Reobren les dues vies d'FGC a plaça Catalunya tancades per obres

La maniobra és "indispensable" per posar en marxa l’increment de freqüències a la línia Barcelona–Vallès

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) recuperarà el servei a les vies 1 i 2 de l’estació de Plaça Catalunya a partir d’aquest dijous, un cop finalitzats els treballs d’allargament de les infraestructures. Així mateix, es restablirà el servei habitual de la línia L7 sense necessitat de fer un transbordament a Gràcia. Els treballs d’ampliació i millora de l’estació Plaça Catalunya continuaran fins al novembre però sense afectació als usuaris. En paral·lel, aquest dimarts es van superar, per primer cop des de l’inici de la pandèmia, les 150.000 validacions diàries a les línies metropolitanes.

Les vies 1 i 2 es van tancar el 4 de juliol per realitzar unes obres per allargar-les vint metres i garantir una distància de seguretat suficient per quan els trens facin una entrada automàtica a l’estació, una maniobra “indispensable” per posar en marxa l’increment de freqüències a la línia Barcelona–Vallès a partir de l’arribada de les quinze noves unitats el 2021. Això permetrà que a l’hora punta hi hagi trens a Terrassa i Sabadell cada cinc minuts i, des de Sant Cugat, cada 2,5 minuts, a més del ramal d’avinguda Tibidabo.

Les noves freqüències ens permetran oferir la màxima capacitat a la línia del Vallès. Actualment tenim una capacitat de 80 milions de viatgers anuals i guanyarem 30 milions més, la qual cosa ens permetrà oferir a curt termini fins a 110 milions de viatges a l’any. I ho fem, no només per donar el millor servei a les persones usuàries, sinó també perquè la nostra aposta per lluitar contra la contaminació atmosfèrica i el canvi climàtic és augmentar l’oferta de transport públic”, ha assegurat el president d’FGC, Ricard Font.

Amb l’entrada en servei de les vies 1 i 2 també s’obrirà un nou ascensor que connecta el vestíbul Rambla amb les andanes i que substituirà els antics, així com dues escales mecàniques de pujada des de l’andana central de vies 1 i 2 cap al vestíbul.

L’actuació de les vies i andanes també ha tingut afectació al vestíbul Rambla, que ha guanyat 63 metres quadrats, fins arribar als 533. Aquesta ampliació ha permès millorar l’espai de circulació i reubicar elements funcionals de l’estació. En concret, s’ha desplaçat la barrera tarifària per optimitzar els fluxos d’entrada i sortida de persones, així com les màquines de venda de títols de transport. Els treballs que queden ara consisteixen en la finalització de la nova escala central entre les vies 1 i 2 i el vestíbul, així com el perllongament de les vies 3 i 4.


Comentaris

envia el comentari