Hi ha moltes maneres de fer hostil una ciutat. Una d’elles és dificultar-ne l’accés i convertir en un infern la mobilitat interna per als forans. Certament, Barcelona necessita reduir dràsticament el trànsit rodat, per la salut dels ciutadans i per la del planeta. Però el camí que ha pres Barcelona amb les Superilles té un efecte molt pervers per als no barcelonins que no tinguin la fortuna de disposar de metro o tren relativament a prop de casa, o que tinguin la feina, el metge o qualsevol altre servei en un punt de la ciutat sense connexió digna.  

I és que la Superilla és una fórmula per endreçar la mobilitat eficaç, però té com a condició necessària per al seu èxit que la ciutat estigui preparada per rebre per altres mitjans el gruix de població que hi fa vida diàriament, i sense el qual la capital de Catalunya no tindria la potència econòmica que té ni seria un pol d’atracció internacional. És evident que Barcelona ha començat la casa pel terrat. Els pàrquings dissuasius són testimonials (4) i el transport públic per enllaçar amb altres ciutats metropolitanes és en alguns casos deficient, poc puntual o massa farragós per dependre’n cada dia.

En aquest escenari, la Superilla és una bona notícia per al veí de l’Eixample, del Poblenou o d’allà on s’implanti, hagi votat o no el partit d’Ada Colau, perquè podrà passejar per un entorn certament més relaxat i s’evitarà el gruix de contaminació acústica i ambiental a sota casa. Una bona notícia per a un potencial elector de Barcelona, però no pas per als forans que no dormen a la ciutat però que hi han d’entrar i sortir per força regularment.

Naturalment, els governants de Barcelona han de governar per al benestar dels barcelonins, però també tenint en compte que és la capital del país, encara que algú de Mataró o de Terrassa no els pugui votar.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a novembre 22, 2022 | 21:44
    Ricard novembre 22, 2022 | 21:44
    El Vendrell gestiona la cosa pública només per als seus votants, deixant als estiuejants marginats per molt que paguin els mateixos o més impostos que els demés. Això de la superilles és més antic que el anar a peu.
  2. Icona del comentari de: fat boy a novembre 22, 2022 | 21:45
    fat boy novembre 22, 2022 | 21:45
    Sera una bona noticia a menys que siguin vells o malalts. O hagin de fer una mudança.
  3. Icona del comentari de: LGTI RACISME C.CONSELL DE CENT a novembre 23, 2022 | 05:52
    LGTI RACISME C.CONSELL DE CENT novembre 23, 2022 | 05:52
    El GRAN CARRER CONSELL DE CENT, avui estripat, destruit, enfonsat perla Colau i els seus LGTI. RacismeColau, creant unaILLA RACISTA I EXCLUSIVA pels seus LGTI POWER. BARCELONA zonificada, dividida amb l'apartheid LGTI.COLAU I EL PSC permeten el racisme
    • Icona del comentari de: Colau racisme LTGI a novembre 23, 2022 | 16:49
      Colau racisme LTGI novembre 23, 2022 | 16:49
      Es legal l'apropiacio d'un carrer per un grup racista com els LTGI. AQUEST NOMES LOCALS, BARS, EXCLUSIUS PER ELLS. I ARA UN CARRER. FORA RACISME LTGI
  4. Icona del comentari de: Angelblau a novembre 23, 2022 | 08:09
    Angelblau novembre 23, 2022 | 08:09
    La Colau es un FRAU
  5. Icona del comentari de: Vilatà gironí. a novembre 23, 2022 | 09:24
    Vilatà gironí. novembre 23, 2022 | 09:24
    Fa uns anys hi tenia familia, ara no n'hi tinc, així que m' es ben igual. Ja us ho fareu, barcelonins.
  6. Icona del comentari de: TSSO a novembre 23, 2022 | 09:46
    TSSO novembre 23, 2022 | 09:46
    Les superilles són una trampa. Perquè no miren els nivells de contaminació al perímetre i les fan públiques? Ahaha...
  7. Icona del comentari de: Roger de Sarria a novembre 23, 2022 | 10:08
    Roger de Sarria novembre 23, 2022 | 10:08
    Aixo de fotre fkora o reduir la contaminacio dels cotxes te una explixacio logica. Cal fer un forat per la contaminacio dels vaixells que va per llarg
  8. Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a novembre 23, 2022 | 10:53
    Pere Llimonera i Citronell novembre 23, 2022 | 10:53
    ... MaL vamos, y N0 por las "Superillas", que en muchos aspectos son elementos urbanísticos y sociales muy positivos, aunque también pueden tener aspectos negativos, como la exclusión en ellas o de ciertas áreas alrededor de aquellos ciudadanos que N0 pertenezcan a ciertos grupos sociales, Tribus Urbanas, grupos políticos o politizados, grupos étnicos, etc. Mientras N0 existan plenas garantías de que todos pueden participar de las "Superillas" en todo momento, sin exclusión alguna, habrá también un cierto problema ahí... Por otra parte, SeGUiMos con las flipadas, las FRiKaDas y no se si con la ingesta de alucinógenos... Barcelona, con "Superillas" o N0, N0 es ninguna Capital de ningún país inexistente; en todo caso capital regional autonómica, y Capital, de rebote y por causa de los adoctrinadores de la Secta secesionista independenciera y de las Victimas de la abducción, de frikis, 'penjats' y 'flipats' de todo genero, que creen en Unicornios, Narnias, Anunnakis, Reptilianos y toda clase de fantasías y ficciones ultra-dimensionales... Vamos a los hechos y a las cosas de verdad; a arreglar el urbanismo de las ciudades, con "Superillas" cuando y donde sea interesante, sin sobredimensionarlas, y dejad a la antigua Barcino fuera de las manos de falsos profetas, predicadores y Charlatanes... Apa, Siau!
  9. Icona del comentari de: Miquel a novembre 23, 2022 | 11:29
    Miquel novembre 23, 2022 | 11:29
    ... BCN ha començat la casa PER LA TEULADA (no pas "pel terrat"). Deu ser una traducció del castellà "tejado".
  10. Icona del comentari de: Lluís a novembre 23, 2022 | 16:52
    Lluís novembre 23, 2022 | 16:52
    La massificació turística al centre de Barcelona i altres punts i la immigració dirigida cap a Barcelona i Catalunya en general, són el que està ofegant la ciutat i diluint el país sencer. No sé com es fa sense conflictes, però el que ha de passar, sí o sí, és el DECREIXEMENT continuat i exahustiu de tot plegat. És del tot insostenible la massa (in)humana que absorbeix Barcelona dia rere dia, i l'economia no s'ho val. Impostos exagerats, contaminació acústica i de l'aire que es respira, i serveis saturats i insuficients. Molts barcelonins desitgem anar a viure a una altra banda i d'aquesta manera el català és residual a molts barris i municipis de rodalies.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa