Can Xercavins, un passeig per túnels, boscos i torrents

Descobreix l'entorn natural, històric i cultural de la ciutat amb la Xarxa d'Itineraris de Rubí
Si us agraden les mores, els camins de Can Xercavins estan plens | LO

Sovint es pensa que hem de sortir de Rubí per poder trobar una mica de natura, però el que és cert és que entre els blocs de pisos, les carreteres grises i les fàbriques, pots trobar espais que et fan transporten a paratges naturals que no t’esperaves.

En aquest article sobre la Xarxa d’Itineraris de Rubí, una xarxa feta amb el suport del Centre Excursionista de RubíRubí d’Arrel i l’Ajuntament, que vol posar en manifest l’entorn natural, històric i cultural de la ciutat, donant-lo a conèixer per poder gaudir-lo i, a la vegada, respectar-lo i valorar-lo, us presentem el sisè itinerari que podeu realitzar pels voltants de la ciutat.

En aquest cas, us parlem de Can Xercavins. La ruta que proposa la xarxa d’itineraris té una durada d’1 hora i 20 minuts, amb 5,4 km de distància, i amb una dificultat baixa.

Can Xercavins

Es comença a la plaça del Dr. Guardiet i pren el carrer Sant Sebastià, creuant el pont del carrer Sant Joan- Es gira a la dreta pel passeig de la riera fins a la plaça Marquès de Barberà i un cop aquí a l’esquerra, passant pel costat de l’amfiteatre del Castell, creuant la via del tren per un túnel. Tot just es passa, es gira a la dreta i enfilant per un corriol fins a un bon mirador de Rubí. Se segueix recte i s’ha d’anar vorejant la Plana de Can Xercavins. En tot aquest tram caldrà ser molt respectuosos i caminar en filera sense trepitjar el sembrat i si ens acompanyen gossos, s’ha d’evitar que entrin als camps.

Es passa pel costat d’un camp d’oliveres, deixant-les a l’esquerra i en arribar a una torre elèctrica, s’ha de girar a la dreta, vorejant tota la plana fins a trobar una pista que ve de la masia. L’itinerari gira a la dreta, passant pel costat d’un gran roure i creuant una pineda coneguda amb el nom de bosc de Can Turó.

Se segueix pel camí principal i uns 150 m abans d’arribar a l’avinguda de Can Tapis, es gira a l’esquerra per un corriol que baixa fins al torrent de Can Xercavins, creuant-lo per un petit pont. Tot seguit, s’ha de vorejar un petit camp cap a l’esquerra i immediatament ens trobarem amb un petit corriol a l’esquerra, que creua una zona de canyes i porta fins a un antic safareig comunal. S’ha d’anar cap a l’esquerra per un camí més ample fins a una cruïlla, girant cap a la dreta per seguir el camí que va paral·lel al torrent, primer per un costat i després per l’altre, fins a trobar uns grans plàtans i la pista que porta de la masia a Sant Jordi Parc.

S’ha de girar cap a l’esquerra, creuant el torrent per un pas empedrat, fins a arribar a la Masia de Can Xercavins. Un cop aquí s’ha de baixar pel camí pavimentat fins a creuar la via del tren pel mateix túnel de l’anada, passant per la plaça Marquès de Barberà i girant a l’esquerra per anar a trobar el pont del carrer Cadmo. Un cop aquí, es travessa la zona de l’Escardívol fins a arribar a la plaça del Dr. Guardiet.

Aquest itinerari té una dificultat baixa i és molt agradable. Recordeu respectar els camps de conreu! Podeu veure el track aquí.