El Ballet de Bordeus porta ​El Messies ​al Centre Cultural Terrassa

Amb la participació de l'OCT 48 de Terrassa i la Coral Antiga
El Ballet de Bordeus porta El Messies
El Ballet de Bordeus porta El Messies | CC Terrassa

 

Aquest cap de setmana, en doble sessió, el Centre Cultural de Terrassa acull El Messies de Händel. Una gran producció amb més d’un centenar d’artistes a l’escenari: 29 ballarins del Ballet de Bordeus, l’Orquestra Terrassa 48 i la Coral Cantiga. Les funcions tindran lloc el 17 de març a les 20h i el 18 de març a les 18h. 

 

La coreografia de Mauricio Wainrot dóna cos i vida a una de les obres més brillants de Händel perquè el públic gaudeixi d'una vetllada única. La peça, de caràcter neoclàssic, expressa a través de la dansa l’elevació espiritual i la bellesa de l’obra de Händel. Una proposta musical i plàstica, de línies pures i formes diàfanes. Els ballarins, vestits de blanc, aconsegueixen apaivagar l'ànima i embriagar els sentits al mateix temps. Un espectacle artístic i musical d’una bellesa singular.


 

  

El coreògraf va utilitzar 34 dels 53 temes d'El Messies de Händel per a la seva versió en ballet amb el famós cor de l’Al·leluia. Són aproximadament 100 els artistes que participen en aquesta obra caracteritzada per la seva espiritualitat i religiositat, 29 ballarins, l’Orquestra Cambra de Terrassa 48 i la Coral Cantiga.

 

Compra entrades

 

 

El Messies

 

Inspirat pel magnífic oratori de Händel que abarca la vida completa de Jesús, el coreògraf argentí Mauricio Wainrot va crear la primera versió d'El Messies el 1996 pel Ballet Reial de Flandes. Va realitzar una coreografia més extensa que l'anterior pel Ballet Nacional Chileno el 1998, i finalment va fer una tercera versió que va ser estrenada pel Ballet Contemporani de Sant Martín de 1999. Wainrot crea una coreografia que pren el misticisme de la peça original i construeix una obra que transforma els estats de ànim de la música en moviment.


 

  

El Messies és un ballet d’estil neoclàssic que incorpora elements contemporanis sobris i minimalistes en l’escenografia, el vestuari i l’il·luminació, transformant l’escenari en un verdader cel. La successió de solos, duets, trios i conjunts, evoca l’estructura del ballet clàssic.

 

 




Comentaris

envia el comentari