El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
El PSOE guanya abans de seure
  • CA

Els indults són una victòria tàctica de l’independentisme en tant que el govern de Madrid s’hi veu forçat i, sobretot, perquè aquesta concessió divideix profundament la part espanyola del conflicte. El nacionalisme espanyol més visigòtic té davant seu una marató de dos anys sencers per recollir signatures al carrer, manifestar-se, revoltar-se als tribunals i incendiar les tertúlies. En aquest sentit, la ratlla entre Catalunya i Espanya torna a ser ben nítida, amb opinions públiques contraposades. Fins i tot l’unionisme català està quedant fortament dividit entre partidaris i detractors de les mesures de gràcia, fins el punt d’una paràlisi absoluta.

Ara bé, els indults també corren el risc de fracturar l’independentisme. Abandonar el mandat del Primer d’Octubre, amb tota la càrrega de violència i por que van patir dos milions llargs de persones, equival a entregar, d’entrada, el resultat final buscat pels negociadors del PSOE, que és recuperar la legitimitat del règim espanyol entre la major part de la societat catalana i, sobretot, obtenir la renúncia a una estratègia de desobediència, l’única possible per materialitzar la independència.

En qualsevol cas, és cert que l’estratègia de la mesa de negociació és la que va disposar de més suport entre els votants del bloc independentista. Hi ha un Govern i una majoria parlamentària que l’ha fet possible, així que seran els negociadors d’ERC els que, al llarg dels pròxims dos anys, hauran d’obtenir un retorn polític suficient com per justificar una suposada via escocesa que a Madrid neguen amb vehemència.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Laietana a juny 10, 2021 | 21:46
    Laietana juny 10, 2021 | 21:46
    Yo diría que la mesa de diálogo (no de negociación) no obtuvo la mayoría del independentismo. Los votos de JxC y de la CUP suman 749.667, los de ERC fueron 596.812.
    81
    Icona de dislike al comentari de: Laietana a juny 10, 2021 | 21:46 158
    Respon
    • Icona del comentari de: Plaça Sant Jaume a juny 11, 2021 | 11:53
      Plaça Sant Jaume juny 11, 2021 | 11:53
      La proporció que hi havia contra la suspensió de la DUI en segons i fugir encara era més gran. Recorda que les CUP van enviar a la paperera de la història a Mas i dubto que tornesin a votar a Fuigpelmón desprès del ridícul fet.
      • Icona del comentari de: Ramon a juny 11, 2021 | 14:36
        Ramon juny 11, 2021 | 14:36
        Sí, animaló, sí. I és per totes aquestes coses que sempre ens expliques, que Espanya va boja perquè votem ERC en lloc de Junts per Catalunya.
        • Icona del comentari de: Tens raó a juny 11, 2021 | 15:00
          Tens raó juny 11, 2021 | 15:00
          Uns volen parlar i avançar cap a la independència, i els altres només fer soroll per passar la vergonya que La Famiglia els fa passar amb tanta corrupció i enganys...
  2. Icona del comentari de: Astriçd. a juny 10, 2021 | 22:01
    Astriçd. juny 10, 2021 | 22:01
    Qui dóna la veritable gerra contra franquistas és Puigdemont. Junqueras s'ha menjat els seus mocs escrivint una carta llastimósa pidolant als franquistas agenollant se. Si fossin ara les eleccions la gent enterraria ERC con sus cartas a la vanguardia franquista. ERC traïdores botiflers. ERC mai més.
    106
    Icona de dislike al comentari de: Astriçd. a juny 10, 2021 | 22:01 157
    Respon
    • Icona del comentari de: Si que dona gerra, si a juny 11, 2021 | 11:47
      Si que dona gerra, si juny 11, 2021 | 11:47
      En canvi de guerra poca, la va ben cagar quan va suspendre la DUI en 8 segons i va fugir.
  3. Icona del comentari de: Ramon a juny 10, 2021 | 22:28
    Ramon juny 10, 2021 | 22:28
    Durant tot el Procés, pensar en com som nosaltres em feia ser pessimista però pensar en com són els espanyols em feia ser optimista. Ara igual. Tranquil, Cot, que això ens ho salven ells.
    48
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a juny 10, 2021 | 22:28 103
    Respon
  4. Icona del comentari de: Vendetta a juny 10, 2021 | 22:51
    Vendetta juny 10, 2021 | 22:51
    Salvador tu tambe....?... 33
  5. Icona del comentari de: Independentista a juny 11, 2021 | 04:50
    Independentista juny 11, 2021 | 04:50
    Divide et impera. L'independentisme fou derrotat des del moment en que s'enfrontaren els seus partidaris.
    • Icona del comentari de: No hi estic d'acord a juny 11, 2021 | 11:44
      No hi estic d'acord juny 11, 2021 | 11:44
      L'independentisme el va trencar Miss Catalunya quan va trencar la paraula donada d'eleccions inmediates després de la costellada de tres respostes del 9N, per aconseguir la unitat amb xantatges i ell de cap. Gràcies CUP per enviar-lo a la paperera de la història.
      • Icona del comentari de: Ramon a juny 11, 2021 | 13:56
        Ramon juny 11, 2021 | 13:56
        No us fa molta llàstima, aquest animaló d'ERC?
        • Icona del comentari de: Ramoneta i puta a juny 11, 2021 | 14:56
          Ramoneta i puta juny 11, 2021 | 14:56
          Fill meu, tu si que fas llàstima...
  6. Icona del comentari de: El parroco ferrovial.erc diu no a la independencia, ora pronobis. 155 monedes del rufian.es a juny 11, 2021 | 07:58
    El parroco ferrovial.erc diu no a la independencia, ora pronobis. 155 monedes del rufian.es juny 11, 2021 | 07:58
    Junqueras el psoecialisme sotanero español.cope
    23
    Icona de dislike al comentari de: El parroco ferrovial.erc diu no a la independencia, ora pronobis. 155 monedes del rufian.es a juny 11, 2021 | 07:58 20
    Respon
  7. Icona del comentari de: Narcís a juny 11, 2021 | 09:45
    Narcís juny 11, 2021 | 09:45
    No ens n' enganyem més .. aquí no mana gens ni mica, ni poc ni gaire, el PSOE ni cap altre partit àdhuc ni el ' sexto ', ço és , mana l' exèrcit i l' esglèsia i togues . . . si fa lleis PP recurs i ni això d' aquell i si les fa PSOE ídem de l ' altre i .. tururut ! PD : ja n' hi ha prou de " farsa espanyola " !
    19
    Icona de dislike al comentari de: Narcís a juny 11, 2021 | 09:45 41
    Respon
    • Icona del comentari de: Psiquiatra d'en Narcís a juny 11, 2021 | 11:41
      Psiquiatra d'en Narcís juny 11, 2021 | 11:41
      Si no es pren la medicació que li vaig receptar seguira escribint bajanades incongruents. No cal que torni a la meva consulta.
      47
      Icona de dislike al comentari de: Psiquiatra d'en Narcís a juny 11, 2021 | 11:41 19
      Respon
      • Icona del comentari de: Pacient del psiquiatre a juny 11, 2021 | 16:07
        Pacient del psiquiatre juny 11, 2021 | 16:07
        Com pot ser no sigui pro la independència de Catalunya .. quan defora no et volen per català, quan mitjans d' abast estatal no paren de ser contra allò català, quan sos politicastres fumen el gall en catalanofòbia, quan mateixos politicastres àdhuc es fumen contra allò català fins i tot celebrant el dia de sa ( no ) autonomia, quan més ens espolien i més aturen lleis nostres pro la prosperitat , quan . . . . . . i no diguem-ne res pel que fa a la història ! PD : verament , inconcebible o .. no pas !
  8. Icona del comentari de: És Diego 'El Cigala' nacionalista català? a juny 11, 2021 | 11:15
    És Diego "El Cigala" nacionalista català? juny 11, 2021 | 11:15
    L'han detingut per maltractar dones i no l'hi acut res més que acusar-les a elles: “Mi detención es por culpa de la ambición de las mujeres”. Igual que el nacionalisme català. Munten un pollastre el 2017 i la culpa és de tots menys d'ells. Prengui nota Sr. Cot i no em sigui una altra "Cigala".
  9. Icona del comentari de: Qui ha abandonat el mandat de l'1-O? a juny 11, 2021 | 11:39
    Qui ha abandonat el mandat de l'1-O? juny 11, 2021 | 11:39
    Jo només conec a un batxiller foll que va suspendre la DUI en 8 segons i va fugir. Vam perdre totes les complicitat i simpaties que tenia l'independentisme Català a molts països democràtics d'Europa.
    101
    Icona de dislike al comentari de: Qui ha abandonat el mandat de l'1-O? a juny 11, 2021 | 11:39 116
    Respon
    • Icona del comentari de: Et veig molt optimista però fora de la realitat a juny 11, 2021 | 13:50
      Et veig molt optimista però fora de la realitat juny 11, 2021 | 13:50
      Quan el flashmob de l'1-O-2017, que el independentisme denomina referèndum, feia molt de temps que tant els USA, com la UE com l'ONU havien advertit al Tocata i Fuga cap a Waterloo que la Catalunya secessionista no tenia les simpaties de ningú. Aquesta festa privada de l'independentisme, ja que només l'independentisme va participar l'1-O, no va generar absolutament res més que notícies i twits catalano-fakes que todavían duren.
  10. Icona del comentari de: Donec Perficiam a juny 11, 2021 | 11:47
    Donec Perficiam juny 11, 2021 | 11:47
    El que vol ERC és demostrar als Independentistes que ells saben fer les coses millor que Junts. Però d'ací a dos anys s'en adonaràn que la taula de dialeg ha sigut un fracàs i els han dit a TOT que NO, que la transversalitat de l'independentisme Tururut, i s'en adonaràn que han perdut dos anys més fent l'imbècil. Aixó si, amb alegria i il-lusió i molt pacifisme, que és el que importa....no problem, espero que a les properes eleccions la gent els castigui a les urnes....o bé els independentistes acabarem fent la nostra pròpia revolució i els passarem per damunt com una manada d'elefants.
    38
    Icona de dislike al comentari de: Donec Perficiam a juny 11, 2021 | 11:47 68
    Respon
    • Icona del comentari de: Potser la taula de diàleg en 2 anys no servirà per assolir inmediatament la independència a juny 11, 2021 | 12:04
      Potser la taula de diàleg en 2 anys no servirà per assolir inmediatament la independència juny 11, 2021 | 12:04
      Però es una etapa que cal passar per recuperar les simpaties i complicitat que teniam a molts països europeus i es van perdre quan un batxiller foll i megaloman va suspendre la DUI en 8 segons i va fugir. 10 any perduts, processant cap enlloc i perdent bous i esquelles per la incompetència i mentides dels corruptes prUcessistes...
      102
      Icona de dislike al comentari de: Potser la taula de diàleg en 2 anys no servirà per assolir inmediatament la independència a juny 11, 2021 | 12:04 47
      Respon
      • Icona del comentari de: Ramon a juny 11, 2021 | 13:54
        Ramon juny 11, 2021 | 13:54
        Quina pena que fa el relat d'ERC. Ara ja només fa això. Peneta.
        25
        Icona de dislike al comentari de: Ramon a juny 11, 2021 | 13:54 44
        Respon
      • Icona del comentari de: Junqueras el entregao a epaña a juny 11, 2021 | 19:01
        Junqueras el entregao a epaña juny 11, 2021 | 19:01
        Puigdemont es parlamentari UE, els historietes junqueras un cagat davant Marchena, entregant.se a españa com bon español. Independentieme marchena es erc.españa, amb aquest talós junquerillas.155
  11. Icona del comentari de: Vicenç a juny 11, 2021 | 12:36
    Vicenç juny 11, 2021 | 12:36
    Pot ser que jo sigui l'unic que va veure aquell acte on l'Artur Mas proposava anar a eleccions amb tots els independentistes en una llista en la que ell,renunciaba a ocupar el primer lloc. En acabar el discurs, en Junqueres, en peudret, no sabia si aplaudir, com gran part dels asistents o no fer-ho. Arribant a les eleccions, es va inventar el Paraigües que reuniría totes les tendencias, renunciant a la llista única que proposaba Mas. En totes les elecions posteriors ha predicat la necessitat de “ampliar la base” sense obtenir l’ampliaciò desitjada. Com no he pogut llegir la carta, que ha passat al Diari Ara i a la Sexta TV, (Els companys de gobern d’ERC, diuen haver-ho sabut per la premsa) M’absting de comentar-la però, no puc evitar pensar i dir que ERC em sembla un curiós partit de titul discriminatori, els seus socis deuen ser: REPUBLICANS D’ESQUERRA?
    21
    Icona de dislike al comentari de: Vicenç a juny 11, 2021 | 12:36 13
    Respon
    • Icona del comentari de: Vicenç, que te un principi d'Alzheimer? a juny 11, 2021 | 13:08
      Vicenç, que te un principi d'Alzheimer? juny 11, 2021 | 13:08
      Tots recordem que Mas va pujar al carro indepe després de la manifestació popular de l'11S del 2012, quan es va destapar la corrupció a La Famiglia. Va haver de pactar amb ERC per poder ser President i és va veure obligat a fer una consulta sobre la independència (com la d'Arenys, no la costellada de tres respostes que va fer el 9N per anar tirant) a la que seguiria la convocació inmediata d'eleccions. Va trencar la paraula donada per forçar la unitat amb xantatges i ell de cap, vam perdre un any i les CUP el van enviar a la paperera de la història gràcies a Déu. Molt baix ha de ser el nivell d'un polític de tota la vida per aconseguir mantenir el poder amb xantatges en lloc de amb pactes i un bon discurs. Així han anat passant els anys triant hereu a dit sense assolir cap objectiu... Ara tenim l'oportunitat de veure com ho fa ERC i si en 2 anys aconsegueix començar a desfer el merder que han deixat en 10 anys processant cap enlloc. Començar donant-se un marge de 2 anys per parlar de tot és un bon principi que mai es va aconseguir.
      25
      Icona de dislike al comentari de: Vicenç, que te un principi d'Alzheimer? a juny 11, 2021 | 13:08 20
      Respon
      • Icona del comentari de: Ramon a juny 11, 2021 | 13:53
        Ramon juny 11, 2021 | 13:53
        Aquest cagarro tant pot haver-lo enviat un sicari de l'Oriol Junqueras com l'escarabat del Triangle. Amb això ja està tot dit del grau de degeneració d'ERC.
        20
        Icona de dislike al comentari de: Ramon a juny 11, 2021 | 13:53 33
        Respon
        • Icona del comentari de: Anna a juny 11, 2021 | 14:51
          Anna juny 11, 2021 | 14:51
          Quina pena els de ERC, amb aquest pobre home que segons ell, és molt bona persona, perquè va a misa cada dia. I ja s'ha vist que desde l'església de la presó....dons... res de res. I com es lògic, no paieixen tots els triomfs : 12 Puigdemont, contra 0 d'Espanya a Europa. Sort en tenim del nostre president Puigdemont, gràcies a ell, el seu sacrifici i constància.....cada vegada se'n parla més i més d'aquesta Espanya antidemocràtica.
          38
          Icona de dislike al comentari de: Anna a juny 11, 2021 | 14:51 13
          Respon
          • Icona del comentari de: Ramon a juny 11, 2021 | 15:03
            Ramon juny 11, 2021 | 15:03
            Pena, el Junqueras a mi no me'n fa pas. A mi me'n fa aquesta bestiola de poques llums que la tenen perquè vagi insultant els netament independentistes alhora que defensant l'indefensable en aquests fils. El relat d'ERC no el podria defensar ni un geni. Imagina't aquest animaló!
            20
            Icona de dislike al comentari de: Ramon a juny 11, 2021 | 15:03 33
          • Icona del comentari de: Sacrifici i constància Fuigpelmón? a juny 11, 2021 | 15:54
            Sacrifici i constància Fuigpelmón? juny 11, 2021 | 15:54
            Com suspendre la DUI en vuit segons i fugir? O com prometre tornar i no fer-ho? Tenim conceptes diferents de sacrifici i constància...
            7
            Icona de dislike al comentari de: Sacrifici i constància Fuigpelmón? a juny 11, 2021 | 15:54 62
  12. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a juny 11, 2021 | 14:05
    Doctor Strangelove juny 11, 2021 | 14:05
    La Psoe i ERÑ els hi han ben endinyat a Junt X Cash! No tenen arguments, car ells sempre van a la contra, aprofitant els errors de l'adversari, però nois, quan el rival ho fa bé s'ho han d'empassar. Bé, sempre poden dir allò que els altres són atletes, a veure si cola! Doc.
    • Icona del comentari de: Ramon a juny 11, 2021 | 14:59
      Ramon juny 11, 2021 | 14:59
      Doncs jo ho veig a l'inrevés, doctor. Jo ho veig com ja ho vaig vaticinar fa anys, àdhuc panys. Llavors digué que l'única sortida d'Espanya seria contraoferir-nos allò que durant tant de temps va tenir per l'enemic a abatre: pujolisme. Els antpujolistes de tota la vida hauran de contraoferir-nos pujolisme injectat en vena. I esperar que coli. Que no sé jo si colaria. M'ensumo que no.
      • Icona del comentari de: Gonzalo a juny 11, 2021 | 15:53
        Gonzalo juny 11, 2021 | 15:53
        A la que propongan el " concierto catalán" al estilo que existe en las vascongadas......99% de votos afirmativos!!!! La pela es la pela.....
      • Icona del comentari de: Ramonet, Pujolisme? a juny 11, 2021 | 16:02
        Ramonet, Pujolisme? juny 11, 2021 | 16:02
        Si va ser el poc honorable capo di Famiglia qui va renunciar al cupo, en contra de l'opinió de Ramon Trias Fargas (CDC) i Heribert Barrera (ERC). El que no sabem que li van donar a canvi d'apuntar-se al regim econòmic general, bueno avui si que ho sabem, impunitat per expoliar els minsos recursos públics que arriban a Catalunya estimats entre un 15-20% menys del que tocaria un cop restat l'aportació per població.
        20
        Icona de dislike al comentari de: Ramonet, Pujolisme? a juny 11, 2021 | 16:02 46
        Respon

Respon a Narcís Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa