El Tribunal Suprem assesta un cop a la immersió lingüística a les escoles catalanes, avisaven els titulars aquest dimarts a la tarda, davant la inadmissió a tràmit d’un recurs de la Generalitat contra una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). La Plataforma per la Llengua s’avança amb la denúncia sobre una sentència imminent que posarà fi a un tret de l’ensenyament a Catalunya defensat per la majoria de forces polítiques. La decisió judicial, però, passa per damunt d’un consens polític i social, marca territori i aconsegueix allò que la diputada del PP Cayetana Álvarez de Toledo descriuria com la necessitat de “recuperar la presencia del Estado en Cataluña. Els dos tribunals —units en el mateix esperit— se superposen a la pròpia llei catalana, establint un canvi de funcionament que, a més a més, no es correspon amb una demanda popular: no es compten per milers les famílies que al llarg dels darrers anys han iniciat batalla per aquesta qüestió.

La nova polèmica al voltant de la llengua hauria de servir al mateix temps per qüestionar si la immersió lingüística és suficient i plantejar que preservar el català hauria de suposar anar encara més enllà. El model de immersió lingüística, si bé conserva el català en l’entorn escolar, no ha estat suficient per aturar el retrocés de l’ús de la llengua entre els joves, com han posat en evidència les darreres estadístiques. Val a dir que la immersió lingüística no ha estat un model per arraconar el castellà, llengua que coneixen totes les persones escolaritzades en aquest país. En canvi, seria molt més fàcil trobar persones escolaritzades a Catalunya que no s’hi expressen mai pel simple fet que mai han sentit que fos necessària. La immersió ni tan sols ha servit per convertir el català en llengua vehicular als patis d’escola, cosa que posa en evidència que el castellà no ha estat mai una llengua perseguida. Que una llengua s’usi va més enllà del fet que una llei ho marqui.

La guerra sobre el castellà a les escoles catalanes és ideològica, no té res a veure ni amb l’ensenyament ni amb la comunicació. El projecte de la imposició del castellà a les escoles catalanes és la voluntat d’escorar l’idioma minoritzat, que ha demostrat que ni tan sols sent vehicular a les escoles obté la capacitat per fer-se una llengua d’ús quotidià per a la majoria de la població. Agradi o no aquesta és una evidència i la culpabilitat de la situació cal trobar-la en el conjunt de la societat que permet que s’aprovin lleis que després no es fan complir.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Aigualit a novembre 23, 2021 | 20:21
    Aigualit novembre 23, 2021 | 20:21
    No, noi, aixó nomes te a veure amb el compliment de la llei, cosa a la que no esteu acostumats: si em va bé la llei, la cumpleixo, sino, me la paso pel folre. Penòs.
    • Icona del comentari de: Ricard a novembre 24, 2021 | 09:24
      Ricard novembre 24, 2021 | 09:24
      Allò penos, per no dir criminal, és que la majoria demogràfica estrangera imposi lleis als demés.
      • Icona del comentari de: Ray a novembre 24, 2021 | 10:21
        Ray novembre 24, 2021 | 10:21
        La majoria demogràfica, és la majoria...
        • Icona del comentari de: Ricard a novembre 24, 2021 | 11:56
          Ricard novembre 24, 2021 | 11:56
          Aleshores hem de fer lleis a la xinesa. És la majoria.
          • Icona del comentari de: Ray a novembre 24, 2021 | 14:05
            Ray novembre 24, 2021 | 14:05
            A la Xina probablement ho fàcin.
    • Icona del comentari de: A l'aguait a novembre 24, 2021 | 12:55
      A l'aguait novembre 24, 2021 | 12:55
      El que és penós és que hi hagin lleis que ens volen suprimir com a poble amb drets a la pròpia existència, malgrat els llepaculs que els hi semblen bé aprovar aquestes lleis que són d'un genocidi dissimulat
    • Icona del comentari de: Jopido a novembre 24, 2021 | 15:16
      Jopido novembre 24, 2021 | 15:16
      Perqué en dius llei quan es tracta de dret de conquesta?
    • Icona del comentari de: Realitat a novembre 24, 2021 | 17:54
      Realitat novembre 24, 2021 | 17:54
      No, els unics culpables son els catalanoparlants (no tant els politics) i no per la rao que es diu sempre de canviar de llengua, sino per que son massa comodons per tenir fills a mes de massa senyorets per a voler molts servis i barats (inmigracio). La llengua es perd unicament per la demografia, es així de senzill.
      • Icona del comentari de: Ricard a novembre 24, 2021 | 19:46
        Ricard novembre 24, 2021 | 19:46
        No es perd només per la demografia. Si tens estat els estrangers s'adapten o han de marxar.
  2. Icona del comentari de: Ricard a novembre 23, 2021 | 20:36
    Ricard novembre 23, 2021 | 20:36
    Als castellans els molesta qualsevol cosa que no sigui castellana, i no només la llengua catalana. Els molestem nosaltres, la nostra idiosincràcia, la nostra simple existència. Se'n diu xenofòbia. Se'n diu atemptar contra la declaració universal dels drets humans. I tenen el cinisme criminal de dir que ho fan en nom d'una constitució...
    • Icona del comentari de: Al becario que lleva el personaje de 'Ricard' a novembre 24, 2021 | 14:27
      Al becario que lleva el personaje de "Ricard" novembre 24, 2021 | 14:27
      Cúrratelo más chaval. No puede hablar de xenofobia un personaje que no distingue entre castellanos y andaluces o entre catalanes y baleares y que demuestra un odio absoluto a todo lo "español" que el personaje llama "castellano", como en los viejos tiempos de Prat de la Riba (gran escritor en español, por cierto).
      • Icona del comentari de: la mare del talp a novembre 24, 2021 | 16:20
        la mare del talp novembre 24, 2021 | 16:20
        Què dius ruc, què dius? L'únic que no distingeix entre castellans o andalusos o qualsevol dels territoris usurpats per Castella als seus habitants sou valtros, els conquistats i assimilats per Castella. I amb aquest complexe d'inferioritat que teniu, que ni tan sols defenseu les vostres cultures, i assimileu la "cultura" castellana com a pròpia i espereu que la resta sigui tan poc respectuossa amb si matiex com ho sóu vosaltres, i igualment covards. De què heu de protegir el castellà, si segons valtres es la segona llengua més parlada del món. Ja és gros el vostre complexe d'inferioritat, ja. I ja per acabar, no hi ha una llengua espanyola, n'hi ha 5 d'oficials, i d'altres també reconegudes però insuficientment defensades. I com que veig que tampoc en la teva llengua saps distingir el singular del plural, et diré que qui escriu en castellà a Espanya, ho fa en una llengua espanyola, i no pas en la llengua espanyola. O insinues que Catalunya no és a Espanya?
  3. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a novembre 23, 2021 | 21:37
    Luisnomeacuerdo novembre 23, 2021 | 21:37
    Hay que españolizar a los niños de la comunidad autónoma de Cataluña, arrebatándoles de las garras de los fanáticos fascistas independentistas.
  4. Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 23, 2021 | 21:52
    Gonzalo novembre 23, 2021 | 21:52
    La lengua folckloricas no molesta. Los que molestais sois vosotros.
  5. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a novembre 23, 2021 | 21:59
    Jordi (Català i Suís) novembre 23, 2021 | 21:59
    L'únic cas europeu que conec d'immersió lingüística que fou proposada i que no era pas per arraconar l'altra llengua fou al Cantó de Fribourg (CH). Fribourg té una part francòfona (i fribourgeois, franco-provençal) i una altra germanòfona. Fa anys el govern proposà la immersió a cada banda. Algunes matèries serien ensenyades en francès a la part germanòfona i en alemany a la part francòfona. Era una proposta molt prudent i amb l'objectiu de dur a la població a dominar ambdues llengües. Sabeu què varen votar els Fribourgeois ? NON ! Massivament a ambdues bandes. Cadascú a casa seva i Déu a la de tothom. El cas català no té pas res a veure amb la civilitzada i federal (autèntica) Suïssa. El Món Espanyol on els Catalans de l'Interior (Sud) viuen és un món bàrbar, vulgar, violent i repugnant. Tot el que és Espanyol és repugnant i llur llengua ho reflecteix: tutegen a dojo, renecs, vulgaritat, llenguatge sexual propi de salvatges, masclisme i violència. La immersió lingüística catalana hauria d'haver estat una substitució lingüística massiva i hauria elevat els Catalans i els Estrangers Espanyols a un nivell més alt en l'Evolució Humana. És impossible viure civilitzat en immersió lingüística espanyola. Només cal veure les tvs que tenen i el fàstic que fa tot el que fan. Si els Catalans volen assimilar-se als Espanyols és perquè en el fons són una mica retardats.
  6. Icona del comentari de: LlunyDeCat a novembre 23, 2021 | 23:31
    LlunyDeCat novembre 23, 2021 | 23:31
    El TS dels Espanyols sembla que torpedina la immersió lingüística. Però els qui l'han torpedinada durant 40 anys han estat les elits catalanes i també cal dir-ho els mateixos Catalans. No parlo pas de la collonada "catalanoparlants". Sembla que els Catalans som una mica febles mentals, oi ? Les elits ja sabem que són les més miserables d'Europa. Però la pedrera de les elits són els Catalans i no semblem pas gaire eixerits. Oi ? No és pas casualitat haver escollit un ruc com a mascota.
  7. Icona del comentari de: LoPep a novembre 24, 2021 | 06:36
    LoPep novembre 24, 2021 | 06:36
    El problema més gran del català és demogràfic: no tenim fills. I l'altre problema és que molts castellans i la immensa majoria de sudamericans hi són contraris.
    • Icona del comentari de: Realitat a novembre 24, 2021 | 13:03
      Realitat novembre 24, 2021 | 13:03
      Totalmemet d'acord. El problema es demogràfic. L'inmersio funciona ja que tots entenen i saben parlar català pero no el parlen perque no es la seva llengua, amb la seva familia, amics, etc. parlen castellà. I en un grup si hi ha castellanoparlants tots acaben parlant castellà, al pati igual.
  8. Icona del comentari de: Narcís a novembre 24, 2021 | 09:23
    Narcís novembre 24, 2021 | 09:23
    La llengua per si mateixa no els molesta pas ( vegi's mateix gallec ) .. el que els hi emprenya, els fot, és siguem terra més avançada ensems amb altra llengua , tot plegat, res afí amb sa cultura i sa economia o economia pidolaire ! Comptat i debatut : saber-se'n ser de nació diferent, aliena, a la nostra ! PD: el complex d' inferioritat, la gelosia, l' enveja àdhuc la por a la solitud si no ens hi tenen arreplegats .. dona com a resultat tota sa misèria moral/ ètica i delictiva, delictiva de paraula i delictiva de fets ( així a qui pot estranyar el que llancen quan baden boca .. a qui pot estranyar les lleis que ens fumen .. ) !
    • Icona del comentari de: Ray a novembre 24, 2021 | 10:12
      Ray novembre 24, 2021 | 10:12
      Booomm, desperta, els pidolaires ara mateix sou els indepes.
      • Icona del comentari de: Ricard a novembre 24, 2021 | 12:01
        Ricard novembre 24, 2021 | 12:01
        Si tens míssils ja no ets un pidolaire? És això? Perquè les balances fiscals van per una altra banda, i perjudiquen a tots els catalans i als castellans que viuen a gran part del nostre país, de La Jonquera a Oriola i de Alcarràs a Maó.
      • Icona del comentari de: Narcís a novembre 24, 2021 | 13:07
        Narcís novembre 24, 2021 | 13:07
        Què indepes ni llet amb vinagre .. el botxí sempre ens hi ha obligat a ser indepes .. encara no té n' has adonat ? PD : la: altra eixida és renegar de ta terra, renegar de sa gent, renegar de tos avantpassats, renegar de ta mare, renegar, tot plegat, de la veritat, del bé, de la raó i del dret, dret natural, fins deixà'ns -e esfondrats econòmicament del tot i anihilats de nostra natura, idem ( com deien voler deixar Catalunya ? ) !
        • Icona del comentari de: Ray a novembre 24, 2021 | 14:11
          Ray novembre 24, 2021 | 14:11
          El teu problema es que encara creus que tens més drets que jo per haver nascut aquí. Jo no he nascut aquí ni tan sols a Espanya, visc i treballo aquí per ara. La teva cultura no és la meva. Tu defensa el que consideris amb la teva perpectiva tribal.
          • Icona del comentari de: Jopido a novembre 24, 2021 | 15:30
            Jopido novembre 24, 2021 | 15:30
            No serà la perspectiva del colon la teva? La llei del colon no pretén preservar drets, sinó els seus propis privilegis, fruit de la violència original. Dir-ne democràcia és el seu corol·lari cínic.
    • Icona del comentari de: Ricard a novembre 24, 2021 | 11:59
      Ricard novembre 24, 2021 | 11:59
      Si el gallec agafés embranzida no dubtis que farien el mateix. Si ho fan amb l'aragonès i l'asturià!
  9. Icona del comentari de: El nacionalisme català està idiotitzat a novembre 24, 2021 | 10:54
    El nacionalisme català està idiotitzat novembre 24, 2021 | 10:54
    Va ser la Generalitat qui va recórrer la sentència del TSJC davant del TS. Com que el TS no li dóna la raó, ara la Gene no vol complir i tot són escarafalls. Recórrer al TS implica acceptar el seu veredicte i no et queixis si no et dóna la raó , si no no hi vagis. Que Plataforma per la Llengua es queixi està entre els seus objectius: per això viu de les subvencions que li donen tots els organismes oficials de Catalunya; ni cas a aquests jetas que viuen del conte i que s'inventen els problemes.
  10. Icona del comentari de: Franck a novembre 24, 2021 | 11:28
    Franck novembre 24, 2021 | 11:28
    Un exemple a un pati de col.legi. Quatre castellans+ un.català= 5 castellans. Quan a un grup entra un garrulo, tot deu canvia de llengua.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 24, 2021 | 12:53
      Gonzalo novembre 24, 2021 | 12:53
      4 "castellanos"+ 1 catalán = 5 españoles.
    • Icona del comentari de: Ray a novembre 24, 2021 | 14:19
      Ray novembre 24, 2021 | 14:19
      Si el garrulo es qui dicta les normes, imagina la capacitat intel.lectual de la resta dels del grup.
  11. Icona del comentari de: Immigració: tema tabú a novembre 24, 2021 | 12:28
    Immigració: tema tabú novembre 24, 2021 | 12:28
    + 700.000 nou vinguts i segueixen venint mes per "reunificacions familiars", i naixement exponencial de fills latinos... Majoria sudamericans i marroquins. No els hi fa falta cap "llei". Els que vivim a Barcelona ho podem constatar. Visc a Nou Barris, lloc d'arribada de immigració castellanoparlant durant els 60's, encara es mantenía un bon equilibri social entre castellà i català (el famós ascensor social) fins fa una 10 anys enrera Ara ja no necessiten ascensor social per prosperar, els nouvinguts tenen ajudes, subvencions i subsidis de tot tipus, i cap obligacó a canvi. Han creat gettos latinos, s'han multiplicat els medis de comunicació on tant sols es dona contingut i imaginari "latinocèntric" i "castellanocèntric". A ells sel's enfum el Català, ells han vingut a España, i es aquest pais el que els hi ha donat de menjar i llar. I encara hi ha gent que es pregunta perque han tornat a baixar el llistó pèr passar de curs a les escoles. Aviat ja ni faltarà tenir estudis per accedir a la funció pública, que es l'unic lloc on els poden colocar. Mentresrant, els d'Esquerra pactant Netflix en català... res mes.
    • Icona del comentari de: TOM a novembre 24, 2021 | 15:35
      TOM novembre 24, 2021 | 15:35
      Tens raò, jo visc tambè a 9Barris i no puc ni passar 24h expresnant-me en català.....ja és greu això ...fins i tot al CAP de Rio de Janeiro ni s'han dinat a possar un cartell que digui Urgències...tots dos estan en castellà...es clar "pa que tol mundo lo entienda". En fi......nem sumant.
  12. Icona del comentari de: La llengua que molesta a novembre 24, 2021 | 12:34
    La llengua que molesta novembre 24, 2021 | 12:34
    És evident que la llengua que molesta al nacionalisme català és el castellà i no al inrevés. Només hi haurà “immersió lingüística” si es respecta el 25% (o més) de classes en castellà. Tot en català no és immersió, és totalitarisme nacionalista.
    • Icona del comentari de: Ricard a novembre 24, 2021 | 16:08
      Ricard novembre 24, 2021 | 16:08
      Hi ha una diferència: si el que es molesta es castellà mata sempre que cal. I el castellà considera que es pot molestar arreu. També fora de Castella. Quina diferència amb un civilitzat català, oi?
  13. Icona del comentari de: Elcatalamaiseradeells a novembre 24, 2021 | 16:02
    Elcatalamaiseradeells novembre 24, 2021 | 16:02
    Perquè el TSJC no obliga que hi hagi un 25% de mitjans de comunicació en català o que un 25% de les pel·lícules estiguin en català o això com que no interessa no es fa.
  14. Icona del comentari de: Immersió nefasta, la GRAN EQUIVOCACIÓ a novembre 24, 2021 | 17:46
    Immersió nefasta, la GRAN EQUIVOCACIÓ novembre 24, 2021 | 17:46
    El desastre de la immersió, que cal denominar genocidi oficial del català, amb tots els nois parlant sempre en latino, cal exterminar.la. Un model nefast, criminal i els politiquillos defensant.lo. Cal segregar, com a Israel, i parar la immigració salvatge i genocida. Dels 6 milions als 7,8 milions en 15 anys es UN GENOCIDI PROGRAMAT, SOM UNS CONILLETS D'INDIES PER EXTERMINAR. Els paisos civilitzats del nord no creixent per res, pel treballs dels seus fills al seu pais i sense atur.
  15. Icona del comentari de: Segur que es anticonstitucional discriminar les llengües propies del imperio espanyol a novembre 24, 2021 | 18:28
    Segur que es anticonstitucional discriminar les llengües propies del imperio espanyol novembre 24, 2021 | 18:28
    Exigeixo que si tinc que anar a Castella per treball, com que pago els meus impostos, els meus fills siguin escolaritzats amb la nostra llengua, i que per lo menys un 25 % de la educació a Castella es faci en català, o en alguna de les altres llengües, com el basc o el galleg, i que el estat espanyol, les promocioni.
  16. Icona del comentari de: ciutada del mon a novembre 24, 2021 | 18:44
    ciutada del mon novembre 24, 2021 | 18:44
    jajaja el ricard aquest com el tarat del suis i el lluny de tot, deu ser a ura al menys, o fins i tot a altre sistema estelar, viuen en un mon tribal i medieval que si castellans que si catalans que si gallec que si asturians que si aragonessos, que si andalussos, nois estem al segle 21, i el mon com deia el carl sagan al seu llibre ja al segle passat es una petita bola blava en la inmensitat del espai,imagina't altres esssers de altres sistemes estelars veient com dins del tros de terra mes petit de la bola, i dins aixo en un tros de terra peninsular al sud de tamany mitja un tros al nordest, odia i es vol segregar de la resta de trosset peninsular on porten mes de 300 anys junts jajajaj jo crec que agafan la nau i se'n van altra vegada al seu sistema estelar normal que no vulguin als humans dins la federacio galactica de planetes si els veins que comparteixen tot s'odien i se barallen vergonta caballers vergonya , encara que els 3 tarats abans esmentats ricard el suis i el lluny de tot no hagin entes res als menys pels indepres mes normals, vergonya caballers vergonya.
    • Icona del comentari de: Ricard a novembre 24, 2021 | 19:32
      Ricard novembre 24, 2021 | 19:32
      No hi ha res mes primitiu, a part de feixista, que titllar de tarat el que no pensa com tu. O és que Hitler no era d'aquest món? Patetic. Mira l'escut d'Espanya, i a veure si troba la senyera extremenya o asturiana, babau.
  17. Icona del comentari de: Narcís a novembre 24, 2021 | 19:11
    Narcís novembre 24, 2021 | 19:11
    Deixa de dir baboiades .. tothom entén i sap castellà malgrat no ho siguin .. que no pas català àdhuc sent catalans de soca-rel ( si fossis espanyol de debò series el primer en no permetre-ho ! ) ! PD : en l' endemig, fora, a ton país, ni ' bon dia ' volen escoltar .. ni el ' to català ' volen sentir .. ni el ' lloc de naixement ' a Catalunya volen veure .. ni ' cognom català ' esmentar .. patriota espanyol farsant . . . . . teniu milers de quilòmetres quadrats , què nassos foteu " violant terra aliena ' ?
  18. Icona del comentari de: BoicotAlsEspanyols a novembre 24, 2021 | 19:22
    BoicotAlsEspanyols novembre 24, 2021 | 19:22
    Els Catalans semblen un xic retardats mentals. Fa més de 300 anys que són ocupats pels Espanyols i uns 60 que foren colonitzats massivament primer per Espanyols i després per tots els tercermundistes d'Amèrica Llatina i del Marroc. Fa molts anys que les elits abandonaren la lluita per la llengua i els Catalans - minoria exceptuada - mai han lluitat per la llengua. El més sorprenent és que els Catalans els agradi parlar Espanyol i ésser Espanyol. Només quan hom és una mica endarrerit mentalment pot agradar-te ésser Espanyol, el Cul d'Europa. Gent malparlada, sense paraula, lladregots, violents i masclistes. Només cal veure llur merda de programes tv. Si jo haguera nascut Espanyol emigraria i agafaria una altra nacionalitat. Si comparem els del Sud de l'Albera amb els del Nord hi veurem els mateixos comportaments però quan comparem París amb Madrid és com comparar el caviar amb la merda. Espanya mai ha estat model per a ningú. Aleshores quin interès de parlar llur llengua de merda ?
  19. Icona del comentari de: Tip a novembre 24, 2021 | 19:44
    Tip novembre 24, 2021 | 19:44
    Ja va bé que els Espanyols finalment es carreguin la immersió lingüística en llengua catalana. Ja no era pas respectada des de feia anys i a més els mestres ixen de la facultat sense el nivell de català correcte. Fins i tot hi ha periodistes que els destinen a fer llengua catalana perquè no hi ha pas llicenciats en filologia catalana. Tot plegat reflecteix la merda que és Catalunya amb les seves miserables elits i una població catalana que fa molts anys que va dimitir majoritàriament de llurs signes d'identitat i l'únic important és la llengua. Per això els Espanyols volen esclafar-ne'n l'ús a les escoles i volen espanyolitzar TV3. Som en un moment històric i només hi ha una solució: la Revolta Lingüística i el Boicot als Espanyols.
  20. Icona del comentari de: Vamos a cambiarle al borrico la zanahoria a novembre 24, 2021 | 20:22
    Vamos a cambiarle al borrico la zanahoria novembre 24, 2021 | 20:22
    Les cambiamos "lo tenemos a tocar" por "los niños hablan español cuando no les ven"... Venga borricos!
  21. Icona del comentari de: Creo que... a novembre 24, 2021 | 20:25
    Creo que... novembre 24, 2021 | 20:25
    El encargado del "ensañamiento"..no se "ensaña" lo necesario con los niños en las aulas. ¿Qué hace un niño hablando en Castellano en los pasillos, patios, la calle y en su casa? Mas ensañamiento.. oño! ¿Donde estan los mossos?
  22. Icona del comentari de: jose luis coll a novembre 25, 2021 | 16:34
    jose luis coll novembre 25, 2021 | 16:34
    home tip no diguis mes xorrades que ja no estem fent shows, t'ho diu el teu amic coll hahahahahahahahahahahahahahahah.

Respon a Immersió nefasta, la GRAN EQUIVOCACIÓ Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa