Village People assalta el Capitoli

"Una mica més de democràcia i prestar alguna atenció als de baix podria servir per començar un procés de distensió social"

Tots els imperis, a les acaballes, fan el ridícul. I ara li ha tocat als Estats Units, amb un president apallassat a qui no se li ha acudit res més que enviar al Capitoli a un grapat de manifestants pintorescos a insultar una mica els adversaris polítics. La sorpresa -i aquí és on entra el ridícul- és que aquesta acolorida representació del Macho Man feréstec va aconseguir entrar a dins de la càmera legislativa i passejar-se durant unes hores posant els peus damunt la taula dels despatxos. Les fotos d’autoexhibició dels assaltants, amb looks de gran impacte, han elevat l’estètica Village People al nivell de clàssic del western polític.

Després d’aquest espectacle, les elits nordamericanes haurien de reflexionar sobre les conseqüències del seu allunyament d’àmplies capes de la societat que ells dirigeixen des de la suficiència. Una mica més de democràcia i prestar alguna atenció als de baix podria servir per començar un procés de distensió social. Però no ho faran perquè el monstre s’ha ennuegat tot sol i ara els sembla que ja no li queda oxigen per mantenir-se dempeus.

Vist el final de la funció, el món sencer espera que les pròximes dues setmanes passin ràpid i que el monstre/pallasso es retiri de l’escenari. Ho farà. Però continuaran deixant al marge els damnificats que el van impulsar. Entre ells les quatre persones que no saben ni per què van morir.

Comentaris

    Bot 08/01/2021 8:15 pm
    El que han fet els demòcrates amb les eleccions a Amèrica ho tastarem també a Catalunya molt aviat.
    JOSEP EL AVI EMPRENYAT DE CARDEDEU . 08/01/2021 7:41 pm
    DONALD TRAMP Amargado duran 4 anys la vida dels Norteamericanos , no a fet res de bo per ajudar els que mes u necesiten .VA ABAIXAR ELS IMPOSTOS ALS RICS , Per que AIXO A EL li va anar molt bé i va guanyar diners . ALEMANIA va TIRAR UN MURO AL TERRA Este levanta uno .VA PERDRE LES ELECCIONS i va tirar la seva GENT CONTRA EL CAPITOL Fen 5 victimes .EL HOME BO JOE BIDEN u va tenir FACIL PER GUANYAR .. EL HOME DOLENT LI VA POSAR MOLT FACIL DONALD TRUMP ... Aqui es va demostra QUE LA DEMOCRACIA AMERICANA ESTA BEN FORTA I SEGURA . VA Reparar el ERROR DE POSAR UN BOIG DE PRESIDENT ..Sense cap dudta TRUMP SERA EL PITJOR PRESIDENT DE TOTA LA HISTORIA DELS ESTATS UNITS DE NORT-AMERICA .. NO Falla DÉU ACABA DE SALVA ELS ESTATS UNITS DE AMERICA ..
    Bot 08/01/2021 6:01 pm
    Última Hora: Ara mateix, el govern de la Xina, fa unes declaracions de condemna de l'assalt al capitoli i proclama que la democràcia és sagrada a Amèrica i dona tot el seu suport a Biden com a demòcrata.
    Bot 08/01/2021 4:20 pm
    Jo em crec tot el que diu la tele i el diari, si ... tot ...tot i tot.
    Ramon 08/01/2021 1:46 pm
    I a priori no semblava tan clara, que Biden fos tan encertat, perquè pintava que Trump el deixaria k.o. en els debats. Però aquí l'epidèmia també va jugar-li a favor. Hi va haver només dos debats, i Biden va jugar com l'Inter de Mourinho al Camp Nou. A aguantar el resultat. Amb ofici. Perquè per mi que aquest és el tema. El frau per fer fora Trump no ha set per sa ideologia sinó per no ser de l'ofici. Per ser un vers lliure. Algú amb qui el sistema no les té totes. Algú que et pot fer qualsevol sortida del guió mainstream.
    Ramon 08/01/2021 1:39 pm
    Jo no centraria la sospita de frau en què un candidat tan fluix com Biden hagi rebut tants vots. Biden no té cap atractiu, però tampoc no genera rebuig (menys encara, si la premsa mainstream tapa la corrupció ucraïnesa). Biden no té carisma, repapieja a la primera dada numèrica que ha d'esgrimir, però no genera odi (llevat que siguis una de les noietes grapejades). Biden era el candidat ideal per captar tot el vot antiTrump.
      JordiP 08/01/2021 6:31 pm
      Home! Estic d'acord en això.
    Ramon 08/01/2021 1:31 pm
    A sota diuen que molts americans, votants demòcrates inclosos, no s'expliquen com un candidat com Biden pot haver tret tants vots. Jo d'entrada no crec que n'hagi tret tants: hi ha hagut un frau massiu en el vot per correu. I a més, sembla clar que el vot, certament enorme en tot cas, rebut per Biden no és per l'atractiu se sinó pel rebuig a l'altre. Biden no té cap atractiu, però tampoc no genera els rebuigs que generava per exemple Hillary Clinton.
      JordiP 08/01/2021 6:29 pm
      Tens raó en lo del rebuig a la persona i al vot "en contra" que s'oposa el vot a favor. Però dubto molt que hi hagi hagut un frau massiu en el vot per correu. Fer-ho costa un munt de diners, finançar aquest frau hauria precisat del suport de grans empreses hipermilionàries d'àmbit àmpliament estadounidenc (els USAcos). I aquestes són inevitablement trumpistes. Amb el pallasso covard Trump l'economia ha fet una estirada molt interessant. A quin millonetis li podria interessar tancar l'aixeta dels diners?
    Bot 08/01/2021 1:07 pm
    Per això és sospitós, cap diari mainstream. Ni Hilter, ni Franco, ni Stalin, ni Mao tenien tanta oposició dels mèdia com Trump. És estrany no?
      JordiP 08/01/2021 6:23 pm
      No. Tenir un maníac a la Presidència en lloc de al frenopàtic, jugant amb el prestigi i l'equilibri de la societat no pot mai deixar de ser criticat per la premsa "normal". I als EEUU molta premsa és "normal". Quina falta em fa ara la meva amiga ianqui professora a una universitat privada a l'estat de NY, que va morir fa cinc anys! Era l'única connexió no oficial, absolutament neutral, que em quedava. No va viure l'era Trump. Afortunada Ines, s'ha estalviat la vergonya de veure Amèrica (com diuen ells) als peus dels cavalls.
    Ramon 08/01/2021 11:22 am
    Atès el que ha passat a Amèrica, quin iuiu quan veus que animen tant al vot per correu en les properes eleccions nostres. Per cert, ja tenim la primera enquesta que dóna Junts per Catalunya per davant d'ERColau.
    Ramon 08/01/2021 11:20 am
    TV3 mai no va trobar noticiable les excel·lents dades econòmiques dels Estats Units fins l'arribada del virus "xinès". En realitat Trump ha perdut per l'epidèmia. Però no pel desacord del poble amb decisions preses al respecte sinó perquè l'epidèmia ha permès una dimensió mai no vista del vot per correu amb el que s'ha comès el frau. Algú a sota ja apunta que un de cada tres votants de Biden ho admet. Catalunya, com sempre, una bombolla progre.
      JordiP 08/01/2021 6:16 pm
      Mmmmm ... em sembla que no has vist tots els TN de la nit. Crec recordar haver vist dades de creixement en aquella secció que en diuen "El diner" o algo així.
      lluis c. 08/01/2021 1:27 pm
      Si las dades economiques son el seu barometre China que es una dictadura de partit també les té, anem malament si la economia marca el cami de la democracia , la justicia i las llibertats, potser millor menys economia i mes respecte a las persones i els seus drets de viure digmament aquest senyor es un populista perillos per el mon , Hitler també era aclamat per una part important del seu pais, "salvador" de la dignitat i la economia de Alemania i era un cruel assassi de milers de personas i de una guerra infame que va arrasar Europa. per cert lo del FRAU es la seva opinió i la de uns quants com vosté, res mes.
      JordiP 08/01/2021 12:51 pm
      Frau? Cap diari estranger dels que tinc a l'abast admet la més mínima possibilitat de frau electoral.
    John Smith 08/01/2021 9:29 am
    Amb el que hem après en aquests tres anys de lluita, dels mètodes de la GC i dels mossos, i tenint en compte els mitjans i l'obsessió per la seguretat dels amics nord-americans, algú es pensa que uns milers de garrules poden fer aquesta convocatòria, sense que els policies infiltrats i els serveis secrets s'assabentin? Tot massa sospitós.
      JordiP 08/01/2021 12:55 pm
      Recorda que aquests pallassos disfresats de llenyataires i gambusinos estàn armats fins les dents amb els fusells metralladors més moderns i no tenen gaire timidesa a l'hora de fer-los servir. Si mires be les fotos, veuràs gent amb l'arma a l'espatlla, pistoles a la cadera, casc i armilla antibala. Acollonidor. Encara nos s'ha determinat la responsabilitat de les quatre morts i les ferides de bala. N fa cap gràcia.
        JordiP 08/01/2021 5:52 pm
        He sentit la tele que un dels morts és un pasma al que els fanàtics histèrics disfressats de carregadors del moll i SWATS han matxacat el cap amb un extintor. Un deixeble de Grouxo Trump.
    Bot 08/01/2021 9:27 am
    Està tot molt clar cap a on va la reflexió periodística. Ni un sol article reflexionant sobre un posible frau als EUA ni un, zero. Ni que siga per desmentir. És molt estrany no?
    Bot 08/01/2021 12:58 am
    El frau és més que evident, el 30% dels demòcrates americans també pensen així, no s'ho creuen, que un home senil sense campanya electoral haja tret 81 milions de vots.
      JordiP 08/01/2021 12:57 pm
      Quan sents el boig aquell de les banyes parlant de pederastes que beuen la sang de nens te'n adones de que és com una secta: his master's voice. No hi ha gent mès crèdula i estafable que el nordamericà mitjà de Amèrica profunda. No i has estat mai?
        Boli 08/01/2021 3:38 pm
        Aqui voten ER. No hi ha cap estafa que no es vulgui veure.
    Ramon 08/01/2021 12:48 am
    Jo aquest fanatisme no acabo d'entendre'l ni en futbol. Sóc del Barça però veig i reconec que l'àrbitre ens ajuda en l'eliminatòria amb l'Arsenal que expulsa injustament Van Persie. Per molt que odieu Trump, hauríeu d'haver donat notícia de les dades aportades per l'equip de Giuliani. Si no n'heu dit ni paraula, com podeu després cobrir les revoltes de protesta? I consti que dubto que el frau hagi sigut determinant. El que no dubto és que ha sigut d'escàndol.
    Ramon 07/01/2021 11:50 pm
    Parlant de pallassos, En Jordi Pesarrodona, conreador d'eix digníssim ofici, també ha deixat ERC per anar a Junts per Catalunya. Igual que ho féu En Comín, En Cotarelo, MES, Demòcrates, un munt de batlles. Però ERC també ha tingut alguna alta, eh? Concretament ha fitxat un paio del PSOE que nega que Oriol Junqueras sigui pres polític.
    12
    15
    Respon
    Bot 07/01/2021 11:39 pm
    pallasso/monstre...buff
    @'La diferencia es que els "payasos" d'aqui havien guanyat unes eleccions' 07/01/2021 10:51 pm
    Las elecciones las ganó Ciudadanos, alma de cántaro...
    15
    13
    Respon
      Fàstic de gent! Fàstic de país! 08/01/2021 8:40 am
      Hi ha una llei electoral que van fer ells... ara no els interessa? Doncs us foteu! A Andalusia no va guanyar C’s, però qui governa allà? Quin fàstic que feu!
    Ramon 07/01/2021 8:53 pm
    No acabo de veure el lligam entre que un revoltat anés disfressat de sioux i la veracitat d'allò que denuncia Giuliani. Que potser hauria d'haver anat abillat de trans de la rua de Chueca? Oi que quan les revoltes del BLM se'ns donaven i justificaven les raons? Doncs quan la ideologia de la revolta no us agrada, ja no dic que la justifiqueu, però almenys explicar-la ni que sigui per sobre. No feu com TV3, Cot.
    Payasos en el gobierno incitando a sus votantes para que monten disturbios? 07/01/2021 8:36 pm
    El caso es que me suena... Aunque al final resultó que era un correfocs, o algo así.
    10
    15
    Respon
      fat boy 07/01/2021 10:02 pm
      La diferencia es que els "payasos" d'aqui havien guanyat unes eleccions i el Payaso Mayor del Reino ni tan sols s'ha presentat a unes eleccions.
        El payaso efectivo Torra no ganó ninguna elección 07/01/2021 10:27 pm
        Se limitó a ir en el undecimo puesto de la lista en Barcelona del payaso simbólico, y a lamerle el trasero con mayor fervor que los nueve que le precedieron.
        37
        30
        Respon
          Hem de fer net! 08/01/2021 8:41 am
          Tot legal! Si no t’agrada, cap a Ecspanya!

Nou comentari