10 motius per prendre cafè cada dia

Els beneficis que aporta el cafè a l'organisme
El cafè aporta beneficis a l'organisme
El cafè aporta beneficis a l'organisme | Cedida

El cafè és la beguda aromàtica que més es consumeix en el món, i el debat sobre els beneficis o contraindicacions d'aquesta beguda sempre ha estat obert. Segons estudis recents, el cafè té molts beneficis per l'organisme. Si bé és cert que la cafeïna, presa amb excés, pot provocar insomni i palpitacions, també té molts efectes positius.

 

Ajuda a la concentració.

Augmenta la capacitat d'estar en un estat màxim d'alerta i concentració.

 

Omple d'energia.

La cafeïna estimula el sistema nerviós, facilita la coordinació, millora l'estat d'ànim i la motivació. Incrementa l'energia, resistència, i rapidesa i disminueix el cansament.

 

Redueix el mal de cap.

El cafè pot dilatar els vasos sanguinis del cervell, reduint la tensió en aquests, que és el que provoca el mal de cap.

 

Evita coàguls de sang.

El cafè no augmenta la pressió arterial alta, afecta la freqüència cardíaca, ni provoca atacs cardíacs.

 

Disminueix la depressió.

El consum moderat de cafè (quatre tasses al dia) ajuda a portar millor la depressió, ja que és un estimulant que proporciona energia.

 

Millora l'asma i les al·lèrgies.

La cafeïna dilata els bronquis, ajudant en la crisi d'asma i altres les al·lèrgies.

Preveu la càries.

Evita el creixement de bacteris a la boca, sempre que es prengui sense sucre ni llet.

 

Evita la formació de pedres.

Té un efecte diürètic, amb la qual cosa augmenta l'eliminació d'orina i es rebutgen els minerals que es podrien acumular.

 

Redueix el risc de desenvolupar certs càncers.

Consumir més de dues tasses al dia de cafè evita alguns tipus de càncer com el còlon o la bufeta, pels antioxidants i les 300 substàncies benèfiques que conté.

 

Redueix el risc de desenvolupar diabetis.

Tres o quatre tasses de cafè al dia pot reduir fins a 30% el risc de desenvolupar diabetis, ja que ajuda a disminuir la concentració de sucre en sang.