La Cambra contribueix a la digitalització de les empreses

La Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa organitza fins a cinc cursos en els quals s’abordaran diversos aspectes del procés de digitalització de les empreses i que tenen com a objectiu dotar de les eines bàsiques als responsables de màrqueting, professionals d’aquest àmbit, directors comercials i emprenedors, per afrontar aquest repte.

 

Les diferents formacions, que tindran una durada d’entre 10 i 15 hores, s’han programat per als mesos de desembre de 2019 i gener, febrer i març de 2020. Els docents són professionals especialistes en digitalització d’empreses, innovació, comerç electrònic, xarxes socials, màrqueting digital i intel·ligència artificial i les inscripcions es poden gestionar al lloc web de la Cambra de Terrassa, dins de la convocatòria de cada curs: Small Data, Big Data i Business Intelligence; CRM- Com gestionar la nostra relació amb els clients; Social Selling i Personal Branding, Inbound Marketing; i Com fer un pla estratègic a internet.

 

El curs previst per al mes de desembre, “Small Data, Big Data i Business Intelligence”, està dedicat a obtenir el màxim profit de les dades que genera l’empresa, descobrir-ne de noves i aprendre a analitzar-les. Té una durada de 15 hores i es durà a terme en tres sessions (els dies 5, 12 i 19 de desembre).

 

Montserrat Peñarroya, especialista en digitalització d’empreses, innovació i models de negoci i directora de Quadrant Alfa i l’Institut Internacional de Recerca de la Societat de la Informació i el Coneixement (3isic) serà la docent d’aquest curs. “CRM -Customer Relationship Management- Com gestionar la nostra relació amb els clients” és el títol de la formació que es realitzarà al mes de gener.

 

Amb dues sessions (9 i 16 de gener de 2020), els participants aprendran a gestionar la relació amb els clients de la seva empresa mitjançant un CRM. Alba Espejo, consultora i responsable de formació d’3isic alhora que coordinadora i docent del màster online en Màrqueting digital i xarxes socials de la Universitat de Vic, serà la responsable del curs. “Social Selling i Personal Branding” tindrà una durada de 15 hores i es desenvoluparà en tres sessions (23 i 30 de gener i 6 de febrer de 2020).

 

L’objectiu del curs és descobrir que l’anàlisi de dades i una definició estratègica de cada eina digital es pot traduir en un increment de vendes per a l’empresa. La docent, llicenciada en Psicologia i màster en màrqueting digital i comerç electrònic i subdirectora d’3isic, serà Helena Casas, que també impartirà el 4t curs en digitalització de la Cambra de Terrassa, anomenat “Inbound Marketing”.

 

Amb la finalitat de capacitar l’alumne per crear una estratègia de content marketing eficaç, principal tècnica per cridar l’atenció de possibles clients i augmentar de forma natural les visites al nostre lloc web, el curs tindrà una durada de 10 hores i es durà a terme en dues sessions (el 13 i el 20 de febrer de 2020). Amb la formació “Com fer un pla estratègic a Internet”, a càrrec de Montserrat Peñarroya, els alumnes aprendran a definir la millor estratègia de comunicació online, descobriran la metodologia SOSTAC (la qual permet realitzar una anàlisi de situació de l’empresa) i coneixeran com mesurar els resultats de l’estratègia, un cop aplicada. El curs tindrà una durada de 10 hores i es durà a terme en dues sessions (27 de febrer i 5 de març de 2020). Tots els cursos es desenvoluparan de les 9 a les 14 hores, a la seu de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa.