Cinc anys de les tres noves estacions de FGC

Un 28 de juliol de 2015 es van posar en funcionament el perllongament de la línia Terrassa-Barcelona
Una conductora de tren de la línia de Terrassa
Una conductora de tren de la línia de Terrassa | FGC

El 28 de juliol de 2015 va tenir lloc la inauguració oficial de les noves estacions de FGC a Terrassa. El nou tram de ferrocarril tenia una longitud de 4 quilòmetres i discorria des de l’estació de Terrassa Rambla, on finalitzava la línia, fins al barri de Can Roca, al nord de la ciutat. Amb el perllongament, entraven en funcionament tres noves estacions: Vallparadís Universitat, Terrassa Estació del Nord i Terrassa Nacions Unides.

Amb una inversió de 401 MEUR, es volia aconseguir una millora notable en la mobilitat en transport públic a Terrassa i el seu entorn i en la seva connexió amb Barcelona i l’àrea metropolitana.  Addicionalment, l’obra va incloure la construcció d’un dipòsit de trens al final de la línia, a Can Roca, amb una longitud de 220 metres i amb capacitat per vuit trens, així com la remodelació de la via i catenària de l’estació i cua de maniobres existents a l’estació de Terrassa Rambla. Finalment, les obres també van comportar la reurbanització dels àmbits afectats per l’execució dels treballs, a l’entorn del Parc de Vallparadís, Rambla d’Ègara, parc del Nord i Can Roca.

Acte d'inauguració de les noves estacions amb l'aleshores president Mas i l'alcalde Ballart
Acte d'inauguració de les noves estacions amb l'aleshores president Mas i l'alcalde Ballart | FGC