El PSOE guanya abans de seure

"Abandonar el mandat del Primer d'Octubre, amb tota la càrrega de violència i por que van patir dos milions llargs de persones, equival a entregar, d'entrada, el resultat final buscat pels negociadors del PSOE"

Els indults són una victòria tàctica de l’independentisme en tant que el govern de Madrid s’hi veu forçat i, sobretot, perquè aquesta concessió divideix profundament la part espanyola del conflicte. El nacionalisme espanyol més visigòtic té davant seu una marató de dos anys sencers per recollir signatures al carrer, manifestar-se, revoltar-se als tribunals i incendiar les tertúlies. En aquest sentit, la ratlla entre Catalunya i Espanya torna a ser ben nítida, amb opinions públiques contraposades. Fins i tot l’unionisme català està quedant fortament dividit entre partidaris i detractors de les mesures de gràcia, fins el punt d’una paràlisi absoluta.

Ara bé, els indults també corren el risc de fracturar l’independentisme. Abandonar el mandat del Primer d’Octubre, amb tota la càrrega de violència i por que van patir dos milions llargs de persones, equival a entregar, d’entrada, el resultat final buscat pels negociadors del PSOE, que és recuperar la legitimitat del règim espanyol entre la major part de la societat catalana i, sobretot, obtenir la renúncia a una estratègia de desobediència, l’única possible per materialitzar la independència.

En qualsevol cas, és cert que l’estratègia de la mesa de negociació és la que va disposar de més suport entre els votants del bloc independentista. Hi ha un Govern i una majoria parlamentària que l’ha fet possible, així que seran els negociadors d’ERC els que, al llarg dels pròxims dos anys, hauran d’obtenir un retorn polític suficient com per justificar una suposada via escocesa que a Madrid neguen amb vehemència.

Comentaris

    Doctor Strangelove 11/06/2021 2:05 pm
    La Psoe i ERÑ els hi han ben endinyat a Junt X Cash! No tenen arguments, car ells sempre van a la contra, aprofitant els errors de l'adversari, però nois, quan el rival ho fa bé s'ho han d'empassar. Bé, sempre poden dir allò que els altres són atletes, a veure si cola! Doc.
      Ramon 11/06/2021 2:59 pm
      Doncs jo ho veig a l'inrevés, doctor. Jo ho veig com ja ho vaig vaticinar fa anys, àdhuc panys. Llavors digué que l'única sortida d'Espanya seria contraoferir-nos allò que durant tant de temps va tenir per l'enemic a abatre: pujolisme. Els antpujolistes de tota la vida hauran de contraoferir-nos pujolisme injectat en vena. I esperar que coli. Que no sé jo si colaria. M'ensumo que no.
        Ramonet, Pujolisme? 11/06/2021 4:02 pm
        Si va ser el poc honorable capo di Famiglia qui va renunciar al cupo, en contra de l'opinió de Ramon Trias Fargas (CDC) i Heribert Barrera (ERC). El que no sabem que li van donar a canvi d'apuntar-se al regim econòmic general, bueno avui si que ho sabem, impunitat per expoliar els minsos recursos públics que arriban a Catalunya estimats entre un 15-20% menys del que tocaria un cop restat l'aportació per població.
        20
        46
        Respon
        Gonzalo 11/06/2021 3:53 pm
        A la que propongan el " concierto catalán" al estilo que existe en las vascongadas......99% de votos afirmativos!!!! La pela es la pela.....
    Vicenç 11/06/2021 12:36 pm
    Pot ser que jo sigui l'unic que va veure aquell acte on l'Artur Mas proposava anar a eleccions amb tots els independentistes en una llista en la que ell,renunciaba a ocupar el primer lloc. En acabar el discurs, en Junqueres, en peudret, no sabia si aplaudir, com gran part dels asistents o no fer-ho. Arribant a les eleccions, es va inventar el Paraigües que reuniría totes les tendencias, renunciant a la llista única que proposaba Mas. En totes les elecions posteriors ha predicat la necessitat de “ampliar la base” sense obtenir l’ampliaciò desitjada. Com no he pogut llegir la carta, que ha passat al Diari Ara i a la Sexta TV, (Els companys de gobern d’ERC, diuen haver-ho sabut per la premsa) M’absting de comentar-la però, no puc evitar pensar i dir que ERC em sembla un curiós partit de titul discriminatori, els seus socis deuen ser: REPUBLICANS D’ESQUERRA?
    21
    13
    Respon
      Vicenç, que te un principi d'Alzheimer? 11/06/2021 1:08 pm
      Tots recordem que Mas va pujar al carro indepe després de la manifestació popular de l'11S del 2012, quan es va destapar la corrupció a La Famiglia. Va haver de pactar amb ERC per poder ser President i és va veure obligat a fer una consulta sobre la independència (com la d'Arenys, no la costellada de tres respostes que va fer el 9N per anar tirant) a la que seguiria la convocació inmediata d'eleccions. Va trencar la paraula donada per forçar la unitat amb xantatges i ell de cap, vam perdre un any i les CUP el van enviar a la paperera de la història gràcies a Déu. Molt baix ha de ser el nivell d'un polític de tota la vida per aconseguir mantenir el poder amb xantatges en lloc de amb pactes i un bon discurs. Així han anat passant els anys triant hereu a dit sense assolir cap objectiu... Ara tenim l'oportunitat de veure com ho fa ERC i si en 2 anys aconsegueix començar a desfer el merder que han deixat en 10 anys processant cap enlloc. Començar donant-se un marge de 2 anys per parlar de tot és un bon principi que mai es va aconseguir.
      25
      20
      Respon
        Ramon 11/06/2021 1:53 pm
        Aquest cagarro tant pot haver-lo enviat un sicari de l'Oriol Junqueras com l'escarabat del Triangle. Amb això ja està tot dit del grau de degeneració d'ERC.
        20
        33
        Respon
          Anna 11/06/2021 2:51 pm
          Quina pena els de ERC, amb aquest pobre home que segons ell, és molt bona persona, perquè va a misa cada dia. I ja s'ha vist que desde l'església de la presó....dons... res de res. I com es lògic, no paieixen tots els triomfs : 12 Puigdemont, contra 0 d'Espanya a Europa. Sort en tenim del nostre president Puigdemont, gràcies a ell, el seu sacrifici i constància.....cada vegada se'n parla més i més d'aquesta Espanya antidemocràtica.
          38
          13
          Respon
            Sacrifici i constància Fuigpelmón? 11/06/2021 3:54 pm
            Com suspendre la DUI en vuit segons i fugir? O com prometre tornar i no fer-ho? Tenim conceptes diferents de sacrifici i constància...
            7
            62
            Ramon 11/06/2021 3:03 pm
            Pena, el Junqueras a mi no me'n fa pas. A mi me'n fa aquesta bestiola de poques llums que la tenen perquè vagi insultant els netament independentistes alhora que defensant l'indefensable en aquests fils. El relat d'ERC no el podria defensar ni un geni. Imagina't aquest animaló!
            20
            33
    Donec Perficiam 11/06/2021 11:47 am
    El que vol ERC és demostrar als Independentistes que ells saben fer les coses millor que Junts. Però d'ací a dos anys s'en adonaràn que la taula de dialeg ha sigut un fracàs i els han dit a TOT que NO, que la transversalitat de l'independentisme Tururut, i s'en adonaràn que han perdut dos anys més fent l'imbècil. Aixó si, amb alegria i il-lusió i molt pacifisme, que és el que importa....no problem, espero que a les properes eleccions la gent els castigui a les urnes....o bé els independentistes acabarem fent la nostra pròpia revolució i els passarem per damunt com una manada d'elefants.
    38
    68
    Respon
      Potser la taula de diàleg en 2 anys no servirà per assolir inmediatament la independència 11/06/2021 12:04 pm
      Però es una etapa que cal passar per recuperar les simpaties i complicitat que teniam a molts països europeus i es van perdre quan un batxiller foll i megaloman va suspendre la DUI en 8 segons i va fugir. 10 any perduts, processant cap enlloc i perdent bous i esquelles per la incompetència i mentides dels corruptes prUcessistes...
      102
      47
      Respon
        Junqueras el entregao a epaña 11/06/2021 7:01 pm
        Puigdemont es parlamentari UE, els historietes junqueras un cagat davant Marchena, entregant.se a españa com bon español. Independentieme marchena es erc.españa, amb aquest talós junquerillas.155
        Ramon 11/06/2021 1:54 pm
        Quina pena que fa el relat d'ERC. Ara ja només fa això. Peneta.
        25
        44
        Respon
    Qui ha abandonat el mandat de l'1-O? 11/06/2021 11:39 am
    Jo només conec a un batxiller foll que va suspendre la DUI en 8 segons i va fugir. Vam perdre totes les complicitat i simpaties que tenia l'independentisme Català a molts països democràtics d'Europa.
    101
    116
    Respon
      Et veig molt optimista però fora de la realitat 11/06/2021 1:50 pm
      Quan el flashmob de l'1-O-2017, que el independentisme denomina referèndum, feia molt de temps que tant els USA, com la UE com l'ONU havien advertit al Tocata i Fuga cap a Waterloo que la Catalunya secessionista no tenia les simpaties de ningú. Aquesta festa privada de l'independentisme, ja que només l'independentisme va participar l'1-O, no va generar absolutament res més que notícies i twits catalano-fakes que todavían duren.
    És Diego "El Cigala" nacionalista català? 11/06/2021 11:15 am
    L'han detingut per maltractar dones i no l'hi acut res més que acusar-les a elles: “Mi detención es por culpa de la ambición de las mujeres”. Igual que el nacionalisme català. Munten un pollastre el 2017 i la culpa és de tots menys d'ells. Prengui nota Sr. Cot i no em sigui una altra "Cigala".
    Narcís 11/06/2021 9:45 am
    No ens n' enganyem més .. aquí no mana gens ni mica, ni poc ni gaire, el PSOE ni cap altre partit àdhuc ni el ' sexto ', ço és , mana l' exèrcit i l' esglèsia i togues . . . si fa lleis PP recurs i ni això d' aquell i si les fa PSOE ídem de l ' altre i .. tururut ! PD : ja n' hi ha prou de " farsa espanyola " !
    19
    41
    Respon
      Psiquiatra d'en Narcís 11/06/2021 11:41 am
      Si no es pren la medicació que li vaig receptar seguira escribint bajanades incongruents. No cal que torni a la meva consulta.
      47
      19
      Respon
        Pacient del psiquiatre 11/06/2021 4:07 pm
        Com pot ser no sigui pro la independència de Catalunya .. quan defora no et volen per català, quan mitjans d' abast estatal no paren de ser contra allò català, quan sos politicastres fumen el gall en catalanofòbia, quan mateixos politicastres àdhuc es fumen contra allò català fins i tot celebrant el dia de sa ( no ) autonomia, quan més ens espolien i més aturen lleis nostres pro la prosperitat , quan . . . . . . i no diguem-ne res pel que fa a la història ! PD : verament , inconcebible o .. no pas !
    El parroco ferrovial.erc diu no a la independencia, ora pronobis. 155 monedes del rufian.es 11/06/2021 7:58 am
    Junqueras el psoecialisme sotanero español.cope
    23
    20
    Respon
    Independentista 11/06/2021 4:50 am
    Divide et impera. L'independentisme fou derrotat des del moment en que s'enfrontaren els seus partidaris.
      No hi estic d'acord 11/06/2021 11:44 am
      L'independentisme el va trencar Miss Catalunya quan va trencar la paraula donada d'eleccions inmediates després de la costellada de tres respostes del 9N, per aconseguir la unitat amb xantatges i ell de cap. Gràcies CUP per enviar-lo a la paperera de la història.
        Ramon 11/06/2021 1:56 pm
        No us fa molta llàstima, aquest animaló d'ERC?
          Ramoneta i puta 11/06/2021 2:56 pm
          Fill meu, tu si que fas llàstima...
    Vendetta 10/06/2021 10:51 pm
    Salvador tu tambe....?... 33
    Ramon 10/06/2021 10:28 pm
    Durant tot el Procés, pensar en com som nosaltres em feia ser pessimista però pensar en com són els espanyols em feia ser optimista. Ara igual. Tranquil, Cot, que això ens ho salven ells.
    48
    103
    Respon
    Astriçd. 10/06/2021 10:01 pm
    Qui dóna la veritable gerra contra franquistas és Puigdemont. Junqueras s'ha menjat els seus mocs escrivint una carta llastimósa pidolant als franquistas agenollant se. Si fossin ara les eleccions la gent enterraria ERC con sus cartas a la vanguardia franquista. ERC traïdores botiflers. ERC mai més.
    106
    157
    Respon
      Si que dona gerra, si 11/06/2021 11:47 am
      En canvi de guerra poca, la va ben cagar quan va suspendre la DUI en 8 segons i va fugir.
    Laietana 10/06/2021 9:46 pm
    Yo diría que la mesa de diálogo (no de negociación) no obtuvo la mayoría del independentismo. Los votos de JxC y de la CUP suman 749.667, los de ERC fueron 596.812.
    81
    158
    Respon
      Plaça Sant Jaume 11/06/2021 11:53 am
      La proporció que hi havia contra la suspensió de la DUI en segons i fugir encara era més gran. Recorda que les CUP van enviar a la paperera de la història a Mas i dubto que tornesin a votar a Fuigpelmón desprès del ridícul fet.
        Ramon 11/06/2021 2:36 pm
        Sí, animaló, sí. I és per totes aquestes coses que sempre ens expliques, que Espanya va boja perquè votem ERC en lloc de Junts per Catalunya.
          Tens raó 11/06/2021 3:00 pm
          Uns volen parlar i avançar cap a la independència, i els altres només fer soroll per passar la vergonya que La Famiglia els fa passar amb tanta corrupció i enganys...

Nou comentari