El Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC) i l’Institut Nicolau Copèrnic de Terrassa han engegat aquest curs 2019-2020 noves accions conjuntes d’innovació educativa en el marc del programa “Magnet, aliances per a l’èxit educatiu”. Entre les accions que s’han dut a terme aquest curs, destaquen els tallers per aprendre a fer de mediadors del patrimoni, tot fent de monitors d’experiments de ciència o d’actors en una visita teatralitzada.
Des de fa dos anys, el mNACTEC i l’Institut Nicolau Copèrnic de Terrassa són aliats educatius en el programa Magnet, amb un projecte comú d’innovació educativa amb el lema “L’ensenyament centrat en tu: competències per al futur” per potenciar l’interès de l’alumnat per la cultura científica i la tecnologia. El centre educatiu implica el mNACTEC en el seu projecte pedagògic i es creen activitats que els permeten treballar de manera interdisciplinària i competencial: analitzar les diverses professions i tasques del museu i conèixer la cultura científica, tècnica i industrial a Catalunya.
L’Institut Nicolau Copèrnic i el Museu estan treballant per engegar noves línies d’actuació per al curs 202-2021, que se sumaran a les activitats ja iniciades aquest curs. Entre les activitats previstes, hi ha el disseny d’un programa de ràdio a l’espai Ràdio mNACTEC; la realització d’un audiovisual sobre les exposicions del Museu; la creació d’una visita virtual i una audioguia, i un projecte de fotografia creativa. Així mateix, està previst que se celebri una lliga de debat amb altres instituts.
Més notícies: