El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
El nacionalisme espanyol no apaga incendis
  • CA

El nou director general Prevenció i Extinció d’Incendis, Joan Delort, ha treballat en totes les àrees possibles del departament d’Interior amb govern de tots els colors polítics que han passat per aquesta conselleria: CiU, el PSC, ICV, Junts i, ara, ERC. Sempre amb càrrecs de confiança i tenint com a valor refugi la seva plaça com a funcionari. En aquest context, sempre s’ha mantingut al marge de les qüestions estrictament polítiques, el que li interessa és la gestió.

El més lluny que ha arribat, per lleialtat personal, ha sigut a una breu participació en un acte electoral de Junts durant la campanya de les municipals de Barcelona, quan Quim Forn era a la presó i encapçalava la llista. Hi va aparèixer per donar suport a Forn, amb qui va treballar a l’Ajuntament i amb qui té una relació excel·lent. Res més. No és, per tant, un hiperventilat. Però aquest diumenge no s’ha mossegat la llengua a l’hora de criticar el govern espanyol per una decisió que considera que ha perjudicat les tasques per controlar l’incendi del Cap de Creus. Des de Madrid, l’estat espanyol va descartar demanar a l’estat francès que enviés a Llançà les avionetes per apagar focs que tenen la base a Perpinyà, a un quart d’hora de la zona que es cremava. Es tractava d’activar un protocol existent, no era cap invent improvisat. La Generalitat no ho pot fer, ho ha de fer l’Estat i no va voler fer-ho: va considerar que amb les avionetes pàtries ja n’hi havia prou.

Delort ara reclama que se’n parli “en fred” perquè això no torni a passar. Però serà un intent inútil. La cabra tira al monte, i Espanya és un estat centralista que es va veure obligat a acceptar el format de les autonomies i que ara lluita permanentment per limitar-les, amb cada petita decisió. El cas és que Delort, com tots els gironins –ell n’és d’adopció– tenen molt interioritzat que Perpinyà és a tocar –sense entrar en consideracions polítiques sobre la Catalunya Nord– i els explota el cap quan davant d’una emergència Madrid demostra que és lluny, molt lluny, que no coneix el territori ni l’hi interessa. Però no hi podran posar remei, per molt que en parlin en fred. El que queda clar és que el nacionalisme espanyol no apaga incendis, ni els metafòrics ni els físics.

I si per ventura l’excusa de Madrid fos que els tràmits amb França són llargs i lents, estaríem una altra vegada al cap del carrer: els estats que formen part de la UE –França i Espanya especialment– són i es comporten com a nacionalistes, cada dia. La Unió tampoc se’n surt i l’Empordà continua obligat a coordinar emergències amb Huelva en lloc de fer-ho amb Perpinyà.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: MHP a juliol 18, 2021 | 20:58
    MHP juliol 18, 2021 | 20:58
    Si no fos per l'exèrcit español, l'incendi de Llançà encara estaria descontrolat. Sou uns manipuladors mentiders.
    • Icona del comentari de: L’exèrcit ecspanysudaca em menga els collons! a juliol 19, 2021 | 09:36
      L’exèrcit ecspanysudaca em menga els collons! juliol 19, 2021 | 09:36
      I tu també!
    • Icona del comentari de: Mejor no a juliol 19, 2021 | 20:18
      Mejor no juliol 19, 2021 | 20:18
      Ñ siempre mete la pata de imperialismo denostado en todo lo que se refiere a Catalunya. Que no se hacen desear, vamos.
  2. Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 18, 2021 | 21:37
    Gonzalo juliol 18, 2021 | 21:37
    Hay que ser muy sinvergüenzas y manipuladores. Dosier de Prensa contra los incendios de 2021 editado por el Ministerio del Interior francés. Según la página 15 de este documento, los helicópteros e hidroaviones de la Seguridad Civil francesa están en Nimes, a 200 kilómetros del Cap de Creus y 45 minutos de vuelo. En Perpiñán solo hay una base de avituallamiento. Que malnacidos sois!!!!!!
    • Icona del comentari de: ton c. a juliol 19, 2021 | 08:48
      ton c. juliol 19, 2021 | 08:48
      tu "enterao", potser que llegeixis l´editorial de El Naciona. Cat, i sabràs el que es veu que no saps o si, potser només es mala fe.
      • Icona del comentari de: Doctor Strangelove a juliol 19, 2021 | 10:45
        Doctor Strangelove juliol 19, 2021 | 10:45
        L'editorial del Nacional.Cat la del batxiller Antich. Quin catxondo que estas fet, nano. Doc.
        • Icona del comentari de: Doctor Supre a juliol 19, 2021 | 12:36
          Doctor Supre juliol 19, 2021 | 12:36
          Ets tonto amb titul honorífic, sense amics i amb una família que no et va poder triar.. Quina vida!
        • Icona del comentari de: ton c. a juliol 19, 2021 | 17:59
          ton c. juliol 19, 2021 | 17:59
          home, gràc ies per Lo de nano, em fas mes jove, peró potser hauríes de saber que la informació del BACHILLER QUE , QUE NO T´AGRADA, QUE HI PODEM FER,
    • Icona del comentari de: fat boy a juliol 19, 2021 | 08:49
      fat boy juliol 19, 2021 | 08:49
      Now it is Nimes?, Another guy says they were in Nantes. Are you sure you do not mean in Nemours?. Even so, 200 km is way nearer than the 460 km to Saragossa. You are the son of a bitch, Conyzalo.
    • Icona del comentari de: Gonzalo Facha Segurata a juliol 19, 2021 | 09:25
      Gonzalo Facha Segurata juliol 19, 2021 | 09:25
      Tu eres muy “listo” y muy español.. segurata inútil! El odio a todo lo catalan te ciega (tu no eres catalan, que ya te veo venir) y no te deja ver la realidad. Cuando te interesa inventas titulares, que patetico y asqueroso eres. No se si das mas asco o pena..
    • Icona del comentari de: Des de Perpinyà a juliol 19, 2021 | 13:15
      Des de Perpinyà juliol 19, 2021 | 13:15
      Cal mentir i embolicar tant per a defensar Espanya ? A Sant Llorenç de la Salanca hi ha una base d'hidroavions dels bombers departamentals dels Pirineus Orientals (Sapeurs-Pompiers - SDIS 66). Son els que havien de col·laborar amb les tasques d'extinció i amb els bombers de la Generalitat de Catalunya.
  3. Icona del comentari de: Angelblau a juliol 18, 2021 | 21:40
    Angelblau juliol 18, 2021 | 21:40
    Vergonyós i patètic el Telenotícies de la Teletree. Que si llams que si burilles que si mandonguilles. Ni un comentari d'aquest fet que està em boca de tothom. Cal netejar immediatament d'aquest poltrones de ER els mitjans públics del nostre País.
    • Icona del comentari de: GROC a juliol 19, 2021 | 12:46
      GROC juliol 19, 2021 | 12:46
      Angelblau . Ets tan inutil , conspirador i anti Catalunya , com l'España mes casposa i faxista. Cervell de mosquit i esperit de vampir .
  4. Icona del comentari de: fat boy a juliol 18, 2021 | 22:06
    fat boy juliol 18, 2021 | 22:06
    El que han de fer es posar una querella per negligencia contra el ministre. A veure si ens deixem d'hostiades d'una vegada.
  5. Icona del comentari de: El cit campejador a juliol 18, 2021 | 22:35
    El cit campejador juliol 18, 2021 | 22:35
    Els hidroavions francesos eran a Nantes, tanto lluny com els de Saragossa. El més curiós el que la Gene no volia acceptar l'ajuda de la UME, que estava allà. I si Espanya hagués tingut hidroavions a Blanes, la Gene hagués demanat ajuda als hidroavions d'Oslo. Aquest món de rates no s'aguanta ningú
    • Icona del comentari de: fat boy a juliol 19, 2021 | 08:40
      fat boy juliol 19, 2021 | 08:40
      Si, segur que els francesos tenen molts hidroavions a Nantes, que esta a tocar de la Bretanya. Un lloc on no para de ploure tot els dia tots els dies.
      • Icona del comentari de: Al Boy a juliol 19, 2021 | 13:08
        Al Boy juliol 19, 2021 | 13:08
        Els bombers departamentals dels Pirineus Orientals SDIS 66 tenen una base d'hidroavions al municipi de Sant Llorenç de la Salanca. Farts de tantes collonades unionistes, si us cou poseu-vos-hi fulles.
    • Icona del comentari de: Un altre llest! a juliol 19, 2021 | 09:33
      Un altre llest! juliol 19, 2021 | 09:33
      Si es que estem rodejats de eminencies ecspanyordas!
    • Icona del comentari de: Ricard a juliol 19, 2021 | 11:11
      Ricard juliol 19, 2021 | 11:11
      Quan el país està cremant-se el que vols és que l'ajut arribi aviat. No diguem bestieses.
    • Icona del comentari de: Al pobre i penós Sit a juliol 19, 2021 | 13:03
      Al pobre i penós Sit juliol 19, 2021 | 13:03
      Els hidros dels bombers del Departament dels Pirineus Orientals tenen la base a Sant Llorenç de la Salanca, a tocar de Perpinyà. No escriguis mentides per a consum espanyolista. Cal ésser molt barrut per a escriure bajanades des de la ignorància o directament la mentida. No sé que t'empatolles amb Oslo, si en saps, informa't de que és la cooperació transfronterera dins de la UE, una forma de cooperació territorial (a més de la cooperació transnacional i la interregional). Aquest model de la Unió pot tractar-se de cooperació entre regions o municipis fronterers o d'estructures de cooperació creades amb la participació d'administracions i d'agents socioeconòmics locals. No pas amb "Oslo" ni altres collonades teves). La cooperació transfronterera es basa en la proximitat de la fronterera, és a dir els actors són propers a la frontera, i l'objectiu de la cooperació és “superar” fronteres fer-les poroses per a resoldre problemes o aconseguir objectius comuns en aquest cas apagar incendis forestals.
  6. Icona del comentari de: Ricard a juliol 18, 2021 | 22:44
    Ricard juliol 18, 2021 | 22:44
    Els castellans no creuen en els catalans. Mai hi han cregut. Som sospitosos. Gent a vigilar, i no pas a ajudar. Ajudar no és en el seu instint amb nosaltres. Trist però cert. Per això ens fem independentistes. Vés quin remei.
  7. Icona del comentari de: Sóc en Rull a juliol 18, 2021 | 23:01
    Sóc en Rull juliol 18, 2021 | 23:01
    Si el govern de la Generalitat deixar de gastar en xiringuitos indepes tindrà més diners per mitjans contra incendis. Menys queixes i més gestió adequada dels recursos
    • Icona del comentari de: fat boy a juliol 19, 2021 | 08:43
      fat boy juliol 19, 2021 | 08:43
      Els unic recursos ben administrats son el 20 mil milions que ens roben els espanyols anualment, oi?.
      • Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 19, 2021 | 14:14
        Gonzalo juliol 19, 2021 | 14:14
        20 mil millones solo... No eran 35 mil???? Pero haber, pardillos...si antes de la pandemia, decíais que eran 16 mil millones ...y ahora...en plena pandemia, y la región catalana sobreviviendo gracias al fondo de liquidación AUTONOMICA....de dónde salen esos 20 mil millones de euros!!!!!!??????
        • Icona del comentari de: fat boy a juliol 19, 2021 | 15:42
          fat boy juliol 19, 2021 | 15:42
          No, it is 20 thousand milions. Sure we are surviving on the money you give us. You are so good that, even it is a burden to you to spend your money on us you love us so much that do not agree to leave our country for good. Spanish go home and do not make us any more favors.
          • Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 19, 2021 | 15:53
            Gonzalo juliol 19, 2021 | 15:53
            Pobre choco gordo....se cree que escribe en "the world"...jajajajajjaajja!!!!!
          • Icona del comentari de: fat boy a juliol 19, 2021 | 16:42
            fat boy juliol 19, 2021 | 16:42
            Conyzalo, if you have not had enough you are welcome to come back for more.
        • Icona del comentari de: Ha, ha, ha a juliol 19, 2021 | 15:43
          Ha, ha, ha juliol 19, 2021 | 15:43
          El tacito membre de les "forces i cossos", patètic, que sempre en diu la seva per ací i que contribueix amb el seu discurs carca, burleta i caspós a desconnectar-nos encara més d'Espanya. Apa bon vent i adéu.
    • Icona del comentari de: Un Consulat ecspanyordo te mes despesa que 50 “xiringuitos” de la Gene.. a juliol 19, 2021 | 09:29
      Un Consulat ecspanyordo te mes despesa que 50 “xiringuitos” de la Gene.. juliol 19, 2021 | 09:29
      I tu ets un merda!
      • Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 19, 2021 | 13:06
        Gonzalo juliol 19, 2021 | 13:06
        Es que solo un consulado español es más útil que todas las embajaditas laZisnaZis.
        • Icona del comentari de: fat boy a juliol 19, 2021 | 13:44
          fat boy juliol 19, 2021 | 13:44
          Obvioulsy you have never been outside your hamlet that is why you do not know how the al andalus consulates work.
        • Icona del comentari de: Tu també ets un merda! a juliol 19, 2021 | 15:03
          Tu també ets un merda! juliol 19, 2021 | 15:03
          UNA PUTA MERDA ECSPANYORDA!!! Però això ja ho saps.. i la Gonzala també!
    • Icona del comentari de: Independència a juliol 19, 2021 | 12:37
      Independència juliol 19, 2021 | 12:37
      Si no saps de què parles, no cal que escriguis collonades. Resulta que hi ha un conveni entre bombers de la Generalitat de Catalunya i els bombers departamentals dels Pirineus Orientals, projectat, per a gestionar i compartir recursos comuns, entre altres, i finançat per la Unió Europea, des del 2017. Acord signat per l'estat espanyol com a "tutor" de la Generalitat de Catalunya, però que quan ha arribat l'hora de posar-lo en marxa, l'estat espanyol s'hi ha negat. Això si que és despendre diners per a res. Espanya ens fa anar malament, ens humilia i és un jou per als interessos dels catalans.
  8. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a juliol 19, 2021 | 00:38
    Luisnomeacuerdo juliol 19, 2021 | 00:38
    Vuestro pueblerina y paleta visión es hace cada día más patéticos. Vete a cagar a la via del anuncio del butireferemdum, mentirosa que los fascistas independentistas no le decís la verdad ni al médico.
    • Icona del comentari de: Calla Facha! a juliol 19, 2021 | 09:26
      Calla Facha! juliol 19, 2021 | 09:26
      Parasit aturat!
    • Icona del comentari de: Doctor Strangelove, el bo. a juliol 19, 2021 | 10:45
      Doctor Strangelove, el bo. juliol 19, 2021 | 10:45
      Tens una manera de veure les coses, aquelles que no t'agraden, que et fa encara més anormal. Luisnomeacuerdo, ets patètic, segur que no et van parir, et van cagar i així vas pel món.
    • Icona del comentari de: Al tacito desmemoriat a juliol 19, 2021 | 12:44
      Al tacito desmemoriat juliol 19, 2021 | 12:44
      Ridícul és pertànyer a la Unió Europea i fer tot el contrari de l'essència i els objectius de la Unió. Assabentat de què és la cooperació transfronterera, es tracta de cooperació entre regions, municipis fronterers o d'estructures i acords de cooperació creats amb la participació d'administracions i d'agents socioeconòmics locals. La cooperació transfronterera remet a la proximitat de la frontera estatal: els actors en són propers a la frontera, i l'objectiu de la cooperació és “superar” la frontera, fer-la porosa per a resoldre determinats problemes o aconseguir objectius comuns (en aquest cas apagar incendis forestals). Si això ho consideres una visió "paleta" i feixista, com a xovinista espanyol, posa-t'hi fulles, troll xovinista espanyol i desmemoriat.
      • Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 19, 2021 | 12:53
        Gonzalo juliol 19, 2021 | 12:53
        Zzzzz....Zzzzzzz......menos escribir panfletadas y vete a apagar incendios.....que ASCAZO dais....
  9. Icona del comentari de: JordiT a juliol 19, 2021 | 01:56
    JordiT juliol 19, 2021 | 01:56
    La questio es buscar culpables del que ha passat i com no.. Espanya sobretot ha destar a la llista
    • Icona del comentari de: Vols dir que no? a juliol 19, 2021 | 09:26
      Vols dir que no? juliol 19, 2021 | 09:26
      Es l’únic culpable! Fins i tot de la mort del assasi Manolete!
  10. Icona del comentari de: .Narcís a juliol 19, 2021 | 10:28
    .Narcís juliol 19, 2021 | 10:28
    Ooooohhh, que autosuficients som ! Ooooohhh, com no necessitem de ningú ! Ooooohhh, que ferms i sòlids ! Ooooohhh, ens ho fem sobrerament . . . . Però, això sí, ens vinguin els fons Feder, Proder, Pac .. i resta d' europeus a dojo ensems amb el que furtem de la Mediterrània / PPCC .. perquè nosaltres també som molt solidaris amb països tercers .. ( amb diners d'altri ! ) ! PD : sent a 15 min. hidroavions .. com es possible no aprofitar-ho fora mida ( per què era Catalunya ? ) ?
  11. Icona del comentari de: Doctor Strangelove, el bo. a juliol 19, 2021 | 10:48
    Doctor Strangelove, el bo. juliol 19, 2021 | 10:48
    Tens una manera de veure les coses, aquelles que no t'agraden, que et fa encara més anormal. Luisnomeacuerdo, ets patètic, segur que no et van parir, et van cagar i així vas pel món.
  12. Icona del comentari de: El cit campejador a juliol 19, 2021 | 12:19
    El cit campejador juliol 19, 2021 | 12:19
    La Barroso aquesta, que no esriu molt bé, demanarà disculpes per escriure sobre fets que s'han demostrat falsos? No crec, a l'ADN indepe supremacista feixista està el de omplir els mitjans de mentides... Menteix que alguna cosa queda. La dignitat i la professionalitat són per altres...
    • Icona del comentari de: Al sit a juliol 19, 2021 | 12:28
      Al sit juliol 19, 2021 | 12:28
      Dins de la Unió Europea, la cooperació transfronterera remet a la proximitat de la frontera estatal: els actors són propers a la frontera (l'Empodà i Perpinyà i Sant Llorenç de la Salanca base d'hidroavions), i l'objectiu de la cooperació és “superar” la frontera, fer-la porosa per a resoldre determinats problemes o aconseguir objectius comuns (en aquest cas apagar incendis forestals). L'estat espanyol fa tot el contrari d'allò que representa l'essència i els objectius de la Unió Europea, cal denunciar-ho, pareu atenció i no us deixeu aixecar la camisa per l'estat espanyol.
  13. Icona del comentari de: jg a juliol 19, 2021 | 12:51
    jg juliol 19, 2021 | 12:51
    solo os queda pedir la anexion a francia....ridiculos
    • Icona del comentari de: Gj a juliol 19, 2021 | 13:29
      Gj juliol 19, 2021 | 13:29
      Quina pena que fots, torneu a l'aïllacionisme egoespanyol dels temps de franco, sembla que l'enyoreu. Assabentat què és la cooperació transfronterera que promou i defensa la Unió Europea, de la qual l'estat espanyol en fa part des de l'any 1986. (Acta signada el juny del 1985...)
  14. Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 19, 2021 | 13:09
    Gonzalo juliol 19, 2021 | 13:09
    Es que solo un consulado español es más útil que todas las embajaditas laZisnaZis.
    • Icona del comentari de: Pol a juliol 19, 2021 | 15:38
      Pol juliol 19, 2021 | 15:38
      És clar, és clar, per això a l'unionisme carca s'emprenya sempre tant amb aquesta mena "d'ambaixades", per això una política inactiva espanyola de la qual ningú se'n recorda, va amollar allò de "en dissolució"; per això l'estat espanyol utilitza el tribunal de (passar) cuentas, com a mitja de repressió d'unes ambaixades tant "poc útils". Si no serveixen per a res per què emprenyen tant a l'espanyolisme ? És com el tema recurrent dels Països Catalans, si segons alguns "no existeixen", per què insisteixen tant tothora en negar-los ? Si una cosa no existeix no cal negar-la, la qual cosa en confirma l'existència, una altra cosa és que l'existència dels Països Catalans cogui al (no)nacionalisme espanyol. De la negació d'en Gonzalo de la Catalanitat de Perpinyà... el mateix. Perpinyà és tant catalana com Vic, Mataró o Tortosa ho sap però, segons ell cal negar-ho..
  15. Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 19, 2021 | 13:16
    Gonzalo juliol 19, 2021 | 13:16
    Transformaremos Madrid en un bonito vergel, Bilbao en una gran fábrica y Barcelona en un inmenso solar.
    • Icona del comentari de: fat boy a juliol 19, 2021 | 15:49
      fat boy juliol 19, 2021 | 15:49
      Haw, haw. You are not going to transform a fucking shit, you are simply too lazy. That was said in1938 and still waiting. Perhaps is like Gibraltar that was going to fall like a ripe fruit. Have another solysombra, you are not drunk enough for your standards.
  16. Icona del comentari de: Cal dir-ho ben clar als xovinistes espanyols i als despistats en general a juliol 19, 2021 | 13:18
    Cal dir-ho ben clar als xovinistes espanyols i als despistats en general juliol 19, 2021 | 13:18
    Dins de la Unió Europea la cooperació transfronterera és la col·laboració entre zones adjacents a ambdós costats d'una frontera interna. S'anomena així una de les formes de cooperació territorial (a més de la cooperació transnacional i la interregional). El model de la Unió Europea és divers: pot tractar-se de cooperació entre regions o municipis fronterers o d'estructures de cooperació creades amb la participació d'administracions i d'agents socioeconòmics locals. La cooperació transfronterera remet a la proximitat de la frontera estatal: els actors són propers a la frontera, i l'objectiu de la cooperació és “SUPERAR” la frontera (o fer-la POROSA) per a RESOLDRE determinats problemes o aconseguir objectius COMUNS (en aquest cas apagar un incendi forestal). El projecte Cooperem, entre bombers de la Generalitat de Catalunya i els bombers departamentals dels Pirineus Orientals, en son un bon exemple, però fallit per manca de permís espanyol. De nou, la pedra a la sabata és que el nostre país encara fa part de la sobirania espanyola, i necessitem l'OK de Madrid per accedir a cooperacions urgents, com el cas del qual ara en parlem.
  17. Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 19, 2021 | 13:24
    Gonzalo juliol 19, 2021 | 13:24
    Sense sortir de Catalunya, escribe el anarfabeto..... gerona es espaÑola!!!!!!! Indigentes laZis mentales .....!!!!!!!!
    • Icona del comentari de: fat boy a juliol 19, 2021 | 13:47
      fat boy juliol 19, 2021 | 13:47
      Yeah. And Gibraltar too.
      • Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 19, 2021 | 14:11
        Gonzalo juliol 19, 2021 | 14:11
        Gibraltar es de UK hasta que UK decida lo contrario. Eso sí, no puede ni venderlo, ni cederlo,ni pollas en vinagre....si abandona el peñón, el tratado de Utrecht, artículo X (10 para los indigentes mentales indepres....), Indica que el reino de España tiene prioridad sobre ese territorio. Lo jodido para los British es que hay una resolución de la ONU desde 1965 que insta a descolonizar ese territorio.....vaya......
        • Icona del comentari de: . a juliol 19, 2021 | 15:25
          . juliol 19, 2021 | 15:25
          Ha, ha, ha
          • Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 19, 2021 | 15:40
            Gonzalo juliol 19, 2021 | 15:40
            Risita nerviosa....
        • Icona del comentari de: fat boy a juliol 19, 2021 | 15:32
          fat boy juliol 19, 2021 | 15:32
          Haw, haw. Why would the Government of Her Gracious Majesty decide otherwise?. This will only happen when Christmas come in July. On the other hand, the population seems to be pretty confortable being a British territory. In fact, they have told you twice in referendums. Better dead than bloody Spanish. In the meantime you can keep on blaring your chunda-chunda from your ships, at a safe distance, of course.
  18. Icona del comentari de: Gonzalo & Luisnome a juliol 19, 2021 | 13:34
    Gonzalo & Luisnome juliol 19, 2021 | 13:34
    Zzzzz....Zzzzzzz......más escribir panfletadas por y para EspaÑa desagradecios y iros a apagar incendios del constitucional espaÑol.....que ASCAZO damos.... pero somos aZí !!!!!!!!!!! Y NaZimos aZí!!!!!!!!!
  19. Icona del comentari de: Cap nacionalisme apaga incendis a juliol 19, 2021 | 13:36
    Cap nacionalisme apaga incendis juliol 19, 2021 | 13:36
    El nacionalisme català tampoc i, a més, no ajuda a apagar-lo.
    • Icona del comentari de: Ricard a juliol 19, 2021 | 13:42
      Ricard juliol 19, 2021 | 13:42
      No hi ha nacionalisme català. Deu parlar del castellà, el que t'agredeix per anar a votar, oi?
      • Icona del comentari de: No @Ricard, no a juliol 19, 2021 | 14:20
        No @Ricard, no juliol 19, 2021 | 14:20
        Parlo d'aquesta religió anomenada "nacionalisme català" que és clar que existeix i que tan bé practiques tu.
        • Icona del comentari de: Ricard a juliol 19, 2021 | 21:25
          Ricard juliol 19, 2021 | 21:25
          Un bruixot castellà entre nosaltres, que ho sap tot de tothom.
    • Icona del comentari de: Doctor Strangelove, el bo. a juliol 19, 2021 | 14:39
      Doctor Strangelove, el bo. juliol 19, 2021 | 14:39
      Entre tu i el tarat Gonzalo, podríeu muntar un circ... vosaltres els pallassos. Quina xusma que corre per aquest país.
    • Icona del comentari de: A l'apagador d'incendis espanyols a juliol 19, 2021 | 15:23
      A l'apagador d'incendis espanyols juliol 19, 2021 | 15:23
      Un capteniment típic infantilitzat. Si El nostre país fos independent, ara no estaríem parlant d'aquest tema. Aprofita per a aprendre que vol dir la cooperació transfronterera dins de la Unió Europea i menys excuses de mal pagador per a intentar "igualar", dissimular i dissoldre com un terrós de sucre les pífies de l'estat espanyol contra l'essència i els valors de la Unió Europea... en nom de la pretesa i fal·laç unitat d'Espanya.
  20. Icona del comentari de: Tip a juliol 19, 2021 | 14:59
    Tip juliol 19, 2021 | 14:59
    No és pas el Nacionalisme Espanyol el qui és responsable d'haver impedit l'arribada d'avions dels Bombers Nord-Catalans. Són simplement els Espanyols els qui en són responsables amb la col.laboració de tota la púrria de col.laboracionistes Catalans. Els responsables de les morts de milers de jueus francesos foren els Alemanys (no pas els Nazis Alemanys) amb la col.laboració pro-activa de la purriassa de Vichy i de totes les forces de policia franceses. Concentrar-se en allò abstracte "Nacionalisme Espanyol" serveix per a amagar la realitat: els Espanyols a 99% odien els Catalans i els voldrien neutralitzats com els Alemanys amb els Jueus. I no parlo pas només dels Espanyols d'Espanya. Cal incloure la majoria d'Espanyols del Sud PPCC. Aquesta és la Realitat que les elits catalanes fa anys i panys malden per amagar.
  21. Icona del comentari de: Lo de Sant-Laurent-de-la-Salanque .... a juliol 19, 2021 | 15:35
    Lo de Sant-Laurent-de-la-Salanque .... juliol 19, 2021 | 15:35
    .... és un bulo, i ho sabeu.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 19, 2021 | 15:48
      Gonzalo juliol 19, 2021 | 15:48
      Déjalos.. Da igual lo que les digas...se creen todas las mierdas de la borras y villaweb....Son así de cortitos.....y de retrasados!!!!
      • Icona del comentari de: Això, deixeu-nos tranquils a juliol 19, 2021 | 16:11
        Això, deixeu-nos tranquils juliol 19, 2021 | 16:11
        La supremacia espanyola no té límits, però, sempre parlen de la fal·làcia de la indivisibilitat de la "unidad" d'Espanya i tothom sap que des del 1587 a Espanya se li han separat un munt de territoris... Solament un despistat, un ignorant o un obsés xovinista pot mantenir que l'estat espanyol és, i ha estat, "indivisible" i una "unitat".
    • Icona del comentari de: À Lo a juliol 19, 2021 | 15:54
      À Lo juliol 19, 2021 | 15:54
      Centre De Secours Pompiers de Sant Liorenç de la Salanca, Avenue Maréchal Joffre, 28, 66250 Sant Llorenç de la Salanca. Un accord de partenariat baptisé "Cooperem" entre pompiers nord et sud catalans vient d'être signé à Perpignan (2018) la mise en œuvre opérationnelle d’une politique partagée en matière de prévention des urgences et gestion des incendies afin de réduire l’impact de ce risque, tant en termes de pertes humaines et économiques que de dommages matériels et environnementaux. Cet accord s'applique sur la zone frontalière de l’Espace Catalan Transfrontalier (ECT), principal corridor de services de la zone.
      • Icona del comentari de: On estan els avions @À Lo a juliol 19, 2021 | 17:22
        On estan els avions @À Lo juliol 19, 2021 | 17:22
        Doncs això.
        • Icona del comentari de: On és 'LO' de la 'unidad' d'Espanya ? a juliol 19, 2021 | 18:17
          On és "LO" de la "unidad" d'Espanya ? juliol 19, 2021 | 18:17
          On és la unitat indivisible d'Espanya i "de destino Universal", si des de l'any 1587 els territoris espanyols es separen sense fi, fins i tot el 1976 sota el regnat de l'emerito se li va separar una "província" africana. Doncs, aquesta fal·làcia espanyola.
    • Icona del comentari de: 'Lo de Nimes' a juliol 19, 2021 | 16:47
      "Lo de Nimes" juliol 19, 2021 | 16:47
      Els Hydros francesos s'enlairen des de Nimes i els catalans tenen base a Sabadell, Lleida i Reus, la distància entre l'incendi el cap de Creus i Nimes i entre el cap de Creus i l'aeroport més proper -Sabadell- no es gaire diferent, per la qual cosa els avions des de Nimes podien haver arribat a l'Empordà molt més ràpid que no pas a la major part del territori francès. Per la qual cosa la distància no és cap excusa per a prescindir de la cooperació transfronterera promoguda per la Unió Europea i de la qual l'estat espanyol, per trajectòria història sempre en recela, i ara encara més. Solament calia activar, amb el permís d'Espanya, l'acord transfronterer, estudiat, preparat i acordat des del 2017, entre bombers de la Generalitat de Catalunya i els bombers departamentals dels Pirineus Orientals (promogut i finançat per la UE i acceptat i signat per Madrid), és senzillament això.
      • Icona del comentari de: Gràcies per donar-me la raó @'Lo de Nimes a juliol 19, 2021 | 17:20
        Gràcies per donar-me la raó @"Lo de Nimes juliol 19, 2021 | 17:20
        Reconeixes que els hidros no s'enlairen de Sant-Laurent-de-la-Salanque sinó de Nimes. la resta és xarrameca.
        • Icona del comentari de: 'Lo de Nimes' a juliol 19, 2021 | 18:19
          "Lo de Nimes" juliol 19, 2021 | 18:19
          A mi què em contes ? De què vas ? Has de respondre a algú altre, et confons.
        • Icona del comentari de: A Lo de Saint Laurent a juliol 19, 2021 | 18:36
          A Lo de Saint Laurent juliol 19, 2021 | 18:36
          Bo ! Algú per alguna raó s'ha equivocat o per alguna cosa s'ha confós.. i un botiflerot s'hi agafa com un ferro roent. Sigui d'on sigui des d'on s'enlairen els hidroavions francesos, el singular i recelós estat espanyol s'ha passat, una volta més, pel folre l'esperit i l'essència de la Unió Europea, amb el rebuig, el menyspreu i la rebequeria respecta a la cooperació i col·laboració transfronterera, impulsada, promoguda, facilitada i finançada sempre per la Unió Europea. Aquesta és la qüestió, la resta excuses espanyolistes de mal pagador, us coneixem massa, teniu corda per a fer mofa i xerrameca per a tot, però els filo-espanyols, com els autèntics espanyols, mai canvieu. Ve-t'ho aquí.
  22. Icona del comentari de: Info a juliol 19, 2021 | 16:30
    Info juliol 19, 2021 | 16:30
    Ara mateix un altre incendi entre Baó i Sant Esteve del Monestir. Han cremat dos habitatges.
  23. Icona del comentari de: Resumiendo: (1) El Sr Delort aun no se ha enterado a estas alturas de que los aviones están en Nimes y no en la radiante Perpiñán. (2) Por lo que se ve, la Señora Barroso tampoco. a juliol 19, 2021 | 18:21
    Resumiendo: (1) El Sr Delort aun no se ha enterado a estas alturas de que los aviones están en Nimes y no en la radiante Perpiñán. (2) Por lo que se ve, la Señora Barroso tampoco. juliol 19, 2021 | 18:21
    Por tanto, ruego que alguien nos aclare cual es la noticia. Porque a estas alturas ya todos sabemos que en el independentismo abundan los ignorantes, los incompetentes y los embusteros. Y también sabemos que España tiene la culpa de su ignorancia, de su incompetencia y de sus embustes.
    • Icona del comentari de: Pol a juliol 19, 2021 | 18:40
      Pol juliol 19, 2021 | 18:40
      D'on no n'hi ha no en raja. Què pesats els unionistes, quan volen justificar allò injustificable.
      • Icona del comentari de: 'Què pesats els unionistes, quan volen justificar allò injustificable.' a juliol 19, 2021 | 19:22
        "Què pesats els unionistes, quan volen justificar allò injustificable." juliol 19, 2021 | 19:22
        Y que pesados los indepes, cuando repiten cien veces la misma trola y llaman pesados a quienes no se tragan sus embustes.
    • Icona del comentari de: @Resumiendo a juliol 19, 2021 | 19:03
      @Resumiendo juliol 19, 2021 | 19:03
      La cooperació transfronterera us fot molt a l'espanyolisme de pa sucat amb oli, massa acostumats a l'aïllacionisme i al "si ellos tienen ONU nosotros tenemos DOS" de l'immobilisme espanyol. Per això quan resteu amb el cul enlaire escriviu tantes collonades sense cap ni peus. A més heu d'aprendre a diferenciar entre els diferents aparells aeris per a apagar focs, disponibles de les diferents administracions, a banda i banda de la frontera.
      • Icona del comentari de: És això a juliol 19, 2021 | 19:39
        És això juliol 19, 2021 | 19:39
        Al Resumiendo, em sembla que et confons una mica, una cosa son els bombers, en aquest cas els del departament dels Pirineus Orientals, amb seu a Perpinyà, una altra on son les bases dels avions amb dipòsits de gran capacitat. De la mateixa forma que hi ha els bombers de la Generalitat, amb les diverses regions d'emergències, i per una altra banda les bases dels medis de protecció civil aeris a Reus, Sabadell i Lleida i es coordinen amb la regió de bombers d'emergència afectada, en el nostre cas Girona. De la mateixa forma els bombers de la regió de Perpinyà s'haguessin coordinat amb els seus col·legues de la banda sud (regió de Girona) i alhora amb els mitjans aeris de la protecció civil francesa. Ve-t'ho ací. Els embolics, la ignorància i la incompetència, cerca-la en un altre lloc, més a prop teu
  24. Icona del comentari de: Ei ! resumiendo 1 i 2 a juliol 19, 2021 | 19:19
    Ei ! resumiendo 1 i 2 juliol 19, 2021 | 19:19
    "Resuminedo", ja t'explico jo, on és la notícia, o no, perquè és la forma de fer de l'estat espanyol sempre i ara encara de forma més "forçada". És molt senzill, l'estat espanyol té encara la inèrcia de l'aïllament internacional de la dictadura, del "que inventen ellos", "Spain is different" etc... I no es creu encara els fonaments, ni els principis ni els ideals de la Unió Europea, entre els quals la cooperació transfronterera entre membres de la UE, la qual s'hagués pogut aplicar, com altres vegades malgrat les dificultats espanyoles, aquest cap de setmana. A tu et sembla que el "problema" és des d'on s'enlairaven els avions Canadair ? i del director de prevenció i extinció d'incendis les bajanades que li atribueixes ? Demà m'afaitaràs que avui no duc el ral.
    • Icona del comentari de: @ Ei ! resumiendo 1 i 2 a juliol 19, 2021 | 19:37
      @ Ei ! resumiendo 1 i 2 juliol 19, 2021 | 19:37
      No te preocupes, te lo aclaro: (1) El Sr Delort hace responsable a Españistán de que no se pidieran unos inexistentes aviones localizados en Perpiñan. No se si es porque pretende echar balones fuera o porque no se molesta en contrastar los datos. Eso deberás consultarlo con el interesado (2) La Señora Barroso se hace eco de sus reproches. No se si porque ella tampoco se molesta en contrastar los datos o porque piensa que encadenar una trola con otra es la mejor manera de construir la República. También tendrás que consultarlo con la interesada (3) Cuando te venga bien quedamos y te afeito tus pelos de tonto, sin problemas.
      • Icona del comentari de: Con-un-par-de-güevos a juliol 19, 2021 | 19:48
        Con-un-par-de-güevos juliol 19, 2021 | 19:48
        CoÑo, que pesados los annexionista, cuando repiten cien veces la misma trola paranoia y les llaman pesaos a quienes no se tragan sus embustes. A l'imbècil i bufat (no)nacionalista.
        • Icona del comentari de: @'Con-un-par-de-güevos' a juliol 19, 2021 | 20:11
          @"Con-un-par-de-güevos" juliol 19, 2021 | 20:11
          ¿Te han llamado pesado, mi chiquitín? .Venga, no llores, que ya pasó.
  25. Icona del comentari de: luis a juliol 19, 2021 | 19:30
    luis juliol 19, 2021 | 19:30
    El que no entenc de gent catalana que escriu aqui es com perdeu el temps contestant o dicutin (?) amb individus com el tal Gonzalo i demes. A vegades em sembla que sou una mica ...tontets
    • Icona del comentari de: Ricard a juliol 19, 2021 | 21:23
      Ricard juliol 19, 2021 | 21:23
      Exacte.
  26. Icona del comentari de: No os equivoqueis, indepes a juliol 19, 2021 | 19:44
    No os equivoqueis, indepes juliol 19, 2021 | 19:44
    El programa COOPEREM sólo es un caso particular del programa POCTEFA. Está involucrado todo el Pirineo y tres naciones: Andorra, Francia y España. https://www.poctefa.eu/programa/area-del-programa/

Respon a Doctor Strangelove, el bo. Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa