El femer de Vox

"El sistema no protegeix els ciutadans de l'extrema dreta. I no només això, sinó que a més a més la blanqueja"

Quan en el debat electoral de la setmana passada a TVE Ignacio Garriga va deixar anar que els barris de Catalunya s’estan convertint en un “estercolero multicultural, Carles Riera va saltar com una molla. Es va queixar que es permetés que un partit com Vox estigués en un debat en una cadena pública dient barbaritats. En va dir més, aquesta només és la més gràfica. El moderador del debat –el mateix que els havia demanat que parlessin en castellà– va replicar al representat de la CUP que la Junta Electoral havia decidit que hi tenien dret. Riera va ser l’únic que va reaccionar. Els altres mantenien la posició de no respondre a Vox. Jéssica Albiach va respondre, però a Riera, renyant-lo per haver caigut en el parany i recordant-li que la consigna era ignorar-los. És la tesi del cordó sanitari, de “no en parlem, que els fem propaganda”.

Seria meravellós poder aplicar aquesta tesi, però és impossible. No podem ignorar Vox perquè els hem d’escoltar tant sí com no, perquè la Junta Electoral obliga els mitjans públics a incloure’ls en els debats i a entrevistar-los –i aprofiten aquestes ocasions per muntar bronques contra aquests mitjans. Això ho fa la junta que, des de l’òrgan central o a través de les seves delegacions de zona, fa que inhabilitin Quim Torra per una pancarta en favor dels presos polítics, ordena a l’Ajuntament de Ripoll retirar-ne una altra que tan sols mostrava la paraula “democràcia!” i fa despenjar estelades que estaven situades en espais destinats a propaganda electoral.

En definitiva, el sistema no protegeix els ciutadans de l’extrema dreta. I no només això, sinó que a més a més la blanqueja. Ho fa quan s’accepten els seus vots per formar governs, ho fa quan Carmen Calvo els agraeix l’abstenció per aprovar el decret de repartiment dels fons europeus com li doni la gana a l’executiu de Pedro Sánchez. Ho fa quan s’accepta que siguin acusació popular en el judici del Procés. Per això acaben passant fets com els d’aquest dissabte, quan ciutadans d’Osona van foragitar de Vic els representants de Vox que els havien estat insultant en un acte electoral a la plaça Major, protegits per un fortíssim dispositiu policial muntat per escortar-los i contenir els manifestants antifeixistes. El rebuig a Vox s’ha vist també aquest diumenge a Salt i a Valls. Quan un grup manifestament antidemocràtic utilitza els ressorts de la democràcia per avançar i distorsionar la política, no pot ser que la democràcia no hi posi fre.

Comentaris

    Bot 08/02/2021 5:28 pm
    De fet fa anys que manipulen les votacions. Rothschild, Rockefeller i Soros no estarien contents si no es manipulés tot.
    Bot 08/02/2021 5:23 pm
    Estan preparant una tupinada electoral espectacular, espereu-vos....
    RAMON A 08/02/2021 4:42 pm
    Europa te sort que aixo de castella es una merdeta perque sino tibdrien un problema molt gros
    Sants 08/02/2021 3:57 pm
    El moderador no les dijo que hablaran en castellano,sino que como era una cadena para el resto de España,si querían dejarse entender mejor que lo hicieran en castellano, pero que hablaran como quisieran,que es lo que hicieron. Vox,como Bildu y otros,son partidos legales y tienen el derecho a expresar sus opiniones en cualquier sitio y que les haga caso el que quiera. El impedirles hablar a la fuerza,eso sí es totalitarismo fascistoide
      fat boy 08/02/2021 5:32 pm
      El "resto" d'Espanya inclou Mallorca, Valencia i la Franja de Ponent?.
        @fat boy 08/02/2021 6:42 pm
        Sí inclou aquests territoris mallorquí, valencià i aragones. També tot Catalunya.
          fat boy 08/02/2021 7:29 pm
          I Gibraltar?.
    Ramon 08/02/2021 3:53 pm
    A sota diuen que no es pot il·legalitzar Vox perquè Espanya és una democràcia. Doncs jo crec que Espanya NO és una democràcia ans que hi dista molt. Però no perquè Vox sigui legal, ni perquè no admetin l'autodeterminació, car eixes dues coses encaixen en força normalitats enteses com ben democràtiques. Espanya NO és una democràcia per unes altres raons. I quan hi governen les esquerres, menys democràtica encara.
      Fas riure Ramon 08/02/2021 6:57 pm
      Com t'agrada escriure en aquest libel.
    Bot 08/02/2021 3:18 pm
    El femer és la falsa pandèmia.
    Donec Perficiam 08/02/2021 1:39 pm
    Per començar, en un país que es titlla de democràtic, Vox no hauria ni d'existir, i per descomptat no hauria de poder participar en unes eleccions perque és un partit xenofob, feixista (i nazi). Igual com el PP que tampoc hauria de poder participar en unes eleccions fins que no haguessin jutjat els 900 imputats en corrupció que tenen a les seves llistes de tota Caspaña... però ja sabem que Caspaña és "porque me lo paso por mis pelotas" i per aixó, si ens "imposen VOX" (que ho estàn fent donant-li corda per tots els mitjans) a Vox no se'l ha d'ignorar, Ignorar és de cobards !!!, se'l ha de combatre, cada paraula, cada aberració que intenta inculcar-nos, s'ha de combatre amb la raó i desmentint cada dia com sigui i on sigui. Un Visca per Carles Riera, l'únic amb dos pebrots.
    108
    13
    Respon
      Ramon 08/02/2021 2:47 pm
      Si la corrupció hagués de ser una mesura per il·legalitzar un partit, el primer i moltíssim de llarg que ho hauria d'estar és el PSOE. Partits com Vox n'hi ha a la majoria de les democràcies. Que potser ara ens posarem a donar-los lliçons de democràcia? El que no hi ha a cap democràcia és la mena d'esquerres que campa per aquí. Vox és enemic mortal de la nació catalana i és per això, que tot quant català ha d'estar-hi en contra. No per tota la resta de llur pack ideològic, que és tan legítim estar-hi d'acord, o no, com ho és l'estar-hi, o no, amb Podemos.
      Precisament perquè Espanya és una democràcia VOX no es pot il·legalitzar 08/02/2021 1:53 pm
      Tampoc es pot il·legalitzar la CUP, tot i que alguna de les seves organitzacions han donat unes quantes mostres de la seva poca qualitat democràtica. VOX, amb tot el que és, no és un partit nazi ni feixista. Sona molt més feixista demanar la il·legalització de la competència.
      14
      30
      Respon
        Gali Boadella Montserrat 08/02/2021 8:21 pm
        Alemanya te il.legalitzats partits com Vox. A Espanya no perque governen els hereus del feixisme que va ocasionar la guerra fratricida de 1936-1939, va posar un rey i segueix governant.
        fat boy 08/02/2021 5:30 pm
        Doncs be que van il.legalitzar Herri Batasuna i aixo que eren menys amics del Carrero Blanco que els de Vox.
          Herri Batasuna donava suport a un grup terrorista com ETA 08/02/2021 6:06 pm
          La CUP encara no és terrorista però està en això.
            fat boy 08/02/2021 7:28 pm
            ETA eren uns afeccionants comparats amb la Falange o els ministres feixistes que van fundar el PP. Ningu ha clavat mes trets al clatell a gent desarmada que l'exercit espanyol, fins i tot ara volen assassinar a 26 milions.
    Ricard 08/02/2021 1:22 pm
    Em sap greu, però el femer inclou els jutges, l'exèrcit, les policies, vox, psoe i tota altra organtzació castellanista. La democràcia la deixen a banda. Prioritzen objectius no democràtics.
    El sistema no protegeix els ciutadans de l'extrema dreta 08/02/2021 1:17 pm
    Però fa l'efecte que l'extrema dreta ha de ser protegida de pacífics i somrients ciutadans procedents de l'infame femer secessionistes catalanet (femer de Vic, purins de primera). Està clar que el nacionalisme no entén de democràcia.
      Gali Boadella Montserrat 08/02/2021 8:24 pm
      El que está clar es que no entens el que es historica i sociologicament es el nacionalisme. A Mexic els que branden irresponsablement una consigna que no te cap fonament el hi diem: nos quieren espantar con la manga del muerto.
    Doctor Strangelove 08/02/2021 12:57 pm
    Ramon no et passis, que la paraula terregada la vaig aprendre del meu ex-sogre que en pau descansi. El paio era de CIU i odiava els comunistes. La veritat és que vaig aprendre molt d'aquell petit empresari català. Doc.
      A veure Doc, t’ho tornaré a explicar perquè veig que no arribes... 08/02/2021 1:14 pm
      Quan algú es mor no descansa, parasit social!,quan es mor s’en va tot a la merda, ilus!, que no hi ha paradís, adoctrinat! QUE DÈÚ NO EXISTEIX, IDIOTA!!! I no m’estranya que parlis de “ex” el que sigui, no crec que ningú pugui soportar viure amb un ésser menor com tu, “català de bé”. En fi. Doc.
        Doctor Strangelove 08/02/2021 1:31 pm
        No cal insultar! Doc
          Hemeroteca 08/02/2021 3:11 pm
          Comuns primers que han blanquejat ultradreta xenòfoba de Vox fent pacte amb Valls a l'ajuntament de Barcelona.
            Ramon 08/02/2021 3:49 pm
            El post signat "Hemeroteca" és la cosa més psicotrònica que recordo, d'ençà l'LP del grup Ambtàiner de nom "Ei! Fes-t'ho".
          Ramon 08/02/2021 2:44 pm
          No dubto pas que la coneguessis, doctor, però per coincidència de dates fou força evident que en emprar-la jo te'n vaig reviscolar la memòria. Tu la coneixies de sentir-la a ton sogre... i jo de llegir-la a l'assassí antipujolista Alfons Quintà. Ningú no neix ensenyat.
    Ramon 08/02/2021 12:28 pm
    És tan lícit, tan legítim i tan (o tan poc) democràtic que un català estigui d'acord amb Vox deixant a banda l'ideari nacional, com que hi estigui amb Podemos. És per exemple tan lícit estar desacord que un nen de dotze anys anys pugui fer-se tallar la cuca i implantar-se metones sense permís dels pares, com estar-hi d'acord. Vox és enemic mortal de la nació catalana. Però no perquè sigui de dretes sinó perquè és espanyol.
    Miquel 08/02/2021 12:06 pm
    VOX és una banda de neofranquistes, contraris a la democràcia, que suprimirien la Constitució i l'Estatut, les llibertats individuals, i prohibirien l'ús de les llengües altres que el castellà. Exactament com va fer Franco el 1939.
      Ramon 08/02/2021 12:17 pm
      Jo més aviat els veig defensors, de la Constitució. Probablement només els destorba la paraula "nacionalidades" i la referència a "derechos históricos". Jo em creia que qui estava contra la Constitució era ERColau. O sigui els que ara diuen que lluiten "contra el Règim del 78". I nosaltres, els netament independentistes, ni Constitució del 78 ni polles en vinagre, nosaltres volem la llibertat de Catalunya.
        Sants 08/02/2021 4:17 pm
        Pues yo quiero ser un oprimido como el Torra que por dos años de,digamos,trabajo,le queda una jubilación de más de 80000euros o el Púgi,con su señora ganando 6000 euros mensuales en la Diputacion y el casi el doble en su palacio de invierno,o los empresarios y periodistas subvencionados generosamente. Tots Junts pel Cash!
    Ramon 08/02/2021 11:54 am
    No s'ha de blanquejar l'extrema dreta. Però l'extrema esquerra es veu que sí. Simptomàtic.
    Bot 08/02/2021 10:29 am
    I la pandèmia és una farsa, com tot el que fa la casta política.
    Bot 08/02/2021 10:23 am
    El femer de la casta política tota titella de l’estat profund maçònic, no se’m salva ni un.
    Bot 08/02/2021 10:23 am
    El femer de la casta política tota titella de l’estat profund maçònic, no se’m salva ni un.
    Ramon 08/02/2021 10:13 am
    Vox és enemic de Catalunya no per allò que en discrepa amb les esquerres espanyoles ans per allò que hi està d'acord.
    Bot 08/02/2021 10:12 am
    Recordem que Castella, si l’estat castellà, és el més regressiu d’Europa.
    Luisnomeacuerdo 08/02/2021 9:54 am
    Esta es la calidad democrático de los lazinazis, luego exigis que a vuestros gobernantes fascistas independentistas se les trate con respeto y consideración, pocos años les metieron para lo que se merecen, por suerte el lovox os está vigilando.
      Luislovoxtomizado 08/02/2021 1:16 pm
      No tengo ni para empezar contigo... Los parados inutiles no serveis ni para estar parados...
      Xavier 08/02/2021 10:06 am
      Es el més clar feixisme, culpar els altres del que sou vosaltres. Sou nazis.
        Miquel 08/02/2021 11:59 am
        VOX és una banda de neofranquistes, contraris a la democràcia, que suprimirien la Constitució i l'Estatut, les llibertats individuals, i prohibirien l'ús de les llengües altres que el castellà. Exactament com va fer Franco el 1939.
    Collons Doctor StrangeBurlero! 08/02/2021 9:34 am
    No ens tens acostumats a comentaris tant curts i barroers... Quan no copies comentaris ni consultes la Wikipedia per copiar paraules, surt el veritable parasit que ets.
      Ramon 08/02/2021 11:24 am
      Ei, ei, ei, que les paraules que dius, com per exemple "terregada", el doctor no les treu pas de la wikipedia ans de mi. Un respecte!
      Xavier 08/02/2021 10:07 am
      Ni cas. Totalment d'acord amb el que dius en el teu article d'avui.
    Bot 08/02/2021 8:28 am
    Vox és la gran oportunitat de la independpencia de la nació catalana.
    LlunyDeCat 08/02/2021 2:37 am
    VOX no és pas res de nou. És un fenòmen Espanyol. Als anys 30 tingueren la Falange de José Antonio Primo de Rivera. Sí. Parlo d'aquell pistoler i de la seva colla d'assassins que entraren a Barcelona el 26 de gener del 1939 per assassinar Catalans. Un d'ells el meu avi que es va salvar per un miracle. Però durant el periode 36-39 els Catalans vàrem tenir també els assassins Espanyols Comunistes a sou de l'URSS i el lumpenproletariat Espanyol que infectava la FAI i la CNT. Són els qui duien monges i capellans a afusellar a la Rabassada. Així, doncs, VOX no és dolent perquè és feixista. És dolent per als Catalans perquè és Espanyol.
    46
    66
    Respon
      Sants 08/02/2021 4:07 pm
      Nen,no tens ni idea del que dius. Estudia una mica.
      Catalunya i els seus assassins 08/02/2021 3:59 pm
      Mateo Morral Roca (Sabadell 1879) va atemptar contra Alfons XIII i Victòria Eugènia a Madrid el dia del seu casament el 1906 (potser en ple franquisme): uns 25 morts. El estalinista barceloní Jaume Ramon Mercader del Río es va anar a Mèxic per acabar amb Trostky el 1940.
      Aquell pistoler i de la seva colla d'assassins 08/02/2021 3:03 pm
      Nosaltres Sols! va ser una agrupació nacionalista radical catalana fundada i liderada pel filo-feixista Daniel Cardona i Civit. Va ser la primera organització estrictament políticoarmada del segle XX a Espanya. Fundada el 1931. Falange Espanyola: fundada a Barcelona el 1933 per Roberto Bassas Figa (1889-1939) de Castelló d'Empúries i català de socarrel.
        Sants 08/02/2021 3:59 pm
        El moderador no les dijo que hablaran en castellano,sino que como era una cadena para el resto de España,si querían dejarse entender mejor que lo hicieran en castellano, pero que hablaran como quisieran,que es lo que hicieron. Vox,como Bildu y otros,son partidos legales y tienen el derecho a expresar sus opiniones en cualquier sitio y que les haga caso el que quiera. El impedirles hablar a la fuerza,eso sí es totalitarismo fascistoide
    Narcís 07/02/2021 11:42 pm
    És obvi no respondre aquesta gent....però què els hi diferència d' altres que ni català accepten? PD: aquests són el mateix afegint-hi allò de l' emigració ( invasió ) per a agafà'ls-hi llurs votants ! Nota : tampoc no hi farien res .. a qui pensen enganyar!
    Ramon 07/02/2021 11:15 pm
    Tots aquests "valents" que l'armen contra Vox segur que després si se'ls interpel·la recorren covardament a l'aixopluc de la hiperlegitimació esquerranista. Vox és un enemic nacional. Com la resta de partits espanyols.
    A por ellos 07/02/2021 10:26 pm
    Aviat els "blanquejarem" amb vots; entrada al parlament i "a por ellos" amb el lazis, i poc a poc fins a la victoria final. Belgica es gran, aconseguirem enviar uns quant barretinopitecus mes, i si pot ser, a tots.
    Doctor Strangelove 07/02/2021 10:19 pm
    El femer ets tu Barroso, i en tots els sentits. Ets xusma. Doc

Nou comentari