Més aparcament i més trens per a la línia de FGC a Terrassa

Ferrocarrils afirma que l'entrada en funcionament de la Zona de Baixes Emissions ha repercutit de manera "imperceptible" en el nombre de viatges a la línia del Vallès

El president de Ferrocarrils, Ricard Font, durant la presentació dels resultats de la companyia
El president de Ferrocarrils, Ricard Font, durant la presentació dels resultats de la companyia | ACN

Ferrocarrils de la Generalitat ha incrementat entre un 1% i un 2% el nombre de viatgers a la línia Llobregat-Anoia des de l'entrada de la ZBE, mentre que a la del Vallès, la més utilitzada, l'increment ha estat "imperceptible", segons ha explicat el president de la companyia, Ricard Font, en la presentació dels resultats del 2019. Font ha explicat que entre les actuacions previstes hi ha l'ampliació de cinc aparcaments dissuasoris, el què suposarà incrementar l'oferta en 1.500 places a Sabadell, Terrassa, Sant Joan, Quatre Camins i Martorell; i la posada en marxa d'espais tancats per estacionar les bicicletes a les estacions. Font ha puntualitzat que el model de gestió i el sistema tarifari d'aquest equipaments els fixarà l'ATM.

En la presentació de resultats aquest dijous, Font també ha explicat que amb l'entrada en funcionament de 15 nous trens a partir de l'estiu del 2021 a la línia Barcelona-Vallès es podrà donar servei a 30 milions més de viatgers i arribar als 100 milions a l'any. Actualment, la companyia registra en aquest tram més de 66 milions de passatgers tot i que pot arribar a donar servei a 73 o 74 milions a l'any. Concretament, són 66,3 milions de viatgers, això és un 3,5% respecte l'any anterior, en la què és la línia més utilitzada, amb 32 trens per hora i l'estalvi de la circulació de 184.000 vehicles, segons l'empresa.

A més, ha recordat, la freqüència de pas serà de 2,5 minuts entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès i de cinc minuts entre la capital catalana i Sabadell o Terrassa. Font ha detallat que el primer dels nous combois arribarà aquest estiu i a partir d'aleshores començaran les proves perquè entrin en funcionament a partir de l'estiu del 2021.

Un altre dels projectes que té en marxa FGC és l'L8, entre Plaça Espanya i Gràcia. En aquest sentit, l'any que ve es faran les primeres licitacions i que el nou equipament entri en funcionament a partir del 2025 o 2026. L'increment de viatgers estimat en aquest nou tram se situa al voltant dels 60 milions de viatgers. D'altra banda, la R-Aeroport es calcula que pugui ser utilitzada per 10 milions de passatgers i el tren tram del Camp de Tarragona per uns 2,5 milions de persones. Les previsions de Ferrocarrils és que al final d'aquesta dècada pugui transportar 225 milions de passatgers i si més enllà del 2030 es concretés un segon túnel per enllaçar amb el Vallès, arribar fins als 375 milions.


Comentaris

envia el comentari