Taxistes i ciclistes de Terrassa signen un pacte de "bona convivència"

Es vol fer pedagogia de la necessitat de compartir espai públic respectant unes normes bàsiques de circulació

Aquesta setmana s'ha oficialitzat un acord de "bona convivència" entre ciclistes i taxistes de Terrassa. El pacte s'ha arribat després d'una reunió entre representants de les tres entitats del Taxi a Terrassa (Tele Taxi, Top Taxi i Nou Taxi), representants de l’Associació BiciTerrassa Club (BiTer) i representants de l’Ajuntament de Terrassa (Servei de Mobilitat i Policia Municipal).

 

Aquesta iniciativa cristal·litza la voluntat de tots els implicats de dur a terme conjuntament actuacions orientades a "educar, informar i sensibilitzar a la població cap a una cultura de mobilitat sostenible, saludable i segura" seguint les línies marcades pel Pla de Mobilitat Urbana 2016-2021 de la ciutat, aprovat el 25 de maig de 2017. Des del punt de vista de la infraestructura ciclista, la xarxa d’itineraris per a bicicletes de Terrassa és de 150 km (19 km de carrils bici segregats i 131 km d’itineraris amb cohabitació amb la resta de vehicles). La calçada és, doncs, en la gran majoria dels casos, l’espai normal de circulació de les bicicletes. Per aquest motiu, la voluntat de les entitats signants és fer pedagogia entre els seus membres i a la ciutadania aquest acords per a una bona convivència en els carrers de Terrassa.


 

L'acord de "bona convivència" exposa que els/les taxistes es comprometen a "respectar les persones ciclistes que circulen per la calçada i el seu dret a circular pel centre del carril; mantenir una distància de seguretat prudencial darrera del/ de la ciclista; i fer els avançaments només en carrers amples o amb 2 o més carrils de circulació, deixant sempre la distància lateral legalment establerta de 1,5 m. Per la seva banda, els i les ciclistes socis i sòcies del BiTer es comprometen a: circular sempre per la calçada o pels carrils bici; donar l’exemple i fer pedagogia entre el col·lectiu de ciclistes sobre el respecte de les normes de circulació; i no avançar els vehicles aturats en els semàfors, llevat de que es disposi -degudament senyalitzada- una àrea dissenyada perquè les bicicletes es posicionin en primer lloc.


 

Ambdues parts es comprometen a mantenir un canal permanent d’intercanvi d’informació i de resolució d’incidents que hi pugui haver.




Comentaris

envia el comentari