Gràcies, taxistes

"Si les empreses de VTC marxen de Barcelona, més de 3.000 treballadors es quedaran sense feina, i els ciutadans hauran perdut un servei útil i modern"

Ho han aconseguit. Els taxistes de Barcelona han guanyat. Si més no, a curt termini. Però més enllà del propi col·lectiu de taxistes, no he escoltat ningú celebrar l’acord al qual s’ha arribat. Però tant és, no en tenen suficient. Sí que han decidit aixecar la vaga -ja portaven una setmana sense treballar i, per tant, sense cobrar-, però han insistit en les amenaces i xantatges: han avisat el Govern que li donen una “treva” i li han fet saber que no descarten protestar durant el Mobile World Congress “si no compleix”. I precisament aquesta era una de les línies vermelles que va posar el conseller Damià Calvet per negociar amb els taxistes.

 

Els taxistes s’han equivocat en les reivindicacions i en la manera de reivindicar, i això repercutirà en la seva imatge -de fet, ja ho està fent-. El que han fet malament no és, òbviament, lluitar pels seus drets, ni tan sols col·lapsar el centre de Barcelona -em sembla perfecte que qualsevol col·lectiu tingui la capacitat d’aturar una gran ciutat per reclamar els seus drets-. Un dels seus grans errors ha estat centrar gran part de la lluita en atacar els VTC. El seu objectiu ha estat dificultar la feina d’aplicacions com Uber i Cabify, amb l’única finalitat d’aconseguir que el seu servei deixés de tenir sentit i que, així, acabessin desapareixent. Demanar una precontractació d’hores és matar el servei.

 

Potser els taxistes estan contents perquè han guanyat la batalla a curt termini, però segur que l’han perdut a llarg. És absurd anar contra el progrés. Absurd i impossible. El president d'Unauto VTC ha anunciat que, quan s'aprovi la regulació, les empreses del sector "procediran al tancament i acomiadament dels treballadors". Ja veurem si aquesta és només una mesura de pressió o efectivament les empreses de VTC marxen de Barcelona. Si fos així, més de 3.000 treballadors es quedaran sense feina, i els ciutadans hauran perdut un servei útil i modern. Si tot això passa només quedarà dir, amb to irònic: gràcies, taxistes.




Comentaris
Espectador
Els taxistes estan infiltrats per l'espanyolisme mes ranci i patétic .Tot está provocat per desestabilitzar la capital de Catalunya i sembrar el caos ,
Excaliburro
Esta clar que aixo es una conspiracio per acabar amb el proces ,darrera de tot samaga la ma perversa de Ñ pero no ho aconseguiran perque me comprat un patiner per anar a waterloo.
'Ja veurem si aquesta és només una mesura de pressió o efectivament les empreses de VTC marxen de Barcelona.'
Si se van dos empresas más del país de las maravillas, peor para ellas. Ya estamos acostumbrados que se larguen, mientras los bobo-indepes las despiden con júbilo. Y tras esta nueva bajada de pantalones del heroico Govern, imagino que la articulista exhortara a los taxistas a que sigan colapsando el centro, ya que según dice le parece "perfecto". Mientras Torra le rogará que "presionen". Perfecto también. Por algo somos la reserva espiritual antifascista de Occidente.
Taxista
3000 treballadors precaris menys, sou molt ignorants en no veure o no voler veure cap on va això, si no s´atura. Dependre de aplicacions i flotes de vehicles dominats per grans grups, vol dir perdre el control del transport per taxi, vol dir que un cop acabin amb el taxi actual, no tindreu control sobre res, pagareu el que vulguin, els xofers encara seran més precaris, però clar queda molt guay i modern defensar uber i cabify.
Marc
Diu l’articulista: “és absurd anar contra el progrés”. I jo li demano qui decideix què és el progrés? Perquè si el progrés és estar cada vegada més en mans de poques multinacionals que ens escanyaran a tots, amb mi que no hi comptin.
Ciutadana farta
Per taxista, ens diras ara qye heu fet vaga salvatge , amb violencia i amenaces incloses ,per defensar la precarietat dels xofers de les vtc?au , vinga , home , que no cuela, si ells prefereixen treballar que estar aturats sense prstacio , perque son de llarga durada, qui sou vosaltres per dir el que han de fer?sou uns embusters i manipuladors , si la gent que tenia cavalls no hagues acceptat el progres , ara tots aniriem a cavall i en diligencia, el progres no s,atura , heu perdut
Litus
Però quina innovació suposan les Vtcs, si la aplicació de mòbil que fan servir ja estava plenament implantada pels taxistes abans que existissin uber i cabify. Prou mentides, ja n'estic fart de post veritat i de fake news que només benefician a la ultradreta i a les grans multinacionals especuladores
Una gran pèrdua
Ara, amb la pista lliure, els propietaris de les llicències del taxi groc, podran ampliar el negoci fent més torns i contractar més conductors ineptes, mal-educats, fatxes i anticatalans (com és majoritàriament habitual en el sector) Un taxi = tres torns/dia.
Mercè B.
Els taxistes han guanyat de moment una batalla, però acabaran perdent la guerra. De moment han perdut les simpaties de la ciutadania farta de veure's agredida en la seva llibertat de triar entre un taxi o un VTC, farta de fatxenderia i mala educació, farta de violència gratuïta, farta de xantatges inadmissibles. Per la meva part, procuraré agafar com menys taxis millor.
LSO
TENGO LA SOSPECHA QUE TANTAS VAGUES EN CATALUNYA PARECE COMO SI HUBIERA UNA MANO NEGRA DETRAS DE TANTA MOVILIZACIÓN REIVINDICATIVA PARA SOBREPONERLAS Y CONTRARESTAR LAS MANIS INDEPES, PERO QUE SEPAN DESDE Ñ QUE SI CATALUNYA TIENE PROBLEMAS ELLOS LOS SUFRIRAN MAS, PORQUE NO LES LLEGARA EL DINERO QUE NOS ROBAN, PORQUE NO HABRÁ DONDE ROBAR.
SARA
Se han comportado como violentos chantajistas, sin importales dejar sin trabajo a un monton de personas y pasándose por el forro el perjuicio a los ciudadanos, y encima amenazando con volver a la carga cuando quieran, cuanto mas puedan dañar la imagen de Barcelona y Cataluña mas contentos, no pienso coger ni un taxi mas, que les den.
Carles Viñals Casado
No visc a BCN i no puc boicotejar aquest impresentable col.lectiu, (salvades les poques i dignes excepcions), no agafant un taxi, així plogués a bots i barrals. Tram, bus, metro i, si calgués, A PEU, d'Esplugues a Badalona i de Montjuïch al Tibidabo. Prometo solemnement complir aquest propòsit quan hi vagi, i encoratjo els fastiguejats com jo, a fer el mateix. Molt hauríen de canviar les coses al sector per tornar a puxar a un taxi. Si ells passen del país on viuen, jo passo de tots ells.
SOY DEL PRAT
YA LO DIJE EL OTRO DIA, LA OBLIGACIÓN DE LA GENERALITAT ES MEDIAR Y NO POSICIONARSE AL LADO DE NADIE, COMO TRISTEMENTE HA ECHO AL PONERSE A LADO DE LOS QUE VIOLENTAMENTE EXIGEN LA SOLUCION A SUS DEMANDAS. QUIZÁS EL TAXI HOY HA GANADO UNA BATALLA PERO SEGURO QUE NO GANARA ESTA GUERRA, PORQUE LA GENTE DE APIÉ HEMOS DESCUBIERTO QUE LAS VTC'S DAN MEJOR SERVICIO, TIENEN MEJORES TARIFAS Y SON EL FUTURO Y ADEMAS NO TIRAN PIEDRAS NI ROMPEN COCHES. QUIÉN SEGURO HA PERDIDO YA ES LA GENERALITAT !!!
JORDI
Els VTC han crescut alimentats per les mancances dels taxis, fruit del monopolis-me que s'ha permès instaurar. Cal que gent nova reguli de nou.

envia el comentari