Els indults no faran l’efecte que espera Madrid

"Els defensors dels indults com a gran decisió d'estadista els avaluen mirant-se únicament el taulell espanyol i ignoren el català"

Els presos polítics han de deixar de ser presos. Ara mateix. De fet, ja anem més de tres anys i mig tard. Si finalment el govern de Pedro Sánchez els indulta i aquests indults són la via mès ràpida perquè surtin de Lledoners, Puig de les Basses i Wad-Ras, endavant. Una altra cosa és la utilització política que pretén fer-ne l’executiu espanyol. És normal i legítim -acceptem pop com a animal de companyia– que ho intenti. Però l’independentisme no s’ho empassarà.

La gran campanya mediàtica a favor dels indults, massiva i asfixiant, desplegada aquesta setmana pels mitjans que treballen amb la perspectiva espanyola indica que la decisió està presa. El tema que ha defugit Sánchez des que va arribar a la Moncloa –al preu de deixar Miquel Iceta a la intempèrie– s’ha convertit ara en la seva gran aposta en el taulell de la política espanyola. Guanyarà o perdrà, però ja ha fet el primer moviment i té tots els peons embogits intentant ajudar-lo. Només que no han entès res. Els defensors dels indults com a gran decisió d’estadista els avaluen mirant-se únicament el taulell espanyol i ignoren el català.

És altament improbable que la concessió d’aquesta mesura de gràcia, que a més a més volen que sigui condicionada, provoqui a Catalunya l’efecte que esperen des de Madrid. L’independentisme denuncia el que considera injustícies i atacs, denuncia la repressió, però el seu objectiu no és alleujar-la una mica, que és l’única cosa que poden fer els indults. Tampoc és el seu objectiu un referèndum acordat, tot i que l’acceptaria com a mecanisme democràtic, cosa que no fa l’unionisme espanyol. A diferència dels votants del PSOE i del PSC, que no volen el socialisme, l’objectiu dels independentistes és la independència. I no ho deixaran córrer, encara que els costi posar-se d’acord en el camí.

Comentaris

    En altres paraules, Barroso 31/05/2021 4:09 pm
    El que estàs dient és que el Govern Central es fiqui els indults pel cul ja que, amb indult o sense indult, "l’objectiu dels independentistes és la independència". És clar que això val per a tot, de manera que li estàs donant carta blanca a l'Estat perquè faci el que li doni la gana, ja que faci el que faci, l'independentisme seguirà comportant-se com deia la cançó d'Alaska i Dinarama "A quién le importa": "A quien le importa lo que yo haga? / A quien le importa lo que yo diga? / Yo soy asi, y asi seguiré, nunca cambiaré".
    Yoli 31/05/2021 3:59 pm
    Amnistia i es pensen que concedeixen quelcom.
    Doctor Strangelove 31/05/2021 3:16 pm
    Com deia el rapsoda d'en Valdano: el saber no es acumulativo. Això es nota en els comentaris dels indepres, ostia np m arribeu ni a la meva primera neurona. Doc.
      Doctor Strangefilfilips 31/05/2021 4:52 pm
      Pobre desgraciat, a mes d’ecspanyordo es merengue...
      uno que vive en Tabarnia 31/05/2021 3:31 pm
      sembla que el mister que tu dius de rapsoda res, mes haviat venedor de matalassos del rastro de Madriz, le teva cuntura que presumeixes et confon molt subint i deixa veura el llauto que gastes, ets un pobre home que no te arguments, solsament sumissio, i si estas tan fart com dius, dons ADEU I BON VENT
    Narcís 31/05/2021 12:48 pm
    Un estat que només el tenim per fotre' ns els rendiments/ diners i travà' ns -e nostres lleis i, per si no fos prou, llançà' ns - e improperis .. falsedats .. infàmies .. difamacions .. injúries .. calúmnies .. i insults de tota mena . . . . . àdhuc empresonà' ns - e i, si poguessin, afusellà' ns-e .. com pensar que aquest acudit ( òbviament, no pas per les víctimes ) d' indults, damunt, 4 anys després, pot facilitar res ? PD : simple xantatge d' allò més barat .. però si els voldrien tenir de per vida a la presó així afusellats en vida .. per catalans !
    152
    49
    Respon
      Psiquiatre del Narcís 31/05/2021 2:24 pm
      Recorda pendre la pastilleta de bon matí, abans d'escriure els teu vòmits incoherents.
      37
      15
      Respon
    Si 31/05/2021 11:44 am
    Les cúpules dels partits estan atrapades i hi manen els claudicants. No els hem de fer cas.
    12
    33
    Respon
    Que es podreixin a la presó. 31/05/2021 11:19 am
    Me la pela si els indulten o no. Es van entregar a l'enemic i volen influir des de la presó, per matar l'independentisme, a canvi de ves a saber què. Aquest 11s no serà festiu. Vos assanyalarem amb el dit, porcs traïdors.
    108
    214
    Respon
      Jo no ho veig així 31/05/2021 4:38 pm
      Els presos polítics han de sortir de presó, per defensar les seves idees amb coherència, i valentia. Altra cosa és el sonat batxiller, que va suspendre la dui en segons i va fugir, que no deixa d'emprenyar sense complir res del que diu, sembla un malat com Napoleó, un ego que no se l'acaba, només viu del cuento i els quatre sonats que'l respalleu.
      108
      46
      Respon
    Independentista 31/05/2021 7:33 am
    Els votants independenistes volem la independència; els votats seudoindependentistes no.
      Encara més independentista, i de tota la vida 31/05/2021 1:54 pm
      Tens raó, també tenim els conversos que han manat els últims 10 anys, que han demostrat ser processistes cap enlloc i mentiders. La cirereta va ser el poc honorable batxiller que va suspendre la DUI en 8 segons i va fugir, va destroçar les simpaties i complicitats que teniem a molts països democràtics!
      128
      54
      Respon
        Odil.le 31/05/2021 2:04 pm
        es veritat no n'hi ha com que téngan un president 'independentista de tota la vida' amb llagrimetes fàcils, sermons ploraniques inacables i sobre tot no que ells i el seu equip no va preparar les estructures d'estat que tenia encomadades i que s'ho varen callarr. Un partit que segueix les instruccions del carceller fil per randa per treure al patriarca amb estudis de cura a roma a fi que encara que Catalunya hagi d'esperar dos cents anys anys més examplant la base (amb no se sap qui) manin els xicots del cura i a ell, sobre totm el treguin fora de l'injusta garjola que ell amb la seva savia intuició es va ficar solet pensat que sortitria en dos dies a crits de 'president! president!!. Si vols figurar com a independentista de tota la vida i sobretot seguir dins d'espanya ja saps a qui has de seguir votant,
        21
        54
        Respon
    Vendetta 30/05/2021 11:42 pm
    Farem un urkinaona gegant u cremarem tot Catalunya catalana 33
    35
    49
    Respon
      JordiT 31/05/2021 10:30 am
      Si tu mai has estat a Urquinaona, pallasso!
      53
      30
      Respon
        Vendetta 31/05/2021 10:47 am
        Gorje la t es de tolay no? o de tontet ejpanyol...?
        15
        29
        Respon
        Vendetta 31/05/2021 10:44 am
        Cacanyol ploras? CATALUNYA CATALANA 33
      Mauro 31/05/2021 9:31 am
      L avi no s ha pres la medicació
    Vejam 30/05/2021 10:52 pm
    Que ningú s'enganyi, que el PSOE-Podemos tiri endavant els indults és per tres raons: - La política exterior de la CE és cada dia més difícil. D'Europa arriben pressions cada cop més grans vers l'excarceració (els altres 3000 represaliats ja s'ho faran) - Es volen anticipar a les patacades judicials d'Europa - Fent veure que els anterios punts no existeixen, volen desactivar als sobiranistes més porucs amb aquesta "generosa gràcia " en contra adhuc de part del PSOE. "Mireu com ens arrisquem, desagraïts ", tot callant que la Merkel els obliga. La resposta del sobiranisme ha de ser clara amb accions potents post-indults
    JordiP 30/05/2021 10:45 pm
    Tens raó, Silvia. A Madrit no s'en assabenten de res. Sembla que no tinguin assessors catalans o que no tinguin assessors que raonin una mica. O que no tinguin assessors. Porten des de 1412 cremats amb els catalans perquè no traguem com els aragonesos, els valencians i els balears. Encara que alguns siguin més tous, el fet és que el que és un vaso o un plato a Madrit no necessariament és vaso o un plato a Catalunya. Ni ens agrada com Madrit es gasta els diners que ens afanen, ni ens agrada com reparteixen els diners dels PPGGE, ni ens agrada com els funcionaris colonials menyspreuen la nostra llengua, ni ens agrada com els seus fiscals i jutges matxaquen el nostres líders. És clar, no coneixen el nostre jurament de fidelitat al rei (ara imposat sense cap mena de condició): "¡Señor! Nos, que somos tanto como vos pero juntos más que vos, os hacemos principal entre los iguales, con tal que guardéis nuestros Fueros y Libertades, Y si no, no!".
    Luisnomeacuerdo 30/05/2021 10:20 pm
    Chati no habrá indapandansia y lo sabéis. Ale a berrear un rato a la via del anuncio del butireferemdum borreguetes.
      Como te repites... 31/05/2021 12:12 pm
      ... y como hueles 💩🤦🏻
      fat boy 31/05/2021 10:49 am
      Hands off Gibraltar, Diego!.
      Si noi, 31/05/2021 9:19 am
      per a tu la terra és plana, oi?
    Doctor Strangelove 30/05/2021 9:23 pm
    A veure, cara cul, l'objectiu dels independentistes i carregar-se Catalunya i fer la vida impossible als que ho donem tot per aquest país! N'estic fins als ous de vosaltres i les vostres dèries, dediqueu-vos a viure de les subvencions o els subsidis que us paguem els que treballem i deixeu-nos en pau d'una vegada per totes! Doc.
    11
    28
    Respon
      pel doctor que no passa de tècnic 31/05/2021 2:02 pm
      Els subsidis no ens caldrian si Madriz no ens fes la vida impossible i no confisqués els nostros impostos. Tu de treballar poc, et passas el dia vomitant aquí, potser estas a sou de les clavagueres de la monarquia bananera de ehpaÑistán?
        uno que vive en Tabarnia 31/05/2021 3:28 pm
        tecnic? sembla que el sobrevalores
      Fart de pallassos 31/05/2021 11:51 am
      Dons sàpigues q de tu no volem RES i ningú t'ho ha demanat . Ò t'adaptes ò t'exilies, per tu farà
        Mauro 31/05/2021 12:18 pm
        En tot cas els exiliats estan de la teva banda, nosatres tenim de la nostra quelcom més que dèries.
      Tu que collons has de donar tot per res! 31/05/2021 9:02 am
      Tu ets un pallasso, talòs, tros de soca amb l’EGB aprovada pels pels. Fil filips dels collons! Doctor en física i matemàtiques? UNA PUTA MERDA ESPANYORDA!!! Ves a la puta ecspanya a que et mantinguin allà, ruc!
      Vendetta 30/05/2021 11:40 pm
      Ploras colon?. Marxa ara encara pots dema fas tard CATALUNYA CATALANA 33
        expat 31/05/2021 12:19 pm
        Ens faràs fora tu i els teus lamentables del CA CA??
      JordiP 30/05/2021 10:30 pm
      Dubto que hagis donat pel país més que jo, per exemple, o la meva dona.
        Doctor Strangelove 31/05/2021 6:52 am
        Els catalans fem no donem, tros d'analfabet. Jo ho faig tot pel meu país, tu en canvi només dones pel cul, talòs! Doc.
          A mes de ruc, desmemoriat... 31/05/2021 9:06 am
          Tu no fas una merda per ningú, ni per tu mateix. Deies mes amunt que “ho donem tot per aquest país”... Només dones fàstic i pena! Estem rodejats d’imperfectes...
            Doctor Strangelove 31/05/2021 11:03 am
            No entens res de res del meu humor, però res de res. I es diu fas fàstic i pena, tros de garrulo. Segur que no ets ni català, talòs! Doc.
            8
            13
    Ricard 30/05/2021 8:58 pm
    Cal repetir i repetir que l'única unilateralitat es castellana. Els catalans els hem fet fins a 1 proposta de pacte fiscal i tres de consulta popular, i totes han estat rebutjades unilateralment per ells, totes.
      Mauro 31/05/2021 12:22 pm
      L'estat Espanyol fa cada dia una proposta de que no doneu pel sac i colaboreu i no veig que en feu gaire cas.

Nou comentari