117 milions d'euros per millorar la seguretat a la R4 de Terrassa a Manresa

Bages i Vallès Occidental reclamen a Adif que inverteixi en la línia de rodalies per fer-la més competitiva, i així augmentar-ne la capacitat de transport
Comissió de seguiment de l'R4
Comissió de seguiment de l'R4 | Consell Comarcal del Bages

 

Representants territorials del Vallès Occidental i el Bages es van reunir amb responsables de Renfe i Adif, en el marc de la comissió de seguiment de la línia R4 de Rodalies. La principal demanda que se’ls va fer va ser que el Pla de Rodalies 2019-2028 que estan preparant incorpori les inversions necessàries perquè l’R4 sigui competitiva, augmentant la capacitat de transport.

 

La trobada també va servir per conèixer en quin punt es troben les actuacions pendents d’executar. Segons Renfe i Adif, les obres previstes al tram entre Terrassa i Manresa, licitades i pendents d’adjudicació, permetran reforçar la seguretat de la línia i escurçar uns minuts el temps de trajecte fins a Terrassa per la possibilitat d’augmentar la velocitat dels trens. Es tracta d’una actuació de 117 milions d’euros, que consistirà en la implementació dels sistemes de seguretat ERTMS i de bloqueig automàtic a tota la línia entre Manresa i Sant Vicenç de Calders.

 

D’altra banda, a través del nou Pla de Rodalies, el Ministeri de Transports i Mobilitat preveu un doble nivell a Montcada, que permetrà que els trens de l’R4 no s’hagin d’aturar i continuïn cap a Barcelona sense perdre temps. A més, l’accés a la capital catalana es plantejarà a través de la nova estació de la Sagrera. Aquestes dues mesures permetran escurçar uns minuts addicionals el temps de trajecte, la principal reivindicació feta des del territori.

 

Actuacions a Vacarisses

 

En representació de l’Ajuntament de Vacarisses, van assistir a la reunió la primera tinent d’alcaldia, Olga Serra, i el regidor de Mobilitat Territorial, Albert Salamé. Els responsables de Renfe i Adif van explicar que s’havien executat obres de caràcter urgent per millorar la seguretat dels talussos i facilitar el drenatge i l’evacuació de les aigües a un total de setze punts del tram entre Manresa i Terrassa per valor de 8,1 milions d’euros. En paral·lel, s’han destinat 9,1 milions d’euros a obres de millora de l’accessibilitat d’algunes estacions, consistents en la instal·lació d’ascensors i l’allargament de les andanes, entre d’altres actuacions.

 

A Vacarisses, la previsió és finalitzar les obres d’accessibilitat de l’estació de Can Serra cap al maig, mentre que les de Torreblanca estan en fase de licitació i es preveu adjudicar-les al llarg de 2020. Renfe també va informar sobre l’increment de demanda de passatges en els darrers 4 anys, un 43,17% en el cas de l’estació de Torreblanca i d’un 39,52%, a la de Can Serra.