Poy: "Amb el confinament, l'últim que et venia de gust era estudiar"

La Mariona ha tret una de les millors notes de la selectivitat a Terrassa i explica com ha viscut la crisi sanitària amb la pressió afegida dels exàmens
Mariona Poy Gil ha tret un 9,10 a la selectivitat
Mariona Poy Gil ha tret un 9,10 a la selectivitat | Cedida

Mariona Poy Gil (Terrassa, 2002) ha estat una de la vintena d'estudiants de Terrassa que han superat la nota de 9 a la selectivitat 2020. Estudiant del Petit Estel - La Nova li va tocar realitzar els exàmens a l'IES Terrassa. Poy va treure una total de 13,61, amb una nota fase general 9,10, batxillerat 9,95 i les dues específiques 10). Món Terrassa ha parlat amb aquesta egarenca sobre com va viure una selectivitat marcada per la Covid-19 i quins són els seus plans de futur.

Té pensat continuar estudiant? 

Sí, m’agradaria fer el grau de Relacions Internacionals a la UAB.

I abans de la selectivitat ja sabia que podria entrar al lloc on volia?

La nota de tall de l’any passat va ser un 11,6 i, per tant, tenint en compte la meva mitjana de batxillerat, creia que tenia força possibilitats d’accedir al grau que volia. Tot i això, quan vaig veure que a moltes comunitats d’Espanya les notes de tall havien pujat considerablement, sí que vaig patir una mica més. Ara que sé la meva nota estic més relaxada, però fins al 6 d’agost els estudiants catalans no sabrem si hem entrat o no.

S'imaginava la nota que ha tret? Quina va ser la sensació amb què va sortir després dels exàmens?

La veritat és que no. M’esperava una nota alta que em permetés accedir al grau i, per tant, que rondés el 12, però per res m’esperava superar el 13. Pel que fa als exàmens, vaig sortir amb bones sensacions de pràcticament tots ells, però sí que estava molt nerviosa a l’hora de començar-los.

Quina de les notes l'ha sorprès més?

La nota de castellà em va sorprendre moltíssim, ja que és l’assignatura que he portat pitjor durant el curs i ha acabat sent la millor de la fase general. De manera negativa no m’ha sorprès cap nota, ja que de fet no he baixat del 9. Potser la que em va sobtar més va ser la de llatí, però perquè durant el curs la vaig portar molt bé i allà vaig tenir certs problemes amb la traducció.

Com es va plantejar la selectivitat: quin era el seu objectiu i com va organitzar-se?

La veritat és que durant els dos anys de batxillerat em vaig esforçar moltíssim i em vaig passar hores i hores tancada a l’habitació estudiant. Amb tot el tema del confinament, al final la preparació per la selectivitat no va acabar tenint res a veure amb el que jo sempre havia imaginat. Vaig decidir estudiar amb amics i sobretot fer més pràctica dels exàmens anteriors que no pas passar-me hores sola i memoritzant. Realment no seguia cap horari estricte. El mes abans vaig fer molta pràctica de les llengües i economia de l'empresa, i després vaig decidir centrar-me en les assignatures amb més temari com història i filosofia. El meu objectiu era aconseguir més d’un 8 a tots els exàmens i al final ho vaig assolir.


Creu que l'ha afectat en la preparació de la selectivitat el confinament per la Covid? I no em refereixo només en l'àmbit estudiantil, sinó també emocional i personal. 

Com he dit abans, el confiament em va desquadrar bastant els plans i la idea que jo tenia de l’estudi per les PAU. Quan encara estàvem en confinament total, l’últim que et venia de gust era posar-te a estudiar, a més amb totes les incerteses que teníem: no sabíem ni quan es farien les proves, ni quin temari entraria, etc. Després, amb la desescalada tots volíem sortir i veure els amics i realment el que havíem de fer era quedar-nos estudiant. Per tant, crec que la selectivitat al final ha estat més dura a nivell emocional que no pas per la pressió dels exàmens.

Està contenta amb com la seva escola ha gestionat la preparació?

Hi ha hagut de tot, però això com sempre. Professors que han treballat moltíssim i per exemple ens han fet vídeos explicant el temari o fins i tot que estaven disposats a fer videotrucades qualsevol dia sense tenir en compte l’horari establert per resoldre els dubtes, i també d’altres que han continuat amb el ritme i metodologia que tenien a classe i que, per tant, han dificultat més l’adaptació i comprensió dels conceptes. Però en general, la sensació ha estat bona.

Com va viure els dies d'exàmens? Tot el tema de protocol de seguretat i higiene, sortir de casa, desplaçar-se.... Creu que va afectar en el rendiment dels alumnes?

La meva sensació va ser bastant bona. Tots ens vam saber adaptar prou bé i realment la distància de seguretat i la mascareta no van ser cap problema. A més, en el meu cas tenia l’escola molt a prop de casa i òbviament això era un gran avantatge. Ara bé, el fet que les proves es fessin al juliol i en aules petites sense ventiladors sí que va dificultar una mica la concentració, però a part d’això, tot correcte.

Què farà aquest estiu? Tenia pensat celebrar-ho d'una manera especial?

Inicialment teníem muntat un viatge amb els amics a Berlín i Budapest que clarament no hem pogut fer. Quan vam acabar les PAU vam poder marxar una setmana a la platja i la veritat és que ara no tenim més plans. Anar fent dia a dia intentant gaudir al màxim i fer tantes activitats com sigui possible.

Parlem de plans de futur. Vol marxar a estudiar i/o treballar a fora? Què té planejat fer quan acabi els estudis?

Aquest curs m’agradaria cursar Relacions Internacionals aquí a l’Autònoma. Sí que m’encantaria marxar a estudiar fora durant un temps, possiblement fer un erasmus i aprofitar totes les oportunitats que se’m presentin. Encara em queda bastant per acabar els estudis i tot pot canviar, però ara per ara m’agradaria marxar a treballar fora, segurament a Bèlgica, i intentar dedicar-me a temes relacionats amb la immigració i l’asil.