Educar-nos per educar en l'#aprèniconviu

La Neurociència i amb ella la Neuroeducació ens ajuden a comprendre com aprenem

 

Durant els darrers anys, l’aprenentatge ha adquirit protagonisme i això ha succeït sobretot per la velocitat dels avenços en TIC, el pas cap a l’economia del coneixement i la importància que tenen les competències necessàries per a adaptar-s’hi. Com hauria de ser l’escolarització, l’ensenyament i, especialment, l’aprenentatge en un món que canvia amb tanta rapidesa?

 

Les escoles d’arreu estan repensant el disseny i l’enfocament de l’ensenyament i l’aprenentatge. I ho fan tenint molt present els avenços que aporta la recerca científica sobre com aprenen les persones. La Neurociència i amb ella la Neuroeducació ens ajuden a comprendre com aprenem.


 

Tothom està d’acord que l’educació més enllà d’adquirir coneixements busca desenvolupar la capacitat d’aplicar-los i les habilitats per afrontar situacions diverses durant tota la vida. Per això, és cabdal promoure un aprenentatge continu. No obstant, les aules, les escoles i els sistemes educatius no poden canviar de la nit al dia. Cal tenir un pla d’actuació enfocat al canvi i un projecte pedagògic definit, planificat i que vetlli per la qualitat educativa.

 

D’aquest aspecte de la Neurociència i de molts d’altres en parlarem amb la Dra. Rosa Casafont en la conferència “Educar-nos per educar en l’#aprèniconviu” que tindrà lloc dijous 15 de novembre a l'Escola Pia de Terrassa. INSCRIU-TE ARA!És un acte gratuït però amb places limitades.


 

 




Comentaris

envia el comentari