Terrassa obrirà a l'octubre el primer "park and ride" de FGC

L'estació de Nacions Unides acollirà un aparcament amb capacitat per a 500 vehicles amb l'objectiu de descongestionar el Centre i facilitar l'ús del transport públic

Visita a les obres de l'aparcament de FGC a Terrassa, amb el president Ricard Font (segon per l'esquerre)
Visita a les obres de l'aparcament de FGC a Terrassa, amb el president Ricard Font (segon per l'esquerre) | Ramon Vilalta / FGC

Aquest dijous, el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Ricard Font, i el seu director general, Pere Calvet, han visitat les obres que s'estan duent a terme al nou aparcament de l'estació de Nacions Unides a Terrassa. La visita ha comptat amb el director general de Mútua de Terrassa, dr. Esteve Picola, el seu director d'Operacions, Joan López, i el responsable del programa Compromís Verd, Josep Rull, així com la tinenta d'alcalde de Territori i Sostenibilitat de l'Ajuntament de Terrassa, Lluïsa Melgares, i la regidora de Salut, Mònica Polo.

Amb cost de 900 mil euros, està previst que es posi en funcionament a partir del mes d'octubre. Ho farà oferint 170 places, les quals estaran repartides entre pupil·latge (veïns que puguin llogar una plaça); places per la gent que utilitzi el transport públic que a través de la targeta multiviatge tindrà un preu molt assequible; i places per les persones que l'utilitzin com una connexió amb el Centre de Terrassa i per anar a Mútua Terrassa. Sobre aquesta col·laboració amb Mútua, Font ha remarcat que facilitar als usuaris del centre hospitalari una opció d'aparcament i d'ús del Metro serà beneficiós per tots, ja que "esponjarà el Centre". A més, hi haurà places per a bicicletes i tres places per a recàrrega de vehicles elèctrics. 

"Hem fet tota la feina, l'efecte Covid no s'ha notat, complirem terminis. En aquests moments estem treballant amb 5 park and ride al voltant de l'àrea metropolitana, un a Sabadell, Martorell, Sant Cugat, i un a la zona del Baix Llobregat, i aquest de Terrassa seria el primer que posaríem en funcionament", ha subratllat el president de FGC. Són 170 places però Font ja ha avisat que "hem comunicat a Mútua Terrassa i Ajuntament que ens queden dues plantes per omplir, que serien 170 places més, i que tant de bo ens hagin de trucar la primavera que ve per tal que les posem en marxa". Així, acabaria sent un aparcament de 500 places amb diferents règims d'ús.

El pàrquing té una capacitat de 500 places, de les quals entraran en funcionament 170 a l'octubre
El pàrquing té una capacitat de 500 places, de les quals entraran en funcionament 170 a l'octubre | Ramon Vilalta / FGC

L'objectiu és permetre que la mobilitat en transport públic sigui molt més intensiva, tot i que, tal com ha recordat el mateix Ricard Font, "a Terrassa la posada en marxa d'aquest perllongament, que ara fa pocs dies justament complia cinc anys, ha estat un èxit espectacular". Les previsions eren d'un creixement d'usuaris d'un 20% i la realitat a data de 2019 és que hem crescut un 77%. "Hem passat de 2,5 milions d'usuaris a més de quatre milions i mig. I que posa en valor el que sempre hem volgut destacar: que si posem transport públic en àmbits on hi ha una demanda real, l'èxit és constatable. Ara ens falta anar complementant el servei, i un bon exemple serà aquest park and ride", ha sentenciat.

Des de FGC creuen que l'estació de Nacions Unides pot tenir una funcionalitat quan l l'Ajuntament posi en marxa la zona de baixes emissions, "aquesta serà el punt d'arribada de molta gent de fora que en lloc d'entrar a dins del Centre optaran per venir fins aquí, deixar el cotxe i agafar el transport públic per moure's per la ciutat", han dit.

Operaris treballant a dins de l'aparcament de l'estació de Nacions Unides
Operaris treballant a dins de l'aparcament de l'estació de Nacions Unides | Lluïsa Tarrida

"Rull ha lluitat per les estacions i els aparcaments"

 

Font ha volgut acabar recordant una persona que "al 2011 ja lluitava per tirar endavant els perllongaments de FGC, i quan la crisi econòmica es va posar sobre la taula d'aturar-los, ell insistia que havíem de continuar. I que després quan va ser conseller, conjuntament ja vam parlar que quan finalitzessin les obres de les estacions calia posar en marxa els complements com l'aparcament. Estic parlant de Josep Rull, que tinc la il·lusió que avui ens acompanyi, i em sap molt de greu i m'indigna que no pugui seguir treballant pels seus conciutadans per decisions absolutament fora de lloc i de qualsevol pensament d'aquelles persones que creuen en la democràcia, la pau i la justícia".

Ricard Font, president de FGC, amb Josep Rull
Ricard Font, president de FGC, amb Josep Rull | Lluïsa Tarrida

TENS TELEGRAM? Vols ser el primer a rebre les últimes notícies sobre la desescalada a Terrassa i voltants? i sobre totes les activitats de Nadal? Clica aquí per subscriure't al nostre canal de Telegram

Comentaris

envia el comentari