Montilla, illa

"És feina de la ciutadania d'aquest país aplicar la màxima responsabilitat política i preservar -almenys- la majoria parlamentària independentista"

Acomplint la tradició, els mitjans de comunicació de Madrid ja han començat a evidenciar els efectes d’una visible hipersalivació amb la perspectiva d’unes eleccions catalanes. Un parell d’enquestes els han reescalfat aquell suflé independentista que sempre s’està desinflant, ja sigui en la prèvia d’una manifestació o abans d’una cita amb les urnes. L’efecte Illa, diuen, portarà a Madrid el trofeu colonial d’un tripartit domesticat o, fins i tot, el somni d’una majoria espanyolista que legitimi les porres de l’1 d’octubre i la propaganda internacional de Madrid.

És feina de la ciutadania d’aquest país, per tant, aplicar la màxima responsabilitat política i preservar -almenys- la majoria parlamentària independentista. En realitat no importa quina sigui, al final, la composició partidària d’aquest bloc, sempre i quan sigui majoritari. Una abstenció diferencial dels independentistes podria ser comprensible, vist el desgavell intern d’aquest Govern, si no fos que aquest país està en una situació d’emergències superposades i no pot deixar la nació en mans, justament, dels que la volen liquidar.

Cap estratègia futura pot tenir com a punt de partida una derrota a les urnes. I menys encara un lloc amb un gran dèficit d’institucionalitat com és Catalunya. El que ha passat a la política d’aquest país entre la candidatura de Montilla i la d’Illa és una progressió, no pas un parèntesi.

Comentaris

    Ramon 21/01/2021 11:58 pm
    El canvi de format de tripartit implica necessàriament la implosió d'ERC que tant necessita Catalunya.
      Si noi, 22/01/2021 9:02 am
      i els catalans indepes necessitem que trolls hidalgos mesetarios com tu dexin de vomitar mentides.
    Ramon 22/01/2021 12:07 am
    Ara ja només falta saber si la revolta dins ERC serà abans o després de l'ensulsiada. Jo crec que després.
      J.A. Duran i Lérida 22/01/2021 9:00 am
      Segueix així fill meu!
    Ramon 22/01/2021 12:26 am
    Tot a fer punyetes, ERC. Mai no hi haurà Govern d'ERColau amb els sociates a l'ombra. Ara ja tripartit de format clàssic amb vosaltres de palananers again... o ni això. I ja em direu qui us votarà amb aquesta perspectiva. Que maco que seria que ja ara us espolséssiu els agents sociates. Però em temo que no hi haurà revolta interna fins després de l'ensulsiada.
      Si noi, 22/01/2021 8:59 am
      l'últim pacte amb PSOE i Comuns l'ha protagonitzat la Ramoneta de sempre, la fillola del Capo di Famiglia Pujol, Laura Hagrid: Regalar la Diputació de BCN a la també corrupta Nuria Marín perque no la tingues ERC que va guanyar les eleccions. Tota una demostració de "lleialtat" que demostra les prioritats dels corruptgens...
      136
      33
      Respon
    Ramon 22/01/2021 12:56 am
    La cúpula de l'ERC actual titllaria de "fascista" Montilla per promoure el doblatge del cinema en català.
      Ramon 22/01/2021 9:27 am
      GAME OVER, ERC!!!
        Si noi, 22/01/2021 10:08 am
        ja ho veiem en els comentaris i puntuacions... Et faltan arguments? Sembla mentida, sent fill de tot un prohom com Duran i Lleida... Clar que ara l'han colocat a AENA i deu estar molt enfeinat amb esmorzars de "negocis" al Palace.
    Tripartit de la MISERIA.ERC.Ferrovial.ibex35 22/01/2021 7:23 am
    El tripartit dels Nazionals erc.psoe.podemos esta firmat i confirmat pel FERROVOIAL.JUNQUERAS.IBEX35. INDULT 15 dies abans d3 votar i Junqueras president de o'AUTONOM8A VENEZOLANA, i tothom content amb el MADURI JUNQUERAS DE LA BENEF8CIENCIA CATALANA. Atur, miseria, gana i rates, les ESQUERRES DE SEMPRE, gracies Junqueras del PA SEC que ens donaras
    36
    68
    Respon
      Ramoneta i puta 22/01/2021 9:10 am
      Fill meu, cada dia t'expliques millor. Però no hi ha qui t'entengui, veus el que passa quan no s'acaba l'EGB?
    Ganxò 22/01/2021 7:53 am
    Cal posar cada Un al seu lloc. Això és fa utilitzant la maduresa que tot votant porta dins seu. I mires d'amplitud sobredimensionada. Encara que el sistema de votació , al cap de vall sigui el partit, tots, conscientment hauríem de mirar que aporta el partit ( partit d' interessos) S'ha de trobar la persona, no el xitxarel·lo de torn. S'ha de trobar el be del país, no el be dels qui el proposen.
    Un recordatori pels nostrats corruptgents Ramon el fatxa i aquest que escriu sense sentit i de cada 5 paraules 6 son insults 22/01/2021 8:44 am
    El Poc honorable Pujol va governar duran 23 anys, quan li parlavan de la independència de Catalunya sempre responia "ara no toca". El Poc honorable Miss Catalunya sempre ens deia "feu-me confiança" i ens va organitzar una costellada de 3 respostes per fer content al Cerillo, després trencà la paraula donada d'eleccions inmediates després de "la Consulta" per aconseguir la "unitat" amb xantatge, gràcies CUP per enviar-lo a la paperera de la història. El succeí un batxiller que va suspendre la DUI en segons i va fugir deixant-ho tot empantanegat. Fuigpelmón també va triar hereu (costum corruptgent que demostra en quina democràcia creuen), al pallasso Torra que només començar ja donava pistes del seu tarannà, el primer acte oficial va ser inaugurar els Jocs del Mediterrani amb el Preparao VI, al migdia va trencar per tv amb la corona i per la nit seia cufoi al costat del Borbó, va seguir fent el ridícul amb les pancartes per acabar obeint, el soci forçat amb xantatges va aconseguir una taula per parlar de TOT amb Madrit i el pallasso va tenir un atac de banyes per no ser ell el que ho va aconseguir, des del primer moment va fer tot el possible per rebentar-la cosa que a Madrit ja els anava bé, seguia presionan als socis perquè desobeissin quan ell mai arribava al final i com els socis ja estavan escaldats del personatge va decidir finiquitar la legislatura, Fuigpelmón veia que les enquestes no els eren favorables i el va renyar, el pallasso obedient mai va convocar-les, preferia el 'martiri', que Madrit el cessés i tornar a deixar-ho tot encara més empantanegat amb la pandèmia. Encara hi ha algú amb cervell propi, no adoctrinat, que cregui que els corruptes que van pujar al carro indepe quan van queda amb el cul a l'aire per molts cassos de corrupció vulgui la independència de Catalunya?
    276
    154
    Respon
      ERC LOAPA MARAGALL, per espanyolitzar CATALUNYA 22/01/2021 9:40 am
      Tu ercista matavelles ets un junqueras vulgar, mediocre i que nomes va servir per fer reverencies al Marchena, com bon espanyol.Erc depenristes d'españauna, nomes us voten porciolitics Maragalls del GAL, quinqui de Filesa, feixista de la Loapa i LLEPACULS DE LACOLAU. Votar erc es VOMITIU, LLEPACIOS I MATAR VELLES, endavant junquer.ILLA DEL RIO
      13
      47
      Respon
      Al noi sardineta d'ERC.ESPAÑA.UNA 22/01/2021 9:46 am
      Sermonet del sardineta pudenta d'ERC.ESPAÑA. Noi, treute els dodotis, B9BO ARAGONES . QUIN ROTLLO ens has cardat, rufianito del pito. Fas pudor de putrefacte maragall de porcioles
      34
      72
      Respon
    Narcís 22/01/2021 9:26 am
    No es preocupi l'autor .. tot allò fet contra catalans , tot allò fet contra Catalunya mai per mai ningú ho podrà oblidar ( i menys quan encara prepotentment i covarda continuen així! ) ! PD : cap persona de bé pot donar vots a qui ens hi té odi a mort que no pas a nostre territori i a nostres guanys ..diners !
    47
    14
    Respon
    El ibex junqueras, el Ferrovial Aragoneset 22/01/2021 9:36 am
    Erc amb l'efecte ILLA , tornara a optar a la vicepresidencia del TRIPARTIT DELS NASIOJNWÑLS amb el BOBO ARAGONES , conegut com el #si noi# o #puta ramoneta# nivell junqueras, o sigui zero patatero, i sotanero Mayor del Reino de España, su querida. ERC secta d'analfabets espanyols que el GRAN ICETA els fa ballar com vol
    21
    57
    Respon
      Ramon 22/01/2021 10:04 am
      No estic d'acord amb això que els d'ERC siguin "analfabets espanyols". Espanyols, tret del Yoyas, no en són pas. Espanyolistes, sí. Però no espanyols.
      21
      48
      Respon
        un lector 22/01/2021 10:16 am
        Avui t'has pres un cigaló doble per esmorzar?
    TRIPARTIT DELS FERROVIALS..155 22/01/2021 9:43 am
    Junqueras,iceta,colau son el mateix: ESPAÑA
    74
    124
    Respon
    Ramon 22/01/2021 9:47 am
    Marta Rovira, 3, 2, 1... GO! PER CATALUNYA!!!
      Ramoneta i puta 22/01/2021 10:11 am
      Laura Hagrid Borràs 3, 2, 1 .... a presó! Per CORRUPTE!!!
        Ramon 22/01/2021 10:26 am
        Cada cop tinc més dubtes que ERC existeixi de veres com quelcom separat de la màfia sociata.
        23
        48
        Respon
    Ramon 22/01/2021 9:55 am
    Gràcies a què Pasqual Maragall era un bluff (Clos va millorar-ne resultats electorals a l'Ajuntament!), el primer tripartit van haver de fer-lo des de la derrota i per això ERC anava fument aquells esgarips i rots de calçotada de cara a la galeria. En el segon tripartit pitjor encara: van posar-los un morrió. Però ara els sociates ja no els volen ni de palanganers silents.
    Ramon 22/01/2021 10:46 am
    La mateixa manipulació, la mateixa falsedat i sobretot la mateixa intenció que el 2017... només canviant Colono's per la sucursal del PSOE. El pla és pintar un escenari que se'l treuen de l'aixella, d'un frec a frec entre la màfia sociata i la màfia calabresa situant, també com el 2017, el primer partit dels catalans a una distància sideral. Tot igual. Tot igual, però... és clar, per la màfia calabresa no és igual que el primer sigui la sucursal del PSOE o el circumstancial off-shot sociata dit Colono's. I d'aquí ve el ball de bastons entre ells.
    38
    77
    Respon
    Ramon 22/01/2021 10:55 am
    ERC repetirà el tercer lloc del 2017... però només perquè Colono's i la Comuna Pudent baixen en picat. Colono's desapareixerà en menys d'un any. I els comunistes simplement es tornaran a reinventar. Ara potser ja tot serà LGTBI+.
    Ramon 22/01/2021 11:12 am
    Hi havia instruccions sociates tan denigrants per l'autoestima no només periodística sinó ja simplement humana, que el Joan Barril ja li cedia el micròfon al comissari Sopena perquè aquest no coneix d'escrúpols. Atenció a la parella de fet que a Catalunya Ràdio ha escenificat empassar-se i partir de les "dades" del CIS: Sol i Bolaño. Directament la claveguera.
    77
    97
    Respon
    Doctor Strangelove 22/01/2021 11:32 am
    En argot "futbolero": Illa maravilla"! Quina pallissa els hi fotrem als del 3%, puntada al cul i al carrer! Doc.
      Ramon 22/01/2021 12:13 pm
      Abans d'ahir milers i milers de catalans vam gaudir amb les reaccions d'En Roncero. La propera nit electoral en serem molts més encara, que tornarem a gaudir amb les cares llargues del tripartit.
      22
      42
      Respon
        Tant d'hora i ja vas fumat Ramonet? 22/01/2021 1:53 pm
        Així et permet visualitzar els teus somnis més humits... però hauràs d'acabar fen-te una palla com sempre. Hahahahahahaaaa!!!!!
        Quina "maravilla"! 22/01/2021 4:00 pm
        Es veu que alguns els "maravilla" que l'Illa sigui el pitjor ministre de Sanitat de tot el món, com ho demostren les dades. Si alguns s'han vingut amunt pensant en la possibilitat que el PSC quedi primer a les eleccions, no ho farà per aquesta gestió, evidentment, sinó perquè, en tot cas, recollirà el vot espanyolista i per això tindran tota l'ajuda dels poders. Això ja va passar el 2017 amb C's, per tant, tampoc té massa mèrit. Una altra cosa és que sumin i altres es deixin sumar. A més, la culpa de que passi això la té la desunió dels partits independentistes, que no tenen perdó de Déu.
    Es el amor, según abrasa, brasa; es nieve a veces puro hielo, hielo; es a quien yo pedir consuelo suelo, y saco poco de su escasa casa. 22/01/2021 11:42 am
    Si s'ho hagués treballat una mica més, Sr. Cot, li hauria sortit un vers "quevedesco".
    Ramon 22/01/2021 11:54 am
    El canvi de plans dels sociates consisteix a aspirar ells ja directament a la presidència, amb tot el que això pot implicar de cara a pactes de govern ulteriors (i per això l'estat d'histèria dels sabatots republicans). Però òbviament els altres dos objectius de la màfia sociata: 1. Que no hi hagi cap mena de majoria absoluta independentista. i sobretot, 2. Que ERC quedi per davant de Junts per Catalunya, es mantenen. Només amb què evitem això últim ja els tornem a fúmer els plans enlaire.
    52
    76
    Respon
    Khosrau 22/01/2021 12:24 pm
    Majoria independentista per a fer què? I no sé si qualificar a ERC d'independentista té sentit. Autonomista sí. Regionalista també. Independentista... no està demostrat. Tampoc em refio del partir de Puigdemont que va MALBARATAR la declaració d'independència del 2017. Es pot guanyar o perdre, però ell va decidir no jugar, i tot i que lamento el seu exili injust això no li perdono. Així que anar a votar-los només "perquè no guanyin els altres" no m'engresca gens. Els espanyols ja manen: sentències judicial injustes que s'acaten, immersió lingüística liquidada, poder polític inexistent, Generalitat i Parlament condicionats per les decisions de qualsevol secretari o lletrat o bidell espanyolista, etc, etc. Que rebenti tot.
    73
    73
    Respon
      Si noi, portes les uleres brutes? 22/01/2021 1:46 pm
      Els últims 10 anys han portat el timó els processistes corruptgents, hem donat moltes voltes a Ítaca però no han tingut pebrots per entrar a port quan va sortir l'oportunitat, l'1-O. Un poc honorable va suspendre en segons la DUI i va fugir...
      38
      23
      Respon
      tens tota la raó 22/01/2021 6:39 pm
      en 10 anys manant han avançat un munt, segur que si guanyan els corruptgents tornan a fer la DUI, la suspenen en segons, i fugen. Gat escaldat...
    GROC 22/01/2021 12:25 pm
    Politolec i intelectual Ramon Avui ja t'han vist el fantasma que ets Tens molts negatius .Lo que tu ets
    28
    13
    Respon
      Ramon 22/01/2021 1:06 pm
      Sí, i com sempre, van de 13 en 13. Suposo que a la seu de la màfia calabresa hi deu haver tretze terminals.
      25
      24
      Respon
    La Matança de Sant Valentí (14-F-1929) 22/01/2021 12:26 pm
    14-F, dia molt simbòlic per a unes eleccions catalanes sapiguent com funcionen les coses a Catalunya. Les màfies locals que es barallen pel poder (qualsevol partit polític amb possibilitats i els seus clients, amiguets, esbirros i sicaris) se la juguen davant les metralletes dels electors. Que guanyi el millor.
    Luisnomeacuerdo 22/01/2021 12:55 pm
    La mayor faena de tu país, España, es salvar a la comunidad Autónoma de Cataluña de fascistas independentistas, que son violentos por definición, como se pudo ver en el día de la infamia, y tener en cuenta que no volverá a pasar. I olvido ni perdón a los grocñordos golpistas. El lovox está al acecho.
      Emprenyada amb tant d'odi 22/01/2021 1:31 pm
      El laberint del 14-F enverina la batalla entre ERC i el PSC La judicialització de les eleccions curtcircuita la via negociada al conflicte entre Catalunya i l'Estat
      18
      39
      Respon
      Pep 22/01/2021 1:54 pm
      Opérate el cerebro, no creo que puedas quedar peor.
      19
      13
      Respon
    Ramon 22/01/2021 1:16 pm
    A sota algú afirma que els d'ERC són "analfabets espanyols". Jo hi discrepo. Espanyols, tret del Yoyas, no en són pas. Espanyolistes, sí. Però no espanyols.
    31
    56
    Respon
    Ramon 22/01/2021 2:52 pm
    La deriva d'ERC és tal, que tu dius els que la pròpia ERC deia poc temps abans el Yoyas et piula "Fascista!".
    27
    62
    Respon
      Ramoneta i puta 22/01/2021 3:38 pm
      Fill meu, coneixes ta mare però no ton pare. Has vist com t'assembles a Duran i Lleida?
        Mejor puta que de ERC ESPAÑA.PUTA 22/01/2021 4:47 pm
        Mejor ser puta que un junqueras limpia culo del iceta, de sanchez y de colau. ERC CON PEINETA NAZIONAL DE ESPAÑA, que guapas estan las señoras, son furcias, pero catolicas alcolicas de vino misae
        21
        41
        Respon
        Artur 22/01/2021 7:37 pm
        Escolta tió merda sociata, pudent o traïdor d'ERE. Canvia el disc. Se't veu el llautó, desgraciat
        fat boy 23/01/2021 2:09 am
        ...diu el que s'assemba a l'Espadaler.
    Quina "maravilla"! 22/01/2021 4:11 pm
    Es veu que alguns els "maravilla" que l'Illa sigui el pitjor ministre de Sanitat de tot el món, com ho demostren les dades. Si alguns s'han vingut amunt pensant en la possibilitat que el PSC quedi primer a les eleccions, no ho farà per aquesta gestió, evidentment, sinó perquè, en tot cas, recollirà el vot espanyolista i per això tindran tota l'ajuda dels poders. Això ja va passar el 2017 amb C's, per tant, tampoc té massa mèrit. Una altra cosa és que sumin i altres es deixin sumar. A més, la culpa de que passi això la té la desunió dels partits independentistes, que no tenen perdó de Déu.
    Ramon 22/01/2021 4:38 pm
    La histèria dels sabatots d'ERC els delata tant o més que aquelles cares llargues la nit del 9N (Anyone for coffee?). Si el seu pla no hagués set trair per enèsima vegada Catalunya, què els hauria d'importar com es repartís el vot sucursalista? Prou que estava clar des d'aquell sopar a Can Roures que llur guió era Govern d'ERColau amb els sociates a l'ombra. Simplement, ara han quedat en evidència més clamorosa encara. Aquell pla, si els sociates queden per davant d'ERC, ja no és possible i l'única sortida és un tripartit de format clàssic... o amb un rol d'ERC més humiliant encara. D'aquí ve la histèria. Una histèria, ho repeteixo, que no tindria explicació possible si el pla d'ERC no hagués set traïdor.
    36
    63
    Respon
      Ramoneta i puta 22/01/2021 6:31 pm
      Fill meu, coneixes ta mare però no ton pare. Has vist com t'assembles a Duran i Lleida?
    Ramon 22/01/2021 4:47 pm
    Ni que el vot sucursalista el recuperés tot el PSC, ni que la màfia sociata s'enfilés als 50 escons, hauria d'importar gaire si continuava havent-hi majoria absoluta independentista. La histèria d'ERC només s'entén, només es pot comprendre, si el seu pla era sumar amb els pudents i comptant amb un suport sociata exterior (fórmula que aquí els permetria no dir-ne "tripartit" i a Espanya desgastaria menys el PSOE). La histèria dels sabatots d'ERC ens està dient a crits que només haurien sumat amb Junts per Catalunya si tornaven a rebre l'hòstia del 2017, a contracor, si no hi havia suma alternativa, si no hi havia més remei.
    37
    62
    Respon
    Gali Boadella Montserrat 22/01/2021 5:45 pm
    Ho veig de lluny, pero potser aixó ajuda. Crec que ERC ha sigut una crossa del PSOE, ja sigui perque ho han volgut aixi o perque no veuen mes enllá del seu nas. Amb Marta Rovira a Suissa i en Junqueres ostatge (voluntari) del regim espanyol, es una irresponsabilitat deixar Catalunya a les seves mans. El PSC es un partit del 155, no hi res mes a dir.
    30
    54
    Respon
      Si noi, 22/01/2021 6:34 pm
      Millor deixar-ho en mans dels corruptes i processistes, en 10 anys hem avançat molt...
      37
      11
      Respon
    Ramon 22/01/2021 6:27 pm
    Marta Rovira es debat entre la fidelitat a Catalunya i el que entén com fidelitat personal a la persona que en fou secretària.
    16
    41
    Respon
    fat boy 22/01/2021 6:37 pm
    Hi ha altres alternatives que votar els nazis o els petainistes i l'abstencio. Un parell al menys.
      Ramon 22/01/2021 6:43 pm
      No hi ha alternativa a votar Junts per Catalunya. Potser n'hi hauria hagut en cas d'haver-se unit les opcions que intueixo que insinues. Però anant cadascuna pel seu compte no n'hi haurà cap que arribi ni a l'1% i l'únic que faran serà afavorir Espanya en llur objectiu que ERC quedi per davant de l'únic vot que temen i combaten.
        fat boy 23/01/2021 2:05 am
        Pero tu que esperes que facin de bo tota aquesta colla de cagats?. Deia el benhaurat Lenin que de vegades cal fer una passa enrera per poder fer-ne dues endavant despres. Doncs be, ara som en aquest moment.
    ILLA EL NOU MARAGALL D'ESPAÑA UNA, GRANDE Y D'ESQUERRA 22/01/2021 6:40 pm
    Montilla un independetista com junqueras, carallot.rovira i el bobo Aragones. ERC sempre amb el GAL, LOAPA, FILESA, 155, MARAGALL, PORCIOLES, etc, esquerres de Franco
      Ramoneta i puta 22/01/2021 8:39 pm
      Fill meu, coneixes ta mare però no ton pare. Has vist com t'assembles a Duran i Lleida?
      Ai que'm pixooooo 22/01/2021 8:48 pm
      Fixeu-vos en els Nom, Comentari i hora de publicació. Veureu les vomitades de Ramon el fatxa i altres nicks que fa servir seguits. És un becari corruptgent? És Tácito? És un socialiste fent de troll? Potser VOX? L'Alberto Rivera?
    Ramon 22/01/2021 6:46 pm
    Un comentari anterior afirma que els d'ERC són "analfabets espanyols". Jo hi discrepo. Espanyols, tret del Yoyas, no en són pas. Espanyolistes, sí. Però no espanyols.

Respon a TRIPARTIT DELS FERROVIALS..155 Cancel·la les respostes