La zona 2 de Terrassa, una batalla perduda

La Generalitat emplaça el govern de Ballart a esperar a l'1 de gener de 2021 amb l'estrena de la T-Mobilitat
Adhesius a les instal·lacions de FGC a Terrassa
Adhesius a les instal·lacions de FGC a Terrassa | Jovent Republicà de Terrassa

 

Des de fa molts anys, Terrassa ha tingut una batalla entre cella i cella. Aconseguir ser zona 2. Una lluita que en els darrers mesos s'ha incrementat quan s'ha vist que s'han modificat alguns límits metropolitans i, per exemple, Sant Cugat ha passat a ser zona 1. Sabadell es manté en zona 2 i Terrassa... doncs continua barallant-se per tenir la mateixa igualtat que la cocapital vallesana. 

 

Món Terrassa, en la recent entrevista amb l'alcalde Jordi Ballart, va preguntar precisament sobre aquesta disputa. Quan Terrassa serà zona 2? I la resposta del batlle va ser clara: "no hi ha manera, i ho hem intentat per activa i per passiva. El conseller Calvet diu que tenen un calendari i que s'ha d'esperar a l'1 de gener de 2021 quan es posi en marxa la T-Mobilitat". Així que la Generalitat ha tancat definitivament la porta a un canvi de zona tarifària. "Ens va dir que diguem el que diguem, i encara que ens queixem, ens haurem d'esperar a la T-Mobilitat, moment en què s'acabarà el greuge entre les dues ciutats". 

 

Calvet, en la reunió que va tenir amb Ballart, va explicar-li que si s'obria el meló de Terrassa, immeditament hi haurà altres municipis que també reclamarien un canvi. "Fins i tot vam oferir fer aportacions econòmiques directes des de l'Ajuntament. No és una solució ideal, però hi estàvem disposats". La pressió de l'alcalde venia justificada perquè la T-Mobilitat ja s'arrossega des del 2017. "Els vam demanar garanties que aquest cop es complissin els terminis. Pensava que amb la reunió amb el president Torra i el conseller trobaríem una solució, i més, tenint en compte la voluntat de l'Ajuntament d'implicar-se, però no". Un cop més, el govern local va tornar amb les mans buides i una promesa sobre la taula.