Potser acabaríem abans si els catalans votéssim jutges i no polítics per governar el país. Al capdavall, en els darrers anys han estat els tribunals i el govern espanyol els qui han decidit quan es convoquen eleccions, qui pot ser candidat i qui no, quines idees són legítimes i quines mereixen ser reprimides. Espanya treu presidents de la Generalitat i ara també consellers, segresta la sobirania parlamentària i empresona representants elegits democràticament.

I ara la justícia espanyola ha decidit convertir, com a mínim per uns dies, el cicle electoral català en un circ que costarà molts diners i farà perdre molt de temps a un govern i una ciutadania empantanegada en una crisi sanitària i econòmica colossal. La decisió del TSJC d’imposar provisionalment les eleccions el 14F, malgrat que el Govern i tots els partits tret del PSC havien acordat l’ajornament per raons sanitàries, farà que el 29 de gener comenci la campanya electoral per ordre judicial. I abans del 8 de febrer, el TSJC decidirà si manté la data del 14F o accepta com a legítim l’ajornament al 30 de maig. Tot plegat, a petició d’un ciutadà anònim, teòricament en defensa del seu dret individual de participació electoral, però a la pràctica com a testaferro del PSC.

Forma part del dret fonamental votar en una determinada data, o simplement ho és votar amb la periodicitat exigida per legitimar democràticament el sistema? Per què el Suprem i la JEC mai no han paralitzat un procés electoral a petició d’un ciutadà i sí ho ha fet el TSJC? I en definitiva, qui pagarà la festa? El Govern i els partits destinaran molts recursos econòmics a engegar una campanya que no se sap si acabarà a les urnes o serà suspesa abruptament, per no parlar de la inseguretat i confusió que pot generar entre els ciutadans i els mateixos partits aquesta interinitat absurda.

La Generalitat hauria fet bé de demanar al TSJC en les seves al·legacions que imposés una fiança al particular que ha recorregut per cobrir aquestes despeses en cas que les eleccions finalment siguin ajornades i la campanya del 14F hagi estat un teatre dirigit per uns jutges que necessiten massa dies per prendre decisions urgents. No té sentit pagar amb diners públics un xou que només fa riure al PSC.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Sants a gener 22, 2021 | 20:44
    Sants gener 22, 2021 | 20:44
    Es que la democracia consiste en el respeto a la Ley y estos gobernantes se la pasan por el forro. Y pasa lo que pasa.
    21
    Icona de dislike al comentari de: Sants a gener 22, 2021 | 20:44 92
    Respon
    • Icona del comentari de: fat boy a gener 23, 2021 | 03:26
      fat boy gener 23, 2021 | 03:26
      Si, encara que la llei sigui la del III Reich, oi?.
      43
      Icona de dislike al comentari de: fat boy a gener 23, 2021 | 03:26 21
      Respon
      • Icona del comentari de: @'Si, encara que la llei sigui la del III Reich, oi?' a gener 23, 2021 | 10:45
        @"Si, encara que la llei sigui la del III Reich, oi?" gener 23, 2021 | 10:45
        No se aplica la ley del III Reich. Se aplica la ley electoral española, habida cuenta de que el muy soberano Parlament de la República Bananera Grocñorda (denominación anterior: Cataluña) aun no ha sido capaz de aprobar una ley electoral propia.
        25
        Icona de dislike al comentari de: @'Si, encara que la llei sigui la del III Reich, oi?' a gener 23, 2021 | 10:45 10
        Respon
        • Icona del comentari de: Tens raó, no tenim llei propia a Catalunya a gener 23, 2021 | 11:27
          Tens raó, no tenim llei propia a Catalunya gener 23, 2021 | 11:27
          Tampoc serveix de res, després ve el Tribunal Prostitucional de la monarquia bananera i tomba tot el que surti de Catalunya. ATADO Y BIEN ATADO!
        • Icona del comentari de: fat boy a gener 23, 2021 | 11:29
          fat boy gener 23, 2021 | 11:29
          El molt sobira Parlament te el dret de aprovar una llei electoral o de no aprovar-la. A mes no volem que els Principios Fundamentales del Movimiento Nacional 2.0 s'apliquin al nostre pais.
    • Icona del comentari de: Si noi, a gener 23, 2021 | 11:29
      Si noi, gener 23, 2021 | 11:29
      les lleis dels franquistes s'han de passar totes pel forro.
  2. Icona del comentari de: Els corruptgents segur que no pagan... a gener 22, 2021 | 20:58
    Els corruptgents segur que no pagan... gener 22, 2021 | 20:58
    ... són més de cobrar i estalviar raconets i missals
    76
    Icona de dislike al comentari de: Els corruptgents segur que no pagan... a gener 22, 2021 | 20:58 31
    Respon
  3. Icona del comentari de: Ramon a gener 22, 2021 | 22:16
    Ramon gener 22, 2021 | 22:16
    ERC ens ha tornat a dur al 39. La diferència és que ara desfila amb l'Espanya vencedora (o almenys hi frisa!).
    56
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 22, 2021 | 22:16 117
    Respon
    • Icona del comentari de: Ramoneta i puta a gener 23, 2021 | 07:28
      Ramoneta i puta gener 23, 2021 | 07:28
      Fill meu, coneixes ta mare però no ton pare. Has vist com t'assembles a Duran i Leida?
      58
      Icona de dislike al comentari de: Ramoneta i puta a gener 23, 2021 | 07:28 23
      Respon
  4. Icona del comentari de: ''la inseguretat i confusió que pot generar entre els ciutadans i els mateixos partits aquesta interinitat absurda.' a gener 23, 2021 | 01:57
    ""la inseguretat i confusió que pot generar entre els ciutadans i els mateixos partits aquesta interinitat absurda." gener 23, 2021 | 01:57
    Como bien sabe, Doña Gemma, los responsables de esta "interinidad absurda", de esta "confusión" y de esta "inseguridad", son los inútiles que no han logrado ponerse de acuerdo ni para fijar la fecha de las elecciones. Los mismos inútiles que iban a hacernos independientes en dieciocho meses, oh maravilla. Los mismos inutiles que se llenan la boca hablando de votos y democracia, y se van por la pata abajo cuando ven una encuesta: Los mismos inútiles que emplean el dinero publico en el show lacitero que solo hace reir a los apesebrados que usted tan dignamente representa.
    86
    Icona de dislike al comentari de: ''la inseguretat i confusió que pot generar entre els ciutadans i els mateixos partits aquesta interinitat absurda.' a gener 23, 2021 | 01:57 145
    Respon
  5. Icona del comentari de: TSSO a gener 23, 2021 | 09:56
    TSSO gener 23, 2021 | 09:56
    NO voteu per correu. La custòdia del vot és molt feble o inexistent. Correus de qui depèn? I la JEC ja sabem com les gasta.
  6. Icona del comentari de: David. a gener 23, 2021 | 11:04
    David. gener 23, 2021 | 11:04
    La Generalitat no serveix per a RES !! ERC són una colla de cagats i falsos i Juntsxcat no són gaire millors. Només xerrotejen i es queixen i fan el víctima però no fan res. Això sí ben pagats a finals de mes El panorama és patètic , i més si tenim en compte que només hi ha 3 partits polítics catalans al també inútil parlament català.
    50
    Icona de dislike al comentari de: David. a gener 23, 2021 | 11:04 34
    Respon
    • Icona del comentari de: Ramoneta i puta a gener 23, 2021 | 11:23
      Ramoneta i puta gener 23, 2021 | 11:23
      Fill meu, coneixes ta mare però no ton pare. Has vist com t'assembles a Duran i Lleida?
      • Icona del comentari de: Ricard a gener 23, 2021 | 21:42
        Ricard gener 23, 2021 | 21:42
        La bé pensada articulista diu que votant jutges acabaríem abans. El que no ens diu és que els jutges no volen ser votats perquè se'ls acabaria el muntatge. Cap país té el tema ben solucionat. En el nostre encara menys ja que són estrangers.
    • Icona del comentari de: Si noi, a gener 23, 2021 | 11:31
      Si noi, gener 23, 2021 | 11:31
      Uns altres ben pagats ho guardan en missals andorrans. Oi que volies dir-nos això?
  7. Icona del comentari de: Ramon a gener 23, 2021 | 15:17
    Ramon gener 23, 2021 | 15:17
    En David diu que Junts per Catalunya no és "gaire millor que ERC". Doncs tant Espanya com jo creiem que la diferència és força més gran. No dic que Junts per Catalunya sigui glòria. Però sí que és, no gaire, sinó força millor que ERC (tot que ser força millor que ERC tampoc no costa massa, tot sigui dit).
  8. Icona del comentari de: David. a gener 23, 2021 | 22:06
    David. gener 23, 2021 | 22:06
    Sí els 3 partits polítics catalans s'estímessin el país de veritat es deixarien estar de tonteries, avarícia i egoïsme i crearien un símil de l'SNP escocès. Tant per lluitar per la llengua, com per fer complir els pressupostos estatals, com per fites més elevades. Això no ha anat mai de dretes i esquerres , això és una nació gran contra una de petita.

Respon a @"Si, encara que la llei sigui la del III Reich, oi?" Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa