soviètic i totalitari" d'amagar la Realitat: la presència massiva d'Estrangers Espanyols a CAT i la por del lerrouxisme. A les aules de les escoles tota la mainada sabia què eren: catalans o castellans. Setembre 1978: inici de l'obligatorietat de l'ensenyament del català i de la Immersió Lingüística. Els funcionaris Espanyols del Cuerpo Magisterio es revoltaren i feren el Manifest dels 2000. Els pares dels alumnes, molts d'ells Espanyols, volien el Català costi el que costi i pressionaren. Com aquell Guàrdia Civil i dona que deien que volien que llurs fills esdevinguessin Catalans. Sabeu per què els mestres Espanyols es posaren a estudiar Català ? Perquè si marxaven a Espanya els tocava plaça a un llogarret perdut o a barris pobres. En Lluís Vicent Aracil deia a l'època que no hi havia guerres entre llengües sinó entre les nacions que les parlaven. I proposava utilitzar l'anglès per fer barratge a l'Espanyol. Tots els carallots - elits- que remenaven les cireres se li reien. I com ja sabem ara, 42 anys després tenia raó.
    • Icona del comentari de: De ben lluny arriben totes les esperances a gener 10, 2021 | 18:33
      De ben lluny arriben totes les esperances gener 10, 2021 | 18:33
      Tot plegat no treu que fot molt algú que tracti de colons tota la gent que ha vingut de fora sense fer-ne cap diferència, primer recordo una pintada que deia "acollim l'emigrant i foragitem l'ocupant". Prefereixo qualsevol persona vinguda de qualsevol part de la terra que s'hagi instal·lat al nostre país i hagi entès on anat a parar, sense haver de renunciar a res, i hagi aprés a parlar la llengua del país, que no pas "catalans" com Anglada o Bou, a propòsit ambdós de Vic (!?). Per una altra banda l'anglès com a llengua de relació internacional és allò que fan tots els estats amb llengües que no son l'anglès, no sé si te n'havies adonat. Però tot això no hi té res a veure amb criticar o advertir d'algú que farda de ser seguidor del mentider i sonat Trump, que titlla de colons connacionals que per no tenir estat propi no puguin tenir "papers" catalans si ho desitgen, o regali diners a instituts dubtoses, en comptes de fer-ho a les institucions solvents, reconegudes i que es basen en el mètode científic. És això.
  41. Icona del comentari de: LlunyDeCat a gener 10, 2021 | 18:10
    LlunyDeCat gener 10, 2021 | 18:10
    Xenòfob Classista ! Adjectius adreçats a en Joan Canadell. Això restarà per sempre a la meua memòria. Com escriu l'Espot, gairebé tots els qui es dediquen a la política a CAT MAI no han fet res per a guanyar-se la vida: no han pas treballat a l'empresa privada ni han creat empreses. Per això tenim gent com l'Aragonés, la Vilalta, en Torrent, la Marta Pasqual, l'Espadaler i milers més d'incompetents i no pas gaire intel.ligents que compensen amb l'astúcia i la mala bava. Diu la dita que tots els rucs són astuts. I ho podem aplicar a la majoria aclaparadora que omple ERC, CUP i JXCAT. De la resta de partits parlamentaris no en parlo perquè pertanyen a l'Enemic i Ocupant Espanyol i són votats per la mateixa Colònia Espanyola i els seus amics botiflers que a França en diuen "Collabos" (els qui col.laboraren amb l'Ocupant Alemany).
    66
    Icona de dislike al comentari de: LlunyDeCat a gener 10, 2021 | 18:10 20
    Respon
  42. Icona del comentari de: LlunyDeCat a gener 10, 2021 | 18:18
    LlunyDeCat gener 10, 2021 | 18:18
    Una de les escenes més xocants i vergonyoses dels darrers temps foren les imatges de la primera reunió de la Taula de Diàleg que va promoure ERC amb els Espanyols del PSOE. Veure aquells Catalans asseguts amb els Criminals Ocupants i Torturadors Espanyols fent cara de gos apallissat que ja no sap què fer per despertar un xic de compassió a la Raça que ens obliga a parlar llur llengua imperial des de fa més de 300 anys, em va produir una gran desesperança. Allò significava la Derrota. La mateixa que Pétain va acceptar amb els Alemanys i De Gaulle va refusar. Tota aquesta gentalla us enganya però anireu a votar-los. Perquè cada Nació té el que es mereix i el que no té pas és perquè no sap pas com obtenir-lo.
    57
    Icona de dislike al comentari de: LlunyDeCat a gener 10, 2021 | 18:18 14
    Respon
  43. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a gener 10, 2021 | 18:33
    Jordi (Català i Suís) gener 10, 2021 | 18:33
    No puc pas comprendre els Catalans amb llurs comportaments mesells. Planyent-se sempre i sense fer res per tornar-s'hi. Llurs dirigents independentistes són els pitjors per assolir la Independència. Organitzen un referèndum on la població defensa am llurs cossos els locals de vot contra les agressions i pallisses dels Policies Espanyols i no aprofiten pas l'oportunitat per reblar el clau. Però allò que menys comprenc és per què els Catalans no feu boicot total, massiu i intensiu a la llengua dels Espanyols que us obliguen pel Terror Militar a aprendre i a parlar. Per què no boicoteu tot pagament d'impost que vagi a Madrid ? Ara bé, si sou feliços parlant la llengua dels Amos i treballant per pagar els 16 miliards per any als Espanyols, doncs .... Endavant ! Teniu totes les eines per a la Independència. Només cal prendre consciència que la Independència és l'equivalent de l'Expulsió dels Espanyols del Sud dels PPCC. I això us ho amaguen amb les collonades "els nostres veïns espanyols..."
    35
    Icona de dislike al comentari de: Jordi (Català i Suís) a gener 10, 2021 | 18:33 10
    Respon
    • Icona del comentari de: Perpinyà a gener 10, 2021 | 18:40
      Perpinyà gener 10, 2021 | 18:40
      Molt bé setciències, vine al país i comença a posar en pràctica el teu pla.
    • Icona del comentari de: fat boy a gener 10, 2021 | 19:18
      fat boy gener 10, 2021 | 19:18
      Efectivament, el primer cop que vaig ser a Anvers vaig preguntar a un per una adreca en frances i em va dir que no entenia el frances. Com que no sabia neerlandes ens vam haver d'entendre perfectament en angles. Molt ben fet per la seva part.
  44. Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 18:54
    Ramon gener 10, 2021 | 18:54
    Els catalans hem set d'una prudència exquisida, probablement excessiva, a l'hora de tractar el problema de la immigració perquè l'objectiu de tots plegats, esquerres sucursalistes incloses, figurava que era maldar per la integració. Però el perill lerrouxista sempre hi va ser latent (recordem la mobilització de les Casas Regionales contra un calendari festiu que no incloïa el puto 12 d'Octubre). Però ara quina por hem de tenir al rebrot lerrouxista si ja ens guanya eleccions i tot? ERC, la molt estúpida, tenia el genial pla de renegar del nacionalisme, fins i tot de la llengua, subscriure la guerra bruta anticonvergent, per centrar-ho tot en la pela perquè així sí que ja segur que els immigrants es farien independentistes. Després va resultar que els molt sabatots ni tan sols van saber defensar les dades econòmiques que en principi ja eren les úniques per la independència. ERC és una calamitat nacional. No m'estranya, que sigui la carta d'Espanya per liquidar el procés.
    33
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 18:54 45
    Respon
    • Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 19:04
      Ramon gener 10, 2021 | 19:04
      Resultat del genial pla, doncs que a Tavèrnia van deixar de votar PSC per votar quelcom pitjor encara. O sigui que havien renegat fins i tot a la llengua per absolutament res: Artur Mas havia guanyat al Baix Llobregat el 2010! ERC no ha eixamplat una merda. Ni tan sols ha conservat l'alcaldia de Sant Vicenç dels Horts (tot i que això amb una empenteta meva: fou el meu desig d'aquell Cap d'Any). Només han captat, perquè tots els mitjans del sistema s'han posat al seu servei, vot que era nacionalista català. Un vot pel que, òbviament, no calia renegar fins i tot del català. ERC sempre va ser un error. Ara és un horror.
      40
      Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 19:04 62
      Respon
  45. Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 19:15
    Ramon gener 10, 2021 | 19:15
    De les moltes desgràcies causades per ERC aquests darrers 20 anys -concretament des de la bifurcació del PI ençà, que és de quan data llur abducció pels sociates-, la més greu de totes és la de la llengua. Renegar de la normalització del català no ha fet cap immigrant independentista. Cap ni un. Però sí que han encomanat catalans de llur traïció lingüística. A ERC hi ha qui aplaudia el tret a Jiménez Losantos per posicions lingüístiques com les que ara defensen ells.
    13
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 19:15 28
    Respon
  46. Icona del comentari de: Marinel·la a gener 10, 2021 | 19:16
    Marinel·la gener 10, 2021 | 19:16
    Ramon, tu deus pensar com en Carrizosa i la seva gent que els catalans som i hem d'ésser de pensament únic, adoctrinats, seguidors d'un messies i la resta d'animalades del repertori ultraespanyolista. Altrament ens deixaries tranquils i acceptaries que cadascú voti democràticament o segueixi la candidatura que li plagui. Sense la part de la població que representa ERC, no aconseguirem mai tenir un estat propi com la resta dels 200 i escaig que ja en tenen. Per la qual cosa si us plau deixa de fer el mec de forma barroera i adhereix-te senzillament a l'associació o partit que creguis més propera a les teves idees, si n'hi ha (això és un altre tema, perquè et veiem més afí a mentalitat espanyola i a partits espanyols). Respecta les "estratègies" dels partits que no pensen com tu i no insultis el sentit comú. Tots hi guanyarem, ara amb el teu discurs solament hi guanya l'espanyolisme més ranci al qual no els hi fas cap falta, ja que el teu paperot el fa molt bé l'estat espanyol amb lawfare, clavegueram, premsa amiga, els serveis de Tacito etc. Apa, ànims i pensa un mica, sobretot abans d'escriure !
    67
    Icona de dislike al comentari de: Marinel·la a gener 10, 2021 | 19:16 35
    Respon
    • Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 19:26
      Ramon gener 10, 2021 | 19:26
      Sóc respectuós en extrem amb totes les estratègies del nacionalisme català. De punta a punta. Però recorda que ara ERC té el nacionalisme català per nazi.
      37
      Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 19:26 42
      Respon
      • Icona del comentari de: Una a gener 10, 2021 | 19:58
        Una gener 10, 2021 | 19:58
        Quin fàstic de comentari.
      • Icona del comentari de: Nomar a gener 10, 2021 | 20:05
        Nomar gener 10, 2021 | 20:05
        Ramon solament et faltava treure a la palestra la fal·làcia reductio ad hitlerum que tan agrada a l'espanyolisme més ultra. En aquest article has fotut tots els papers de l'auca quintacolumnista, t'has ben retratat. Quin vergonya. Au! Bon vent!
        35
        Icona de dislike al comentari de: Nomar a gener 10, 2021 | 20:05 22
        Respon
  47. Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 19:21
    Ramon gener 10, 2021 | 19:21
    Atès que sembla ser que tinc poders i que la cosa funciona, fa tres caps d'any vaig demanar que ERC perdés l'alcaldia de Sant Vicenç dels Horts, i el penúltim vaig demanar el descens de l'Espanyol, aquest darrer he demanat que es produeixi un rebrot de consciència i activisme lingüístics com els de la Transició i la Crida. Continuarem la resistència en l'intent independentista. Continuarem lluitant perquè no puguin fer el tercer tripartit. Però first things first. Per què volem un estat si ja no tenim nació?
    24
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 19:21 51
    Respon
  48. Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 19:52
    Ramon gener 10, 2021 | 19:52
    Va, prou, que aquest article que te'l signaria En Carrizosa tampoc no mereix tant. See ya.
    49
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 19:52 68
    Respon
  49. Icona del comentari de: Jordi(Català i Suís) a gener 10, 2021 | 20:12
    Jordi(Català i Suís) gener 10, 2021 | 20:12
    Què són doncs els milions de Xinesos i llurs descendents que viuen al Tíbet ? Són la collonada catalana "Nous Tibetans" ? Xinesoparlants i Tibetanoparlants ? Només un país de tocatimbals pot parir tantes collonades. La integració a la Nació que t'acolleix passa per la llengua, la cultura i els costums. I només cal visitar CAT durant una setmana per adonar-te que els Catalans: Els qui et parlen i contesten en Català i el parlen als fills són ja minoria.
    37
    Icona de dislike al comentari de: Jordi(Català i Suís) a gener 10, 2021 | 20:12 44
    Respon
    • Icona del comentari de: Núria a gener 10, 2021 | 20:43
      Núria gener 10, 2021 | 20:43
      Jordi, per a començar et regalem un parell de curiosos catalans cognomenats Anglada i Bou, ambdós natius de Vic, hola don Pepito, hola don José, l'un amb "certificat" de 16 cognoms catalans, als quals si els hi doneu "corda" us cantaran una cançoneta anomenada "cara-al-sol-con-una-camisa", s'abillaran amb un uniforme legionari- i una cabra- i us mostraran un carnet groguenc antic i molt vell d'un partit anomenat Fuerza Nueva... No cal afegir-hi res més...
  50. Icona del comentari de: Benet a gener 10, 2021 | 20:31
    Benet gener 10, 2021 | 20:31
    Apa a dormir i bona nit senyor Ramon. No és gens bona per a la seva salut la ràbia, l' enfelloniment, la irritació i la ira que supura de forma monotemàtica i plena de ridiculesa cap a un partit polític. Faci-s'ho mirar senyor i tingueu cura de vós. De totes formes mercès per tots els comentaris, gràcies als quals ens heu fet un bon autoretrat, en realitat feu part d'una fauna nostrada en extinció que durant anys no ens ha deixat avançar, cada dia en sou menys per fortuna. Malgrat vós, entre tots aconseguirem la independència, inclosos molts de catalans que odieu i també amb Esquerra Republicana de Catalunya.
    56
    Icona de dislike al comentari de: Benet a gener 10, 2021 | 20:31 40
    Respon
  51. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a gener 10, 2021 | 20:57
    Doctor Strangelove gener 10, 2021 | 20:57
    Home, doncs a mi m'agrada l'Insitut Nova HIstòria, allí hi ha l'ínclit "doctor" Cucurull (animo a la gent que miri algun dels seus vídeos a youtube), un home que era del CDS de Suárez i ha acabat així, i després el seu investigador estrella: el doctorant Jordi Bilbeny, al pobre xaval cap universitat del món (ni la UOC) li deixa llegir la seva tesi doctoral. I sobre en Trump, home jo el veig com un pacifista, els esforços que ha fet per normalitzat la relació amb Corea del Nord, i recordo que amb el seu mandat USA ha matat molta menys gens que quan hi havia l'administració del Nobel de la Pau, Barak Hussain Obama. En fi, que en "macario" Canadell no va tant desencaminat en aquest sentit, a més a més, té més estudis que tots els líders de JxCat junts! Doc.
    27
    Icona de dislike al comentari de: Doctor Strangelove a gener 10, 2021 | 20:57 95
    Respon
  52. Icona del comentari de: Albert a gener 10, 2021 | 21:01
    Albert gener 10, 2021 | 21:01
    En Ramon és poderós, ell té molt de poder, el seu poder, ens omple d'il·lusió, si estàs avorrit llegeix un comentari d'en Ramon... L'alegria, l'humor i el riure que no hi manqui, no ens volem amb cares de pomes agres com els del ex-partit de Rivera i companyia. Voteu candidatures democràtiques i independentistes incloses si us abelleix ERC. I no amagueu ni intenteu defensar males actituds ni males formes ni twits estúpids, si n`és el cas, d'individus que podeu trobar en formacions en les quals confieu, o de persones que creieu que son dels vostres, debatre i si cal denunciar-les, ens enforteix a tots. Evidentment, no som perfectes. Visca la democràcia, la independència i el sentit comú!
  53. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a gener 10, 2021 | 21:04
    Doctor Strangelove gener 10, 2021 | 21:04
    Totalment d'acord amb els comentaris del Ramon! I també del suïs, els catalans som quatre, els que tenim la llengua materna i el parlem sempre. Ara bé, l'independentisme necessita tota la terregada xarnega per manar i això és així, i als catalans de veritat, els de soca-rel, això ens fot. Doc.
    5
    Icona de dislike al comentari de: Doctor Strangelove a gener 10, 2021 | 21:04 104
    Respon
    • Icona del comentari de: Català de soca-rel? Gent de bé? ELS MEUS COLLONS!!! a gener 11, 2021 | 07:58
      Català de soca-rel? Gent de bé? ELS MEUS COLLONS!!! gener 11, 2021 | 07:58
      Ja fa prou temps que vomites merda per aquí, prou temps per veure de quin color ets. Ets mala persona, enmalaltida per l’adoctrinament. Per molt que te les donis de llegit, no deixes de ser un analfabet social...
  54. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a gener 10, 2021 | 21:18
    Jordi (Català i Suís) gener 10, 2021 | 21:18
    És evident que gran part dels Catalans inclosos la majoria de dirigents dels partits independentistes no han pas assumit encara qui és l'Enemic. Continuen amb la cançoneta del Règim del 78 fent creure a la gent que la situació dels Catalans ve del 78. Molts sabem que el problema ve de molts segles abans i que és un guerra permanent que menen contra els Catalans per tal d'assimilar-los a la Nació Espanyola. I punt. L'Enemic no és pas el Feixisme. L'Enemic dels Catalans és Espanya que significa els Espanyols. Com ho eren els British per als Irish. I punt. Els Catalans feixistes - Samaranch- són repugnants perquè a més a més d'ésser feixistes són traïdors a llur pròpia Nació. Samaranch es va apuntar a la Falange Espanyola als 18 anys. És com si un Francès s'apunta al Partit Nacional Socialista Alemany l'any 1933. És el mateix. Tots els feixistes Catalans són automàticament traïdors perquè lluiten amb els Espanyols per destruir llurs propis compatriotes. L'historiador israelià Simon Epstein té un llibre sobre la Resistència Francesa als Alemanys (Le Paradoxe Français) on explica que fou fundada per tots els grups polítics inclosa l'extrema dreta i els anti-semites. I més: l'extrema-dreta francesa va intentar publicar el Mein Kampf d'Hitler i aquest els hi va fer un procés per impedir-ho. No volia pas que els Francesos sabessin el que els esperava. Una part de l'extrema dreta francesa va passar a la "Collaboration" intégrant Vichy, però gran part d'ella varen compartir combats fins i tots amb els Comunistes.
  55. Icona del comentari de: David a gener 10, 2021 | 21:41
    David gener 10, 2021 | 21:41
    El que escriu l'article és un propagandista d'ERC i lògicament ataca al partit rival. Que si tenen quelcom previst a juntsxcat si inhabiliten la Borràs? segurament no. Però el tema de fons NO és aquest, el tema és que els catalans ( el 50% aprox dels habitants del país) no podem escollir el President que volem, el tema és que el Parlament català no serveix per a res, el tema és que ERC ho té acceptat i que és indiferent votar PSOE-psc, Podemos o ERC a les properes eleccions.
    123
    Icona de dislike al comentari de: David a gener 10, 2021 | 21:41 111
    Respon
    • Icona del comentari de: Goliath a gener 10, 2021 | 22:21
      Goliath gener 10, 2021 | 22:21
      Soc votant i simpatitzant de Junts per Catalunya i al meu parer Voltes té raó, Sostinc tot el què escriu. Solament els fanàtics s'empassen tots els seus gripaus i llurs misèries, com l'ultraxovinisme espanyol i sembla que hi ha catalans que també foteu el mateix. Si les llistes electorals fossin obertes ben segur no votaria Canadell. Però no penso fer el passerell com en Ramon i molts de vosaltres.
      56
      Icona de dislike al comentari de: Goliath a gener 10, 2021 | 22:21 64
      Respon
  56. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a gener 10, 2021 | 22:16
    Doctor Strangelove gener 10, 2021 | 22:16
    Totalment d'acord amb els comentaris del Mamon i també de l'helvètic, els suïssos som quatre, els que tenim llengua materna i la parlem sempre bé. Ara bé, l'independentisme suís necessita tota la terregada xarnega per anar fent i això és així, i als suïssos de veritat, els de toca-el cel, això ens fot. Dot.Doc.
    20
    Icona de dislike al comentari de: Doctor Strangelove a gener 10, 2021 | 22:16 30
    Respon
    • Icona del comentari de: Gonzalo y Luisnomeacuerdo cogiditos de la churra a gener 11, 2021 | 08:10
      Gonzalo y Luisnomeacuerdo cogiditos de la churra gener 11, 2021 | 08:10
      T’has lluït, aux StrangeBurlero, amb el comentari... s’acaben el recursos? Doncs cap el Dolça Catalunya!
  57. Icona del comentari de: No es pot retallar a en Ramon? a gener 11, 2021 | 08:07
    No es pot retallar a en Ramon? gener 11, 2021 | 08:07
    Es que es molt pesat. Si poguéssiu restrigir una mica les seves intervencions... I de passada elimineu les d’en Gonzalo Facha Segurata y les del Lluisquenomessenrecordadedirtonteries... i ara li a donat per repetir-se amb els de “lovox”... pobret! Li deu fer gracia això de lovox. A saber on ho a llegit.
    15
    Icona de dislike al comentari de: No es pot retallar a en Ramon? a gener 11, 2021 | 08:07 10
    Respon
    • Icona del comentari de: Pol a gener 11, 2021 | 13:18
      Pol gener 11, 2021 | 13:18
      El millor que es pot ser és eliminar la possibilitat d'escriure comentaris, la majoria son poca-soltades tipus ramonades, per cada un d'interessant, ens n'hem d'empassar 20 de babaus la majoria de l'infaust Ramon. Millor fer con aquest diari ha fet durant unes setmanes, no admetre comentaris. De fet això és el que fan diaris més seriosos, o si més no haver-se de registrar per a fer comentaris, així en Ramon i la resta de poca-soltes s'ho hauran de pensar (o no). Una altra possibilitat molt sana, és llegir solament la informació o notícia i evitar de llegir tots els comentaris o fins i tot canviar de proveïdor i adreçar-se a un altre mitja.
  58. Icona del comentari de: Ramon a gener 11, 2021 | 11:52
    Ramon gener 11, 2021 | 11:52
    Tots els enemics dels catalans -òbviament inclosa la pròpia Espanya una grande&libre destino en lo universal por la gracia- frisen, malden i caldegen perquè BOX quedi per davant de tots. Aquest, i no cap altre, és l'objectiu clau de tots els enemics del poble català -òbviament inclosa la pròpia BOX-. Només cal llegir els meus comentaris per veure quina variada fauna té per clau mestra de volta aquest objectiu la lluna.
  59. Icona del comentari de: ciutada del mon a gener 12, 2021 | 11:50
    ciutada del mon gener 12, 2021 | 11:50
    mare meua la triada de feixistes i xenofobs el paio suis el noi gros, i el tal ramon, ells son tres dels potencials votants del macario, altre xenofob empresari ultraliberal i trumpista nomes desitjo que aquesta gentola el macario, i els tres hiperventilts ami guanyen a catalunya, perque aleshores no cal que ens manen a saragossa ens anirem quasi tots fins i tot alguns d'ells els mes moderats, aleshores els 4 que es queden amb els uis i el noi gros al cap, ja podran fer els seus experiments de catalanitat.
  60. Icona del comentari de: ciutada del mon a gener 14, 2021 | 17:52
    ciutada del mon gener 14, 2021 | 17:52
    macario canadell admira al trump de dretes i ultra nazionalista catala, l'abascal altre admirador tambe de trump de dretes, i ultranazionalista, en fi pareix que amb un govern de bascal a madrid i de fuigpelmont i cia , hauria molt punts en comu ultranazionalisme rabios i etnic, populisme de dretes, i com diu el no sospitos de espanyolisme eduard voltas el canadell, tambe es del clan del insigne historiador cucurull jajajaj aquell paio que diu que fins els aliengenes de zeta reticuli son catalans, i deu i l'univers tambe s'han fet per catalans jajaja, em sembla que n'hauria un bon entenimet entre elasabascals i smiths i els cucurulls i canadells deu els cria i ells s'ajunten.

Respon a Ramon Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa